Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) Voorzitter Animo

 
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2008, 08:45   #1
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard Kalitta air en europese zwarte lijst

Na 2 ongevallen met vliegtuigen van Kalitta Air kwam de eis van SPA om deze airline op de europese zwarte lijst te zetten.

Vond U dat een goede eis en waarom?

Waarom wordt deze eis nu niet gesteld voor Quantas? Heeft meerdere ongevallen dan Kalitta Air en deze ongevallen deden zich voor in een zeer korte periode.
flatliner is offline  
Oud 18 augustus 2008, 12:28   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

ter annotatie quantas is een van de grootste australische vliegmaatschappijen... heb jij aandelen van quantas geshort ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2008 om 12:28.
brother paul is offline  
Oud 18 augustus 2008, 16:42   #3
Bram Boriau - animo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Berichten: 12
Standaard Kalitta Air

Heyla,

Ik heb in elk geval geen aandelen whatsoever, laat staan van dubieze Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen of Qantas. Het idee om Kalitta te schrappen vind ik zeer verdedigbaar. Als bedrijven ervoor kiezen om te knippen op veiligheidscontroles en algemeen onderhoud, enkel en alleen om hun winst op te drijven is lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daar de gevolgen van dragen: sancties die hen financieel raken. Wanneer mocht blijken dat ze hieruit niets leren mag de overheid wat mij betreft nog een stapje verder gaan.

Ik ben geen expert wat betreft Qantas; wanneer echter zou blijken dat ze evenzeer een risico voor onze veiligheid betekend lijkt het me niet meer als logisch dat deze ook geschrapt wordt.

Ik wil echter ook een andere invalshoek aanbrengen: er wordt veel te veel gevlogen en de concurrentie in de lucht is dodelijk. Door het systeem van just in time delivary en het feit dat stockage voor bedrijven zo ongelooflijk duur is raken zowel onze wegen als onze lucht veel te druk. Tegelijk wordt er nog altijd geen tax geheven op kerosine, zodat in de kostprijs voor transport de kost van de vervuiling niet wordt verrekend: dit zorgt ervoor dat luchtvaart een zeer interessante vorm van goederentransport blijft, zodat de concurrentie moordend is en er zodus beknibbeld wordt op veiligheid (net zoals op de baan trouwens). Laten we hier wat aan veranderen. Een betere uitbouw van vlotter transport over zee, binnenwater en spoor is hier een oplossing; een tax op kerosine; maar evengoed een reflectie over ons consumptiepatroon. Als we die kiwi's per se tegen een schijntje willen kopen dan heeft dat gevolgen voor het leefmilieu en de veiligheid van de luchtvaart.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

GrBr
Bram Boriau - animo is offline  
Oud 18 augustus 2008, 16:58   #4
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau - animo Bekijk bericht
Heyla,

Ik heb in elk geval geen aandelen whatsoever, laat staan van dubieze Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen of Qantas. Het idee om Kalitta te schrappen vind ik zeer verdedigbaar. Als bedrijven ervoor kiezen om te knippen op veiligheidscontroles en algemeen onderhoud, enkel en alleen om hun winst op te drijven is lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daar de gevolgen van dragen: sancties die hen financieel raken. Wanneer mocht blijken dat ze hieruit niets leren mag de overheid wat mij betreft nog een stapje verder gaan.

Ik ben geen expert wat betreft Qantas; wanneer echter zou blijken dat ze evenzeer een risico voor onze veiligheid betekend lijkt het me niet meer als logisch dat deze ook geschrapt wordt.


GrBr

Waaom geef je Quantas het voordeel van de twijfel en Kalitta air niet?

Kalitta, 2 ongevallen.
Quantas vandaag weer in het nieuws.
flatliner is offline  
Oud 18 augustus 2008, 17:11   #5
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Waaom geef je Quantas het voordeel van de twijfel en Kalitta air niet?

Kalitta, 2 ongevallen.
Quantas vandaag weer in het nieuws.
Quantas heeft sinds 1920 geen enkel dodelijk ongeval gehad, het is ook een veel grotere maatschappij met veel meer toestellen, nieuwere toetsellen, dan Kalitta.

Het nieuwste toestel van Kalitta is geloof ik een 747/200, een vrij oud beestje.

ps. Per toeval heb ik gisteren nog een Kalitta 747 zien landen op Bierset.
Nefertete is offline  
Oud 18 augustus 2008, 17:11   #6
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau - animo Bekijk bericht
Heyla,


Ik wil echter ook een andere invalshoek aanbrengen: er wordt veel te veel gevlogen en de concurrentie in de lucht is dodelijk. Door het systeem van just in time delivary en het feit dat stockage voor bedrijven zo ongelooflijk duur is raken zowel onze wegen als onze lucht veel te druk. Tegelijk wordt er nog altijd geen tax geheven op kerosine, zodat in de kostprijs voor transport de kost van de vervuiling niet wordt verrekend: dit zorgt ervoor dat luchtvaart een zeer interessante vorm van goederentransport blijft, zodat de concurrentie moordend is en er zodus beknibbeld wordt op veiligheid (net zoals op de baan trouwens). Laten we hier wat aan veranderen. Een betere uitbouw van vlotter transport over zee, binnenwater en spoor is hier een oplossing; een tax op kerosine; maar evengoed een reflectie over ons consumptiepatroon. Als we die kiwi's per se tegen een schijntje willen kopen dan heeft dat gevolgen voor het leefmilieu en de veiligheid van de luchtvaart.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

GrBr
Vlotter transport over zee, dus ben je voorstander van uitbreiding haven van Antwerpen, met gevolg slopen van Doel.

Uitbouw binnenwater, met extra kanalen?

Refelctie over ons consumptie patroon, regering geeft dus slecht voorbeeld door koffie van Max Havelaar te schenken wegens slecht voor het milieu. Kunnen beter glass melk of water van de tap aanbieden.
flatliner is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be