Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2010, 17:45   #1
Europahater
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 763
Standaard Mohammedaanse fascist aangehouden na brandstichting bij Zweedse cartoonist

Bron: de telegraaf.nl

Verdachte brandstichting Vilks aangehouden STOCKHOLM - De Zweedse politie heeft een 21-jarige man gearresteerd op verdenking van brandstichting in het huis van de Zweedse cartoonist Lars Vilks. De man werd zaterdagavond laat in zijn huis in het zuiden van het land van zijn bed gelicht. De man van Kosovaarse afkomst woont in Landskrona, ongeveer 40 kilometer van Vilks woonplaats Nynashamnsvage in het zuidwesten van Zweden. Hij was geen bekende van de politie, aldus een woordvoerder zondag.



Lars Vilks Foto: afp
Ads door Google
Kamperen in Brabant
Libema Vakantieparken, kamperen + Gratis naar 6 leuke attractieparken
www.libemavakantieparken.nl
In de nacht van vrijdag op zaterdag werden enkele ruiten van Vilks huis ingeslagen en flessen benzine naar binnen gegooid. Er ontstond een kleine brand die vanzelf doofde. Vilks was niet thuis op dat moment.

Een rechter bepaalt maandag of de man al dan niet wordt aangeklaagd. Hij zit vast. Het is nog onduidelijk of de verdachte de daad mogelijk alleen of met anderen heeft gepleegd. Vilk heeft gezegd extra veiligheidsmaatregelen te nemen.

Vilks is regelmatig bedreigd sinds in augustus 2007 zijn omstreden tekening verscheen, met het hoofd van Mohammed op het lijf van een hond.

Dinsdag werd Vilks nog aangevallen toen hij in de plaats Uppsala een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting. Een man uit het publiek gaf hem een kopstoot. De cartoonist viel tegen een muur en verloor zijn bril.


Het land met die Kotslims. Ik denk dat het nu al 5 na 12 is of we worden hier binnekort wakker in een 2de Sebrenica.....
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 17:57   #2
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Wat heeft dit met de islam te maken?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 18:02   #3
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat heeft dit met de islam te maken?
Alles ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 19:38   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Het gaat hier om 1 of andere Kosovaar die zich achter de islam schuilt. Een moslim die zn geloof kent zou zn rug moeten keren naar vuile kritiek want hij weet dat deze spotprenten niet representatief zijn voor de echte Mohammed.

Ach ja, ik keur het absoluut niet goed wat de brandstichter gedaan heeft maar de cartoonist voelde dit zelf wel aankomen denk ik. En dit alles onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Vrijheid is immers gestoeld op waarachtigheid en rechtvaardigheid, niet op onrecht en agressiviteit bovendien heeft vrijheid van meningsuiting niets te maken met het zaaien van verderf of het openen van de aanval op een religie.

De islam is hier heel duidelijk over: "En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Tekenen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken en indien de shaytaan het jou doet vergeten, zit dan niet nadat de herinnering tot jou is gekomen bij het onrechtvaardige volk." (Soerat al-An'aam: 68)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 19:53   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ach ja, ik keur het absoluut niet goed wat de brandstichter gedaan heeft maar de cartoonist voelde dit zelf wel aankomen denk ik. En dit alles onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Vrijheid is immers gestoeld op waarachtigheid en rechtvaardigheid, niet op onrecht en agressiviteit bovendien heeft vrijheid van meningsuiting niets te maken met het zaaien van verderf of het openen van de aanval op een religie.
Daar heeft dat nu net alles mee te maken. Daarom ben ik ook voor een grotere vrijheid van meningsuiting zoals in de VS. Ideeën bestrijd je niet door de expressie ervan te verhinderen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 19:59   #6
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar heeft dat nu net alles mee te maken. Daarom ben ik ook voor een grotere vrijheid van meningsuiting zoals in de VS. Ideeën bestrijd je niet door de expressie ervan te verhinderen.
Of het daar nu alles of niets mee te maken heeft, ik denk niet dat een moslim zulke aanvallen goedkeurt. Wie wil spotten, spot maar. Op het einde van de rit zullen alle prijskaartjes wel worden voorgeschoteld.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:05   #7
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Of het daar nu alles of niets mee te maken heeft, ik denk niet dat een moslim zulke aanvallen goedkeurt. Wie wil spotten, spot maar. Op het einde van de rit zullen alle prijskaartjes wel worden voorgeschoteld.
Nou, jouw standpunt is duidelijk hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:08   #8
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nou, jouw standpunt is duidelijk hoor.
Mooi zo.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:14   #9
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Of het daar nu alles of niets mee te maken heeft, ik denk niet dat een moslim zulke aanvallen goedkeurt. Wie wil spotten, spot maar. Op het einde van de rit zullen alle prijskaartjes wel worden voorgeschoteld.
Ik herinner me dat toen het halve Midden-Oosten in brand stond na de publicatie van een tiental makke cartoons in Denemarken, dat er toen enorm veel moslims hun afkeuring tegenover hun rellende broeders hebben laten blijken.

Even wat hoogtepunten uit wiki:

"This led to protests across the Muslim world, some of which escalated into violence with police firing on the crowds (resulting in a total of more than 100 deaths),[1] including setting fire to the Danish Embassies in Syria, Lebanon and Iran, storming European buildings, and desecrating the Danish, Dutch, Norwegian, French and German flags in Gaza City."

On 12 February 2008, Danish police arrested three men (two Tunisians and one Danish national originally from Morocco) suspected of planning to assassinate Kurt Westergaard, the cartoonist who drew the Bomb in the Turban cartoon. Shortly afterwards, the Dane was released without charge; the two Tunisians were not charged either, but expelled to Tunisia. Despite this, Westergaard has since been under police protection. He has said he is angry that a "perfectly normal everyday activity [drawing political cartoons] which I used to do by the thousand was abused to set off such madness."

In October 2008, Ekstra Bladet published excerpts from an interview with Taliban spokesman Qari Yousuf Ahmadi [102][103] saying Danish troops in Oruzgan Province are a "primary target" of the Taliban because of the cartoon issue, adding the Danes would be forced to leave Afghanistan.

On 1 January 2010, Danish police shot and wounded a man at the home of Kurt Westergaard in Aarhus. Westergaard drew the best known of the cartoons, which depicted the prophet Muhammad with a bomb in his turban. The man was described as a 28-year-old Somali linked to the radical Islamist al-Shabab militia.

Je moet anders eens tegen die lui gaan vertellen dat jij wel een goede moslim bent en zij niet. Dan zou "je je prijskaartje wel eens heel snel geserveerd kunnen krijgen".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:58   #10
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik herinner me dat toen het halve Midden-Oosten in brand stond na de publicatie van een tiental makke cartoons in Denemarken, dat er toen enorm veel moslims hun afkeuring tegenover hun rellende broeders hebben laten blijken.

Even wat hoogtepunten uit wiki:

"This led to protests across the Muslim world, some of which escalated into violence with police firing on the crowds (resulting in a total of more than 100 deaths),[1] including setting fire to the Danish Embassies in Syria, Lebanon and Iran, storming European buildings, and desecrating the Danish, Dutch, Norwegian, French and German flags in Gaza City."

On 12 February 2008, Danish police arrested three men (two Tunisians and one Danish national originally from Morocco) suspected of planning to assassinate Kurt Westergaard, the cartoonist who drew the Bomb in the Turban cartoon. Shortly afterwards, the Dane was released without charge; the two Tunisians were not charged either, but expelled to Tunisia. Despite this, Westergaard has since been under police protection. He has said he is angry that a "perfectly normal everyday activity [drawing political cartoons] which I used to do by the thousand was abused to set off such madness."

In October 2008, Ekstra Bladet published excerpts from an interview with Taliban spokesman Qari Yousuf Ahmadi [102][103] saying Danish troops in Oruzgan Province are a "primary target" of the Taliban because of the cartoon issue, adding the Danes would be forced to leave Afghanistan.

On 1 January 2010, Danish police shot and wounded a man at the home of Kurt Westergaard in Aarhus. Westergaard drew the best known of the cartoons, which depicted the prophet Muhammad with a bomb in his turban. The man was described as a 28-year-old Somali linked to the radical Islamist al-Shabab militia.

Je moet anders eens tegen die lui gaan vertellen dat jij wel een goede moslim bent en zij niet. Dan zou "je je prijskaartje wel eens heel snel geserveerd kunnen krijgen".
Dat zou alleen maar aantonen hoe 'goed' ze wel niet zijn (als ze hun 'zuster' het prijskaartje serveren). Enerzijds begrijp ik hun woede want ik herinner me nog goed hoe kwaad ik was toen ik deze spotprenten zag. De moslims zagen dit als een soort van aanval op hun Profeet, begrijpelijk voor mensen die de Profeet als een voorbeeld zien. Maar anderzijds vind ik het laf dat je op zo een hater ingaat. Of ik nu een goede of slechte moslim ben, er is maar 1 islam en er is maar 1 soenna. Wie wilt spotten, spot maar zoals ik al zei. De islam is hier heel duidelijk over.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:01   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zou alleen maar aantonen hoe 'goed' ze wel niet zijn (als ze hun 'zuster' het prijskaartje serveren). Enerzijds begrijp ik hun woede want ik herinner me nog goed hoe kwaad ik was toen ik deze spotprenten zag. De moslims zagen dit als een soort van aanval op hun Profeet, begrijpelijk voor mensen die de Profeet als een voorbeeld zien.
Uw geloofsgenoten hebben een ware marketing campagne op poten gezet door hun geprotesteer. Ik denk niet dat er al ooit cartoons gepubliceerd zijn die zo wijdverspreid zijn als die spotprenten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:12   #12
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uw geloofsgenoten hebben een ware marketing campagne op poten gezet door hun geprotesteer. Ik denk niet dat er al ooit cartoons gepubliceerd zijn die zo wijdverspreid zijn als die spotprenten.
Ach, bepaalde geloofsgenoten houden er een andere gedachte op na en zullen me heus een softi vinden of een shmatta (verraadster). Ik keur hun gedrag alvast niet goed en dat mogen ze gerust weten.
Van mij mogen deze cartoons gerust wijdverspreid worden, vriend. Ik ken een andere Mohammed dus mij raken ze allang niet meer. Deze spotprenten zijn niet representatief voor de echte Mohammed zoals ik al zei.

Doet me denken aan die broeders van sharia for belgium, die me als hypocriete bestempelen. Ik geef er niet om, ik vind het gewoon zielig.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 mei 2010 om 21:12.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:14   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.390
Standaard

Waarom is er eigenlijk sprake van een 'fascist' in de titel van deze draad?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:19   #14
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom is er eigenlijk sprake van een 'fascist' in de titel van deze draad?
Misschien heeft hij vroeger nog meegevochten met Mussolini's zwarthemden?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:27   #15
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien heeft hij vroeger nog meegevochten met Mussolini's zwarthemden?
Een 21-jarige man?



Islamitische Kosovaren zijn wel straffe gasten, maar dat lijkt me toch een beetje ál te bovenmenselijk.



Zo'n wapenfeit bewijst natuurlijk wél dat Allah inderdaad is wie Hij/Zij zegt te zijn
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:29   #16
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat heeft dit met de islam te maken?
zoveel als met:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Kamperen in Brabant
Libema Vakantieparken, kamperen + Gratis naar 6 leuke attractieparken
www.libemavakantieparken.nl
?????

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2010 om 21:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:31   #17
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een 21-jarige man?



Islamitische Kosovaren zijn wel straffe gasten, maar dat lijkt me toch een beetje ál te bovenmenselijk.



Zo'n wapenfeit bewijst natuurlijk wél dat Allah inderdaad is wie Hij/Zij zegt te zijn
Misschien is het een drukfout en is het een wel bijzonder kranige 121-jarige man. Een getalletje vergeten is gauw gebeurd, ik heb al grotere drukfouten in de krant gezien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:32   #18
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zoveel als met????
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:48   #19
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Nu probleem is hoe men zich wendt tot de vrijheid van meningsuiting als een een op zichzelf staande implementatie van een recht waarbij dit recht een betekenis krijgt als je haar ontstaangeschiedenis in post-averroeistische Europa in het acht neemt. Daar waar men een onderscheidingslijn tussen academische kritiek versus triviale kritiek enerzijds en persoonlijke aanval (zij het een persoon, zij het een specifieke doelgroep) anderzijds wilt trekken, daar komt de verkeerde het recht misbruiken en dit leidt natuurlijk naar twee dilemma's:
1) het doel van het recht: zich als een persoon/groep verzetten tegen de (onrechte) onderdrukking en NIET daarmee een persoon/groep onderdrukken.
2) verdraaiing van de definities zoals persoonlijk aanval een kritiek noemen.

En dat is wat er helaas plaats vindt.

[Interessant om te lezen], Vrijheid, meningen en schelden. De déja-vu van Benno Barnard.

Laatst gewijzigd door porpo : 16 mei 2010 om 21:51.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:01   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien is het een drukfout en is het een wel bijzonder kranige 121-jarige man. Een getalletje vergeten is gauw gebeurd, ik heb al grotere drukfouten in de krant gezien.
En aangezien er op aarde niets gebeurt zonder medeweten/goedkeuring van de oppermachtige Allah, weten we meteen Wie we die drukfouten onder de neus moeten wrijven
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 22:01.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be