Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2006, 14:54   #41
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik las hier nog één van uw ideologische vriendjes die er fier op was dat er in Noord-België méér huwelijken zijn met Hollanders dan met Franstalige Belgen.
Ik heb nooit gezegd dat ik daar "fier" over was.
Het is gewoon een vaststelling.
__________________
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 17:56   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vindt u het normaal dat een Vlaming een relatie met een Franstalige heeft? Hoe reageert u tegenover die buitenlandse artikelen over hun relatie? Zouden Daems en Pécriaux moeten scheiden volgens u?
OOOOOH NEE!! Een Vlaming met een Waal! Nu is ons Ras niet meer zuiver!

(dit ongeveer de reaktie die u verwachtte? )

Ernstig nu. Ik vind die relatie allesbehalve normaal. Daems laat zomaar zijn vrouw en kind zitten...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 17:58   #43
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zei de door de media en traditionele partijen gebrainwashte flamingant !
De media is allesbehalve Vlaamsgezind. Met uitspraken als hierboven maakt u gewoon zichzelf belachelijk. Iedereen beseft dat het de linkse partijen zijn die er steeds het best uitkomen in de media.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 18:48   #44
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Wat houdt mij tegen om die uitspraak van u in twijfel te trekken want wat is dat "links"? Hebt u daar een sluitende definitie van?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 00:57   #45
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ossaert, kijk eerst eens naar je eigen vooringenomenheid t.o.v. onze Franstalige landgenoten of die van Zeno en andere flaminganten, vóór je iemand hierover de les spelt.
Als er hier ook maar iemand vooringenomen is dan ben jij het wel. Bijna iedereen in deze draad zegt geen probleem te hebben met die relatie maar jij komt hier wel doodleuk vertellen dat je wel een flamingant moet zijn om daar een probleem mee te hebben.
Raar toch, want ik dacht dat de meeste die er hier geen probleem mee hebben flaminganten zijn.

Ach ja, als je je zever maar kan zeggen hé. Als staan de Amerikanen in Bagdad, nog steeds zou je beweren dat ze er niet zijn.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 14:32   #46
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Je m'en fou, om het in een verstaanbare taal uit te drukken.

Erger vind ik het dat die lapzwans van een Daems in de internationale pers stelt dat 'Elke Vlaming op de vraag of hij liever een 'Waal' of een 'Nederlander' heeft, een 'Waal' antwoordt'.

Ten eerste heeft hij het recht niet te spreken in naam van 'alle' Vlamingen, alleen in naam van hen die zo stom waren op zijn partij te stemmen (en dan nog), ten tweede is dat een pertinente onwaarheid.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 14:40   #47
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Jullie zijn er anders wel als de kippen bij om "de" Vlamingen op te stellen tegen "de" Franstaligen. Op dat soort nefaste veralgemeningen is heel jullie ideologie gesteund.
De geschiedenis en de hele vaudeville rond bruxelles tegenwoordig hebben anders al voldoende aangetoond dat dit land gewoon niet leefbaar is en beter stante pede gesplitst wordt.

Zodra vanuit Vlaanderen iets compleet logisch en gerechvaardigd gevraagd wordt, staan ze ten zuiden van de scheidingslijn op hun achterste poten.
Zodra Vlaanderen dan toch eens ballen toont iets op te leggen en door te drukken, staan ze te janken en trachten ze hun gelijk te halen voor de hogere machten.

Citaat:
Kan het eigenlijk nog racistischer? Everytime spreekt heel goed Nederlands. Alleen zijn denken stoort de flaminganten hier en daarom moet hij maar verhuizen. De Vlaams-nationale ideeënpolitie.
Het feit dat die 'modelbelg' al vaker met de franse vlag geheuld heeft en al eerder verklaard heeft meer om la douce France dan om jouw geliefde Belgique te geven, doet je niets?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 14:49   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Je m'en fou, om het in een verstaanbare taal uit te drukken.

Erger vind ik het dat die lapzwans van een Daems in de internationale pers stelt dat 'Elke Vlaming op de vraag of hij liever een 'Waal' of een 'Nederlander' heeft, een 'Waal' antwoordt'.

Ten eerste heeft hij het recht niet te spreken in naam van 'alle' Vlamingen, alleen in naam van hen die zo stom waren op zijn partij te stemmen (en dan nog), ten tweede is dat een pertinente onwaarheid.
Een pertinente onwaarheid? U gaat ook in naam spreken van 'alle' Vlamingen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 14:54   #49
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een pertinente onwaarheid? U gaat ook in naam spreken van 'alle' Vlamingen?
Waar doe ik dat?

Daems stelt dat elke Vlaming liever een Waal heeft dan een Nederlander.

Ik stel dat niet elke Vlaming liever een Waal heeft dan een Nederlander.

Ik heb niet gezegd dat elke Vlaming liever een Nederlander heeft dan een Waal.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 15:28   #50
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Jullie zijn er anders wel als de kippen bij om "de" Vlamingen op te stellen tegen "de" Franstaligen. Op dat soort nefaste veralgemeningen is heel jullie ideologie gesteund.

Vooral deze zin van Zeno stoort mij:

"Everytime, volgens mij ben jij ongelooflijk gebrainwashed door de anti-Vlaamse Franstalige pers �* la Le Soir en zie jij in alles "racistische Vlamingen". Walgelijk gewoon. Wanneer ga jij nu eens eindelijk naar Frankrijk verhuizen? "

"DE Franstalige pers is "anti-Vlaams" (bijv. Le Soir). Nee, ze is anti-flamingantisch (wat héél iets anders is). Bovendien is Le Soir de beste krant die we in België hebben. Heel objectief.

En dan nog die vraag om te verhuizen. Net zoals de slogan "Walen go home".

Kan het eigenlijk nog racistischer? Everytime spreekt heel goed Nederlands. Alleen zijn denken stoort de flaminganten hier en daarom moet hij maar verhuizen. De Vlaams-nationale ideeënpolitie.
Zoals altijd heb je er weer NIKS van begrepen.

Le Soir staat symbool voor een soort van Franstalige pers die Vlaanderen op bijna dagelijke basis afschildert als 'bekrompen, egoïstisch en racistisch'. Neem nu het voorval in de internationale pers rond de relatie van Daems. Hij wordt daar afgeschilderd als een 'harde separatist'!!! Jaja, Rik Daems! En van waar haalt die internationale media haar info over Daems/Belgie, denk je? Juist, uit de Franstalige pers. De Franstalige pers ziet in alles wat Vlaanderen doet een 'racistische reflex'.
Dat jij Le Soir de beste krant van het land vindt, zegt héééél veel.

Dan over dat verhuizen. Daar heb je ook weer niks van begrepen. Ik zeg niet 'Walen go home', ook niet tegen Everytime.
Everytime zit hier nu al jaren op dit forum te verkondigen hoe belachelijk hij Belgie vindt, en dat hij gaat verhuizen naar Frankrijk (naar eigen zeggen zijn 'echte vaderland'). Toch blijkt hij nog steeds in Belgie -het land dat hij zo veracht- te wonen.
D�*�*rom zei ik "ben je nu nog niet verhuisd naar Frankrijk?".

Laatst gewijzigd door Zeno! : 25 februari 2006 om 15:29.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 12:47   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zoals altijd heb je er weer NIKS van begrepen.

Le Soir staat symbool voor een soort van Franstalige pers die Vlaanderen op bijna dagelijke basis afschildert als 'bekrompen, egoïstisch en racistisch'. Neem nu het voorval in de internationale pers rond de relatie van Daems. Hij wordt daar afgeschilderd als een 'harde separatist'!!! Jaja, Rik Daems! En van waar haalt die internationale media haar info over Daems/Belgie, denk je? Juist, uit de Franstalige pers. De Franstalige pers ziet in alles wat Vlaanderen doet een 'racistische reflex'.
Dat jij Le Soir de beste krant van het land vindt, zegt héééél veel.

Dan over dat verhuizen. Daar heb je ook weer niks van begrepen. Ik zeg niet 'Walen go home', ook niet tegen Everytime.
Everytime zit hier nu al jaren op dit forum te verkondigen hoe belachelijk hij Belgie vindt, en dat hij gaat verhuizen naar Frankrijk (naar eigen zeggen zijn 'echte vaderland'). Toch blijkt hij nog steeds in Belgie -het land dat hij zo veracht- te wonen.
D�*�*rom zei ik "ben je nu nog niet verhuisd naar Frankrijk?".
"Le Soir" lacht gewoon met het bestaan van uw belachelijke en ouderwetse nationalisme. Niets anders. Waarom zouden we niet met uw folklore kunnen lachen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 12:57   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Le Soir" lacht gewoon met het bestaan van uw belachelijke en ouderwetse nationalisme. Niets anders. Waarom zouden we niet met uw folklore kunnen lachen?
Wanneer Le Soir een Daems beschrijft als harde separatist, dan zijn zij helemaal niet aan het lachen, maar aan het liegen. Misschien ervaart u die zaken in uw belachelijke en ouderwetse folklore anders, natuurlijk...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:07   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De media is allesbehalve Vlaamsgezind. Met uitspraken als hierboven maakt u gewoon zichzelf belachelijk. Iedereen beseft dat het de linkse partijen zijn die er steeds het best uitkomen in de media.
natuurlijk is de media flamingant, eens tellen hoeveel keer je het woord "Vlaanderen" door de strot geramd krijgt, in het buitenland zijn het ook stevast "Vlamingen" die van bergen vallen, gegijzeld worden of vast komen te zitten.Trouwens wie waren de laatste excellenties bevoegd voor media?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:09   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zoals altijd heb je er weer NIKS van begrepen.

Le Soir staat symbool voor een soort van Franstalige pers die Vlaanderen op bijna dagelijke basis afschildert als 'bekrompen, egoïstisch en racistisch'. Neem nu het voorval in de internationale pers rond de relatie van Daems. Hij wordt daar afgeschilderd als een 'harde separatist'!!! Jaja, Rik Daems! En van waar haalt die internationale media haar info over Daems/Belgie, denk je? Juist, uit de Franstalige pers. De Franstalige pers ziet in alles wat Vlaanderen doet een 'racistische reflex'.
Dat jij Le Soir de beste krant van het land vindt, zegt héééél veel.

Dan over dat verhuizen. Daar heb je ook weer niks van begrepen. Ik zeg niet 'Walen go home', ook niet tegen Everytime.
Everytime zit hier nu al jaren op dit forum te verkondigen hoe belachelijk hij Belgie vindt, en dat hij gaat verhuizen naar Frankrijk (naar eigen zeggen zijn 'echte vaderland'). Toch blijkt hij nog steeds in Belgie -het land dat hij zo veracht- te wonen.
D�*�*rom zei ik "ben je nu nog niet verhuisd naar Frankrijk?".
Ook in veel Vlaamse pers worden Walen steeds afgeschilderd als armoezaaiers en profiteurs.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:19   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
natuurlijk is de media flamingant, eens tellen hoeveel keer je het woord "Vlaanderen" door de strot geramd krijgt, in het buitenland zijn het ook stevast "Vlamingen" die van bergen vallen, gegijzeld worden of vast komen te zitten.Trouwens wie waren de laatste excellenties bevoegd voor media?
Allee, het was lang geleden dat we nog eens iemand hoorden orakelen over het flamingantische karakter van de media op basis van hoe vaak hij dat vreselijke woord "Vlaanderen" moet aanhoren.

__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:20   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook in veel Vlaamse pers worden Walen steeds afgeschilderd als armoezaaiers en profiteurs.
Zoals?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:23   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook in veel Vlaamse pers worden Walen steeds afgeschilderd als armoezaaiers en profiteurs.
Ook in de kwaliteitspers? (Standaard/Morgen)?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:27   #58
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Le Soir" lacht gewoon met het bestaan van uw belachelijke en ouderwetse nationalisme. Niets anders. Waarom zouden we niet met uw folklore kunnen lachen?
Man man, ben jij ooit naar school geweest? Er is niks 'ouderwets' aan het streven naar een beter bestuur. Staatsverbanden moeten zich aanpassen aan de maatschappij en NIET omgekeerd. Dat heeft niks met 'nationalisme' te maken.

Als ik Le Soir lees, dan zie ik ze niet "lachen". Ik zie wel dat ze nerveus worden van al deze ontwikkelingen. Het besef groeit dat het weldra gedaan zal zijn. D�*t lees ik in Le Soir.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:57   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
natuurlijk is de media flamingant, eens tellen hoeveel keer je het woord "Vlaanderen" door de strot geramd krijgt, in het buitenland zijn het ook stevast "Vlamingen" die van bergen vallen, gegijzeld worden of vast komen te zitten.Trouwens wie waren de laatste excellenties bevoegd voor media?
Of u het nu wilt of niet, belgië is een federale staat. Als het over het Vlaamse Gewest (of mensen daarvan afkomstig) gaat, spreken we dus over Vlaanderen (of Vlamingen). Dat is niet meer dan normaal.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 14:58   #60
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook in veel Vlaamse pers worden Walen steeds afgeschilderd als armoezaaiers en profiteurs.
Voorbeelden graag.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be