Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2005, 14:10   #21
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik scoor 144.
Dat van u ligt zeker en vast veel lager. Anders zoude ni rechts zijn.
Daarme dat er zoveel "slimmeriken" op den dop staan. Ge zijd er vet me

Bolleken of niet het is en blijft een domme dopper
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:11   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
dat is niet waar. het wil wel degelijk iets zeggen. maar tegelijk is er een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

In IQ zitten verschillende intelligenties verwerkt: ruimtelijk inzicht, taalvaardigheid, logisch denken, rekenkundig denken etc ...

Het is een indicatie ( iemand met 90 is bijlange niet zo capabel om nieuwe kennis te verwerven dan iemand met een cijferke 120 ), maar alleen dit element volledig vooraan stellen is een brug te ver, het is slechts een cijfertje, voor hetzelfde geld is iemand met een iq van honderdveertig een complete vakidioot met wie niet samen te leven valt, laat staan mee valt samen te werken.

Het is net dat wat ik eigenlijk wil zeggen... Laat ons zelf stellen dat ge met diene van 90 IQ meer zijt als hij zijn handen af en toe eens wilt gebruiken, en creatief is. Hij zal het uiteindelijk ook wel leren, al heeft hij iets meer tijd vandoen.

Die gasten van 140 en meer kunt ge alleen gebruiken als geflipte wetenschapper om atoomwapens en dergelijke uit te vinden, (om nu maar eens een voorbeeld te geven. )

uiteindelijk hebben we er daar niet zo veel van nodig,

Het zal u dus maar overkomen met een IQ van 180 geboren worden, op uw een been kernfysicus worden met daar nog een paar extra graden bij en geen werk vinden...

Pas op die kans is reëler dan je denkt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:12   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hebt u zich al eens de wreed inteligente vraag gesteld , waarvan u als intelectueel zijnde van zou moeten leven ...

Wie zal uw vuil onderbroeken wassen, vuilnis ophalen, eten koken, groentjes planten, beesten grootbrengen, auto wassen, auto maken, huis zetten, huis onderhouden, ...

Of gaat ge in uwen bloten onder nen notelaar zitten filosoferen hoe slim ge wel niet zijt en hopen dat het rap herfst is dat ge eindelijk iets te eten hebt.

Maar ja dan moete die noot nog kunnen kraken, en just ja daar hebde nen arbeider voor nodig hé, om die notenkraker te kunnen maken, die bij u te brengen en dan verwachten we nog dat ge ze zelf in uw mondje gaat kunnen steken...
Wie zei dat ik intellectueel ben?
Wat een typische vragen, typisch voor de doorsnee domme burger die weer denkt iets of iemand achterhaald te hebben.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:15   #24
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Weet ge soms moete nekeer durven sjokeren hé, Maar het is zo, nen goeien arbeider kan zeker zo goe zijn brood verdienen of is zeker zo nuttig als nen intelectueel, de moment dat ge dat vergeet zouden ze u beter eens een week in uwen blooten onder nen boom zetten om u eens te laten voelen wat het is om heel intelectueel te zijn zonder mensen die u ondersteunen.

(ik zou ook zo' n straf moeten bedenken voor arbeiders die denken zonder hersens te kunnen, ... )

Laat ons stellen dat ge die eigenlijk ook terug zou moeten brengen tot het niveau van een holbewoner.
Ik ken productiearbeiders in de Antwerpse grootchemie die in drie shifts volcontinu meer verdienen dan de burgerlijk ingenieurs die er werken.

En dan spreken we van bedragen netto die meer dan 6 cijfertjes bedragen, aangevuld met dertiende, veertiende, vet vakantiegeld en 75 dagen verlof per jaar.

Brains and Hands ... moeilijk te vinden combinatie, mensen die zowel kunnen denken en doen ... oei oei ... die mannen drijven overal boven.


Bhairav, ik ben ook nog vrij jong, het niveau van het onderwijs is steeds naar beneden gegaan, het niveau van de studenten ook. Vroeger de richting burgerlijk ingenieur was stukken moeilijker als nu, ook voor studies in het middelbaar.

Zelfde met de taalkennis, die gaat serieus achteruit bij de jongere generaties.

Zal mij een worst wezen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:16   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Het is irrelevant omdat het niet past in een wereld bestuurd en onderhouden door domme mensen.
Die kloof word groter omdat jonge generaties steeds intelligenter worden.

Gij als intelectueel zou moeten weten dat dat regelrechte bullshit is.

Ge krijgt alleen maar de impressie dat jongere generaties intelligenter worden, ze krijgen gewoon meer bagage mee van reeds bestaande dingen... ge zult nog wel leren dat ervaring, en zelf dingen uitvogelen ook meetelt, creativiteit Bhairav, niet onbelangrijk.

En hoe erg je het ook vind, uw wereld wordt inderdaad, onderhouden en bestuurd door domme mensen, het enige wat jij kan proberen doen, is hier en daar wat bijsturen, door uw extreem heldere licht over bepaalde zaken te laten schijnen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:19   #26
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het is net dat wat ik eigenlijk wil zeggen... Laat ons zelf stellen dat ge met diene van 90 IQ meer zijt als hij zijn handen af en toe eens wilt gebruiken, en creatief is. Hij zal het uiteindelijk ook wel leren, al heeft hij iets meer tijd vandoen.

Die gasten van 140 en meer kunt ge alleen gebruiken als geflipte wetenschapper om atoomwapens en dergelijke uit te vinden, (om nu maar eens een voorbeeld te geven. )

uiteindelijk hebben we er daar niet zo veel van nodig,

Het zal u dus maar overkomen met een IQ van 180 geboren worden, op uw een been kernfysicus worden met daar nog een paar extra graden bij en geen werk vinden...

Pas op die kans is reëler dan je denkt.
Die kans is reëel, maar niet erg waarschijnlijk. Meestal komen ze terecht in beschutte werkplaatsten genaamd ' de univ '

Pas op, toen ik nog studeerde had ik ook van die jeugdige elitaire denkbeelden, met een leuk iq resultaat in mijn achterzak.

Maar studeren is kinderspel, de realiteit is wat anders, daar kan je met je iq en graden weinig aanvangen.

Bhairav zal het wel leren ( hopelijk toch )
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:19   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Wie zei dat ik intellectueel ben?
Wat een typische vragen, typisch voor de doorsnee domme burger die weer denkt iets of iemand achterhaald te hebben.

Uw reactie spreekt boekdelen, ...

Het is niet persoonlijk bedoeld, ik wil gewoon even schetsen wat uw extreem slimme intelectueel te verduren zal hebben zonder de hulp van "domme krachten"
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:21   #28
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Uw reactie spreekt boekdelen, ...

Het is niet persoonlijk bedoeld, ik wil gewoon even schetsen wat uw extreem slimme intelectueel te verduren zal hebben zonder de hulp van "domme krachten"
Inderdaad, die reactie spreekt boekdelen, hopelijk zet bhairav die manier van denken niet later door in zijn professioneel leven .. zou wel eens falikant kunnen aflopen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:21   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Het zijn anders wel die met een hoger IQ die inzien dat "Belgie bevolkt word door meerderheid aan achterlijken. Persoonlijk kan ik moeilijk omgaan met alledaagse domme mensen, ik heb aan hen geen boodschap. Als ge wilt weten wa ik bedoel, ga eens tussen mongooltjes of VTM-kijkers leven voor een tijdje.

Nu is de vraag: als jullie dat hoge IQ niet het van het vinden, wat doen jullie dan met die generaties die nog moeten komen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:23   #30
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Uw reactie spreekt boekdelen, ...

Het is niet persoonlijk bedoeld, ik wil gewoon even schetsen wat uw extreem slimme intelectueel te verduren zal hebben zonder de hulp van "domme krachten"
Dat weet ik ook wel, maar wat wilde daar nu mee zeggen? Ik zei toch dat die mensen gemakkelijk te manipuleren zijn? Ze zullen er altijd zijn, zoals lucht dat ik nodig heb voor adem te kunnen halen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:30   #31
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Het zijn anders wel die met een hoger IQ die inzien dat "Belgie bevolkt word door meerderheid aan achterlijken. Persoonlijk kan ik moeilijk omgaan met alledaagse domme mensen, ik heb aan hen geen boodschap. Als ge wilt weten wa ik bedoel, ga eens tussen mongooltjes of VTM-kijkers leven voor een tijdje.

Nu is de vraag: als jullie dat hoge IQ niet het van het vinden, wat doen jullie dan met die generaties die nog moeten komen?
Achterlijken in die zin dat ze hun verstand niet gebruiken, een IQ van gemiddeld 100 is voldoende om als bevolking België te doen daveren op haar grondvesten, alleen wat men ermee aanvangt trekt op niets. Dat heeft niets te maken met hoogbegaafdheid.
Integendeel zelfs, hoogbegaafden zitten dikwijls gevangen in hun eigen realiteit, zeer zelden blinken ze uit in 1 zaak en zijn ze de grootste klunzen in vele andere zaken.
Je reaktie naar mongooltjes toe vind ik dus werkelijk beneden alle peil. Voor het merendeel zijn het heel lieve mensen die geen schijn hoog te hebben houden. VTM-kijkers, even erg als één kijkers, daarvoor zijn die mensen niet dom, ze gebruiken gewoon hun verstand niet, dikwijls als gevolg van een afstompende dag op het werk.

Die generaties die nog moeten komen ... Die hebben geen hoger iq hoor. Dat is trouwens het eerste wat ik daarvan hoor. Alles wordt uitgemiddeld in de natuur, kinderen van hoogbegaafden hebben een even grote kans om zwak begaafd geboren te worden dan kinderen van zwakbegaafde ouders.

Bovendien zijn intellectuele vrouwen minder vruchtbaar, beginnen later aan kinderen, etc ... geboorteratio is dus lager bij hen -> natuurlijke selectie die leidt tot uitmiddeling.

Een hoog IQ hét van hét vinden .. voorwaar een zwakzinnige gedachte.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by /\|cazar on 02-06-2005 at 15:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het zijn anders wel die met een hoger IQ die inzien dat "Belgie bevolkt word door meerderheid aan achterlijken. Persoonlijk kan ik moeilijk omgaan met alledaagse domme mensen, ik heb aan hen geen boodschap. Als ge wilt weten wa ik bedoel, ga eens tussen mongooltjes of VTM-kijkers leven voor een tijdje.

Nu is de vraag: als jullie dat hoge IQ niet het van het vinden, wat doen jullie dan met die generaties die nog moeten komen?
Achterlijken in die zin dat ze hun verstand niet gebruiken, een IQ van gemiddeld 100 is voldoende om als bevolking België te doen daveren op haar grondvesten, alleen wat men ermee aanvangt trekt op niets. Dat heeft niets te maken met hoogbegaafdheid.
Integendeel zelfs, hoogbegaafden zitten dikwijls gevangen in hun eigen realiteit, zeer zelden blinken ze uit in 1 zaak en zijn ze de grootste klunzen in vele andere zaken.
Je reaktie naar mongooltjes toe vind ik dus werkelijk beneden alle peil. Voor het merendeel zijn het heel lieve mensen die geen schijn hoog te hebben houden. VTM-kijkers, even erg als één kijkers, daarvoor zijn die mensen niet dom, ze gebruiken gewoon hun verstand niet, dikwijls als gevolg van een afstompende dag op het werk.

Die generaties die nog moeten komen ... Die hebben geen hoger iq hoor. Dat is trouwens het eerste wat ik daarvan hoor. Alles wordt uitgemiddeld in de natuur, kinderen van hoogbegaafden hebben een even grote kans om zwak begaafd geboren te worden dan kinderen van zwakbegaafde ouders.

Bovendien zijn intellectuele vrouwen minder vruchtbaar, beginnen later aan kinderen, etc ... geboorteratio is dus lager bij hen -> natuurlijke selectie die leidt tot uitmiddeling.

Een hoog IQ hét van hét vinden .. voorwaar een zwakzinnige gedachte.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Het zijn anders wel die met een hoger IQ die inzien dat "Belgie bevolkt word door meerderheid aan achterlijken. Persoonlijk kan ik moeilijk omgaan met alledaagse domme mensen, ik heb aan hen geen boodschap. Als ge wilt weten wa ik bedoel, ga eens tussen mongooltjes of VTM-kijkers leven voor een tijdje.

Nu is de vraag: als jullie dat hoge IQ niet het van het vinden, wat doen jullie dan met die generaties die nog moeten komen?
Achterlijken in die zin dat ze hun verstand niet gebruiken, een IQ van gemiddeld 100 is voldoende om als bevolking België te doen daveren op haar grondvesten, alleen wat men ermee aanvangt trekt op niets. Dat heeft niets te maken met hoogbegaafdheid.
Integendeel zelfs, hoogbegaafden zitten dikwijls gevangen in hun eigen realiteit, zeer zelden blinken ze uit in 1 zaak en zijn ze de grootste klunzen in vele andere zaken.
Je reaktie naar mongooltjes toe vind ik dus werkelijk beneden alle peil. Voor het merendeel zijn het heel lieve mensen die geen schijn hoog te hebben houden. VTM-kijkers, even erg als canvas kijkers, daarvoor zijn die mensen niet dom, ze gebruiken gewoon hun verstand niet, dikwijls als gevolg van een afstompende dag op het werk.

Die generaties die nog moeten komen ... Die hebben geen hoger iq hoor. Dat is trouwens het eerste wat ik daarvan hoor. Alles wordt uitgemiddeld in de natuur, kinderen van hoogbegaafden hebben een even grote kans om zwak begaafd geboren te worden dan kinderen van zwakbegaafde ouders.

Bovendien zijn intellectuele vrouwen minder vruchtbaar, beginnen later aan kinderen, etc ... geboorteratio is dus lager bij hen -> natuurlijke selectie die leidt tot uitmiddeling.

Een hoog IQ hét van hét vinden .. voorwaar een zwakzinnige gedachte.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 2 juni 2005 om 14:31.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:30   #32
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Die kans is reëel, maar niet erg waarschijnlijk. Meestal komen ze terecht in beschutte werkplaatsten genaamd ' de univ '

Pas op, toen ik nog studeerde had ik ook van die jeugdige elitaire denkbeelden, met een leuk iq resultaat in mijn achterzak.

Maar studeren is kinderspel, de realiteit is wat anders, daar kan je met je iq en graden weinig aanvangen.

Bhairav zal het wel leren ( hopelijk toch )
Ik heb mijn humaniora zelfs nooit afgemaakt. Studeren kan ik gewoon niet.
Toch scoor ik hoog op die testjes.
Ik weet dat ik (alleen) weinig kan aanvangen met dat IQ hoor...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:33   #33
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik heb mijn humaniora zelfs nooit afgemaakt. Studeren kan ik gewoon niet.
Toch scoor ik hoog op die testjes.
Ik weet dat ik (alleen) weinig kan aanvangen met dat IQ hoor...
Voil�*! Dat bedoel ik dus.
Ik heb juist hetzelfde meegemaakt in het humaniora, niet makkelijk gezien het feit dat je je constant te pletter verveelt tussen eenvoudigheden.
Maar doorzetten is de boodschap.
Noot: nu begrijp ik je reaktie wel.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:37   #34
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Alcazar (sorry voor de niet zo hippe spelling), ik kan daar uit besluiten dat hoog IQ (wat de jongere generaties volgens mij wel hebben wegens informatica, stimulansen van overal etc: belgie's gemiddelde is 100, die van de jeugd 108 ) vooral bedoelt is voor degenererende doeleinden. Zo lijkt het toch soms...

Het probleem met hoogbegaafden is trouwens dat zij gedwongen worden (op de schoolbanken enzo) om aan die alledaagse sleur mee te doen en zelfsniet de vrijheid krijgen om zich op eigen ritme te ontplooien. Neen, liever allen in het gareel dwingen, proper en gemakkelijk.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 02-06-2005 at 15:40
Reason:
--------------------------------

Alcazar (sorry voor de niet zo hippe spelling), ik kan daar uit besluiten dat hoog IQ (wat de jongere generaties volgens mij wel hebben wegens informatica, stimulansen van overal etc: belgie's gemiddelde is 100, die van de jeugd 108 ) vooral bedoelt is voor degenererende doeleinden. Zo lijkt het toch soms...

Het probleem met hoogbegaafden is trouwens dat zij gedwongen worden (op de schoolbanken enzo) om aan die alledaagse sleur mee te doen en zelfsniet de vrijheid krijgen om zich op eigen ritme te ontplooien. Neen, liever allen in het gareel dwingen, proper en gemakkelijk.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Alcazar (sorry voor de niet zo hippe spelling), ik kan daar uit besluiten dat hoog IQ (wat de jongere generaties volgens mij wel hebben wegens informatica, stimulansen van overal etc: belgie's gemiddelde is 100, die van de jeugd 108) vooral bedoelt is voor degenererende doeleinden. Zo lijkt het toch soms...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 juni 2005 om 14:40.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:43   #35
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Leve de abnormalen !

Ik prijs mij in mijn abnormaliteit als gelukkige, bovendien zijn al mijn kinderen en kleinkinderen ook abnormalen...

Vive la différence !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 14:52   #36
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Alcazar (sorry voor de niet zo hippe spelling), ik kan daar uit besluiten dat hoog IQ (wat de jongere generaties volgens mij wel hebben wegens informatica, stimulansen van overal etc: belgie's gemiddelde is 100, die van de jeugd 108 ) vooral bedoelt is voor degenererende doeleinden. Zo lijkt het toch soms...

Het probleem met hoogbegaafden is trouwens dat zij gedwongen worden (op de schoolbanken enzo) om aan die alledaagse sleur mee te doen en zelfsniet de vrijheid krijgen om zich op eigen ritme te ontplooien. Neen, liever allen in het gareel dwingen, proper en gemakkelijk.

Laat me raden, middenklassefamilietje uit een nette buurt en nooit een poot moeten uitsteken om eten op tafel te hebben. In de pubertijd dan als intelligente kerel uw eigen luiheid gaan verwarren met 'de gevolgen van het systeem', het excuus dat voor alles kan gebruikt worden.

Er zijn honderden manieren om naast de normale school uwzelf te ontwikkelen aan een hoger tempo, het enige dat men van u vraagt is dat ge een paar uur per dag op een bank gaat zitten. Wat ge daar dan nog doet is completely up to you.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 15:00   #37
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Normaal gezien

Normaal gezien is hoge intelligentie wel degelijk een enorme handicap...
zoals alles normaal bezien natuurlijk
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 15:01   #38
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Laat me raden, middenklassefamilietje uit een nette buurt en nooit een poot moeten uitsteken om eten op tafel te hebben. In de pubertijd dan als intelligente kerel uw eigen luiheid gaan verwarren met 'de gevolgen van het systeem', het excuus dat voor alles kan gebruikt worden.

Er zijn honderden manieren om naast de normale school uwzelf te ontwikkelen aan een hoger tempo, het enige dat men van u vraagt is dat ge een paar uur per dag op een bank gaat zitten. Wat ge daar dan nog doet is completely up to you.
Laat mij raden: simpel en burgerlijk.
Gij zijt zo iemand die net slim genoeg is om mensen de mond te snoeren door te zeggen dat ze eerst hard moeten werken om een bepaalde mening te hebben of ergens mee in te zitten. Maar net niet slim genoeg dat het bij mij pakt.
Uw IQ-genoten zullen uw mening wel bevestigen, hoe gezellig...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 15:02   #39
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Normaal gezien is hoge intelligentie wel degelijk een enorme handicap...
zoals alles normaal bezien natuurlijk
Het is een handicap omdat die mensen geen kans krijgen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 15:04   #40
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Er wordt teveel gekeken naar intelligentie. Hetgeen gemeten wordt op die IQ testen is uw "analytische motor". Je hebt klootzakken die miljoenen de dood injagen met een IQ van 180. IQ bewijst enkel hoe goed je kan redeneren.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be