Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2004, 09:19   #81
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

[quote="Knuppel"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Kartel CD&V/N-VA wint afgetekend in VRT-peiling
vr 04/06/04 - Als de verkiezingen vandaag zouden plaatsvinden, dan zou de lijst CD&V/N-VA 31,4 procent van de stemmen behalen. Het kartel stijgt dus nog 1,1 procent ten opzichte van de vorige peiling. Dat blijkt uit een nieuwe opiniepeiling van de VRT, De Standaard en Universiteit Antwerpen.

Belga
Yves Leterme heeft reden tot juichen.
De nieuwe opiniepeiling van de VRT, De Standaard en de Universiteit Antwerpen vond telefonisch plaats tussen 12 en 28 mei, dus in het midden van de campagne.

Het kartel CD&V/N-VA haalt in de peiling 31,4 procent van de stemmen, een stijging met 1,1 procent ten opzichte van de vorige peiling en met 5,1 procent ten opzichte van 18 mei 2003.

Over de grootste partij laat de peiling weinig twijfel, over de tweede plaats des te meer. SP.A-Spirit (22,3), VLD-Vivant (20,3) en Vlaams Blok (19,8) strijden nek-aan-nek voor de zilveren medaille. VLD-Vivant stijgt, SP.A-Spirit en Vlaams Blok dalen ten opzichte van de vorige peiling in april.

Groen! zit met 5,9 procent boven de kiesdrempel en zou daarmee een belangrijke rol kunnen spelen bij de coalitievorming. Paars heeft volgens de peiling geen meerderheid op Vlaams niveau, paars-groen wel.


SP.A-Spirit 22,3%, VLD-Vivant 20,3%, Groen! 5,9%. Som 48.5%.

Sinds wanneer is 48,5% een meerderheid?
Er is een wet voor in de maak, ze proberen die er nog door te krijgen voor de dertiende
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 09:26   #82
eboTT
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Lanaken
Berichten: 23
Standaard

[quote="pope"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Er is een wet voor in de maak, ze proberen die er nog door te krijgen voor de dertiende
48 % is wel degelijk de meerderheid!

In ons land is het totaal aantal namelijk geen 100% dankzij het cs.
Dit is de enige manier om met links een regring te vormen.

100% - 25% stemmen vlaams blok = 75%

dan zijn de groenen niet eens nodig voo de meerderheid...
In het parlement heeft men dan wat wissel meerderheden om te kunnen regeren.

welkom in het ruimste begrip ter wereld nl. democratie
__________________
TT.
eboTT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 09:31   #83
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Rechtdoor gedacht:

CD&V/N-VA - SP.A.: kan niet wegens afkeer Stevaert van N-VA.
CD&V/N-VA - VLD: kan niet wegens kinderachtig gedrag tussen de Spleet en Leterme
CD&V/N-VA - Vlaams Blok: mogelijk mocht Leterme kloten aan zijn gat hangen hebben ipv. rozeknopjes en het 'Cordon Sanitaire' afzweren.

Wat is dus voor de hand liggend:

CD&V/N-VA - VLD: mits de VLD Verhofstadt buitentrapt. Ze moeten toch eens inzien dat hun ondergang voor 99% de Spleet zijn schuld is.

CD&V - SP.A.: Stevaert laat zijn dictatorstem weerglamen en stelt Leterme een huwelijk voor als hij zijn perverse relatie met N-VA verbreekt. En dit, mijn waarde, zie ik als de meest voor de hand liggende.

De Niveanen zullen nogal smoelen trekken eens ze doorhebben dat ze enkel als zetpil gediend hebben om de kiezer terug naar de CD&V te lokken.
In dit geval is het zelfs zéér reëel dat N-VA volledig oplost in het niks, want velen van hun vroegere kiezers (ik oa.) zijn overgestapt naar het Vlaams Blok wegens gevoel van verraad.
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 10:25   #84
Chucky
Provinciaal Statenlid
 
Chucky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Berichten: 664
Standaard

Het enige min of meer positieve aan NVA, is , dat ze waarschijnlijk (en hopelijk) Blokstemmen zullen afsnoepen. 8)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
Vandaag nog twee homo-abnormalen gezien. 'k Heb ze maar eens goed uitgescholden.
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:39   #85
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
CD&V - SP.A.: Stevaert laat zijn dictatorstem weerglamen en stelt Leterme een huwelijk voor als hij zijn perverse relatie met N-VA verbreekt. En dit, mijn waarde, zie ik als de meest voor de hand liggende.

De Niveanen zullen nogal smoelen trekken eens ze doorhebben dat ze enkel als zetpil gediend hebben om de kiezer terug naar de CD&V te lokken.
In dit geval is het zelfs zéér reëel dat N-VA volledig oplost in het niks, want velen van hun vroegere kiezers (ik oa.) zijn overgestapt naar het Vlaams Blok wegens gevoel van verraad.
zie ik echt niet gebeuren. stel dat cd&v nva dumpt, hoe gaat dat uitgebuit worden door de andere partijen!? ze geven geert gewoon een of andere lastige post dat ze van hem af zijn.
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be