Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2013, 05:17   #20061
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Die zou voor niemand moeten gelden. Het is een belachelijk concept dat men je gaat bestraffen voor het drijven van handel op een bepaalde dag. Dat soort achterlijkheden hoort in de Torah e.d. thuis, niet in een 21ste eeuws wetboek.
Een sluitingsdag is verplicht. Dit is historisch, wegens misbruik van werkgevers die hun werknemers verplichtten 7 dagen op 7 te werken.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 06:16   #20062
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Die zou voor niemand moeten gelden. Het is een belachelijk concept dat men je gaat bestraffen voor het drijven van handel op een bepaalde dag. Dat soort achterlijkheden hoort in de Torah e.d. thuis, niet in een 21ste eeuws wetboek.
Ach ik begrijp het al.

U wil die verplichte sluitingsdag, die er kwam om het misbruik van personeel tegen te gaan, afschaffen om de allochtonen, die er hun broek aan vegen, op hun wenken te bedienen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 maart 2013 om 06:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 06:37   #20063
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ach ik begrijp het al.

U wil die verplichte sluitingsdag, die er kwam om het misbruik van personeel tegen te gaan, afschaffen om de allochtonen, die er hun broek aan vegen, op hun wenken te bedienen.

Paulus.
Het gaat niet om de wekelijkse sluitingsdag, lees het artikel nog eens.

En ik wil niemand op zijn wenken bedienen. Ik wil dat de Staat zich niet moeit met op welke dag de eigenaar(s) van KMO zijn/hun kost willen verdienen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 06:55.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 06:39   #20064
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Een sluitingsdag is verplicht. Dit is historisch, wegens misbruik van werkgevers die hun werknemers verplichtten 7 dagen op 7 te werken.
21 juli vieren is niet historisch verplicht vanwege misbruik van werknemers.

Ook aan U, het ging niet over wekelijkse sluitingsdag.

Overigens, als je met 2 'ploegen' zou werken, die elk halve weken overlappend werken (kan zelfs als een grote part-time), dan kan je perfect de hele week openblijven zonder dat je werknemers 7 dagen op 7 moeten komen opdagen. Bepaalde sectoren krijgen trouwens een uitzonderlijke regel met betrekking tot de sluitingsdag. Worden al die werknemers uitgebuit? Maar dat is voor een andere draad.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 06:57.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 06:53   #20065
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Plus kilo's explosieven, oorlogswapens en gedood bij een schietpartij, het lijkt me toch moeilijk te overschatten of was dit ook allemaal maar een onschuldige hobby van een ongevaarlijke moslim?
Neen, een enkele zot. Geen reden tot paniekzaaierij.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 07:17   #20066
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.728
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, een enkele zot. Geen reden tot paniekzaaierij.
Bof, die zot had al een voorganger hier in België.

Met name in Luik.
Die achterlijke zool Nordine die granaten in't rond gooide en hele laders met oorlogsmunitie over een plein rondsproeide.

Dus, zo een enkele zot was dat blijkbaar niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 08:15   #20067
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, een enkele zot. Geen reden tot paniekzaaierij.
Drogargument. Er is nooit een reden tot paniekzaaierij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 maart 2013 om 08:16.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 08:33   #20068
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
21 juli vieren is niet historisch verplicht vanwege misbruik van werknemers.

Ook aan U, het ging niet over wekelijkse sluitingsdag.

Overigens, als je met 2 'ploegen' zou werken, die elk halve weken overlappend werken (kan zelfs als een grote part-time), dan kan je perfect de hele week openblijven zonder dat je werknemers 7 dagen op 7 moeten komen opdagen. Bepaalde sectoren krijgen trouwens een uitzonderlijke regel met betrekking tot de sluitingsdag. Worden al die werknemers uitgebuit? Maar dat is voor een andere draad.
och? mijnheer wil dat winkels in een continu-shiftensysteem gaan draaien. Dat gaat de eigenaar natuurlijk wel kunnen betalen. Ipv één winkelbediende worden het er vier! moet kunnen.

21 juli is trouwens één van de twaalf feestdagen die ?*lle werknemers hier krijgen. Blijkbaar geldt dat volgens onze anarchist niet voor allochtonen! die moeten blijven werken omdat 21/7 niet hùn nationale feestdag is (goed dat hij het zelf zegt, anders konden we al voor het vierschaar van de Yussuf verschijnen). Ik neem aan dat onze anarchist hetzelfde vindt van Pasen, Pinksteren, OLV Hemelvaart, Allerheiligen, Kerstmis etc....?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 08:34   #20069
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, een enkele zot. Geen reden tot paniekzaaierij.
Zalig zijn de simpelen der geest, dit kan niet 1 persoon zijn. En als het dat wel is dan is het eigenlijk nog erger, elke zot kan dan terrorist spelen op z'n eentje, geen enkele optie is geruststellend te noemen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 maart 2013 om 08:35.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 08:39   #20070
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Een sluitingsdag is verplicht. Dit is historisch, wegens misbruik van werkgevers die hun werknemers verplichtten 7 dagen op 7 te werken.
Niet echt, het is om zelfstandigen te beschermen die geen personeel in ploegdienst hebben, die kunnen niet goed concurreren met 7/7 winkels.

Nu dient het vooral om nachtwinkels in te perken, als je s'nachts opent mag je niet overdag en omgekeerd.

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 maart 2013 om 08:40.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 09:08   #20071
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

dit is weer een leuke in de serie "zou het kunnen?"

Citaat:
De verrassing was groot bij de Zweedse gezondheidsinspectie toen die een kijkje ging nemen in een fastfoodrestaurant in Hässleholm. Voor het mengen van sauzen werd namelijk gebruik gemaakt van een mini-betonmolen, deelt inspecteur Svensson met de krant Svenska Dagbladet.

"Als je geen mixer koopt, kan je nog besparen en een ander soort machine kopen. Betonmolens zijn echter moeilijk proper te maken (...) en dat is niet goed", stelt Svensson. Volgens hem maakte het keukenpersoneel zich evenmin zorgen dat de verf van de betonmixer afschilferde.

Bout
De inspecteurs trokken op 'fact-finding'-missie na een klacht van een klant die een schroefbout in zijn kebab had gevonden. Volgens de eigenaar zijn dat dingen die kunnen gebeuren: "De bout is zwart, de kebab is zwart: 't is niet gemakkelijk om de bout te vinden". De man kocht ondertussen wel al een nieuwe sauzenmixer. Exit betonmolen, dus.

De gezondheidsdienst heeft het etablissement toch de toestemming gegeven om open te blijven.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...tonmolen.dhtml
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:32   #20072
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-online.dhtml

Moslims...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:52   #20073
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Toch leuk dat ze dat a-woord hebben afgeschaft. Men zou anders nu kunnen denken dat het over Chinezen of over Assyrische christenen gaat en dat zou een negatieve connotatie aan de mensen hebben gegeven.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 12:30   #20074
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als ze het al zelf filmen maakt het wel makkelijk, hersenen hebben ze nog steeds niet gegroeid.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:26   #20075
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zalig zijn de simpelen der geest, dit kan niet 1 persoon zijn. En als het dat wel is dan is het eigenlijk nog erger, elke zot kan dan terrorist spelen op z'n eentje, geen enkele optie is geruststellend te noemen.
Ja precies. Al eens nagedacht hoe simpel het zou zijn om zeg maar een bus op te blazen?

Toch ontploffen er niet elke dag bussen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:27   #20076
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Niet echt, het is om zelfstandigen te beschermen die geen personeel in ploegdienst hebben, die kunnen niet goed concurreren met 7/7 winkels.

Nu dient het vooral om nachtwinkels in te perken, als je s'nachts opent mag je niet overdag en omgekeerd.
Deze ochtend was het nog om werknemers te beschermen, wat is het nu?

Overigens, er zijn genoeg winkels wel en andere niet op zondag open, waarvan er nog niet één de andere volledig uit de markt gestoten heeft. In sommige gemeenten, zoals waar ik woon, is de sluitingsdag maandag. Ik heb nog geen leegloop of concentratie van supermarkten hier gezien naar aanliggende gemeenten.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 13:44.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:35   #20077
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och? mijnheer wil dat winkels in een continu-shiftensysteem gaan draaien. Dat gaat de eigenaar natuurlijk wel kunnen betalen. Ipv één winkelbediende worden het er vier! moet kunnen.
Ik wil dat helemaal niet. Ik ga zelden op zondag naar de winkel. Maar als iemand wil open doen, vind ik niet dat jij of de Staat het recht hebt/heeft om dat te voorkomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
21 juli is trouwens één van de twaalf feestdagen die ?*lle werknemers hier krijgen. Blijkbaar geldt dat volgens onze anarchist niet voor allochtonen!
Voor mijn part geldt dat voor niemand en beslis je binnen een bedrijf welke dagen je wanneer vrij krijgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die moeten blijven werken omdat 21/7 niet hùn nationale feestdag is (goed dat hij het zelf zegt, anders konden we al voor het vierschaar van de Yussuf verschijnen).
Het is de nationale feestdag, niet de 'volks'feestdag ofzo. Volgens mij hebben de meeste allochtonen nog altijd de Belgische nationaliteit. Is dat overigens niet de nationaliteit waar een hele boel forumleden vanaf willen?
Nu ja, maakt niet uit, je zit hier maar wat denkbeeldige standpunten voor mij te verzinnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat onze anarchist hetzelfde vindt van Pasen, Pinksteren, OLV Hemelvaart, Allerheiligen, Kerstmis etc....?
Er werken wel degelijk mensen op die dagen. U werkt niet binnen de medische sector, neem ik aan? De betekenis van die dagen kan mij inderdaad gestolen worden, ik geloof niet in de grote boeman in de lucht.
Op Kerstmis heb ik graag vrij om, maar in principe kan je ook de dag erna met familie e.d. samenzitten.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 13:42.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:03   #20078
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Deze ochtend was het nog om werknemers te beschermen, wat is het nu?

Overigens, er zijn genoeg winkels wel en andere niet op zondag open, waarvan er nog niet één de andere volledig uit de markt gestoten heeft. In sommige gemeenten, zoals waar ik woon, is de sluitingsdag maandag. Ik heb nog geen leegloop of concentratie van supermarkten hier gezien naar aanliggende gemeenten.
Dat zijn reglementen per gemeente, die kunnen uitzonderingen toelaten of anders invullen. Nu zeg je dat nog geen enkele winkelketen een buurtwinkel uit de markt heeft geduwd? Bepaalde steden hebben een leegloop van kleine winkels in de binnenstad als er een winkelcentrum in de buurt komt, het is oa een bescherming van de kleine winkel maar het helpt niet veel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:31   #20079
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Voor mijn part geldt dat voor niemand en beslis je binnen een bedrijf welke dagen je wanneer vrij krijgt.
Voor uw part?! Dat telt niet jongen. Het is nu eenmaal de wet. Gij kunt morgen evengoed afkomen dat caions mogen door het rood rijden, voor uw part.

"voor uw part" heeft geen argumentatiewaarde.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 14:31   #20080
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat zijn reglementen per gemeente, die kunnen uitzonderingen toelaten of anders invullen. Nu zeg je dat nog geen enkele winkelketen een buurtwinkel uit de markt heeft geduwd? Bepaalde steden hebben een leegloop van kleine winkels in de binnenstad als er een winkelcentrum in de buurt komt, het is oa een bescherming van de kleine winkel maar het helpt niet veel.
Neen, ik doelde eerder op winkels van dezelfde grootte. Bijvoorbeeld de Delhaize en Alvo. Die eerste is zondag open in mijn gemeente, de tweede niet. Beiden liggen op nog geen kilometer van elkaar en zijn al zolang ik mij herinner open.
Ik ken ook een hele reeks buurtwinkels met gelijkaardig assortiment die goed concurreren, ongeacht verschillende openingsuren.

Dat grote supermarkten buurtwinkels uit de markt duwen is zeer jammer, maar dat ligt volgens mij niet aan wanneer ze al dan niet open zijn.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 maart 2013 om 14:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be