Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2014, 13:13   #21
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iemand die op z'n 50ste nog altijd geen basiskennis heeft van financiën ga je ook niet meer veel bijbrengen op die leeftijd, dus best dat ze die categorie laten voor wat het is. Voor jongeren die nog starten is het veel belangrijker.
Over welke basiskennis heb je het hier?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 09:30   #22
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Eerste les : fysieke economie is bijzaak, welstand maak je met geld drukken:

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...3467.art?ckc=1

Wat leert de geschiedenis in dit verband?


Tweede les : Het witwassalon :

http://www.nytimes.com/2014/03/08/op...ness.html?_r=2

He who ownes the money, makes the rules.

Beste kinderen, U mag geen geld witwassen, maar de grote jongens wel.

By day, on floors below, investment bankers trade incomprehensible derivatives.


En geen Zerohedge, maar the NYT hé Savatteke.




Zullen erg leerrijke lessen worden.
Ze weten zelf niet wat ze verkopen en gaan dat die kinderen nu es uitleggen.

Boeha.

Laatst gewijzigd door Gambassi : 10 maart 2014 om 09:50.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 09:48   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al het overheidsgeld dat te hulp is gekomen is ondertussen al terugbetaald met interest. Een heel zeldzame gebeurtenis, bijna niemand die geld ontvangt van de overheid betaalt het terug.
Ik heb dat nogal gehoord, maar hoe komt het dan dat de overheidsschuld, die in 2008 nog 84 % was, en die door de banken te helpen, naar dicht bij de 100% is gegaan, nu niet is teruggevallen op iets van de 84 % of zo, als dat ondertussen allemaal terug werd betaald ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 11:01   #24
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Eerste les : fysieke economie is bijzaak, welstand maak je met geld drukken:

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...3467.art?ckc=1

Wat leert de geschiedenis in dit verband?


Tweede les : Het witwassalon :

http://www.nytimes.com/2014/03/08/op...ness.html?_r=2

He who ownes the money, makes the rules.

Beste kinderen, U mag geen geld witwassen, maar de grote jongens wel.

By day, on floors below, investment bankers trade incomprehensible derivatives.


En geen Zerohedge, maar the NYT hé Savatteke.




Zullen erg leerrijke lessen worden.
Ze weten zelf niet wat ze verkopen en gaan dat die kinderen nu es uitleggen.

Boeha.
Ja, maar dat weten we nu al zo lang, getuigenissen zijn legio ...

Citaat:
Robert H. Hemphill, Credit Manager of the Federal Reserve Bank of Atlanta (1934)

Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen.
En wat doen we er nu aan? Niets? Schaarste aan intelligente mensen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 11:02   #25
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat nogal gehoord, maar hoe komt het dan dat de overheidsschuld, die in 2008 nog 84 % was, en die door de banken te helpen, naar dicht bij de 100% is gegaan, nu niet is teruggevallen op iets van de 84 % of zo, als dat ondertussen allemaal terug werd betaald ?
Weet je ook hoeveel de impliciete schuld bedraagt? Is nog wat anders, gaat naar de 600%.

Laatst gewijzigd door tandem : 10 maart 2014 om 11:03.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 15:07   #26
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat nogal gehoord, maar hoe komt het dan dat de overheidsschuld, die in 2008 nog 84 % was, en die door de banken te helpen, naar dicht bij de 100% is gegaan, nu niet is teruggevallen op iets van de 84 % of zo, als dat ondertussen allemaal terug werd betaald ?
Nog even wat langer werken en we zijn er vanaf.

Citaat:
De wereldwijde schuldmarkt is vorig jaar gegroeid tot 100 biljoen of 100.000 miljard dollar (100.000.000.000.000). Dat zegt de Bank voor Internationale Betalingen (BIB) in haar laatste rapport. Vooral overheden zijn verantwoordelijk voor de forse toename.

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...3467.art?ckc=1
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 15:46   #27
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vraag mij af of ze in die lessen iets zullen zeggen over wat "geld" is
Eerder het omgekeerde, een beetje zoals de jeugdbewegingen ten tijde van Dolf.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 15:54   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat nogal gehoord, maar hoe komt het dan dat de overheidsschuld, die in 2008 nog 84 % was, en die door de banken te helpen, naar dicht bij de 100% is gegaan, nu niet is teruggevallen op iets van de 84 % of zo, als dat ondertussen allemaal terug werd betaald ?
De bedoeling was nooit terug te betalen.
In termen van koopkracht dan.
Mathematisch hebben ze wat meer tijd nodig om via intrestverschillen de schulden economisch kwijt te schelden.
Niet dat het al dan niet mathematisch terugbetalen een sikkepit verschil uitmaakt.
Moest vandaag de hele schuld in 1 operatie worden kwijtgescholden (zoals muntdevaluatie operaties ook doen) dan zal dat de economische wanverschuiving die een crisis eigenlijk is, nog steeds geen pit hebben veranderd. Eerder het omgekeerde: weer voor een tijd 'vrij' om verder de zakskes te vullen en andermans dingskes te kopen zonder iets te moeten terugdoen. En effe daarna is de volgende crisis er, zijnde de voorgaande plus de verdere wanverschuiving. De vraag is dan in hoeverre ze zich uit die nog steeds kunnen uitmaneuvreren. Op een bepaald punt zijn bepaalde limieten bereikt, en komen ze nog enkel weg door hun lelijk gezicht eindelijk openlijk te tonen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 13:05   #29
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Lol, de voorbije jaren miljarden euro's verbrast door de banken maar nu wel geldles gaan geven.
Benieuwd wat ze gaan geven van lessen? hoe leren aandelen te verduisteren en massaal klanten bedriegen?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 16:56   #30
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Benieuwd wat ze gaan geven van lessen? hoe leren aandelen te verduisteren en massaal klanten bedriegen?
Dat is conform aan het soort spel dat gespeeld wordt, op zichzelf een ware kunst en het vraagt heel wat creativiteit van de betrokennen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 07:56   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Benieuwd wat ze gaan geven van lessen? hoe leren aandelen te verduisteren en massaal klanten bedriegen?
Het bestendigen van een principe: winst is voor uwe zak, verlies is voor de belastingbetaler. Arco bvb....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 08:11   #32
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het bestendigen van een principe: winst is voor uwe zak, verlies is voor de belastingbetaler. Arco bvb....
Ja, en die 'Arco-spaarders' dachten ook dat ze iedereen konden belazeren, alsof men van niets wist zeker?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 19:28   #33
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Benieuwd wat ze gaan geven van lessen? hoe leren aandelen te verduisteren en massaal klanten bedriegen?
Zolang niemand hen ter verantwoording roept, zullen ze er waarschijnlijk wel vanuit blijven gaan dat dat allemaal 'normaal' is.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 19:41   #34
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Zolang niemand hen ter verantwoording roept, zullen ze er waarschijnlijk wel vanuit blijven gaan dat dat allemaal 'normaal' is.
Wie zou zoiets durven?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 19:55   #35
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Banken die les geven over geld ?
Het zijn de banken die les moeten krijgen over geld......
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 22:41   #36
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wie zou zoiets durven?
Weinigen schijnbaar.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 5 juli 2014 om 22:43.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 22:53   #37
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Banken die les geven over geld ?
Het zijn de banken die les moeten krijgen over geld......
en over hun rol in het economisch leven.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:07   #38
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Weinigen schijnbaar.
Wat zou het alternatief dan zijn? Bij velen blijft het toch maar bij wat roepen, een degelijk alternatief hebben ze niet. Met 'alternatief' bedoel ik niet van hetzelfde laken een broek, een alternatief dient ook 'innovatief' te zijn wil het een oplossing zijn.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 11:36   #39
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Benieuwd wat ze gaan geven van lessen? hoe leren aandelen te verduisteren en massaal klanten bedriegen?
Laat die lol er maar af want het is wel degelijk zo.
Een vriend van mij heeft TEW afgemaakt en werd aangenomen door de bank. Zijn job was om klanten op te bellen en te adviseren om te investeren in aandelen die een grote kans hadden om waarde te verliezen.
Hij is daarmee gestopt omdat hij het niet op zijn geweten wilde hebben.

In Australië wilde de bank mij een travel money card verkopen voor als ik verder ging reizen in Azië. Die kaart kon ik voorladen in 6 verschillende munteenheden en de wisselkoers zou gunstig zijn. Er werd ook geen % van mijn afgehaald bedrag aangerekend, veel goedkoper.. Die bank adviseerde me om mijn volledig saldo in AU ($12000) op die kaart te zetten.

Wat de bank NIET vertelde, is dat die travel money card een prepaid kaart is en dat elke dollar die na 3 jaar nog op de kaart stond, automatisch geclaimd wordt door de bank. Nietsvermoedende mensen die dus nog $4000 op de kaart hadden en die wilde doorstorten naar hun spaarrekening, zijn hun geld volledig kwijt. "Geen leugen" zegt de bank dan. Een selectieve zwijgzaamheid die "legaal" is. Het stond namelijk ergens in een brochure op pagina 13 in de kleine lettertjes

Het preloaden in 6 verschillende eenheden was ook een halve leugen want in elk land waar ik kwam werd er een nieuwe wisselkoers aangeboden. Ik ben in totaal 10% kwijt aan transactiefees + koersen als je alles in rekening brengt.

Ook hier in België als ik ga reizen zullen banken alles doen om je zo veel mogelijk transactiekosten (wisselkoers + % afgehaald bedrag + fees) te laten betalen.

De grote les die ik ervan heb geleerd is dat ik voor 3 maanden reizen 4000 euro cash afhaal bij de bank, de koers neem van een wisselkantoor en niet die van een bank. Dat ik het geld goed beschermd bij me houd tot ik in het land van bestemming ben, en die onmiddellijk op een bankrekening zet zodra ik land.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juli 2014 om 11:37.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 12:25   #40
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Laat die lol er maar af want het is wel degelijk zo.
Een vriend van mij heeft TEW afgemaakt en werd aangenomen door de bank. Zijn job was om klanten op te bellen en te adviseren om te investeren in aandelen die een grote kans hadden om waarde te verliezen.
Hij is daarmee gestopt omdat hij het niet op zijn geweten wilde hebben.

In Australië wilde de bank mij een travel money card verkopen voor als ik verder ging reizen in Azië. Die kaart kon ik voorladen in 6 verschillende munteenheden en de wisselkoers zou gunstig zijn. Er werd ook geen % van mijn afgehaald bedrag aangerekend, veel goedkoper.. Die bank adviseerde me om mijn volledig saldo in AU ($12000) op die kaart te zetten.

Wat de bank NIET vertelde, is dat die travel money card een prepaid kaart is en dat elke dollar die na 3 jaar nog op de kaart stond, automatisch geclaimd wordt door de bank. Nietsvermoedende mensen die dus nog $4000 op de kaart hadden en die wilde doorstorten naar hun spaarrekening, zijn hun geld volledig kwijt. "Geen leugen" zegt de bank dan. Een selectieve zwijgzaamheid die "legaal" is. Het stond namelijk ergens in een brochure op pagina 13 in de kleine lettertjes

Het preloaden in 6 verschillende eenheden was ook een halve leugen want in elk land waar ik kwam werd er een nieuwe wisselkoers aangeboden. Ik ben in totaal 10% kwijt aan transactiefees + koersen als je alles in rekening brengt.

Ook hier in België als ik ga reizen zullen banken alles doen om je zo veel mogelijk transactiekosten (wisselkoers + % afgehaald bedrag + fees) te laten betalen.

De grote les die ik ervan heb geleerd is dat ik voor 3 maanden reizen 4000 euro cash afhaal bij de bank, de koers neem van een wisselkantoor en niet die van een bank. Dat ik het geld goed beschermd bij me houd tot ik in het land van bestemming ben, en die onmiddellijk op een bankrekening zet zodra ik land.
Uiteraard is een euro financiele opbrengst voor de klant van de bank een euro die bank zelf mist. Dus voor de bank komt het erop aan de klant zo slecht mogelijke producten aan te raden terwijl de klant zelf denkt dat het een goed product is . Het is van dit klantenbedrog dat de bank moet overleven....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be