Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2008, 21:06   #1
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard Forza Flandria

Wat is uw mening over welke vorm van samenwerking dan ook tussen alle Vlaamsgezinde krachten? Ik denk dan aan de N-VA, LDD, Vlaamse elementen uit CD&V en andere partijen maar ook en vooral aan het VB. Dient die samenwerking, al dan niet in een Forza Flandria-formule, tot stand te komen, hoe dient dat te gebeuren en hoe ver moet men daarin gaan?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 21:08   #2
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Persoonlijk denk ik dat dit moeilijk wordt. Tussen het N-VA en het Vlaams Belang zit het niet zo goed en tussen LDD en VB ook niet.
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 21:13   #3
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

1 + 1 + 1 is niet altijd 3 in de politiek. Dat kan meer zijn, dat kan veel minder zijn. Ik heb het gevoel dat een kartel VB + LDD + N-VA aan minder stemmen komt dan nu het geval is. Er zijn nu eenmaal mensen die niet op het VB stemmen, ik ben daar één van. Dan stem ik wel ongeldig, of gewoon niet.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 21:22   #4
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Meervoud is niet groot maar ik vind dat die toch een stem mogen hebben in de vlaamse beweging
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 08:10   #5
elberto
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
1 + 1 + 1 is niet altijd 3 in de politiek. Dat kan meer zijn, dat kan veel minder zijn. Ik heb het gevoel dat een kartel VB + LDD + N-VA aan minder stemmen komt dan nu het geval is. Er zijn nu eenmaal mensen die niet op het VB stemmen, ik ben daar één van. Dan stem ik wel ongeldig, of gewoon niet.
Ik stem niet op het VB maar in zo'n geval twijfel ik geen moment.
elberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 12:55   #6
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
1 + 1 + 1 is niet altijd 3 in de politiek. Dat kan meer zijn, dat kan veel minder zijn. Ik heb het gevoel dat een kartel VB + LDD + N-VA aan minder stemmen komt dan nu het geval is. Er zijn nu eenmaal mensen die niet op het VB stemmen, ik ben daar één van. Dan stem ik wel ongeldig, of gewoon niet.
Ook niet wanneer de doorbraak van zo'n eenmalige kiesalliantie de Vlaamse onafhankelijkheid kan betekenen (want met 30 �* 40 % van de stemmen is dat het geval)? Dan nog gaat u bepaalde partijpolitieke belangetjes daarboven plaatsen? In dat geval stel ik mij vragen bij die '100%' in uw nick.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:19   #7
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat is uw mening over welke vorm van samenwerking dan ook tussen alle Vlaamsgezinde krachten? Ik denk dan aan de N-VA, LDD, Vlaamse elementen uit CD&V en andere partijen maar ook en vooral aan het VB. Dient die samenwerking, al dan niet in een Forza Flandria-formule, tot stand te komen, hoe dient dat te gebeuren en hoe ver moet men daarin gaan?
Verdeeldheid speelt ons parten, maar dat wil nog niet zeggen dat we moeten samenwerken. Over de formules kan men natuurlijk eindeloos discussiëren: een kartel, verkiezingsafspraken, onder een overkoepelende naam,..
N-VA verwerpt het cordon, maar moet toch vaststellen dat met name het VB er niets aan doet om uit het cordon te geraken. Het VB is geen aantrekkelijke partner: ze hanteren een discour dat niet rijmt met dat van de N-VA en hebben een overdaad aan personeel van een bedenkelijk niveau. Het VB zal hier eerst zelf aan moeten werken om zich aanvaardbaar op te stellen.
Persoonlijk lijkt me de idee van een Forza Flandria utopisch.
LDD is een andere zaak. De twee grootste knelpunten zie ik daar in het ego van DD zelf en hun té liberaal programma, wat bij vele N-VA'ers niet in de smaak valt. DD heeft enkele weken geleden zelf de deur voor een kartel dicht gesmeten. Hij herhaalde voor de zoveelste keer dat dit kiezersbedrog is.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:36   #8
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Verdeeldheid speelt ons parten, maar dat wil nog niet zeggen dat we moeten samenwerken. Over de formules kan men natuurlijk eindeloos discussiëren: een kartel, verkiezingsafspraken, onder een overkoepelende naam,..
N-VA verwerpt het cordon, maar moet toch vaststellen dat met name het VB er niets aan doet om uit het cordon te geraken. Het VB is geen aantrekkelijke partner: ze hanteren een discour dat niet rijmt met dat van de N-VA en hebben een overdaad aan personeel van een bedenkelijk niveau. Het VB zal hier eerst zelf aan moeten werken om zich aanvaardbaar op te stellen.
Persoonlijk lijkt me de idee van een Forza Flandria utopisch.
LDD is een andere zaak. De twee grootste knelpunten zie ik daar in het ego van DD zelf en hun té liberaal programma, wat bij vele N-VA'ers niet in de smaak valt. DD heeft enkele weken geleden zelf de deur voor een kartel dicht gesmeten. Hij herhaalde voor de zoveelste keer dat dit kiezersbedrog is.
Verdeeldheid onder de Vlaams-nationalisten is het cement waarop België gebouwd is. Natuurlijk moeten we samenwerken, de formule waarop is van minder belang.

Van de voorzitter van een jongerenafdeling binnen de partij, in wezen toch separatistisch, had ik toch een iets radicaler toon verwacht. Het is alsof ik BDW hier bezig hoor.

Of Vlaanderen daarmee gediend is maar de vraag.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 16:46   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
N-VA verwerpt het cordon, maar moet toch vaststellen dat met name het VB er niets aan doet om uit het cordon te geraken.
Hoe ziet u dan het Forza-Flandria-samenwerkingsvoorstel, later nog gevolgd door de suggestie van Dewinter om zelfs een nieuwe partij op te richten, waarbij het radicale VB-vreemdelingenstandpunt tijdelijk aan de kant zou worden gezet om tot Vlaamse frontvorming te komen? Wat moet men in godsnaam nog meer doen eer samenwerking 'aanvaardbaar' is?! Collectieve zelfmoord plegen ofzo?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 7 juli 2008 om 16:48.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 14:36   #10
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hoe ziet u dan het Forza-Flandria-samenwerkingsvoorstel, later nog gevolgd door de suggestie van Dewinter om zelfs een nieuwe partij op te richten, waarbij het radicale VB-vreemdelingenstandpunt tijdelijk aan de kant zou worden gezet om tot Vlaamse frontvorming te komen? Wat moet men in godsnaam nog meer doen eer samenwerking 'aanvaardbaar' is?! Collectieve zelfmoord plegen ofzo?

Over voorstellen van Dewinter kan ik kort zijn. Hij steekt zijn hand uit, maar heeft ondertussen zijn voet al klaar om...
Ik kan u tal van voorbeelden geven, binnen N-VA én de jongeren, waarbij het VB zaken uit de context rukt, bewust manipuleert,.. om de N-VA te raken.
Ze hebben in een niet zover verleden een gigantische campagne opgezet om N-VA'ers los te weken. Het resultaat was maar magertjes...

Voor het VB is samenwerking goed als zij de anderen mogen opslokken.

Het gaat trouwens niet alleen over het vreemdelingenstandpunt. Verschillende andere standpunten zijn ook niet te verzoenen met ons programma. De N-VA gaat voor een inclusieve samenleving. Wij willen iedereen betrekken: nieuwe Vlamingen, holebi's,... Dit kan je niet vinden bij het VB. Dat is een partij van 'exclusieven' t.o.v. vreemdelingen, holebi's,...

Zolang er trouwens personeel binnen die partij vertoeft die correctioneel veroordeeld zijn, negationisme prediken, intellectueel niet in staat zijn foutloos een zin te schrijven,.. dan kan men toch niet verwachten van ons dat wij hiermee willen samenwerken. Of wel?

Daarnaast heeft men nog de hele problematiek rond de communicatiestijl: steeds aanvallend, beledigend, soms ronduit tegenstrijdig.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 18:27   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Over voorstellen van Dewinter kan ik kort zijn. Hij steekt zijn hand uit, maar heeft ondertussen zijn voet al klaar om...
Ik kan u tal van voorbeelden geven, binnen N-VA én de jongeren, waarbij het VB zaken uit de context rukt, bewust manipuleert,.. om de N-VA te raken.
Ze hebben in een niet zover verleden een gigantische campagne opgezet om N-VA'ers los te weken. Het resultaat was maar magertjes...
En dan? Dedecker doet hetzelfde bij het VB, op véél grotere schaal, en toch doet het VB nog samenwerkingsvoorstellen.

Citaat:
Voor het VB is samenwerking goed als zij de anderen mogen opslokken.
Says who?

Citaat:
Het gaat trouwens niet alleen over het vreemdelingenstandpunt. Verschillende andere standpunten zijn ook niet te verzoenen met ons programma. De N-VA gaat voor een inclusieve samenleving. Wij willen iedereen betrekken: nieuwe Vlamingen, holebi's,... Dit kan je niet vinden bij het VB. Dat is een partij van 'exclusieven' t.o.v. vreemdelingen, holebi's,...
Dus vooraleer u tot een Vlaamse frontvorming wil komen, moeten de programma's op alle vlakken gelijkgeschakeld zijn? Ga daarmee naar de oorlog.

Citaat:
Zolang er trouwens personeel binnen die partij vertoeft die correctioneel veroordeeld zijn, negationisme prediken, intellectueel niet in staat zijn foutloos een zin te schrijven,.. dan kan men toch niet verwachten van ons dat wij hiermee willen samenwerken. Of wel?
Beseft u dat u op dezelfde manier bezig bent als Le Soir uw voorzitter behandelt? Triestig. Geef dan toch gewoon toe dat u, wat er ook gebeurt, nooit met het VB wilt samenwerken, hé.

Citaat:
Daarnaast heeft men nog de hele problematiek rond de communicatiestijl: steeds aanvallend, beledigend, soms ronduit tegenstrijdig.
Ik vind het bedroevend om de toekomst te laten afhangen van de communicatiestijl van een welbepaalde partij. Blijkbaar is Bart Dewever niet de enige uw partij die zijn rabiate VB-haat niet kan onderdrukken. Kritiek op elkaar geven is nodig en zelfs noodzakelijk, maar als de toekomst van Vlaanderen op het spel staat, mag die kritiek de Vlaamse samenwerking niet in de weg staan. Godsvrede is iets wat men in uw partij blijkbaar niet meer kent.

Maar u gelooft waarschijnlijk nog steeds in de stap-voor-stap-onderhandelingstaktiek om België te ontmantelen. Veel succes toegewenst.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 18:36   #12
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
E
Beseft u dat u op dezelfde manier bezig bent als Le Soir uw voorzitter behandelt? Triestig. Geef dan toch gewoon toe dat u, wat er ook gebeurt, nooit met het VB wilt samenwerken, hé.
Met een groot verschil: hier gaat het om feiten
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 22:44   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Verdeeldheid speelt ons parten, maar dat wil nog niet zeggen dat we moeten samenwerken. Over de formules kan men natuurlijk eindeloos discussiëren: een kartel, verkiezingsafspraken, onder een overkoepelende naam,..
N-VA verwerpt het cordon, maar moet toch vaststellen dat met name het VB er niets aan doet om uit het cordon te geraken.
Is dat zo? Er zijn al veel voorstellen van het VB geweest om samen te werken om vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken (steeds hooghartig afgewezen door de N-VA top), hoeveel voorstellen zijn er al geweest van de N-VA richting VB? nul.

Geloofwaardigheid?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Het VB is geen aantrekkelijke partner: ze hanteren een discour dat niet rijmt met dat van de N-VA en hebben een overdaad aan personeel van een bedenkelijk niveau. Het VB zal hier eerst zelf aan moeten werken om zich aanvaardbaar op te stellen.
Ten eerste heb ik het idee dat het VB daar wel degelijk aan werkt. Valkeniers kan u toch moeilijk een racist of fascist noemen niet?

Ten tweede is het nogal hypocriet om het VB te verwijten dat het niet altijd even sterk personeel heeft (hoewel ik na het vertrek van Storme niemand meer ken bij de N-VA die nog maar tot de enkels van een Annemans reikt bvb), maar er dan geen rekening mee te houden dat het voor heel veel bekwame mensen enorme professionele risico's meebrengt zich publiekelijk als VB'er voor te stellen. Broodroof is in Belgique geen mythe maar een feit.

Het is niet alleen uiterst gemakkelijk, maar vooral uiterst laf om eerst iemands benen vast te binden om hem/haar vervolgens te verwijten dat hij de 100m niet onder de 12 seconden kan afleggen.

Ten derde vind ik het niet geloofwaardig dat het VB vol incompetent crapuul zou zitten.

- Een dergerlijke club slaagt er niet in om de structuur die zij hebben uitgebouwd neer te zetten, ondanks alle tegenkanting.

- vergeleken met andere nationalistische partijen valt mij vooral op dat het VB - ondanks zijn media imago van 'super-extremisten' nul bomaanslagen e.d. op zijn conto heeft staan.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 22:54   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Het gaat trouwens niet alleen over het vreemdelingenstandpunt. Verschillende andere standpunten zijn ook niet te verzoenen met ons programma. De N-VA gaat voor een inclusieve samenleving. Wij willen iedereen betrekken:
.
Dit vind ik dus complete bullshit. Het is elkeen die niet compleet blind is duidelijk dat de immigratiegolf van de laatste decennia een catastrofe is.

Moeten we ons losmaken van het Belgisch establishment om gewoon verder te gaan met het afgeven van onze steden aan vreemdelingen die geen interesse hebben om vlaming te worden? Moeten we nog meer 'no go' zones krijgen voor de blanke vlaming?

Als je ziet welke problemen het samenbrengen van de germaanse en romaanse cultuur al met zich meebrengt, hoe kan het dan een goed idee zijn om er nog eens en masse veel verder van ons afstaande culturen aan toe te gaan voegen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Zolang er trouwens personeel binnen die partij vertoeft die correctioneel veroordeeld zijn, negationisme prediken, intellectueel niet in staat zijn foutloos een zin te schrijven,.. dan kan men toch niet verwachten van ons dat wij hiermee willen samenwerken. Of wel?
.
Waarom past u dezelfde morele verontwaardiging niet toe op de andere partijen? Die hebben doorgaans veel meer op hun kerfstok dan het VB.

Het lijkt me dat u eigenlijk simpelweg een grondige hekel hebt aan het VB en dat dit voor u boven het behalen van vlaamse onafhankelijkheid staat. Ik zou in uw plaats eens serieus evalueren of dat een juiste volgorde van prioriteiten is.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 juli 2008 om 22:57.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:23   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Zolang er trouwens personeel binnen die partij vertoeft die correctioneel veroordeeld zijn, negationisme prediken, intellectueel niet in staat zijn foutloos een zin te schrijven,.. dan kan men toch niet verwachten van ons dat wij hiermee willen samenwerken. Of wel?

Daarnaast heeft men nog de hele problematiek rond de communicatiestijl: steeds aanvallend, beledigend, soms ronduit tegenstrijdig.
Een VB topmandataris een hoer noemen is zeker wel een staaltje van beleefde communicatievoering? Die belediging kwam trouwens niet van een NVA gemeenteraadslid of mandataris, maar van uw voorzitter.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 00:53   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een VB topmandataris een hoer noemen is zeker wel een staaltje van beleefde communicatievoering? Die belediging kwam trouwens niet van een NVA gemeenteraadslid of mandataris, maar van uw voorzitter.


Dat is inderdaad de zwaarste belediging die ik een politieker al hoorde uiten jegens een collega politieker.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 01:02   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Over voorstellen van Dewinter kan ik kort zijn. Hij steekt zijn hand uit, maar heeft ondertussen zijn voet al klaar om...
.

Vergelijkbaar met wat BDW deed met De Decker?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 14:43   #18
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vergelijkbaar met wat BDW deed met De Decker?

De twee zijn niet te vergelijken. DD heeft zichzelf binnen de partij onmogelijk gemaakt. Hij is binnengehaald met applaus (quasi unaniem). Per vergadering zag je de steun voor die man afkalven. Een week later kwam hij voor de partijraad en die had zelfs geen reeks vergaderingen nodig. DD heeft mijn zijn arrogante houding niet alleen onze parlementsleden geschoffeerd, maar ook ons middenkader. Toen het bij het merendeel van onze kaderleden begon te dagen dat het 'DD met de NVA' was en niet omgekeerd hebben ze hem in groep de deur gewezen. BDW zijn fout in dit verhaal is verwaarloosbaar, getuige ook de steun die hij van de gehele partij achteraf ontving.

Het VB heeft een andere taktiek: vuile blaadjes versturen (Welkomecho), initiatieven van zeer jonge militanten (charter) ten gepaste tijde misbruiken, kleine garnalen binnenhalen,...
Met Morel was het van hetzelfde; ze is zo lang mogelijk binnen de partij gebleven om de schade te maximaliseren. Zo heeft ze ondermeer de ledenlijsten meegenomen. Tja, naar welke adressen moesten ze anders hun Welkomecho versturen.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 14:44   #19
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Hoe sneller ze hun partijpolitieke spelletjes opzij zetten hoe beter. De enige reden dat links hier in Belgie nog zo veel te zeggen heeft is dat ze er in geslaagd zijn rechts hopeloos te verdelen.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 14:52   #20
Bas Luyten
Vreemdeling
 
Bas Luyten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Is dat zo? Er zijn al veel voorstellen van het VB geweest om samen te werken om vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken (steeds hooghartig afgewezen door de N-VA top), hoeveel voorstellen zijn er al geweest van de N-VA richting VB? nul.

Geloofwaardigheid?

Het cordon bestaat op twee niveau's. Je hebt dit op het niveau van samenwerking in een regering en je hebt dit in de dagelijkse werkzaamheden als parlement.

Over het eerste heb ik op het forum al genoeg verduidelijking gegeven waarom samenwerking niet mogelijk is. Het is aan het Vlaams Belang om aan deze punten te werken.

Wat de dagelijks samenwerking betreft: de N-VA zal ieder voorstel van het VB beoordelen zoals een ander. Aan spelletjes zoals identiek hetzelfde voorstel indienen om dan dat van het VB weg te stemmen doen wij niet mee.
Nog belachelijker zijn ondermeer de groenen die zelfs geen hand willen geven.

Constructief samenwerken kan dus, maar hierin heeft het VB een gigantische verantwoordelijkheid. Die banken vol handjesklappers zullen ons geen stap dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid brengen, integendeel. Hetgeen zij aanraken verandert in politiek steen.
De stap-voor-stap techniek lijkt me de slechtste nog niet. Wie inspireerde de wooncode, wie installeert controle op het franstalig faciliteiten onderwijs, wie hield de pen vast bij het hoofdstuk inburgering, dankzij wie is er een degelijk Vlaamse randbeleid, wie zorgt voor ondertiteling van tv-programma's, wie zorgt voor een samenwerkingsakkoord waardoor we een stem krijgen in Europa,...? Ik kan zo nog eventjes doorgaan.
Nu de realisaties van het VB: ... juist ja.
__________________
http://www.jongnva.be
Bas Luyten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be