Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2010, 13:23   #1101
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lijkt me een bewustere keuze dan de keuze: "omdat mijn mama en papa katholiek zijn".
Ik vroeg het mij af, mijn mama en papa zijn ongelovig, en ik ben Katholiek. Ik vraag me af waarom mensen zo ver zoeken terwijl het christelijke geloof gewoon voor hun neus ligt.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 13:46   #1102
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom zou een west vlaming moslim willen worden?
koppigheid zit er voor iets tussen. het feit dat de islam de meest zuivere vorm is waarin gods religie tot ons komt natuurlijk ook.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 13:49   #1103
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik vroeg het mij af, mijn mama en papa zijn ongelovig, en ik ben Katholiek. Ik vraag me af waarom mensen zo ver zoeken terwijl het christelijke geloof gewoon voor hun neus ligt.
ik vond in de islam dezelfde kern terug als in het christendom, maar ontdaan van zijn dogmatiek, idolatrie en hiearchie. het idee dat er niets of niemand tussen schepper en schepsels staat is een nogal centraal concept in de islam.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 13:59   #1104
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



koppigheid zit er voor iets tussen. het feit dat de islam de meest zuivere vorm is waarin gods religie tot ons komt natuurlijk ook.

vrede,

redwasp
De islam de meest zuivere vorm van Gods religie, daarmee moest ik even lachen zonder onrespectvol te zijn.

Een religie kenmerkt zich onderandere door haar stichter. Laten we nu weten dat Mohamed niet echt een voorbeeldfiguur is.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:01   #1105
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ik vond in de islam dezelfde kern terug als in het christendom, maar ontdaan van zijn dogmatiek, idolatrie en hiearchie. het idee dat er niets of niemand tussen schepper en schepsels staat is een nogal centraal concept in de islam.

vrede,

redwasp
Dezelfde kern waarschijnlijk wel, ze bouwen voort op ons. De islam geen dogmatiek, idolatrie? hmm
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:12   #1106
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ik vond in de islam dezelfde kern terug als in het christendom, maar ontdaan van zijn dogmatiek, idolatrie en hierarchie. het idee dat er niets of niemand tussen schepper en schepsels staat is een nogal centraal concept in de islam.

vrede,

redwasp
U gotta be joking

1 woord : Mohammed?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:14   #1107
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

geef anders eens voorbeelden van dogmatiek en idolatrie waar de islam uit opgebouwd is. ik ben akkoord dat je binnen de islamitische traditie stromingen zult vinden waar dogmatiek, idolatrie en hierarchie wel belangrijk zijn, maar die stromingen wijken volgens mij af van het oorspronkelijke radikaal iconoclastische en zelfs anarchistische karakter van die islam.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:20   #1108
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

geef anders eens voorbeelden van dogmatiek en idolatrie waar de islam uit opgebouwd is. ik ben akkoord dat je binnen de islamitische traditie stromingen zult vinden waar dogmatiek, idolatrie en hierarchie wel belangrijk zijn, maar die stromingen wijken volgens mij af van het oorspronkelijke radikaal iconoclastische en zelfs anarchistische karakter van die islam.

vrede,

redwasp
Vandaag zoek ik geen woorden op maar het lijkt mij dat je je religie aanpast aan wat "volgens jou" het oorspronkelijke karakter was.
Waarom maak jij(en de rest) het jezelf zo moeilijk? Geloof gewoon, wees een goed mens en en laat die, hoe je het ook draait of keert, door mensen geschreven mambo jambo en rituelen,achterwege.

Mag ik vragen vanaf wanneer je daar ingetuimeld bent en hoe eigenlijk? (te persoonlijk gn probleem )

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 mei 2010 om 14:50.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:49   #1109
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Wat ik me soms afvraag is waarom islamieten er schijnbaar geen probleem mee hebben dat Mohamed seks had met een kind.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:52   #1110
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wat ik me soms afvraag is waarom islamieten er schijnbaar geen probleem mee hebben dat Mohamed seks had met een kind.
In die tijd (ook hier) werd dat minder als een probleem gezien.
Het moet gezegd zijn dat hij het huwelijk met Aisha pas later consumeerde. (las ik)

PS : het is Mohammed
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 16:57   #1111
Antman
Partijlid
 
Antman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2009
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ik vond in de islam dezelfde kern terug als in het christendom, maar ontdaan van zijn dogmatiek, idolatrie en hiearchie. het idee dat er niets of niemand tussen schepper en schepsels staat is een nogal centraal concept in de islam.

vrede,

redwasp
Hoe interpreteert u de Koran dan? Als ik delen daaruit lees, dan kan ik niet anders dan gewelddadige en vrouw-, ongelovige-,... onvriendelijke passages te lezen.
__________________
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 23:17   #1112
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

de heilige qur'an is één geheel en is over een periode van 23 jaar ontstaan. zonder het gehele boek als context van elk afzonderlijk vers te lezen, kun je het werk niet echt interpreteren. heb je het hele boek ooit gelezen? heb je geprobeerd om de arabische tekst te begrijpen (eventueel door verschillende vertalingen van de betekenissen met mekaar te contrasteren)?

oorlog en geweld zijn jammergenoeg een realiteit in deze wereld. de heilige qur'an geeft ook raadgevingen over hoe met die situaties om te gaan.

maar dit discussieert wat ongemakkelijk. kun je niet even aangeven over welke passages je het hebt.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be