Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2019, 11:34   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij wordt in BE politiek compleet genegeerd anders ...
In de politiek zitten er veel kortzichtige klungelaars die géén visie hebben.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:45   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Ook Fukuyama gaat in feite hierop verder, maar dan vooral over de staten:

Citaat:
Francis Fukuyama voorspelt niet langer het einde van de geschiedenis, maar vreest voor de toekomst van de westerse democratie. Alleen een liberaal nationalisme biedt soelaas tegen de populistische storm. ‘Links mag patriottisme geen vies woord meer vinden.’
Citaat:
Het is wel ironisch dat uitgerekend Francis Fukuyama links opnieuw aanmaant om economische ongelijkheid te bestrijden. In 1989 had u toch gezegd dat het debat daarover was afgerond? De ideologische geschiedenis was ten einde. Het liberalisme had gewonnen.

‘Om te beginnen heb ik nooit gezegd dat klasseverhoudingen er niet meer toe deden. Ik zou zelfs durven te beweren dat ik in 1989 al de sociaaldemocratie onderschreef. Je hebt democratische correcties nodig op de markt. En net die zijn onvoldoende doorgevoerd! Sinds 1989 heeft de globalisering voor spectaculair toegenomen ongelijkheid gezorgd. Vandaag is de situatie voor de arbeidersklasse in het Westen op veel vlakken slechter dan dertig jaar geleden. Daar moet meer politieke aandacht naartoe.’
en als uitsmijter:

Citaat:
Frankrijk heeft dan nog een gedeelde taal, iets wat u ook belangrijk vindt. België daarentegen heeft een erg zwakke nationale identiteit. Volgens uw inzichten doet België alles verkeerd.

‘Dat is zo, maar ik denk niet dat je er veel kan aan verhelpen. (lacht) Een nationale identiteit behoort hier niet tot de opties.’

En toch is het een welvarend land.

‘Maar goed bestuur is wel ver te zoeken. Het is zo gefragmenteerd dat het disfunctioneel wordt. Alleen nog maar terreurverdachten deftig volgen, zat er niet in. Dat soort zaken kan worden verbeterd, maar er is inderdaad geen nationale identiteit om het proces te versnellen.’
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190310_04243900

kijk, op zo iemand zou ik dus sowieso stemmen. links maar wel met aandacht voor de kleine man en de nationale identiteit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 11 maart 2019 om 11:46.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:48   #23
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zolang de natuurlijke grondstoffen dat toelaten is groei normaal. Tenzij men inventief genoeg is om energiebronnen aan te wenden die hernieuwbaar zijn en aan de vraag kunnen voldoen.

Groei die een aanslag pleegt op je omgeving door uitputting van natuurlijke rijkdommen, vervuiling, overbevolking ed dient te worden afgeremd. In vroegere tijden werd de aangroei van de menselijke soort in toom gehouden door epidemieen maar de vooruitgang van de medische wetenschap heeft dit effect gereduceerd. Veroudering en bevolkingsaangroei gaan nu hand in hand.

Kleinschaligheid van ondernemingen heeft als voordeel dat er meer concurrentie en minder monopolievorming is. Kleinere bedrijven gaan ook minder op de politiek wegen dan multinationals.
Klopt maar dat probleem kaart Noels terecht reeds aan.
Kleine bedrijven zijn ook meer streekgebonden en brengen er welvaart.
Die Chinese auto zal wel goed zijn maar daar hebben wij hier productief niets aan.
Daar bovenop, om hem helemaal van China naar hier te brengen belast je onnodig het milieu.
Weet je dat er in het laatste Maersk containerschip bijna 110.000 pk staat ..... Dat is ca. 9.000 l diesel per uur.
Weet dan dat die ook meestal op zware fuel draaien die een veel hoger zwavelgehalte heeft.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:50   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ook Fukuyama gaat in feite hierop verder, maar dan vooral over de staten:





en als uitsmijter:



bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190310_04243900

kijk, op zo iemand zou ik dus sowieso stemmen. links maar wel met aandacht voor de kleine man en de nationale identiteit.
ga je voor V&W stemmen dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:51   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die man ziet het nuchter en zoals het is vandaag.
Vooral schaalvergroting en waar eindigt dat en overbevolking maken het leven steeds opgejaagder en afhankelijk van enkele grote spelers.
En wat als die het mis hebben?
Ze zijn er trouwens ook niet om ons het leven vrolijker te maken maar om "geld te verdienen" en willen steeds groter en machtiger worden.
Maar de kernvraag is, hoe kan je zoiets nog bijsturen als "landen" al niets meer te vertellen hebben?
Enkel de grote spelers en industriën over de landen heen bedisselen het nog samen zonder rekening te houden met wat dan ook behalve het eigen gewin.
En geloof maar niet dat "enige regering in België" en we hebben er genoeg maar iets in de pap te brokkelen heeft op internationaal vlak.
Zelfingenomen pierjanclausen genoeg maar op het globale wereld toneel zoals het er nu bij ligt stellen ze niets voor.
Wij hadden het goed, ik hoop dat die na ons zich kunnen aanpassen want "het wordt er niet beter op dat is de enige zekerheid vandaag"....
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:53   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga je voor V&W stemmen dan?
als ze in Oost-Vlaanderen opkomen, sowieso. In Aalst zou ik voor SD&P (nu Lijst A) gestemd hebben.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 11:59   #27
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn standpunt is dat je de hebzucht van de mensen niet aan banden kan leggen. Ik zie in de toekomst geen enkele lucht of zeehaven kleiner worden.
Mijn standpunt is dat van S Hawking.
De menselijke hebzucht wordt zijn ondergang alsook deze van de planeet.
Hoe meer een mens heeft hoe meer hij wil.Groei moet niet alleen vergroten maar ook nog eens versnellen ( heb ik hier ook al aangehaald)
Het is net die hebzucht die van ons de mens heeft gemaakt die we allen zijn. Anders zouden we heel waarschijnlijk nog onder onze bananenboom hebben gezeten en daar nog heel gelukkig mee geweest zijn op de koop toe.

Maar ik begrijp het romantische idee van Noels.....terug naar het gezellige menselijke buurtwinkeltje....terug naar de kleine autohersteller waar je naast mag blijven staan terwijl hij je auto herstelt en je een praatje maakt. Mensen van mijn (jouw ?) leeftijd hebben dat nog gekend. ( Noels niet die is daar te jong voor)
Mooi boek.....echter pure nostalgie en voltooid verleden tijd....spijtig
Het is een realistische analise van vandaag, het enige spijtige er aan is dat het geen fraai beeld geeft van het "moderne morgen".
En ja "wij" hadden het beter, dat geven we toe.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:00   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Klopt maar dat probleem kaart Noels terecht reeds aan.
Kleine bedrijven zijn ook meer streekgebonden en brengen er welvaart.
Die Chinese auto zal wel goed zijn maar daar hebben wij hier productief niets aan.
Daar bovenop, om hem helemaal van China naar hier te brengen belast je onnodig het milieu.
Weet je dat er in het laatste Maersk containerschip bijna 110.000 pk staat ..... Dat is ca. 9.000 l diesel per uur.
Weet dan dat die ook meestal op zware fuel draaien die een veel hoger zwavelgehalte heeft.
Ja maar hoe moeten ze anders zo'n mastodont aandrijven ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:05   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ja maar hoe moeten ze anders zo'n mastodont aandrijven ?
zo ongeveer :

https://www.google.be/search?q=conta...=1552302250822

de logica zelve eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 12:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:14   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo ongeveer :

https://www.google.be/search?q=conta...=1552302250822

de logica zelve eigenlijk.
Op die website staat onder één v.d. foto's: travelling on cargoships is cheaper...
Maersk heeft NU 20 zo'n mastodonten in de vaart + honderden "gewone" schepen. Die mastodonten varen trager dan hun voorgangers waardoor ze tot 37% minder fuel verbruiken...:cheaper
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:15   #31
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet niet juist op wat je doelt, maar ik heb in elk geval altijd voor lokale verankering gepleit, ook toen dat jaren geleden nog weggelachen werd ...

EU tuig is het idd, met GVH op kop

Goldman Sachs heb ik te weinig kennis over.
Kijk even terug wat jij, Schoof en Vlijmscherp schreven in bijna al je posten van 2008 tot 2011 dan zie je daar duidelijk staan, wij hebben al die multinationals nodig. De meesten zijn nu weg en zitten in China en andere lage loon landen.

Goldman Sachs is je wereldregering, enkel op belastinggeld uit van alle landen.

Zelfs Trump als miljardair weet dat en slijmt bij ze dat het kraakt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:24   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kijk even terug wat jij, Schoof en Vlijmscherp schreven in bijna al je posten van 2008 tot 2011 dan zie je daar duidelijk staan, wij hebben al die multinationals nodig. De meesten zijn nu weg en zitten in China en andere lage loon landen.

Goldman Sachs is je wereldregering, enkel op belastinggeld uit van alle landen.

Zelfs Trump als miljardair weet dat en slijmt bij ze dat het kraakt.
je legt me woorden in de mond die niet mijn gedachten zijn (geweest)

al kan ik me voorstellen dat ik zou schrijven dat het niet met multinationals te verjagen is dat je economische activiteit aantrekt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:30   #33
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alweer nagels met koppen van Geert,
Je spreekt jezelf tegen he Anna.
Ergens anders zeg je dat er weinig veranderd kan worden. Gezien er niets geschrapt kan etc.
Alles kan altijd anders.
Meer zelfs het moet. Zelfs freaking conservative Burke zei niets anders.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:38   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen he Anna.
Ergens anders zeg je dat er weinig veranderd kan worden. Gezien er niets geschrapt kan etc.
Alles kan altijd anders.
Meer zelfs het moet. Zelfs freaking conservative Burke zei niets anders.
waar schrijf ik dat er niks geschrapt kan worden? ik schreef net dat je de krapte op de arbeidsmarkt moet gebruiken om 50% van de ambtenaren te ontslaan en de niet kern overheidsbezigheden moet afbouwen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 12:55   #35
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
... Het is net die hebzucht die van ons de mens heeft gemaakt die we allen zijn. Anders zouden we heel waarschijnlijk nog onder onze bananenboom hebben gezeten en daar nog heel gelukkig mee geweest zijn op de koop toe.
Maar ik begrijp het romantische idee van Noels.....terug naar het gezellige menselijke buurtwinkeltje....terug naar de kleine autohersteller waar je naast mag blijven staan terwijl hij je auto herstelt en je een praatje maakt. ...
Een romanticus die een andere romanticus verwijt romantisch te zijn.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:03   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een romanticus die een andere romanticus verwijt romantisch te zijn.
terwijl Noels nulgroei gewoon nonsens noemt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:08   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zolang de natuurlijke grondstoffen dat toelaten is groei normaal. Tenzij men inventief genoeg is om energiebronnen aan te wenden die hernieuwbaar zijn en aan de vraag kunnen voldoen.

Groei die een aanslag pleegt op je omgeving door uitputting van natuurlijke rijkdommen, vervuiling, overbevolking ed dient te worden afgeremd. In vroegere tijden werd de aangroei van de menselijke soort in toom gehouden door epidemieen maar de vooruitgang van de medische wetenschap heeft dit effect gereduceerd. Veroudering en bevolkingsaangroei gaan nu hand in hand.

Kleinschaligheid van ondernemingen heeft als voordeel dat er meer concurrentie en minder monopolievorming is. Kleinere bedrijven gaan ook minder op de politiek wegen dan multinationals.
En door oorlogen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:10   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een romanticus die een andere romanticus verwijt romantisch te zijn.
Als jij onder een bananenboom zitten romantisch vindt moet je wel heel erg romantisch zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2019 om 13:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:14   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van wat Noels schreef :



ps Noels is 51.
Jonge snaak. Moet nog 20 jaar werken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2019, 13:15   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jonge snaak. Moet nog 20 jaar werken.
hij is succesvol zelfstandig ondernemer, hij zal dat zelf wel uitmaken dus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be