Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat doe je na de Vlaamse onafhankelijkheid?
(B) naar Wallonië verhuizen 6 12,50%
(B) zelfmoordaanslagen plegen of kniezen als een slechte verliezer 3 6,25%
(B) pacificeren, erin berusten: ik heb verloren 2 4,17%
(V) blij zijn en pacificeren 14 29,17%
(V) op naar Groot-Nederland 15 31,25%
(V) Vlaanderen hervormen tot een (con)federatie 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2004, 15:05   #181
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tof. Al heb ik het niet alleen over dit voorbeeld. Ik zei dat ik alsmaar meer zie dat Vlamingganten in het Engels posten. Dat is een trieste zaak. Is onze taal niet goed genoeg misschien?
Ja, die is zeker goed genoeg, meer zelfs, het is één van de mooiste talen ter wereld. Alleen lag die tekst van John Lennon zo voor de hand dat ik die gepost heb.
Citaat:
Laat mij maar dromen
laat me dromen
al wordt het morgen nog zo licht
zet je de zon op mijn gezicht
kan me niet schelen wat er is
ik hou ze dicht
Marco Borsato 8)
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 15:13   #182
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

De meeste dromen zijn bedrog.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:18   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Neen, want dan zou ik in het Frans opgevoed zijn.
Uw ouders waren duidelijk niet Fransgezind, maar u blijkbaar wel. Ongetwijfeld hebben uw ouders al vele malen beschaamd het hoofd afgewend toen ze uw nonsens hoorden debiteren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:25   #184
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
A/Blij te horen dat je toegeeft dat er op dit ogenblik een epuratie tegen Flaminganten bezig is.
We verdedigen ons met alle middelen.
Cordons, processen en brandmerken van het Vlaamsblok, en de N-VA mag zich meeregerend verbranden.

Citaat:
B/ Als je alleen je brood te danken hebt aan het gedrocht België wees dan meer dan welkom en "do a better job" in het toekomstige Vlaanderen
Kan je het iemand kwalijk nemen dat hij zich wat betreft zijn zorgvuldig uitgebouwde carrière ietwat conservatief opstelt?

Citaat:
Vind jij dat nu niet een beetje egoistisch om elke vorm van solidariteit met onze gewaardeerde buurland op te blazen?
Ik zie dat je je inderdaad zal moeten aanpassen aan ede Vlaamse cultuur van solidariteit en verdraagzaamheid en goed nabuurschap re- ...
Solidariteit afpakken onder het voorwendsel van ze nadien in te voeren, wekt niet echt veel vertrouwen.........

Citaat:
AHA... maar hier zal je een onvermoeibare medestander in mij vinden hoor!
(ttz ivm die madammekes hé)
Dat van dat splitsen (op atomair niveau) daar kunnen de groenen niet zo goed tegen...
Toch één lichtpunt.
Het libertair front houdt blijkbaar stand, ook na secessie.

Citaat:
Lets fuck the bitches... of toch ni?
Een gezellige namiddag in de bedebak van prinses Tilleke met de oneindig lange benen en fraaie, edele gelaatstrekken, zou ik niet lichtvaardig afslaan........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:26   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Wel, wel Jan, pardon, Yann, 'Vlaemsch boeretaaltje'... Waar hebben we dat vroeger nog gehoord? Zeker afkomstig van de Franskiljonse bourgeoisie uit Antwerpen?
Nu en gisteren, belgicisten blijven hun minachting uitbraken voor Vlaanderen, onze taal en cultuur.

Wat Bubbel Yann hier uitbrult, ligt volledig in het verlengde wat de franskiljons en Franstaligen in de 19e eeuw dachten. Men had het toen ook over een "boerentaaltje" en zelfs nog veel meer. Ik citeer even uit "Du flamand, du wallon et du français en Belgique" van Charles-François Soudain de Niederwerth, overtuigd belgicist en van adel. Het boek verscheen in 1857.

Lees goed en beseft dat de belgicisten dergelijke dingen nog altijd denken. Denken we maar aan de uitspraak van Opperbubbel Hans I de grote waarin hij opperde dat het maar beter was dat Vlaanderen verfranst was.

Maar laat ik u niet langer wachten op dit mooi staaltje belgicistisch haatproza tegenover ons en onze taal:

Citaat:

[size=2][font=Arial][size=4]Personne ne parviendra �* nous convaincre qu'une langue qui s'est arrêtée au XVe siècle convienne �* la société actuelle. Elle peut, �* la rigueur, suffire �* l'expression des sentiments naïfs, des idées primitives, et �* la peinture des images simples et naturelles qui sont des éléments de la poésie et du roman; elle peut fournir encore un certain contingent de phrases familières, de même que le patois wallon, �* la composition des chansons, des ballades, des complaintes et des pièces destinées aux petits théâtres, parce que que ces gens admettent des dictions vulgaires et triviales que les convenances et le goût excluent de la littérature sérieuse et de la bonne société; mais quelle ne sera pas l'insuffisance de cette langue, lorsqu'il s'agira de la nomenclature immense des mots nécessaires �* l'explication technique des doctrines, des sciences, des arts compliqués, répandus aujourd'hui dans le monde.[/size][/font]
[/size]
Conclusie van deze doorluchtige Franstalig: het Nederlands is totaal ongeschikt om gebruikt te worden in het onderwijs, het gerecht, de administratie, de wetenschap...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:54   #186
Patje
Lokaal Raadslid
 
Patje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2003
Locatie: W-Vlaanderen
Berichten: 352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
och die 1.000.000 zijn bijlange niet allemaal separatisten...
Juist. Maar ook ==> Niet alle SP.A-ers, CD&V-ers, VLD-ers,... zijn belgicisten.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:07   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.272
Standaard

Citaat:
In ieder geval blijft de optie "Vlaanderen Onafhankelijk" nog voor zéér lange tijd een droom voor de flamingantjes.
De dag dat ze het proberen uitvoeren gaan er velen het leven bij laten, vrees ik!


Maak je niet druk.
Het waren, zijn en zullen niet de 'flamingantjes' zijn die Belgique ooit mogen splitsen. Dat gaan, onder druk van de omstandigheden, de belgicistische partijen doen die van Vlaanderen nog 50 jaar na de ontbinding van dit verrotte koninkrijk een copy van Belgique zullen maken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2004 om 17:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:58   #188
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
We verdedigen ons met alle middelen.
Cordons, processen en brandmerken van het Vlaamsblok, en de N-VA mag zich meeregerend verbranden
.

Trap ik te hard op jouw hart als ik stel dat door deze georkestreerde manipulaties het Vlaamse onafhankelijkheidsgevoel groter dan ooit is?
Indien zo...sorry...(and keep up the good job)

Citaat:
Kan je het iemand kwalijk nemen dat hij zich wat betreft zijn zorgvuldig uitgebouwde carrière ietwat conservatief opstelt?
Niet in het minst.
Na de onafhankelijkheidsroes zullen we evenwel conservatieven zoals jij nodig hebben als tegengewicht voor het al te progressieve blok

Citaat:
Solidariteit afpakken onder het voorwendsel van ze nadien in te voeren, wekt niet echt veel vertrouwen.........
Geld afpakken onder het mom van solidariteit ook niet re-


Citaat:
Toch één lichtpunt.
Het libertair front houdt blijkbaar stand, ook na secessie.
slaap op uw twee oren


Citaat:
Een gezellige namiddag in de bedebak van prinses Tilleke met de oneindig lange benen en fraaie, edele gelaatstrekken, zou ik niet lichtvaardig afslaan........
sorry, maar gezien de communautaire situatie, de misdaden van hun familie voor tijdens en na den oorlog en hun volgehouden vlamingenhaat voel ik mij verplicht de volgende volzin te debiteren: "I rather fuck them both in the but"
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:23   #189
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Trap ik te hard op jouw hart als ik stel dat door deze georkestreerde manipulaties het Vlaamse onafhankelijkheidsgevoel groter dan ooit is?
Indien zo...sorry...(and keep up the good job)
Als ik de N-VA'ers braaf op Letermes schoot zie inslapen, dan merk ik niet echt veel aanwakkering van Vlaams onafhankelijkheidsstreven of gevoel.

Voorts wens ik andermaal te benadrukken, dat een partijstem niet steeds mag geïnterpreteerd worden als een goedkeuring van één specifiek programmapunt.
Het goed of afkeuren van een de koppelverkoop wat elk partijprogramma is, laat niet toe preciese conclusies te trekken inzake precieze verzuchtingen bij het kiezerscorps.
Uw gevoel van vergroot apartheidsstreven, hoef ik dan ook niet zwaarder te laten wegen dan wat het waard is: een hoogst individuele gewaarwording van een hoogst individuele emotie. Misschien artistiek, maar niet noodzakelijk (politieke) realiteit.

Citaat:
Niet in het minst.
Na de onafhankelijkheidsroes zullen we evenwel conservatieven zoals jij nodig hebben als tegengewicht voor het al te progressieve blok
Jij schrijft ongetwijfeld ook tekst voor Monthy Pythons flying circus......



Citaat:
sorry, maar gezien de communautaire situatie, de misdaden van hun familie voor tijdens en na den oorlog en hun volgehouden vlamingenhaat voel ik mij verplicht de volgende volzin te debiteren: "I rather fuck them both in the but"
Komkom, uw royalty-haat in het Engels uitschruwelen, komt evenmin heel Vlaams over.
De familie Dudequem d'Acoz lijken me allesbehalve oorlogsmisdadigers.
Vlamingenhaters zijn het al zeker niet (de Poperingse oom is zelf een Nederlandstalige Vlaming)
Bestook dus Prinses Tillekes 'rear end' niet al te lichtvaardig met uw eigenaardige goestingskes.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:28   #190
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neen, allemaal racisten. Was dat niet duidelijk?
Neen. En uiteraard volstrekt fout, onverdraagzaam, en idioot.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:40   #191
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
DAT IS TENMINSTE GESPROKEN!

Nu, beste flamingantjes, misgun ik uw droomwereldje niet, maar een beetje realiteitszin zou jullie een heel eind in de goede richting helpen...
Mijn realiteitszin zegt mij dat de slogan "DAT IS TENMINSTE GESPROKEN!" niet bepaald van toepassing is op Staaf's ongefundeerde doemdenkerij...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:48   #192
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!


Kijk eens aan, z'n masker valt af. Ik neem aan dat zulke uitspraken de ex-FDF'ers in de BUB als muziek in de oren klinken.
Of misschien wilt Yann gewoon zeggen dat Flaminganten helemaal niet met de kerktorenmentaliteit zitten waarvan zij wel eens verdacht worden?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:56   #193
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als ik de N-VA'ers braaf op Letermes schoot zie inslapen, dan merk ik niet echt veel aanwakkering van Vlaams onafhankelijkheidsstreven of gevoel.
Absoluut waar, maar toch heeft de unitaristische CD&V een (al is het weer een tjeventruuk) beweging naar independentisme gemaakt en heeft de achterban tot nu toe gezwegen.
Héél misschien is mijn hoop dat de NVA in de regering een paard van troje zou kunnen zijn toch nog zo ijdel niet.




Citaat:
Voorts wens ik andermaal te benadrukken, dat een partijstem niet steeds mag geïnterpreteerd worden als een goedkeuring van één specifiek programmapunt.
Het goed of afkeuren van een de koppelverkoop wat elk partijprogramma is, laat niet toe preciese conclusies te trekken inzake precieze verzuchtingen bij het kiezerscorps.
Mag ik er U op wijzen dat zelfs gisteren nog op 17/08/04 onze vriend Eerdekens U wel bekend een frontale demarche gemaakt (naar Bert de bleiter toe) tot splitsing van België als Vlaanderen zou ijveren voor een eerder Vlaams-nationalistische visie op sport.
Zou Eerdekens op het VB hebben gestemd denkt U?


Citaat:
Uw gevoel van vergroot apartheidsstreven, hoef ik dan ook niet zwaarder te laten wegen dan wat het waard is: een hoogst individuele gewaarwording van een hoogst individuele emotie.
Graag wil ik U bedanken voor Uw, door ongetwijfeld altruistische redenen ingegeven, bezorgdheid ivm met mijn emoties maar dienaangaande wil ik toch nog iets kwijt om uw inzicht daaromtrend te completeren.
Mijn emoties zeggen mij (want ik heb geen enkel cijfer om dit te staven) dat er in Wallonië meer verspreide independentistische (eventueel ratachistische)krachten ronddwalen dan ik kan vermoeden.
Pas na het uitdoven van de transferts zal de volle omvang van deze kracht duidelijk zijn.



Citaat:
Misschien artistiek, maar niet noodzakelijk (politieke) realiteit.
Artistiek? Hmmm... door alle scheldtirades die ik als eerlijk Vlaams-Nationalist voortdurend te verteren krijg heb ik het langs die kant nog niet bekeken.
Deze gedachte neem ik even mee om te elaboreren en wie weet....



Citaat:
Jij schrijft ongetwijfeld ook tekst voor Monthy Pythons flying circus......
Neen... ik ben free lance forumamateur...
maar moest dat al het geval zijn zou ik waarschijnlijk gezien het voorgaande "the conquest of the holy grail" hebben geschreven



Citaat:
Komkom, uw royalty-haat in het Engels uitschruwelen, komt evenmin heel Vlaams over.
De familie Dudequem d'Acoz lijken me allesbehalve oorlogsmisdadigers.
Vlamingenhaters zijn het al zeker niet (de Poperingse oom is zelf een Nederlandstalige Vlaming)
Bestook dus Prinses Tillekes 'rear end' niet al te lichtvaardig met uw eigenaardige goestingskes.
Ik ben Vaming. Niet dat bloed en bodemdinges....
Daarom kan een chinees voor mij een even goede vlaming zijn of worden dan eender wie.
Alles wat van adel is is medeplichtig aan het discrimineren van de Vlamingen, of het nu om hun "Vlaming zijn" te doen is of niet doet hier niet ter zake.
Voor mij heeft discriminatie geen gezicht... het is of het is niet.
Wat het "rear end" van onze licht geretardeerde prinselijke excuustruus betreft: "it's all yours"
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 19:29   #194
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Absoluut waar, maar toch heeft de unitaristische CD&V een (al is het weer een tjeventruuk) beweging naar independentisme gemaakt en heeft de achterban tot nu toe gezwegen.
Héél misschien is mijn hoop dat de NVA in de regering een paard van troje zou kunnen zijn toch nog zo ijdel niet.
In diepe nood grijpt een mens zich zelfs aan een strohalm vast.

Citaat:
Mag ik er U op wijzen dat zelfs gisteren nog op 17/08/04 onze vriend Eerdekens U wel bekend een frontale demarche gemaakt (naar Bert de bleiter toe) tot splitsing van België als Vlaanderen zou ijveren voor een eerder Vlaams-nationalistische visie op sport.
Zou Eerdekens op het VB hebben gestemd denkt U?
Kan u even verduidelijken, want ik begrijp ergens iets niet.
Wat is een Vlamasnationalistische visie op sport?
Wie wil die doordrukken?
Is de remedie van Eerdekens dan werkelijk nog erger dan de kwaal?


Citaat:
Ik ben Vaming. Niet dat bloed en bodemdinges....
Daarom kan een chinees voor mij een even goede vlaming zijn of worden dan eender wie.
Gevaarlijk ideeëngoed.
Voor frenetieke Vlaamsblokkers, behoort men zelfs de flaminganten van de N-VA als van mindere kwaliteit te bejegenen.

Citaat:
Wat het "rear end" van onze licht geretardeerde prinselijke excuustruus betreft: "it's all yours"
http://www.hansanders.nl/
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 20:45   #195
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In diepe nood grijpt een mens zich zelfs aan een strohalm vast.
Amen

Citaat:
Kan u even verduidelijken, want ik begrijp ergens iets niet.
Wat is een Vlamasnationalistische visie op sport?
Wie wil die doordrukken?
Is de remedie van Eerdekens dan werkelijk nog erger dan de kwaal?
Bert de bleiter heeft op zijn eigen kleuterwijze een voor hem bekend nummertje schaduwboksen opgevoerd door een ballonnetje op te laten met de vraag hoe onze vlaamse sporters in de toekomst als Vlaming en niet als Belg hun medailles op de OS konden gaan afhalen.
Effenaf belachtelijk voor iemand die een maand geleden zijn aanbidding voor de PS nog eens officieel in de kijker zette.
Hij moet toch weten dat hij geen titel van de koning kan krijgen?

Citaat:
Gevaarlijk ideeëngoed.
Voor frenetieke Vlaamsblokkers, behoort men zelfs de flaminganten van de N-VA als van mindere kwaliteit te bejegenen.
Allez zeg, ken jij de frenetieke Blokkers zo goed?
Tja, ik ben er nog niet uit bij welke kategorie van blokker ikzelf behoor.
Maar ok... vort...
Misschien dat de Geschilzte Niveanen nog iets kunnen forceren in de herkansingen. ('k geloof er geen kneit van)


Citaat:


Schitterend... LOL...

maar als we nu desgevallend 't licht uitdoen hebben we allemaal evenveel plezier...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 20:50   #196
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

bij de weg: het is "the quest for the holy grail"
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 15:24   #197
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Tijd om bij die kerel aan te kloppen en hem mijn rekeningnummer over te maken. Ik noteer het op de achterkant van zijn geliefkoosde KBC-studie. Eens de splitsing achter de rug, moet hij zijn woorden maar eens hard maken.
Ja, laat hij ons dan maar elk individueel uitbetalen, zodat we zelf kunnen beslissen of het zullen besteden aan de nieuwe "Vlaamse"/Groot-Antwerpse heersers of aan ons eigen dorp, ons eigen erf, of onze eigen subkultuur. Laat elk individu zelf bepalen hoe en met wie hij/zij/het solidair wil zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eens de flaminganten hun zin kregen, wordt het opboksen tegen schismatieke Antwerpers, separatistische Hasseltaars of secessionistische Roeselaars
En niet te vergeten: de autonomistische West-Vlamingen. Geen unitaristisch Groot-Antwerpen als alternatief voor een unitaristisch Groot-Brussel (dat is oude wijn in nieuwe zakken) maar ECHT zelfbeschikkingsrecht, ook voor deelgebieden, lokale en niet-lokale gemeenschappen en individuen. Het zelfbeschikkingsrecht van deze laatsen moet op gelijke voet worden gesteld als deze van regio's en staten.

O ja, en misschien kunnen we dan ook eens beginnen te diskussiëren over het zelfbeschikkingsrecht van andere levende wezens: dieren, planten, kunstmatige intelligenties,... Dit kan nog leuk worden.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 22 augustus 2004 om 15:24.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 17:51   #198
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Uw ouders waren duidelijk niet Fransgezind, maar u blijkbaar wel. Ongetwijfeld hebben uw ouders al vele malen beschaamd het hoofd afgewend toen ze uw nonsens hoorden debiteren.
Helemaal niet. Mijn familie is Belgischgezind, en dat is wat anders dan Fransgezind.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be