Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2010, 10:32   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Islam is vrede!

Citaat:
Er circuleert een filmpje op het internet van een Arabische groepering die dreigt met aanslagen in ons land. Dat berichtte VTM gisteravond.

Op de beelden dreigen talibanstrijders met aanslagen omdat ons land vorige week het boerkaverbod heeft goedgekeurd. Een schending van de rechten van moslims, zeggen ze. Het OCAD, de dienst die de terreurdreiging analyseert, onderzoekt de zaak.

Vorige week keurde de Kamer het wetsvoorstel over het boerkaverbod inderdaad goed, maar definitief is het verbod nog niet. Open VLD en CD&V willen het verder onderzoeken in de Senaat. Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet lukken voor de verkiezingen waardoor het voorstel moet hernomen worden in de volgende legislatuur.
uit DS vandaag
Wanneer gaat men die gehersenspoelde apen eens duidelijk maken dat zij hier niet de wetten stellen?
Hebben we nog geen probleempjes,oa economisch, genoeg dat we ons ook nog moeten met die binnengewaaide miseriezoekers inlaten?
Dat is wat zij onder "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid" verstaan: we moeten in alles onze zin krijgen of we moorden er op los!
Wanneer krijgen we eindelijk een paar politiekers die zich eens met die rotzooi gaan bezighouden, die kerels aan hun verstand brengen wat zij hier te doen en te laten hebben ipv er eieren onder te leggen!
En anders het land uit aub. Praten met die gasten = tonen dat je zwak bent.
Dat zien we ook bij bepaalde discussies waar maar geen eind aan komt wat je ook mag beweren, aanvoeren en bewijzen: het kan hen allemaal niet schelen, ze moeten hun zin krijgen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 10:36   #2
Seppe Cools
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2009
Berichten: 254
Standaard

Siegfried Bracke heeft het licht gezien en laat de andere Linksen wenend en geshockeerd achter met hun multiculturele droom.
Het is een kwestie van tijd voor de rest ook het licht gaat zien, maar zoals altijd zijn het de intelligensten die de wijze beslissingen eerst nemen.
Nog ff geduld dus voor de rest ook volgt.

De SPA kan alvast beginnen nadenken over een naamsverandering omdat de aanhangers weldra voor 50 % uit Moslims bestaan. Het woordje "Moslim" of "Islam" zou niet misstaan in de partijnaam.

Ah en voor we het vergeten:
de SPA moet dan ook kleur bekennen, want de Islam is "extreem-rechts"
__________________
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 6 mei 2010 om 10:43.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 11:05   #3
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer gaat men die gehersenspoelde apen eens duidelijk maken dat zij hier niet de wetten stellen?
Hebben we nog geen probleempjes,oa economisch, genoeg dat we ons ook nog moeten met die binnengewaaide miseriezoekers inlaten?
Dat is wat zij onder "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid" verstaan: we moeten in alles onze zin krijgen of we moorden er op los!
Wanneer krijgen we eindelijk een paar politiekers die zich eens met die rotzooi gaan bezighouden, die kerels aan hun verstand brengen wat zij hier te doen en te laten hebben ipv er eieren onder te leggen!
En anders het land uit aub. Praten met die gasten = tonen dat je zwak bent.
Dat zien we ook bij bepaalde discussies waar maar geen eind aan komt wat je ook mag beweren, aanvoeren en bewijzen: het kan hen allemaal niet schelen, ze moeten hun zin krijgen.
Ik zou nog er nog een topic over starten, that should do the trick.
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 22:11   #4
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Siegfried Bracke heeft het licht gezien en laat de andere Linksen wenend en geshockeerd achter met hun multiculturele droom.
Het is een kwestie van tijd voor de rest ook het licht gaat zien, maar zoals altijd zijn het de intelligensten die de wijze beslissingen eerst nemen.
Nog ff geduld dus voor de rest ook volgt.

De SPA kan alvast beginnen nadenken over een naamsverandering omdat de aanhangers weldra voor 50 % uit Moslims bestaan. Het woordje "Moslim" of "Islam" zou niet misstaan in de partijnaam.

Ah en voor we het vergeten:
de SPA moet dan ook kleur bekennen, want de Islam is "extreem-
rechts
"
Inderdaad, de islamideologie is extreemrechts.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 22:15   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Siegfried Bracke heeft het licht gezien
Volgens mij heeft Siegfried Bracke vooral geld geroken en ambieert hij een vetbetaald pluchen zitje om zijn nakende pensioen aan te vullen. Veel meer zou ik daar niet achter zoeken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 22:40   #6
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Wat is belangrijker? BHV of ons pensioen etc?
Ik opteer voor het tweede.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 06:06   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wat is belangrijker? BHV of ons pensioen etc?
Ik opteer voor het tweede.
2
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 06:02   #8
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Volgens mij heeft Siegfried Bracke vooral geld geroken en ambieert hij een vetbetaald pluchen zitje om zijn nakende pensioen aan te vullen. Veel meer zou ik daar niet achter zoeken.
Eerlijk gezegd zou mij dat ook niet verbazen. Iemand die zo lang mee in de frontlinie heeft gestreden voor het ene kamp nu "plots" overloopt lijkt mij eerder kazakkedraaierij dan overtuiging.
Niet tegenstaande dit hoop ik uiteraard dat hij alsnog het licht heeft gezien wel, alleen maar goed voor hem enkel wat laat wel. Moet alvast niet makkelijk zijn te beseffen dat je voor het verkeerde kamp hebt gevochten (vooral dan in zijn beleving).

Ik heb noch de bijbel noch de koran gelezen maar geloof niet helemaal in de islam als vredelievend geloof. Laat staan meer dan een ander geloof.
Een gematigd moslim wordt nog steeds met de rug bekeken en het fundamentalisme zit ondanks alles nog diep verwordteld. Niet enkel in moslim landen maar ook in de moslims die in het westen willen leven of zelfs geboren worden. Dat laatste zelfs is mijn inziens nog het beste bewijs dat er iets fout zit met de islam.
Trouwens al eens stilgestaan dat 3de, 4de en 5de generatie van vreemde origine afstammende westerlingen nog steeds maar 1 geloof kennen? Dat er daar zo goed als pakweg geen 1 op 10.000 niet moslim is, waar zijn die groepen jonge marokanen, koerden, turken die rooms katholiek, protestants of anders zijn??!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 02:47   #9
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wat is belangrijker? BHV of ons pensioen etc?
Ik opteer voor het tweede.
ben het niet altijd met je eens, maar dit keer sla je de nagel op z'n kop. het politieke circus rond BHV heeft lang genoeg geduurd. de grootste werkloosheidsgolf uit de geschiedenis komt op ons af, en de politiekers uit de wetstraat maken ruzie om wie er in halle en vilvoorde al dan niet mag opkomen voor de verkiezingen.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 07:14   #10
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ben het niet altijd met je eens, maar dit keer sla je de nagel op z'n kop. het politieke circus rond BHV heeft lang genoeg geduurd. de grootste werkloosheidsgolf uit de geschiedenis komt op ons af, en de politiekers uit de wetstraat maken ruzie om wie er in halle en vilvoorde al dan niet mag opkomen voor de verkiezingen.

vrede,

redwasp
Het wordt een soep van chaos komende tijden. Order order, said the judge in an empty court room.
Het systeem had zijn dienst, maar kan niet meer mee met de huidige tijden.
We moeten als mens terug versoepelen, of het gaat echt niet goedkomen.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:40   #11
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

de politiekers in de parlementen zullen altijd de weg opgaan die de onzichtbare hand van de economie hen wijst, tenzij de zichtbare vuist van de politiekers aan de stakerspikketten, in de fabriekshallen, op straat en in de huiskamers deze koers corrigeert.

voorzitte mao zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voorzitter mao
Het volk en alleen het volk is de voortstuwende kracht van de geschiedenis.

(rode boekje, hoofdstuk 11)
vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:52   #12
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,
voorzitte mao zei: Het volk en alleen het volk is de voortstuwende kracht van de geschiedenis.
Zei hij dat voor of na de massacre van zijn volk?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:07   #13
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

ik sta achter een aantal theoretische opvatting van voorzitter mao, maar ben nogal kwaad over het feit dat hij zijn eigen opvatting over het oplossen van tegenstellingen onder het volk niet in de praktijk toepaste. bij de oprichting van de volksrepubliek voerde de chinese communistische partij een politiek van samenwerking met alle progressieve klassen om het land op te bouwen, in de herfst van 1957 maakt mao een enorme draai naar (extreem-) links. in plaats van een realistische politiek van economische opbouw geïnspireerd op de NEP, verliest hij zichzelf in een delirium van ultralinkse sofismen. de progressieve elementen uit de nationale burgerij, voor augustus 1957 nog bondgenoten van de communisten, worden nu afgeschilderd als onverbeterlijke kapitalistische elementen. dat is het moment waarop de ontsporing begon die de 'grote sprong voorwaarts' en de excessen van de culturele revolutie zou voortbrengen.

http://www.marx.be/NL/cgi/emall.php?...&id=72&doc=376

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:29   #14
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik sta achter een aantal theoretische opvatting van voorzitter mao, maar ben nogal kwaad over het feit dat hij zijn eigen opvatting over het oplossen van tegenstellingen onder het volk niet in de praktijk toepaste. bij de oprichting van de volksrepubliek voerde de chinese communistische partij een politiek van samenwerking met alle progressieve klassen om het land op te bouwen, in de herfst van 1957 maakt mao een enorme draai naar (extreem-) links. in plaats van een realistische politiek van economische opbouw geïnspireerd op de NEP, verliest hij zichzelf in een delirium van ultralinkse sofismen. de progressieve elementen uit de nationale burgerij, voor augustus 1957 nog bondgenoten van de communisten, worden nu afgeschilderd als onverbeterlijke kapitalistische elementen. dat is het moment waarop de ontsporing begon die de 'grote sprong voorwaarts' en de excessen van de culturele revolutie zou voortbrengen.

http://www.marx.be/NL/cgi/emall.php?...&id=72&doc=376
Ik ken de geschiedenis van China.
Ik studeer ze niet , zoals jij op dit moment maar er zijn altijd de zéér kwalitatieve BBC docu's geweest
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:02   #15
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

semper discere.

wat de bbc-reportages betreft, die zijn inderdaad heel goed maar soms eenzijdig. ik hou er van om altijd zo veel mogelijk bronnen te bekijken en probeer meestal mijn mening op te schorten tot ik echt inzicht heb in een bepaald iets (heb eigenlijk bitter weinig meningen). vandaar dat mijn bijdrage tot discussies meestal vooral bestaat uit het aantonen dat de wereld groter en complexer is dan uit de bespreking van die wereld zou kunnen blijken.

ik twijfel overigens welk motto ik in mijn wapenschild zal voeren als ik ooit paus word:

"het is ingewikkelder dan dat"

of

"semper ubi sub ubi"

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:19   #16
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

semper discere.

wat de bbc-reportages betreft, die zijn inderdaad heel goed maar soms eenzijdig. ik hou er van om altijd zo veel mogelijk bronnen te bekijken en probeer meestal mijn mening op te schorten tot ik echt inzicht heb in een bepaald iets (heb eigenlijk bitter weinig meningen). vandaar dat mijn bijdrage tot discussies meestal vooral bestaat uit het aantonen dat de wereld groter en complexer is dan uit de bespreking van die wereld zou kunnen blijken.
ik twijfel overigens welk motto ik in mijn wapenschild zal voeren als ik ooit paus word:
"het is ingewikkelder dan dat"
of
"semper ubi sub ubi"
Jaaaa, vreselijk irritante mensen vind ik dat in discussies.
Ik weet meestal ook genoeg om both sides of every story te kennen en zou me daarom aan jouw zijde kunnen scharen door te zeggen : "ik weet niet genoeg" of "geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar" maar ik vind het leuker om keihard een standpunt in te nemen in een debat. Wat heb je anders aan een debat zonder standpunten?
Maar in tegenstelling tot wat je misschien denkt , ik ben me er heel erg van bewust dat ik niet de wijsheid in pacht heb en maar een fractie van de ijsberg ken en kan gerust mijn standpunt aanpassen indien zou blijken dat ik er totaal naast zit.

Het is ALTIJD ingewikkelder dan dat.Maar iemand moet de knoop doorhakken

*TSJAK*

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 mei 2010 om 11:27.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:25   #17
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard Latin fuck-ups

Semper discere : absolutely !!! Ook mijn motto.

Semper ubi sub ubi : "Always wear underwear" ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be