Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2008, 15:43   #1
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard VB: Ouders met hoofddoek niet welkom in scholen

http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={48BD2B44-3EE6-4B0A-AEA8-FDA16FA773CC}

Citaat:
Het Vlaams Belang pleit voor een hoofddoekenverbod voor het personeel van de Vlaamse overheid en van alle lokale besturen in Vlaanderen.

Fractieleider in het Vlaams parlement Filip Dewinter dient daarover een voorstel van decreet in. Dewinter wil ook een algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek in de scholen.

De stad Antwerpen voerde vorig jaar een hoofddoekenverbod in voor het stadspersoneel met een loketfunctie. Andere gemeenten zoals Gent, Lokeren en Lier voerden later een gelijkaardig verbod in.

Volgens Dewinter is een hoofddoekenverbod "geen pesterij van moslims, maar een zaak van elementair democratisch belang". "De hoofddoek is immers hét symbool bij uitstek van het minderwaardige statuut van de vrouw binnen de islam", zegt hij.

Het voorstel van Dewinter bepaalt dat personeelsleden van de Vlaamse overheid of de lokale besturen die tegen het verbod in toch een hoofddoek dragen een verwittiging krijgen.

Wanneer ze deze negeren, worden ze ontslagen. In het onderwijs zou het hoofddoekenverbod van toepassing zijn op zowel leerkrachten en ander personeel, leerlingen én bezoekers. Wie met een hoofddoek naar school komt, moet de toegang worden geweigerd, stelt het Vlaams Belang-voorstel.
Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!

Als dit ooit uitgevoerd wordt is er 1 mogelijkheid over voor vele allochtonen: EIGEN SCHOLEN zoals bij de Joden en ook bij moslims in Nederland het geval is. Ik ben dan in dit geval vóór scholen waar dit wel mag en men eens niet naar kleur, afkomst, kleding, etc kijkt.

Dergelijke voorstellen brengen ons verder en verder van elkaar...dus VOLLEDIG volgens het plan van het VB.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 15:45   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

wat provoceren van het VB omdat ze niet zoveel meer in het nieuws komen, das al.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 15:47   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Dit stopt pas als er een "nationale hoofddoekendag" komt : iedereen met een hoofddoek
zoals het vroeger in het christelijke europa ooit was...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:40   #4
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Ze schieten in hun eigen voet, want ze gaan hiermee een hele stap achteruit. Nu komen ze dom en racistisch over, en net na al die moeite om van dat imago af te komen (alsof dat zal lukken). Maar ze komen inderdaad nauwelijks in het nieuws. En dat komt omdat ze niets van waarde toe te voegen hebben.

En zoals GVA het zo mooi verwoord 'Vlaams Belang is weer boos'. bron: http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={A8B9926A-AA1D-452A-B808-532296955DFD}

Laatst gewijzigd door Moby : 2 april 2008 om 18:41.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:41   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat is wel een héél belachelijk voorstel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:44   #6
sus antigoon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2008
Berichten: 255
Standaard

Hoofddoek dragen , ons recht , steun AEL.

sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:49   #7
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat provoceren van het VB omdat ze niet zoveel meer in het nieuws komen, das al.
Om er toch iets positief over te zeggen: ze hebben nu eindelijk de eerlijkheid om dat voorwendsel van de religieuze neutraliteit te laten vallen. Het gaat hun niet om religieuze symbolen, het gaat hun niet om de neutraliteit van openbare beambten, het gaat hun niet om de scheiding van Kerk en Staat, het gaat hen enkel en alleen om de islamitische hoofddoek.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:10   #8
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Dat gaat er wel over.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:12   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Dat gaat er wel over.
Wat heeft het hoofddeksel van mensen die een school bezoeken voor een oudercontact te maken met de scheiding van Kerk en Staat?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:39   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={48BD2B44-3EE6-4B0A-AEA8-FDA16FA773CC}



Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!

Als dit ooit uitgevoerd wordt is er 1 mogelijkheid over voor vele allochtonen: EIGEN SCHOLEN zoals bij de Joden en ook bij moslims in Nederland het geval is. Ik ben dan in dit geval vóór scholen waar dit wel mag en men eens niet naar kleur, afkomst, kleding, etc kijkt.

Dergelijke voorstellen brengen ons verder en verder van elkaar...dus VOLLEDIG volgens het plan van het VB.
wat hebt gij tegen islamitische scholen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:43   #11
Tiger
Burger
 
Tiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 193
Standaard

Waarom zouden zei een hoofddoek in de les mogen dragen,en wij geen pet?
Tiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:56   #12
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
Waarom zouden zei een hoofddoek in de les mogen dragen,en wij geen pet?
Omdat het over een geloofsovertuiging gaat, en niet over versiering. Vergelijk het dus met een kruis en niet met een gewone hoofddeksel, welpje.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:00   #13
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat hebt gij tegen islamitische scholen?
Waarom stel je die vraag? Maar ik zal daar wel antwoord op geven.
Ik ben niet voor scholen die maar 1 ras aantrekken. Islamitische, Joodse,...
Dit is namelijk niet bevorderlijk voor de integratie.

En voorstellen als die van het VB zijn dat ook niet, want dan gaat men naar dergelijke noodoplossingen grijpen.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:19   #14
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Moest een hoofddoek met het geloof verbonden zijn dan zou dit wel overdreven kunnen zijn, kan iemand me wel eens aantonen waar er in de Koran staat dat moslimas een hoofddoek moeten dragen? Tot nu toe heb ik dat nog nergens weten staan, van buitenlandse moslims heb ik wel al het tegendeel gehoord.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:25   #15
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Zielig, echt gewoon zielig
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:42   #16
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Moest een hoofddoek met het geloof verbonden zijn dan zou dit wel overdreven kunnen zijn, kan iemand me wel eens aantonen waar er in de Koran staat dat moslimas een hoofddoek moeten dragen? Tot nu toe heb ik dat nog nergens weten staan, van buitenlandse moslims heb ik wel al het tegendeel gehoord.
Het gaat om bedekking. De Katholieke zusters dragen ook zo'n soort bedekking.
Islamitische vrouwen zien het als deel van hun geloof en alleen zij die dat niet wensen dragen er geen. En als je op straat een oudere Marokkaanse meisje ziet zonder hoofddoek, dan is er 50% kans dat ze getrouwd is. De laatste generatie draagt niet zo graag een hoofddoek, maar dat is hun vrije keuze.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:21   #17
belge-belg
Burger
 
belge-belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Locatie: Unitair België
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={48BD2B44-3EE6-4B0A-AEA8-FDA16FA773CC}



Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!

Als dit ooit uitgevoerd wordt is er 1 mogelijkheid over voor vele allochtonen: EIGEN SCHOLEN zoals bij de Joden en ook bij moslims in Nederland het geval is. Ik ben dan in dit geval vóór scholen waar dit wel mag en men eens niet naar kleur, afkomst, kleding, etc kijkt.

Dergelijke voorstellen brengen ons verder en verder van elkaar...dus VOLLEDIG volgens het plan van het VB.
Tot voor kort mocht dat in Turkije ook niet, een hoofddoek in openbare gebouwen...

Ik een openbaar gebouw moet je je toch in België wanen, zeker?
__________________
Franstalige en Nederlandstalige Belgen samen voor eendracht!
belge-belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:57   #18
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg Bekijk bericht
Tot voor kort mocht dat in Turkije ook niet, een hoofddoek in openbare gebouwen...

Ik een openbaar gebouw moet je je toch in België wanen, zeker?
Er is een verschil tussen wie daar WERKT en wie gewoon eens langskomt. In Marokko dragen veel vrouwen die bv bij een bank werken ook geen hoofddoek. Maar hier is een discussie over te voeren.

Het VB wil echter de bezoeker aanpakken, en dit begint te stinken. Het idee alleen.

"Sorry, mevrouw. U dient uw kruis af te doen alvorens uw kind op te halen. Anders mag u uw kind niet zien."
"Sorry, mevrouw. U dient uw hoofddoek af te doen alvorens uw kind op te halen. Anders mag u uw kind niet zien."

Laatst gewijzigd door Moby : 2 april 2008 om 23:58.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 01:13   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Omdat het over een geloofsovertuiging gaat, en niet over versiering. Vergelijk het dus met een kruis en niet met een gewone hoofddeksel, welpje.
Voor iemand die verzot is op een hype pet kan die even veel waarde hebben als een hoofddoek voor een moslima.

Of ga jij ervan uit dat gelovig zijn je meer (voorkeurs)rechten geeft?

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 april 2008 om 01:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 01:25   #20
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
Waarom zouden zei een hoofddoek in de les mogen dragen,en wij geen pet?
Volgens mei hebt gei wel andere zaken om u op school zorgen over te maken.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be