Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2011, 06:38   #1
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard [INTEGRATIE] Belg worden zet migrant aan het werk (Nieuwsblad.biz)

Immigranten die Belg worden, raken meer aan het werk dan wie dat niet doet, zelfs al zijn er hier haast geen voorwaarden gekoppeld aan de nationaliteitsverwerving.

België is in Europa het meest liberale land in het toekennen van de Belgische nationaliteit. Samen met Zweden stelt het geen voorwaarden meer sinds de snel-Belg-wet: drie jaar verblijf volstaat om naturalisatie aan te vragen via het parlement, zeven jaar verblijf geeft een migrant zonder meer 'recht' op de Belgische nationaliteit. Via familiehereniging gaat het ook vlot.

Het Centrum voor Sociaal Beleid van de Universiteit Antwerpen (UA) onderzocht het verwerven van de Belgische nationaliteit een positieve invloed heeft op de tewerkstellingsgraad. Het effect is onmiskenbaar.

De activiteitsgraad van de niet-Westerse immigranten die Belg werden, ligt op 55 procent tegenover 43 procent voor wie geen Belg is. Bij de Noord-Afrikanen doet Belg worden het percentage werkenden stijgen van 35 naar 46 procent. Bij de zwarte Afrikanen van 50 naar 66 procent, bij de Zuid-Amerikanen van 54 naar 66 procent en bij de Aziaten van 48 naar 63 procent.

Meer lezen...

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 06:46.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 14:21   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Wat wil je daarmee aantonen? Dat we alle immigranten onmiddelijk de belgische nationaliteit moeten geven?
Span de paarden niet voor de kar hé. Begin met de immigranten buiten te houden en eerst de autochtonen aan het werk te krijgen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 14:48   #3
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wat wil je daarmee aantonen? Dat we alle immigranten onmiddelijk de belgische nationaliteit moeten geven?
Span de paarden niet voor de kar hé. Begin met de immigranten buiten te houden en eerst de autochtonen aan het werk te krijgen.
Ik wil niks aantonen. Ik wil rond dit thema discuteren.
Wat bedoel je met "immigranten buiten houden"; immigratie verminderen of immigranten buiten zetten?
Autochtonen werken wel. Werkloosheid is overal beetje omhoog gegaan door de "crisis".
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:11   #4
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik wil niks aantonen. Ik wil rond dit thema discuteren.
Wat bedoel je met "immigranten buiten houden"; immigratie verminderen of immigranten buiten zetten?
Autochtonen werken wel. Werkloosheid is overal beetje omhoog gegaan door de "crisis".
2010 zou nochtans hét jaar moeten geweest zijn waarop ze gingen schreeuwen om werkkrachten, vermits de babyboomers op pensioen gingen.

Wat blijkt? ze importeren hopen analfabete en onopgeleide werklozen en zeuren dan dat de werkloosheidscijfers stijgen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:15   #5
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
2010 zou nochtans hét jaar moeten geweest zijn waarop ze gingen schreeuwen om werkkrachten, vermits de babyboomers op pensioen gingen.

Wat blijkt? ze importeren hopen analfabete en onopgeleide werklozen en zeuren dan dat de werkloosheidscijfers stijgen.
Het krantenartikel gaat niet over import, wel over integratie van de bestaande in België wonende vreemdelingen.
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:26   #6
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het krantenartikel gaat niet over import, wel over integratie van de bestaande in België wonende vreemdelingen.
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
Vers geïmporteerde analfabete en onopgeleide werklozen bestaan weldegelijk! Waar heb je die nog nodig in Belgie? zelfs om in de dierentuin de stallen leeg te mesten heb je tegenwoordig een diploma nodig.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:30   #7
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Vers geïmporteerde analfabete en onopgeleide werklozen bestaan weldegelijk! Waar heb je die nog nodig in Belgie? zelfs om in de dierentuin de stallen leeg te mesten heb je tegenwoordig een diploma nodig.
Het thema gaat niet over de nieuwkomers. Ik geef geen antwoord op je vraag die dit thema niet betreft.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:32   #8
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het thema gaat niet over de nieuwkomers. Ik geef geen antwoord op je vraag die dit thema niet betreft.
ha sorry! ik wist niet dat een IMMIGRANT hier al generaties lang sinds de middeleeuwen woonde.

Rammelt eens met uw eigen klokkenspel jongen!

----------------

We weten allen dat ons Mireille haren amour uit de brousse gaat halen, en daarom is die Bulbo ineens belge en dus gaat hij werken.

Ons Fatimake moet met hare kozijn trouwen die geen belge wil worden (ons fatima is ook geen "nieuwkomer" want ze woont hier al sinds ze geboren is, maar ze moet ook geen belg worden) enfin, en daarmee heeft haar kozijn Mohammed geen werk zeker.

Sorry...

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 31 januari 2011 om 15:35.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:35   #9
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ha sorry! ik wist niet dat een IMMIGRANT hier al generaties lang sinds de middeleeuwen woonde.µ
Spreek je nu over "verse import" of over het krantenartikel?
Bovendien, woon je hier ook al generaties lang sinds de middeleeuwen niet.

Citaat:
Rammelt eens met uw eigen klokkenspel jongen!
Rustig. Tsjhhhhh!
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:42   #10
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
Moest ons land niet in de eerste plaats een diensteneconomie zijn, dan was deze uitspraak misschien nog enigszins plausibel.
Daarnaast hebt u waarschijnlijk een sterk verouderd beeld van arbeiders. Ik zeg niet dat je tegenwoordig al een halve ingenieur moet zijn om aan de lopende band te staan maar toch, van arbeiders wordt tegenwoordig ook veel meer verwacht dan pakweg 20 jaar geleden zodat mensen zonder enige opleiding in de toekomst het steeds moeilijker gaan hebben om werk te vinden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:46   #11
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Moest ons land niet in de eerste plaats een diensteneconomie zijn, dan was deze uitspraak misschien nog enigszins plausibel.
Misschien

Citaat:
Daarnaast hebt u waarschijnlijk een sterk verouderd beeld van arbeiders.
Waarschijnlijk

Citaat:
Ik zeg niet dat je tegenwoordig al een halve ingenieur moet zijn om aan de lopende band te staan maar toch, van arbeiders wordt tegenwoordig ook veel meer verwacht dan pakweg 20 jaar geleden zodat mensen zonder enige opleiding in de toekomst het steeds moeilijker gaan hebben om werk te vinden.
Akkoord. En?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 15:47.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:48   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
De activiteitsgraad van de niet-Westerse immigranten die Belg werden, ligt op 55 procent tegenover 43 procent voor wie geen Belg is. Bij de Noord-Afrikanen doet Belg worden het percentage werkenden stijgen van 35 naar 46 procent. Bij de zwarte Afrikanen van 50 naar 66 procent, bij de Zuid-Amerikanen van 54 naar 66 procent en bij de Aziaten van 48 naar 63 procent.

Meer lezen...
Nuchtere vaststelling.
Nog geen 50% van de niet Westerse immigranten werkt en leeft dus op onze kosten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:53   #13
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nuchtere vaststelling.
Nog geen 50% van de niet Westerse immigranten werkt en leeft dus op onze kosten.
Niet alle immigranten zijn gezonde mannen/vrouwen (1) tussen de 18 en 60-65 jaar (2) en die arbeidsvergunning hebben (3).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 15:56.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:05   #14
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Niet alle immigranten zijn gezonde mannen/vrouwen (1) tussen de 18 en 60-65 jaar (2) en die arbeidsvergunning hebben (3).

waarom zouden we ongezonde 65 PLUSSERS zonder werkvergunning moeten aantrekken?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:06   #15
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Akkoord. En?
U zei

Citaat:
Analfabete en onopgeleide werklozen bestaan niet. Iedereen doet (liefst) het werk die overeenstemt met zijn capabiliteiten. Werk is werk.
Werk is werk, klopt.
U geeft ook aan dat men over bepaalde vaardigheden dient te beschikken om werk te bekomen, klopt ook.

Ik zeg dat we in een diensteneconomie leven en dat ook het werk van arbeiders steeds moeilijker en uitgebreider wordt. Met andere woorden, het aantal vaardigheden waarover men moet beschikken om passend werk te vinden, is de laatste jaren sterk toegenomen.
Misschien dat onopgeleide werklozen niet bestaan maar het lijkt toch op zijn minst redelijk om te stellen dat, naar de toekomst toe, het relatief lage opleidingsniveau van bepaalde mensen in verhouding tot de toename in de vraag naar het aantal opgeleide arbeidskrachten, quasi met zich meebrengt dat er wel sprake zal zijn van volledig onopgeleide mensen die praktisch geen enkele kans zullen hebben op de arbeidsmarkt.

Ik hoop dat het nu duidelijker is want ik vrees dat mijn tekenkunsten niet voldoende zijn om er een 'tekeninkske bij te maken'.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:14   #16
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
U zei
Werk is werk, klopt.
U geeft ook aan dat men over bepaalde vaardigheden dient te beschikken om werk te bekomen, klopt ook.
Men dient altijd over bepaalde vaardigheden te beschieken om werk te bekomen. Ook 20 jaar geleden.

Citaat:
Ik zeg dat we in een diensteneconomie leven en dat ook het werk van arbeiders steeds moeilijker en uitgebreider wordt. Met andere woorden, het aantal vaardigheden waarover men moet beschikken om passend werk te vinden, is de laatste jaren sterk toegenomen.
Ik had gelezen dat u over de toekomst sprak en ik had uw frase "STERK TOEGENOMEN" niet gelezen (hoe komt het?). Het is een relatief begrip.

Citaat:
Misschien dat onopgeleide werklozen niet bestaan maar het lijkt toch op zijn minst redelijk om te stellen dat, naar de toekomst toe, het relatief lage opleidingsniveau van bepaalde mensen in verhouding tot de toename in de vraag naar het aantal opgeleide arbeidskrachten, quasi met zich meebrengt dat er wel sprake zal zijn van volledig onopgeleide mensen die praktisch geen enkele kans zullen hebben op de arbeidsmarkt.
Over welke toekomst spreekt u precies? Hoeveel generaties?

Citaat:
Ik hoop dat het nu duidelijker is...
Het was toen ook duidelijk genoeg.

Citaat:
... want ik vrees dat mijn tekenkunsten niet voldoende zijn om er een 'tekeninkske bij te maken'.
Rustig! Tsjhhhhh.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 16:14.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:18   #17
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom zouden we ongezonde 65 PLUSSERS zonder werkvergunning moeten aantrekken?
Heb ik zoiets voorgesteld?
Indien zo iemand aanvraag indient om naturalisatie te bekomen, moet je (JIJ NIET) zijn/haar aanvraag individueel bekijken. En dan pas kun je weten waarom dat mens precies het nodig heeft. Het is nooit mogelijk geweest en het zal nooit mogelijk zijn (en het is normaal) dat IEDEREEN nationaliteit krijgen (bekomen). Er worden veel aanvragen ook geweigerd. Anders heeft zo'n aanvraag ook geen zin.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 16:21.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:21   #18
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Heb ik zoiets voorgesteld?
Indien zo iemand aanvraag indient om naturalisatie te bekomen, moet je (JIJ NIET) zijn/haar aanvraag individueel bekijken. En dan pas kun je weten waarom dat mens precies het nodig heeft. Het is nooit mogelijk geweest en het zal nooit mogelijk zijn (en het is normaal) dat IEDEREEN nationaliteit krijgen. Er worden veel aanvragen ook geweigerd. Anders heeft zo'n aanvraag ook geen zin.
waarom schrijf je dan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Niet alle immigranten zijn gezonde mannen/vrouwen (1) tussen de 18 en 60-65 jaar (2) en die arbeidsvergunning hebben (3).
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:22   #19
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom schrijf je dan:
Om uit te leggen hoe het komt dat het deel van immigranten niet werken.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 31 januari 2011 om 16:22.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:23   #20
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Om uit te leggen hoe het komt dat het deel van immigranten niet werken.
je zegt net dat we die groep niet aantrekken? wat is het nu?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be