Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2008, 07:07   #601
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Kan je mij eens de bron geven aub? Of is dat weer een veronderstelling, veralgemening vanuit een zeer bekrompen denkwereld?
De bekrompen denkwereld is imho degene die ervan uitgaat dat alle "members of the elite" in een conspiracy betrokken zitten. En als een "industrialist" zoals Steve Jobs al geen lid van de elite is, wie dan wel?

Citaat:
Kan je ons ook eens precies uitleggen wat forum weirdo's zijn?
Ik verwijs hier naar het citaat van Steve Jobs door jou gepost:

Citaat:
"Here's to the crazy ones, (...)"
Ik meende begrepen te hebben dat dat op jou (en Gun, Pindar, Babylonia etc.) slaat, en niet op mij.

PS: nog een kort stukje over je "verantwoording": dat jij zoiets nodig hebt om je gekots in die post enige vorm van "sérieux" te geven, zegt tonnen meer over jou dan over mij. Persoonlijk vind ik zo'n reactie behoorlijk zielig -en ik gebruik hier even een eufemisme van jewelste.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 07:47   #602
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
no problem, maar terloops toch even dit ter verantwoording:

Sommigen van wie herhaaldelijk is aangetoond dat ze enkel hier komen om te ridiculiseren en de slimme te komen uithangen op de kap van anderen moeten niet steeds op naieve hoffelijkheid blijven rekenen.

Die verstaan maar 1 taal.

Noteer dat betrokkene, zoals dat wel meer het geval is, niet deelnam aan de discussie, snel een paar verwijten komt dumpen, geen serieuze poging ondernam om zijn loos verwijt te staven, na verzoek...

Zielig niet? Effe binnevallen met veel pretentie en dan het deksel op de neus krijgen en bij de moderatie moeten gaan bellen omdat men hen beledigd heeft. En dit in cyberspace onder een nickname??!! Low self esteem heet dat...

We zullen het nog eens beleefd proberen later!

heel heel goed!

en nog wat, volgens mij is er geen enkele 'believer' naar de moderator gestapt om wat voor reden dan ook, wel andersom!
Zegt wat over de mentaliteit, denk dat 'believers' meer respect kunnen opbrengen voor andersdenkenden dan andersom.

Maar ja, ik hoor ze al komen en me woorden verdraaien....


daarom zet ik het hier maar neer:

Ik heb respect voor mensen met een andere mening (behalve wetenschappers die zijn per definitie halfgaar), maar geen respect als mensen alleen maar kunnen ridiculiseren om hun wankele wereldbeeld in tact te houden, en daarmee de 'believers' respectloos behandelen en als ze dan de wind van voren krijgen zielijg gaan lopen doen bij de mods!


Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 07:58   #603
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Het volk kan altijd vragend naar een sterk gezag 'gemaakt' worden. Dat is makkelijk. Alles wat je het volk moet vertellen is dat ze aangevallen worden. het werkt in alle landen. En de pacifisten beschuldigen van gebrek aan moed om je land te verdedigen.


Idd zo werkt het altijd, mensen trappen er steeds in!

be fair: welke moeder wil nu echt haar zoon naar het front sturen?



Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:39   #604
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
daarom zet ik het hier maar neer:

Ik heb respect voor mensen met een andere mening (...), maar geen respect als mensen alleen maar kunnen ridiculiseren om hun wankele wereldbeeld in tact te houden,
Ik denk dat ik het (eindelijk ?) eens kan zijn met jou: mijn wereldbeeld is inderdaad "wankel", in die zin dat ik constant twijfel en dat weinig vast staat. Zelfs jullie theorieën beschouw ik a priori niet als "gezwets" (en dat is niet gelogen, ik heb echt geprobeerd mee te gaan in o.a. de premisse dat 9/11 georganiseerd werd door de Amerikaanse regering), maar het probleem is dat de -volgens mij- totaal ridicule statements die door (vele) believers verkondigd werden en worden, mij gewoon afkerig hebben gemaakt van de ganse "it's all a conspiracy"-gekte (niet denigrerend bedoeld).

Ik vind "mijn wankel wereldbeeld" dan ook iets om trots op te zijn, want het alternatief, "jullie" wereldbeeld zeg maar, lijkt me vooralsnog behoorlijk doctrinair te zijn.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:46   #605
De Groene Chinees
Burger
 
De Groene Chinees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
be fair: welke moeder wil nu echt haar zoon naar het front sturen?

Mohammedaanse moeders?
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 12:53   #606
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Mohammedaanse moeders?


denk het niet echt hoor.



Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 16:54   #607
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De bekrompen denkwereld is imho degene die ervan uitgaat dat alle "members of the elite" in een conspiracy betrokken zitten.
Alle conspiracy "gekken" zonder onderscheid voor u dus. Wie concreet hier gaat enkel uit van die premisse naar de letter?? Kan u dat even aangeven? Of is dat gewoon uw eigen veronderstelling en gooit u gewoon alle "believers" en alle conspiracytheorien gemakkelijkheidshalve op 1 hoopje (zoals hierboven ivm reptielen, 9-11, chemtrails etcetc). Intussen hebt u uw punt al wat verduidelijkt, maar zo kwam het oorpronkelijk wel over.

Believers zijn geen homogene groep, maar wat ons hier wel bindt is het openstaan voor andere meningen, met respect, en zonder intellectuele hoogmoed. Ik ga niet zover als sommigen hier (Gun heeft dat als eens goed verwoord), maar ik vind de draad bijzonder interessant, er zijn interessante en minder interessante links terug te vinden, en enkele van die "gekken" zeggen af en toe toch wel schitterende en pakkende waarheden waar je niet omheen kan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
En als een "industrialist" zoals Steve Jobs al geen lid van de elite is, wie dan wel?
Allez, dan ben ik ook lid van de elite volgens u . Ik behoor tot nader bericht nog niet tot 1 of andere conspiracy. Ik zal het u laten weten als dat verandert


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik verwijs hier naar het citaat van Steve Jobs door jou gepost:

Ik meende begrepen te hebben dat dat op jou (en Gun, Pindar, Babylonia etc.) slaat, en niet op mij.
U weet ook wel beter. Dat was een citaat, naar niemand specifiek gericht, maar vrij toepasselijk op de ganse draad omdat er zoveel op believers "gekotst" wordt. Maar volgens u heb ik het uit context gehaald. U gaat mij vertellen hoe IK Steve Jobs moet en mag interpreteren. Ik moet eens heel hard lachen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
PS: nog een kort stukje over je "verantwoording": dat jij zoiets nodig hebt om je gekots in die post enige vorm van "sérieux" te geven, zegt tonnen meer over jou dan over mij. Persoonlijk vind ik zo'n reactie behoorlijk zielig -en ik gebruik hier even een eufemisme van jewelste.
Ik begrijp dat. Geen probleem wat u of anderen over mij denken, ik heb wel wat andere katten te geselen en ik ben hier niet voor mijn ego of voor intellectuele masturbatie zoals sommigen....

Het is wel leuk om te zien dat u eerst provoceert en nadien gaat blijten als een kleuter bij de mods!!!!!!... voor ocharme 3 woordjes die niet eens grof zijn ...

Soit, wat mij betreft is het vanaf nu water onder de brug. Tot later!
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 12:07   #608
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik denk dat ik het (eindelijk ?) eens kan zijn met jou: mijn wereldbeeld is inderdaad "wankel", in die zin dat ik constant twijfel en dat weinig vast staat. Zelfs jullie theorieën beschouw ik a priori niet als "gezwets" (en dat is niet gelogen, ik heb echt geprobeerd mee te gaan in o.a. de premisse dat 9/11 georganiseerd werd door de Amerikaanse regering)
Uiteindelijk blijkt nu dat u en ik er net hetzelfde over denken en hetzelfde standpunt en positie innemen... Ik ben nl enkel een "believer" wat betreft de 9-11 conspiracy, maar luister en ben curieus naar de andere zaken die hier naar voor komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
maar het probleem is dat de -volgens mij- totaal ridicule statements die door (vele) believers verkondigd werden en worden, mij gewoon afkerig hebben gemaakt van de ganse "it's all a conspiracy"-gekte (niet denigrerend bedoeld).
Het verschil dan is dat zulks mij absoluut niet stoort. Wat belangrijk is, is de inhoud, of het aandacht trekken op interessante stellingen, posities, fenomenen. Het is niet omdat iemand iets slecht verwoordt of slecht beargumenteert dat wat hij zegt a priori zever is.

Uiteindelijk gaat het in het overgrote deel om onderwerpen die buiten onze door opvoeding, indoctrinatie, en propaganda gestructureerde leefwereld komen te vallen. Alles wat gestructureerd is, is meestal ook gecontroleerd. En controle betekent macht.

We moeten dus zelf op zoek gaan naar info, en onvermijdelijk vallen we dan op heel veel controversiele bronnen... wat dan weer handig - maar weinig pragmatisch- wordt gebruikt door non believers om er zich snel vanaf te maken en elke nieuwe theorie gewoon af te schieten.

Toegegeven, het is niet altijd volgens de wetenschappelijke methode. Maar neem nu bv het 9-11 verhaal. Het is mede dank zij herhaaldelijk ridicule statements en veronderstellingen van schijnbare "gekken" dat er nu OOK tal van intellectuelen, wetenschappers en meer "integere instituten" mee bezig zijn om de zaak uit te spitten.

Laatst gewijzigd door straddle : 12 april 2008 om 12:08.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 06:28   #609
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Occam draait zich om in zijn graf.

Wat is volgens jouw een simpelere theorie:
Eigenlijk weer absurd. Eerst krijg je te horen dat de 'conspiracy' theorien,
er zijn om de dingen op een 'simpele' manier te verklaren, en dat , zo wordt gesuggereerd, is dan niet goed.
Even later komen ze met Occam's Razor, dat de theorie die het simpelst is,
de beste is!


Weten die lui niet meer waar ze mee af moeten komen of zo?


Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:51   #610
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Mohammedaanse moeders?
No way ...

... geen enkele moeder ...

... tenzij ze heilig (HEILIG) overtuigd zijn van de zaak ...

... men moet ze enkel overtuigd krijgen ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:55   #611
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik denk dat ik het (eindelijk ?) eens kan zijn met jou: mijn wereldbeeld is inderdaad "wankel", in die zin dat ik constant twijfel en dat weinig vast staat. Zelfs jullie theorieën beschouw ik a priori niet als "gezwets" (en dat is niet gelogen, ik heb echt geprobeerd mee te gaan in o.a. de premisse dat 9/11 georganiseerd werd door de Amerikaanse regering), maar het probleem is dat de -volgens mij- totaal ridicule statements die door (vele) believers verkondigd werden en worden, mij gewoon afkerig hebben gemaakt van de ganse "it's all a conspiracy"-gekte (niet denigrerend bedoeld).

Ik vind "mijn wankel wereldbeeld" dan ook iets om trots op te zijn, want het alternatief, "jullie" wereldbeeld zeg maar, lijkt me vooralsnog behoorlijk doctrinair te zijn.
Er is niet zo iets als "jullie wereldbeeld" want éénieders wereldbeeld hier op dit forum is verschillend en wijkt soms enorm af van wat sommigen hier omschrijven als "jullie wereldbeeld".

9-11 kan niet hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta en eens je deze stap durft te zetten komen er inderdaad andere vuile wasjes te voorschijn.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 14 april 2008 om 08:57.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:01   #612
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
No way ...

... geen enkele moeder ...

... tenzij ze heilig (HEILIG) overtuigd zijn van de zaak ...

... men moet ze enkel overtuigd krijgen ...
En wat met de moeders van Sparta?
Heb je '300' niet gezien?

Citaat:
Het is echter belangrijk op te merken dat we hier niet over individuen, maar over een volledige cultuur spreken. Dit betekent dat deze afwezigheid van angst voor een gewelddadige dood niet iets is wat spontaan bij een of enkele individuen opkomt, maar dat het eerder een culturele norm is die door een volledige gemeenschap wordt onderschreven. Het is een doel waar allen in de specifieke gemeenschap op zijn getraind met bewondering naar te kijken en dat als het ideale model voor gedrag en als bron voor wedijver van jongeren in stand wordt gehouden.

In het moderne Westen zijn we verafschuwd bij zelfs maar de gedachte om via systematische discipline een ethiek van zelfvernietiging op onze jongeren over te brengen. We willen onze kinderen iets meegeven om voor te leven, niet iets om voor te sterven. De gedachte om een gevoel van minachting voor het eigen leven aan te moedigen bij beïnvloedbare kinderen en volwassenen wordt in het ergste geval als misdadig beschouwd en in het beste geval als immoreel.

"Kom terug met je schild, of er bovenop"

Maar dit was niet altijd het geval. Spartaanse moeders, optredend als hoge priesteressen van hun inheemse strijdercultus, moedigden hun zonen voor ze naar het slagveld vertrokken aan met de woorden; "Kom terug met je schild, of er bovenop" en ze bedoelden precies wat ze zeiden. Van de eerste eeuwen van het Christendom weten wij dat het martelaarsschap, verre van een gevreesd lot, hartstochtelijk werd nagestreefd en waar gevonden, met overtuiging werd omhelsd. In beide culturen werd op de angst voor een gewelddadige dood neergekeken als een beschamende impuls die overwonnen diende te worden, in plaats van te worden geaccepteerd als een natuurlijk onderdeel van de mens. Zij die zich voldoende beheerst hadden om dit doel te bereiken werden verheerlijkt door de gemeenschap waarvan zij deel hadden uitgemaakt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:02   #613
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En wat met de moeders van Sparta?
Heb je '300' niet gezien?
... tenzij ze heilig (HEILIG) overtuigd zijn van de zaak ...

DIXIT
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:03   #614
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
... tenzij ze heilig (HEILIG) overtuigd zijn van de zaak ...

DIXIT

Dus is het gewoon een cultureel gegeven, niets meer.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:05   #615
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus is het gewoon een cultureel gegeven, niets meer.
pffff pruttel



Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:22   #616
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
pffff pruttel

Pin d"Ar
Last van flatulentie?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 09:32   #617
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus is het gewoon een cultureel gegeven, niets meer.
Hangt er vanaf wat je hiermee net bedoelt beste Parcifal
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 10:46   #618
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Eigenlijk weer absurd. Eerst krijg je te horen dat de 'conspiracy' theorien,
er zijn om de dingen op een 'simpele' manier te verklaren, en dat , zo wordt gesuggereerd, is dan niet goed.
Even later komen ze met Occam's Razor, dat de theorie die het simpelst is,
de beste is!


Weten die lui niet meer waar ze mee af moeten komen of zo?


Pin d"Ar
Och, die Occam's razor is hun deus ex machina om in een state van denial te kunnen blijven... plots daarmee afkomen alsof het alle vragen oplost is belachelijk. gepruts in de marge noem ik dat....
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 11:01   #619
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Och, die Occam's razor is hun deus ex machina om in een state van denial te kunnen blijven... plots daarmee afkomen alsof het alle vragen oplost is belachelijk. gepruts in de marge noem ik dat....
idd EN ze passen het niet op hun eigen ideen toe!
Da's natuurlijk weer te link


Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 11:08   #620
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
9-11 kan niet hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta en eens je deze stap durft te zetten komen er inderdaad andere vuile wasjes te voorschijn.
Die stap zetten is een dogma omarmen en accepteren zonder meer.
Die stap zetten maakt van u een believer.

Eenmaal die horde genomen zijn de andere geloofsartikelen natuurlijk pieces of cake.

Citaat:
Dogma's komen in vele godsdiensten voor zoals in het christendom en de islam, waar zij beschouwd worden als de centrale grondregels, die door alle gelovigen van die religie onderschreven dienen te worden. Als fundamenteel element van de religie, wordt de term "dogma" aan die theologische leerstellingen verbonden, die geacht worden zodanig te zijn aangetoond, dat het verwerpen of het ter discussie stellen van zo'n dogma in feite betekent dat die persoon de gegeven religie niet meer als de eigen religie beschouwt. Het dogma wordt onderscheiden van de theologische opvatting ten aanzien van zaken die als minder bekend worden beschouwd. Dogma's kunnen verduidelijkt of uitgebreid worden, maar mogen in nieuwe leringen niet worden tegengesproken. Het afwijzen van een dogma wordt beschouwd als ketterij en kan resulteren in de verbanning uit de religieuze gemeenschap (excommunicatie), hoewel dit in het christelijke traditie vandaag de dag niet lichtvaardig meer gebeurt.
Nog eentje :
Citaat:
Dogmatisme is de meer algemene duiding voor een overtuiging of houding waarbij iemand niet meer in staat is zijn opinies te herzien op grond van nieuwe informatie. Het begrip "dogmatisme" impliceert dat iemand zijn overtuigingen op een onnadenkende en conformistische manier hanteert zonder de fundamenten daarvan in vraag te willen stellen. Dogmatisme wordt als onverenigbaar gezien met een wetenschappelijke en/of rationele ingesteldheid waar zelfcorrectie intrinsiek deel van uit maakt.

Voorbeeld:
Een jongetje was jarenlang diep overtuigd dat hij een lijk was, hij geraakte niet verlost van dat idee.
Hij komt bij de dokter en legt zijn probleem uit. De dokter vraagt aan het jongetje of een lijk kan bloeden.
Neen zei het jongetje, waarop de dokter in zijn vinger sneed en hij begon te bloeden.
Het jongetje zei: "Zie je wel, lijken bloeden toch".
— Etienne Vermeersch


Laatst gewijzigd door parcifal : 14 april 2008 om 11:18.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be