Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2006, 15:30   #21
tasmdevil
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Zeg, grapjas, vertel ons eens waar er een NVA-er voorkomt in de opsomming van De Morgen?

Op Keulens wooncode na zijn dat allemaal initiatieven van op het veld, van de mensen van De Rand zelf die hun nek uitsteken en daar vaak op hun bek voor krijgen.

En nu gaat de NVA dat recupereren als zijn verdienste? Tssss...
mag ik u erop wijzen dat er in de rand ook veel n-va'ers zitten, en dat de n-va dit toch uitdrukkelijk gepusht heeft.
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 15:32   #22
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
mag ik u erop wijzen dat er in de rand ook veel n-va'ers zitten, en dat de n-va dit toch uitdrukkelijk gepusht heeft.
Oh ja?

Is de burgemeester van Merchtem een NVA-er? Die van Zemst, misschien? Hoeveel NVA-ers zitten er tussen de burgemeesters van de 16 gemeenten die het charter voor de Rand tekenden?

Allé, ik wil nog ruim zijn: in hoeveel van die 16 schepencolleges zitten er NVA-ers?

Laatst gewijzigd door Egidius : 19 januari 2006 om 15:32.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 15:43   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
wij verschuilen ons niet, de cdenv en n-va zijn trouwens nog steeds 2 verschillende partijen remember?

en over een regering met de PS, federaal kan er geen regering zijn zonder de PS, daarvoor staan ze te sterk. Het is niet: regeren met de PS, het is regeren punt.
Als we om te regeren in een regering met de PS moeten, dan zij het zo maar. Uiteindelijk doel is wel het opdoeken van de federale regering.
Ik wil niet betweterig doen. Maar je hebt een nogal simplistische visie over de belgische politiek. Mag ik je de lectuur aanraden van boeken van Manu Ruys (bv Achter de maskerade) of Hugo De Ridder.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 16:40   #24
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
wij verschuilen ons niet, de cdenv en n-va zijn trouwens nog steeds 2 verschillende partijen remember?

en over een regering met de PS, federaal kan er geen regering zijn zonder de PS, daarvoor staan ze te sterk. Het is niet: regeren met de PS, het is regeren punt.
Als we om te regeren in een regering met de PS moeten, dan zij het zo maar. Uiteindelijk doel is wel het opdoeken van de federale regering.
de nva is dan misschien niet de cd&v.. maar ge kunt al zo goed kronkelen als nen echten tsjeef !
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:06   #25
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Zeg, grapjas, vertel ons eens waar er een NVA-er voorkomt in de opsomming van De Morgen?

Op Keulens wooncode na zijn dat allemaal initiatieven van op het veld, van de mensen van De Rand zelf die hun nek uitsteken en daar vaak op hun bek voor krijgen.

En nu gaat de NVA dat recupereren als zijn verdienste? Tssss...
inderdaad. Aan die "frontline" werken zelfs SPA'ers actief mee, maar uiteraard is dit totaal tegengesteld aan de prioriteiten van de partijtoppen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:25   #26
tasmdevil
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Oh ja?

Is de burgemeester van Merchtem een NVA-er? Die van Zemst, misschien? Hoeveel NVA-ers zitten er tussen de burgemeesters van de 16 gemeenten die het charter voor de Rand tekenden?

Allé, ik wil nog ruim zijn: in hoeveel van die 16 schepencolleges zitten er NVA-ers?
ik bedoelde het gewone volk, en nie in de gemeentebesturen
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:26   #27
tasmdevil
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik wil niet betweterig doen. Maar je hebt een nogal simplistische visie over de belgische politiek. Mag ik je de lectuur aanraden van boeken van Manu Ruys (bv Achter de maskerade) of Hugo De Ridder.
ik heb niet echt tijd om zulke lectuur te bestuderen, misschien is daardoor mijn specifieke kennis wel wat gebrekkig.
momenteel beperkt mijn lectuur zich tot de celfysiologie, bloedsomloop en metabolimse, savonds een stukje manifest
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:29   #28
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Zeg, grapjas, vertel ons eens waar er een NVA-er voorkomt in de opsomming van De Morgen?

Op Keulens wooncode na zijn dat allemaal initiatieven van op het veld, van de mensen van De Rand zelf die hun nek uitsteken en daar vaak op hun bek voor krijgen.

En nu gaat de NVA dat recupereren als zijn verdienste? Tssss...
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de betoelaging voor vzw De Rand bedongen?
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de werkingsmiddelen van de huisvestingsmaatschappijen in de Rand bedongen?
-Wie heeft een actief en stimulerend beleid van vernederlandsing bedongen?

Allemaal van die "kluitjes" waarmee we in het riet gestuurd zijn na B-H-V maar waar in afwachting van de echte forcing in 2007 al substantieël gesteden kan worden voor een Vlaamse Rand. Ik wil de verdiensten van de activisten in de Rand (zoals vzw De Rand) niet tenietdoen, maar het feit dat ze zo sterk voor de dag kunnen komen sinds kort heeft wel daar zijn oorzaak.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 19 januari 2006 om 17:31.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:14   #29
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
ik heb niet echt tijd om zulke lectuur te bestuderen, misschien is daardoor mijn specifieke kennis wel wat gebrekkig.
momenteel beperkt mijn lectuur zich tot de celfysiologie, bloedsomloop en metabolimse, savonds een stukje manifest
Misschien kan ik je een lidmaatschap van het VVB aanpraten dan? Hun maandblad "Doorbraak" is lichte en interessante lectuur wat de achtergrond van de belgische politiek betreft.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:17   #30
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de betoelaging voor vzw De Rand bedongen?
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de werkingsmiddelen van de huisvestingsmaatschappijen in de Rand bedongen?
-Wie heeft een actief en stimulerend beleid van vernederlandsing bedongen?
Allemaal zaken die reeds in het Lambertmont-akkoord werden bedongen! De nva dus niet!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:17   #31
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
ik bedoelde het gewone volk, en nie in de gemeentebesturen
En hoe heeft dat "gewone nva-volk" de vier door De Morgen aangehaalde acties verwezenlijkt?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 09:19   #32
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de betoelaging voor vzw De Rand bedongen?
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de werkingsmiddelen van de huisvestingsmaatschappijen in de Rand bedongen?
-Wie heeft een actief en stimulerend beleid van vernederlandsing bedongen?
Vertel het ons: wie?

Terzijde: vooral dat laatste intrigeert me. Waaruit bestaat dat "actief en stimulerend beleid van vernederlandsing" ?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 10:26   #33
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
1. Rood driehoekje omdat ge uw frustraties perse wilt omzetten in puberaal gescheld

2 Wie liegt er hier?

"De burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek, Philippe Moureaux (PS), heeft aangekondigd dat hij met een rooms-rode lijst van PS, SP.A, CDH en CD&V naar de gemeenteraadsverkiezingen van oktober trekt. Moureaux deed dat eerder al bij de verkiezingen in 2000.

De rooms-rode lijst zal uit 41 kandidaten bestaan. ,,De complementaire personaliteiten zijn verenigd in een gezamenlijk project en zullen een hecht en evenwichtig team vormen dat een representatief staal van de lokale bevolking is'', luidt het in een mededeling van de lokale voorzitters van de vier betrokken partijen. " (Belgabericht van 18/1)


PS trekt met SP.A, cdH en CD&V naar verkiezingen
Molenbeek

Burgemeester Philippe Moureaux komt bij de gemeenteraadsverkiezingen op met een lijst die de PS, SP.A, cdH en CD&V verzamelt. Op de lijst staan 41 kandidaten. Moureaux had eerder al laten weten dat hij niet langer met Ecolo in zee wil gaan en in zo veel mogelijk Brusselse gemeenten de groene mandatarissen wil vervangen door leden van de MR. (HLN 18/1)



Ik wacht vol ongeduld op de publieke excuses van Giserke !
Giserke is zeker op vakantie vertrokken....
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 13:39   #34
tasmdevil
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Misschien kan ik je een lidmaatschap van het VVB aanpraten dan? Hun maandblad "Doorbraak" is lichte en interessante lectuur wat de achtergrond van de belgische politiek betreft.
lidmaatschap, dat is niet voor vandaag, ik ga me inschrijven voor 3 maanden gratis proefabonnement, en dan zien we wel
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 07:58   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de betoelaging voor vzw De Rand bedongen?
-Wie heeft een aanzienlijke verhoging van de werkingsmiddelen van de huisvestingsmaatschappijen in de Rand bedongen?
-Wie heeft een actief en stimulerend beleid van vernederlandsing bedongen?

Allemaal van die "kluitjes" waarmee we in het riet gestuurd zijn na B-H-V maar waar in afwachting van de echte forcing in 2007 al substantieël gestreden kan worden voor een Vlaamse Rand. Ik wil de verdiensten van de activisten in de Rand (zoals vzw De Rand) niet tenietdoen, maar het feit dat ze zo sterk voor de dag kunnen komen sinds kort heeft wel daar zijn oorzaak.
Ik hoor anders niks meer van de Vlaamse burgemeesters in de rand. Zo sterk wordt daar blijkbaar dus toch niet 'voor de dag gekomen'.

Weet de N-VA intussen al of de CD&V de N-VA mee naar de onderhandelingen gaan nemen waarop die fameuze forcing van 2007 onverwijld gaat doorgevoerd worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 01:27   #36
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Weet de N-VA intussen al of de CD&V de N-VA mee naar de onderhandelingen gaan nemen waarop die fameuze forcing van 2007 onverwijld gaat doorgevoerd worden?
Dat lijkt me redelijk evident...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 11:58   #37
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Giserke? Toch niet op congé naar Molenbeek ofzo?
Ik word ongerust... hij blijft zo stil.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 12:39   #38
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
BHV wordt gespiltst wanneer er een sterkere regering aan de macht is, een vlaamsere regering
Ware het dan niet verstandiger geweest van CD&V/N-VA om een regering, desnoods een minderheidsregering naar Deens model, te vormen met het Vlaams Belang?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 12:41   #39
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die zal gesplitst worden, wanneer het VB in de kamer zich niet onthoud, wanneer de kieswet wordt gewijzigd.
Van het eerste leugentje nog niet gebarsten. Of niet verlegen voor een leugentje méér of minder.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 12:43   #40
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
ah oké, ik denk toch niet dat den N-VA met moureauxke samen zou kunnen regeren hoor
Maar wel met Di Rupo?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be