Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2010, 19:13   #1121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bijbel en Koran worden nog altijd met een hoofdletter geschreven; maar heilig boek zonder; Heilige Schrift weer met hoofdletters.
Lief mens, doe uw groen boekje eens open en vertel mij eens waar bijbel met een hoofdletter staat.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:17   #1122
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Lief mens, doe uw groen boekje eens open en vertel mij eens waar bijbel met een hoofdletter staat.
Van Dale on-line

bij·bel de; m -s 1 exemplaar vd Bijbel 2 (fig) gezaghebbend boek in het algemeen
Bij·bel de; m het heilige boek vd christenen, onderverdeeld in het Oude en het Nieuwe Testament; de Heilige Schrift

http://www.vandale.nl/vandale/zoekSe...chQuery=Bijbel
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:24   #1123
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van Dale on-line

bij·bel de; m -s 1 exemplaar vd Bijbel 2 (fig) gezaghebbend boek in het algemeen
Bij·bel de; m het heilige boek vd christenen, onderverdeeld in het Oude en het Nieuwe Testament; de Heilige Schrift

http://www.vandale.nl/vandale/zoekSe...chQuery=Bijbel
Inderdaad, als bijbel expliciet als naam van een boek bedoeld wordt, kan het woord met hoofdletter geschreven worden. Maar zoals u zelf aangeeft, wordt het in eerste instantie met kleine letter geschreven. Voor correcte spelling : zie het groene boekje, voor verschillende betekenissen - en schrijfwijzen volgens de betekenissen - zie Van Dale.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:36   #1124
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, als bijbel expliciet als naam van een boek bedoeld wordt, kan het woord met hoofdletter geschreven worden. Maar zoals u zelf aangeeft, wordt het in eerste instantie met kleine letter geschreven. Voor correcte spelling : zie het groene boekje, voor verschillende betekenissen - en schrijfwijzen volgens de betekenissen - zie Van Dale.
Neen, niet in eerste instantie. Alfabetisch gerangschikt komt de kleine b voor de hoofdletter b.

De Bijbel wordt met hoofdletter geschreven; tenzij men een bijbel bedoeld, een exemplaar van de Bijbel.

Je probeert me toch niet wijs te maken dat Van Dale niet de correcte spelling volgt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:55   #1125
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat gebeur(t)(de) toch niet altijd op een even vredelievende manier.
En ze doen dat enkel voor de christelijke sukkelaars.
Eerst laten dopen en dan hulp.
Nee, je verwart ze met de islamieten.

Citaat:
ISLAMABAD - De discriminatie van christelijke slachtoffers bij de overstromingen in Pakistan houdt aan. Tenzij zij zich bekeren tot de islam.

Dat hebben Open Doors USA en de rooms-katholieke nieuwsdienst Fides dinsdag gemeld. ,,Een aantal christelijke vluchtelingen is openlijk hulp ontzegd'', aldus directeur Carl Moeller van Open Doors, een internationale organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen. ,,Andere christenen is gevraagd te vertrekken bij hulpposten of zich te bekeren tot de islam.''

Die behandeling plaatst Pakistaanse christenen voor ,,een afschuwelijke keuze: of je geloof opgeven, of je kind niet kunnen voeden'', aldus Moeller, die eraan toevoegde dat ook overheidspersoneel zich aan discriminatie schuldig maakt
Citaat:
,,Islamitische goededoelenorganisaties die hulpgoederen afleveren, verdedigen zich door te verklaren dat zij het geld van de zakhat (islamitische aalmoezen) alleen aan moslims mogen geven.
Citaat:
Behalve christenen zijn ook Ahmadi's en dalits (kastelozen) het slachtoffer. In de provincie Punjab zijn honderden Ahmadi-families opzettelijk uitgesloten van hulp en in de provincie Sindh zijn dalits weggejaagd bij opvangkampen
http://www.nd.nl/artikelen/2010/sept...stan-houdt-aan
Nederlands Dagblad 7/9/10
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:58   #1126
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel jij dan, Palestina is dat een politieke of een religieuze kwestie?

Citaat:
Het zou u sieren mocht u ook opmerken dat binnen islam in wezen geen scheiding is tussen politiek, juridisch, burgelijk en religieus gegeven.
Je snapt het echt niet hé.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:13   #1127
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Je snapt het echt niet hé.
Toch wel; ik had het ook zo begrepen.
Maar ik vermoed dat Alice wel weet dat Palestina geen religieuze maar een politieke kwestie is.
Maar dat kan ze nu niet toegeven; vandaar dat ze niet antwoord op mijn vraag :
Palestina is dat een politieke of een religieuze kwestie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:19   #1128
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch wel; ik had het ook zo begrepen.
Maar ik vermoed dat Alice wel weet dat Palestina geen religieuze maar een politieke kwestie is.
Maar dat kan ze nu niet toegeven; vandaar dat ze niet antwoord op mijn vraag :
Palestina is dat een politieke of een religieuze kwestie?
Nee je hebt het niet begrepen.
Het is ook duidelijk dat je het niet wil begrijpen.
En je vermoedens zijn niets anders wishful thinking.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 00:06   #1129
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Die hebben helemaal niets te maken met de rechten die SXD opsomde waarvoor jij nooit opkomt.
dit setje ?
Waarover hier zowat iedereen het eens was dat dat toch de minimum consensus afbakende en tevens wettelijk onderschreven zijn ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 00:16   #1130
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik denk dat mensen terecht bang zijn van de islamieten. Niet omdat het wilden of beest zijn, maar omdat, als het zo doorgaat we in de minderheid gedrukt zullen worden en ons land zullen verliezen. Net zoals Servie kosovo verloor. Maar voor Belgie zal dat heel belgie zijn. We zijn bang om onze manier van leven te verliezen.
Da's waar
En gesteld dat die vrees terecht is .... kans zit erin natuurlijk naarmate ze in de toekomst en voor langere tijd de meerderheid zouden uitmaken én ( da's al minder waarschijnlijk ) hun huidige manier van leven zoals we die denken nu t mogen opvatten als bedreiging ook kunnen handhaven ....

Wat is dan de oplossing ?
Gaan we er dan komen door net onze fundamenten ( 't geen waar onze voorvaderen zolang hebben voor gevochten ) op te blazen ?
Want dat is precies wat men doet door al die op maat gemaakte maatregeltjes uit te dokteren
Mij lijkt dat net niet.

En insinueer/vrees je hier nu _gezien je voorbeeld_ dat indien we geen speciale maatregelen zouden nemen we regelrecht zouden afstevenen op zulke uitkomst ?
Vergeet dan vooral niet wie wie precies naar de haaien wou

Laatst gewijzigd door praha : 17 september 2010 om 00:40.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 01:09   #1131
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Wat is dan de oplossing ?
1. Er zullen geen speciale tweetalige programma's zijn in de scholen.

2. Alle overheidsmededelingen en verkiezingen gebeuren in de landstaal.


3. Alle bestuursaangelegenheden zullen gebeuren in onze taal.


4. Vreemdelingen zullen geen last zijn voor de belastingbetalers. Geen welzijn, geen voedseltoelage, geen gezondheidszorg noch enige andere overheidssteun zal toegekend worden. Bij enige overlast wordt er gedeporteerd.

5. Indien buitenlanders hier vastgoed kopen zijn de mogelijkheden beperkt...Bepaalde percelen, inbegrepen watergebonden vastgoed, wordt gereserveerd voor hier geboren burgers.

6 Buitenlanders mogen hier niet protesteren. Geen demonstraties, geen gebruik van een vreemde vlag, geen politieke organisaties. Geen kwaadsprekerij over ons land, de regering en haar beleid. Overtreding leidt tot deportatie.


7. Indien iemand onwettig naar dit land komt zal hij ongenadig opgejaagd worden. Bij aanhouding wordt hij gevangen gehouden tot hij gedeporteerd wordt. Al zijn bezittingen worden aangeslagen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2010 om 01:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 01:46   #1132
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
1. Er zullen geen speciale tweetalige programma's zijn in de scholen.

2. Alle overheidsmededelingen en verkiezingen gebeuren in de landstaal.


3. Alle bestuursaangelegenheden zullen gebeuren in onze taal.


4. Vreemdelingen zullen geen last zijn voor de belastingbetalers. Geen welzijn, geen voedseltoelage, geen gezondheidszorg noch enige andere overheidssteun zal toegekend worden. Bij enige overlast wordt er gedeporteerd.

5. Indien buitenlanders hier vastgoed kopen zijn de mogelijkheden beperkt...Bepaalde percelen, inbegrepen watergebonden vastgoed, wordt gereserveerd voor hier geboren burgers.

6 Buitenlanders mogen hier niet protesteren. Geen demonstraties, geen gebruik van een vreemde vlag, geen politieke organisaties. Geen kwaadsprekerij over ons land, de regering en haar beleid. Overtreding leidt tot deportatie.


7. Indien iemand onwettig naar dit land komt zal hij ongenadig opgejaagd worden. Bij aanhouding wordt hij gevangen gehouden tot hij gedeporteerd wordt. Al zijn bezittingen worden aangeslagen.
Misschien ... om al mee te beginnen, maar daarmee gaan de problemen echt niet opgelost geraken, ik heb heel wat andere dingen in gedachten, eerst en vooral al een duidelijk; NEE tegen fratsen, grillen, eisen, beledigd voelen, amokmakers e.d.m. van een bepaalde groep met een bepaalde religie.
De wet toepassen en criminelen wel degelijk streng straffen i.p.v. te blijven pamperen - bij voorkeur straf uitzitten in herkomstland/land van 2de paspoort zonder retourticket!
Ook ophouden met continu sinterklaas spelen en belastinggeld van hardwerkende mensen met bakken uit te delen aan hangmathangers.

...en de schamele bezittingen aanslaan van de arme sloeber die hier aangespoeld komt, vluchtend uit eigen land omdat er ginds geen leven is, onderdrukking en barbaarsheid de norm is, vind ik er wel een beetje over.
Men zou eerst eens moeten beginnen met te zorgen dat in die landen van herkomst van die vluchtelingen, een leefbaar leven is opdat die lui niet hoeven te vluchten, handen uit de mouwen steken, werken, strijden voor rechten in herkomstland, hebben ònze voorouders dat ook niet gedaan?

Dat steeds afzeiken van het land waar ze heen getrokken zijn om een nieuw/beter leven op te bouwen zou ook wel eens mogen ophouden, niet content, ze kunnen allemaal gebruik maken van het allergrootste recht; het recht om te vertrekken naar beter oorden!

Laatst gewijzigd door SDX : 17 september 2010 om 01:49.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 09:48   #1133
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's waar
En gesteld dat die vrees terecht is .... kans zit erin natuurlijk naarmate ze in de toekomst en voor langere tijd de meerderheid zouden uitmaken én ( da's al minder waarschijnlijk ) hun huidige manier van leven zoals we die denken nu t mogen opvatten als bedreiging ook kunnen handhaven ....

Wat is dan de oplossing ?
Gaan we er dan komen door net onze fundamenten ( 't geen waar onze voorvaderen zolang hebben voor gevochten ) op te blazen ?
Want dat is precies wat men doet door al die op maat gemaakte maatregeltjes uit te dokteren
Mij lijkt dat net niet.

En insinueer/vrees je hier nu _gezien je voorbeeld_ dat indien we geen speciale maatregelen zouden nemen we regelrecht zouden afstevenen op zulke uitkomst ?
Vergeet dan vooral niet wie wie precies naar de haaien wou
De fundamenten worden sluipend onderuit gehaald : dit heet islamisering. Het gebeurt met de welwillende medewerking van de linkse kerk, die denkt dat ze het haar nieuw kiezerskorps verschuldigd is.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:15   #1134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, niet in eerste instantie. Alfabetisch gerangschikt komt de kleine b voor de hoofdletter b.

De Bijbel wordt met hoofdletter geschreven; tenzij men een bijbel bedoeld, een exemplaar van de Bijbel.

Je probeert me toch niet wijs te maken dat Van Dale niet de correcte spelling volgt.
Zoals ik hier boven zei : als bijbel als naam van een boek bedoeld wordt, kan het woord met hoofdletter geschreven worden. Dus in feite zijn we het eens. Het groene boekje is mijn "bijbel" wat spelling betreft
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:20   #1135
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het groene boekje is mijn "bijbel" wat spelling betreft
Het groene boekje is ook jarenlang mijn bijbel geweest, maar na de laatste twee spellingverkrachtingenhervormingen ben ik er vanaf gestapt en hanteer nu voornamelijk de zogenaamde witte spelling.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:35   #1136
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
De fundamenten worden sluipend onderuit gehaald : dit heet islamisering. Het gebeurt met de welwillende medewerking van de linkse kerk, die denkt dat ze het haar nieuw kiezerskorps verschuldigd is.
Wie wil er de vrijheid om religieuze en levensbeschouwelijke kentekens te dragen inperken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:13   #1137
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het groene boekje is ook jarenlang mijn bijbel geweest, maar na de laatste twee spellingverkrachtingenhervormingen ben ik er vanaf gestapt en hanteer nu voornamelijk de zogenaamde witte spelling.
Ik had nog nooit gehoord van die witte spelling. 'k Ben blij dat het bestaat, ik vind de nieuwe spelling belachelijk maar tracht ze te volgen omdat het nu eenmaal correct is. Maar bv panneNkoek krijg ik met moeite uit mijn pen
Hiermee zijn we wel ver van het onderwerp afgedwaald, sorry.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:16   #1138
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie wil er de vrijheid om religieuze en levensbeschouwelijke kentekens te dragen inperken?
Niemand.
Wie misbruikt het "recht op godsdienstvrijheid" om een niet-religieus symbool van islamitisch sexisme, islamitisch machisme, islamitisch nationalisme op te dringen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:22   #1139
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Niemand.
Alé, niemand wil/pleit voor een verbod op religieuze/levensbeschouwelijke kentekens.

Citaat:
Wie misbruikt het "recht op godsdienstvrijheid" om een niet-religieus symbool van islamitisch sexisme, islamitisch machisme, islamitisch nationalisme op te dringen?
Niemand.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:28   #1140
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Hilarisch.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be