Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2003, 23:44   #1
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT
November 08, 2003
Is This America?
Millions Of Americans To Be Prohibited From Flying
Armed Police Storm School in Drugs Raid
MASSIVE SURVEILLANCE OF YOUR MOVEMENTS & FINANCES
CONFISCATION OF YOUR CASH
UNLIMITED DETENTION WITHOUT TRIAL
07.11.2003 [07:11]

Last February, the Transportation Security Agency announced that all U.S. citizens who fly would be assigned a green, yellow or red travel code under a new system known as CAAPS II - "Computer Assisted Passenger Screening."
A green code means you fly like normal. A yellow code means you would be subject to repeated searches and interrogation by police before you would be allowed to fly. A red code means you can't fly and may be arrested.
The system will eventually be expanded to every form of public transportation, including ships, trains and buses. It will probably also be expanded eventually to issuing driver's licenses and even opening bank accounts.
The criteria for determining your travel code is secret, and there is no provision for challenging it. So, if you're assigned a yellow or red travel code, and you are prohibited from visiting your own children or lose your job because you keep on missing business flights while police interrogate you, tough luck!
Now TSA has dropped another shocker: The number of U.S. citizens to be initially yellow- or red-coded is enormous! Up to 8% of all U.S. citizens are to be yellow-coded initially, and 2-3% red-coded. That's 10% of the entire U.S. adult population! TSA says they plan to implement this system nationwide within 12 months.
And CAAPS II is just one of many threats you now face to your liberty and privacy, in post 9-11 America, including:
MASSIVE SURVEILLANCE OF YOUR MOVEMENTS & FINANCES
Under Total Information Awareness, the Pentagon is now creating comprehensive, computerized dossiers on every man, woman and child in America. (Code names: "The Beast" and "the Matrix.") If anything suspicious turns up, expect a visit from the new security police.
CONFISCATION OF YOUR CASH
The USA Patriot Act creates the new crime of "bulk cash smuggling.' If you now leave or enter the U.S. without declaring that you have more than $10,000 in cash or currency instruments, you can be stripped of your money - without any proof you have committed any crime. You can also be sentenced to five years in prison.
Even carrying more than a few hundred dollars in cash in the U.S. can now result in your cash being seized by police as "drug money," under civil asset forfeiture laws.
Under the Patriot Act, your bank accounts can also now be seized if you have given even a single dollar to a Muslim charity or any organization the government classifies as "terrorist sympathizers," or if you have committed any of over 400 offenses - including shoplifting or drunk driving.
UNLIMITED DETENTION WITHOUT TRIAL
Under the USA Patriot Act (passed in October 2001), if you are accused of any activities which "violate federal or state law" and which "endanger human life" (participating in a demonstration where someone is injured?) you can now be classified as a "suspected terrorist" or "enemy combatant," and imprisoned indefinitely without trial.
At least 2,000 people have already been detained under this law, and hundreds are still imprisoned without charges -- including at least two dozen U.S. citizens.
from: http://www1.iraqwar.ru/iraq-read_art...=25718&lang=en

Fri 7 Nov 2003
Armed Police Storm School in Drugs Raid
By Mark Sage, PA News, in New York
Armed police stormed a high school and ordered children to the floor at gunpoint so they could conduct a drugs search, it emerged today,
Officers ran into the South Carolina school, screaming at pupils to lie face down, before rifling through their bags.
Students who did not do as they were told were handcuffed.
Parents were outraged at the raid, but principal George McCrackin said he would “utilise whatever forces that I deem necessary” to keep drugs out of the school.
Stratford High School in Goose Creek has 2,700 pupils but does not have a reputation for drugs or crime.
During the raid a sniffer dog found traces of substances in 12 bags, but no drugs were recovered.
Parent Latonia Simmons called the incident “senseless”.
“Now why did they have to take all that force?” she told CNN.
“They were innocent kids. They were just minding their own business, getting ready for class.”
But Mr McCrackin denied the raid was an over-reaction.
He said: “I’m sure it was an inconvenience to those individuals who were on that hallway. But I think there’s a valuable experience there.”
Police said CCTV footage inside the hall led them to believe there had been “drugs activity”.
A spokesman added that although some officers had drawn their weapons they were “not pointing at the faces or heads of the students”.
see: http://www.news.scotsman.com/latest.cfm?id=2150808
http://www.msnbc.com/news/990598.asp?0si=&cp1=1

Dit is nu één van de redenen waarom ik geen fan ben van de VS.
Heeft absoluut niks te maken met anti- Amerikanisme.
En geloof me, ik volg hun binnenlandse aktiviteiten aangaande drugsbestrijding al sinds de jaren '80, dit soort berichten verbazen mij al lang niet meer. Er is iets fundamenteels mis met de manier waarop Amerika met sommige sociale problemen omgaat. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin wantrouwen de grootst gemene deler is geworden.
En die samenleving laat zich gedwee een resum wetten en beperkingen opleggen in de veronderstelling dat het voor hun eigen bestwil is. Al wie kritiek heeft wordt direct verweten een anti-Patriot te zijn, dus houden de meesten hun klep dicht.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 00:51   #2
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Dit is nu één van de redenen waarom ik geen fan ben van de VS.
Heeft absoluut niks te maken met anti- Amerikanisme.
En geloof me, ik volg hun binnenlandse aktiviteiten aangaande drugsbestrijding al sinds de jaren '80, dit soort berichten verbazen mij al lang niet meer. Er is iets fundamenteels mis met de manier waarop Amerika met sommige sociale problemen omgaat. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin wantrouwen de grootst gemene deler is geworden.
En die samenleving laat zich gedwee een resum wetten en beperkingen opleggen in de veronderstelling dat het voor hun eigen bestwil is. Al wie kritiek heeft wordt direct verweten een anti-Patriot te zijn, dus houden de meesten hun klep dicht.
Vetel mij eens wat er mis is met verhoogde veiligheid op vliegtuigen?
Vertel mij eens wat er mis is met verhoogde controle van financiën?

En ik heb het over het idee op zich, niet over dien overdreven bullshit �* la "Under the USA Patriot Act (passed in October 2001), if you are accused of any activities which "violate federal or state law" and which "endanger human life" (participating in a demonstration where someone is injured?) you can now be classified as a "suspected terrorist" or "enemy combatant," and imprisoned indefinitely without trial.
"


Citaat:
Dit is nu één van de redenen waarom ik geen fan ben van de VS.
Heeft absoluut niks te maken met anti- Amerikanisme.
En geloof me, ik volg hun binnenlandse aktiviteiten aangaande drugsbestrijding al sinds de jaren '80, dit soort berichten verbazen mij al lang niet meer. Er is iets fundamenteels mis met de manier waarop Amerika met sommige sociale problemen omgaat. Dit heeft geleid tot een samenleving waarin wantrouwen de grootst gemene deler is geworden.
En die samenleving laat zich gedwee een resum wetten en beperkingen opleggen in de veronderstelling dat het voor hun eigen bestwil is. Al wie kritiek heeft wordt direct verweten een anti-Patriot te zijn, dus houden de meesten hun klep dicht.
Vrijheid heeft een tol, dat hebben de aanslagen van 9/11 wel bewezen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 11:23   #3
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

In Amerika is er zonder twijfel een probleem. De Bush-administratie heeft 9-11 gebruikt om maatregelen te nemen die niet kunnen in een democratie. Bv. het in het oog houden van boeken die mensen huren in bibliotheken, en de toestand op Guantanamo bay.

Het is niet zozeer het feit dat daar mensen worden vastgehouden, maar het feit dat ze daar zitten zonder enige duidelijkheid omtrent hun statuut, en zonder enige juridische controle op het gedrag van het Amerikaanse leger. Dit kan niet in een rechtstaat.
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 14:59   #4
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Vetel mij eens wat er mis is met verhoogde veiligheid op vliegtuigen?
Vertel mij eens wat er mis is met verhoogde controle van financiën?
Op vraag 1:Niks.
Op vraag 2:Niks.
Echter, als je de samenleving gaat indelen(je hebt toch wel de hele tekst gelezen hoop ik) met behulp van een groene, gele en rode kaart, vertel mij dan eens wat het verschil is met het kaste-systeem in India waarop wij westerse democratieën zo graag kritiek leveren.
Dat u uit heel de tekst niet verder komt dan de twee bovenstaande vragen die u poneert, toont nog maar eens aan hoe selectief u leest.
Is uw kennis van de Engelse taal te beperkt of wil u het gewoon niet lezen wanneer er kritiek is op de VS?
Ik weet niet wat voor werk u doet - hoeft trouwens ook niet - maar ik ben zakenman en ik loop regelmatig rond met meer dan 10.000 dollar op zak.
Hoe zou u het vinden dat dat bedrag ZONDER OOK MAAR ENIG BEWIJS tegen mij, kan aangeslagen worden door een arresterende agent?
Een ander voorbeeld? U heeft boeken die handelen over marihuana. Het bezit van die boeken alleen al geeft de DEA het recht om u in verdenking te stellen van drugshandel of -produktie en UW EIGENDOM(lees: huis) in beslag te nemen. Zelfs indien u in staat bent uw onschuld te bewijzen kan het tot twee jaar duren vooraleer u terug uw oorspronkelijke eigendom kan opeisen. For no reason what so ever kan u dus van de ene dag op da andere uit uw huis gezet worden en u vraagt mij wat daar mis mee is? Tja.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 15:49   #5
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Echter, als je de samenleving gaat indelen(je hebt toch wel de hele tekst gelezen hoop ik) met behulp van een groene, gele en rode kaart, vertel mij dan eens wat het verschil is met het kaste-systeem in India waarop wij westerse democratieën zo graag kritiek leveren.
Dat u uit heel de tekst niet verder komt dan de twee bovenstaande vragen die u poneert, toont nog maar eens aan hoe selectief u leest.
Is uw kennis van de Engelse taal te beperkt of wil u het gewoon niet lezen wanneer er kritiek is op de VS?


Als ik het goed begrepen heb worden die verschillende kleuren toegewezen op basis van je verleden en eventuele verdachtmaking. Er is dus geen sprake van een vooringenomen teowijzing van die kleuren. U gaat dit direct vgl. met het kastensysteem, ik vind dat dit gewoon de efficiëntie drastisch kan verhogen , indien het natuurlijk correct gebeurt



Citaat:
Ik weet niet wat voor werk u doet - hoeft trouwens ook niet - maar ik ben zakenman en ik loop regelmatig rond met meer dan 10.000 dollar op zak.
Hoe zou u het vinden dat dat bedrag ZONDER OOK MAAR ENIG BEWIJS tegen mij, kan aangeslagen worden door een arresterende agent?
Een ander voorbeeld? U heeft boeken die handelen over marihuana. Het bezit van die boeken alleen al geeft de DEA het recht om u in verdenking te stellen van drugshandel of -produktie en UW EIGENDOM(lees: huis) in beslag te nemen. Zelfs indien u in staat bent uw onschuld te bewijzen kan het tot twee jaar duren vooraleer u terug uw oorspronkelijke eigendom kan opeisen. For no reason what so ever kan u dus van de ene dag op da andere uit uw huis gezet worden en u vraagt mij wat daar mis mee is? Tja.
Kent u dan al voorbeelden dat dit gebeurt is of zit u maar wat van de toren te roepen?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 14:37   #6
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Kent u dan al voorbeelden dat dit gebeurt is of zit u maar wat van de toren te roepen?
Kijk, d�*�*r krijg ik het nu van zie.
Telkens iets wordt gerapporteerd waar jij nog niet van op de hoogte blijkt te zijn, dan wil u doen doorschemeren dat de berichter "maar wat van de toren roept".
Het is trouwens "blazen" van de toren, maar soit.
Waarom valt het u toch zo moeilijk om dingen aan te nemen, die u zelf nog niet wist.
Wat verwacht u nu van mij? Dat ik namen en adressen van mensen hier neerpen?
Het is voor iedere Amerikaan common knowledge wat ik hierboven heb gepost.
Hoe zit het nu eigenlijk met u?
De ene keer verwijt u anderen dat ze maar weinig weten over de VS, om dan later weer iets in vraag te stellen wat IEDEREEN die de VS ook maar een beetje volgt, blijkt te weten.
Heeft u trouwens die Patriot-act al eens gelezen?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 15:29   #7
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Kijk, d�*�*r krijg ik het nu van zie.
Telkens iets wordt gerapporteerd waar jij nog niet van op de hoogte blijkt te zijn, dan wil u doen doorschemeren dat de berichter "maar wat van de toren roept".
Als u voorbeelden kent van mensen wiens geld zomaar zonder reden door de FBI is afgepakt op straat, dan wil u best geloven. Als u dit daarentegen maar staat te roepen zonder daar zelf het bewijs van te weten, dan getuigt van een zekere naïviteit. Ik ben een fel tegenstander van de Patriot-act, maar er is nog altijd een verschil tussen wat op papier staat en wat daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 17:11   #8
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Kijk, d�*�*r krijg ik het nu van zie.
Telkens iets wordt gerapporteerd waar jij nog niet van op de hoogte blijkt te zijn, dan wil u doen doorschemeren dat de berichter "maar wat van de toren roept".
Als u voorbeeld kent van mensen wiens geld zomaar zonder reden door de FBI is afgepakt op straat, dan wil u best geloven. Als u dit daarentegen maar staat te roepen zonder daar zelf het bewijs van te weten, dan getuigt van een zekere naïviteit. Ik ben een fel tegenstander van de Patriot-act, maar er is nog altijd een verschil tussen wat op papier staat en wat daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Ik ken een voorbeelden van iemand die in ed luchthaven werd opgepakt omdat hij teveel cash opzak had.
Dat werd gewoon in beslag genomen en de betrokken persoon werd na twee dagen ,berooft van zijn eigendom, terug op het vliegtuig gezet richting brussel. Hij heeft ook verbod gekregen terug te keren naar de usa.
Die man had helemaal geen criminele bedoelingen. Hij is een fanatiek verzamelaar van spullen uit jaren 50' en '60, de rock and roll periode.
Hij was onwetend over de amerikaanse wetten terzake ( eerste keer hij de usa bezocht) en was op weg naar een contact dat hij via het internet had leren kennen.
Noem je dat fairplay? of vrijheid? gerechtigheid?
Dat lijken eerder toestanden in een bananenreplubliek.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 18:16   #9
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Ik ken een voorbeelden van iemand die in ed luchthaven werd opgepakt omdat hij teveel cash opzak had.
Dat werd gewoon in beslag genomen en de betrokken persoon werd na twee dagen ,berooft van zijn eigendom, terug op het vliegtuig gezet richting brussel. Hij heeft ook verbod gekregen terug te keren naar de usa.
Die man had helemaal geen criminele bedoelingen. Hij is een fanatiek verzamelaar van spullen uit jaren 50' en '60, de rock and roll periode.
Hij was onwetend over de amerikaanse wetten terzake ( eerste keer hij de usa bezocht) en was op weg naar een contact dat hij via het internet had leren kennen.
Noem je dat fairplay? of vrijheid? gerechtigheid?
Dat lijken eerder toestanden in een bananenreplubliek.
Volledig akkoord.
Vraagje ter informatie: was dit voor of na 9/11?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 19:29   #10
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Dat is nu een viertal jaar geleden. Dat was al zo voor 11/9.
Die man werd verdacht van drugshandel. Heeft men niet kunnen aantonen maar zijn geld was hij wel kwijt. O ja, hij kan een peperdure procedure starten om het terug te krijgen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be