Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 22:34   #1321
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
nope, uw foto's zijn mijsleidend en is floading vh forum trouwens. kom eens wat meer met wat inhoud af.
Rapporteer erop los.
En dat u inhoud en eigen goestingkjes gelijkstelt is uw probleem.

Citaat:
hoeveel burgers zijn er doodgeraakt door Israëls geschut, en hoeveel door Hamas (enkel te Gaza, niet representatief voor Palestina)?
Hoe onderscheid je een Gazoense vrijheidsstrijder van een Gaza-burger?
En het aantal Israëlische doden, komt dat omdat de Gazoense vrijheidsstrijders er geen willen maken, of omdat ze impotent gehouden worden door blokkade en harde tegenmaatregelen?

En de aantallen, ik geloof dat er al een paar 100 keer grafiekjes op't forum gepost zijn. Maar per 15 doden in het conflict zijn er "maar" 2 Israëli. Die muren, de blokkade, retaliatie en Iron Dome werpen dus vruchten voor Israël af.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 03:26   #1322
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

U moet u niet meer wanen dan andere gebruikers.

Voor de blokkade en iron dome, hoeveel slachtoffers maakten de brolraketjes sinds de oprichting van Hamas eind jaren '80?

Spreek eens verstaanbaar Nederlands. 'Gazoenen' ????.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 03:32   #1323
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Zoek het eens op, uw zo gevreesde suikerraketen... en kom dan terug. Het is op enkele handen te tellen in +31 jaar tijd hoeveel slachtoffers die maakten.

En kom nu niet af dat Iron Dome er was eind jaren '80 .

Laatst gewijzigd door Tamam : 19 januari 2018 om 03:36.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 06:27   #1324
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Zoek het eens op, uw zo gevreesde suikerraketen... en kom dan terug. Het is op enkele handen te tellen in +31 jaar tijd hoeveel slachtoffers die maakten.
Ik zal het dan eens anders vragen.
Steken die vrijheidsstrijders die mislukte vuurpijlen af in de hoop Joodse slachtoffers te maken, of steken de vrijheidsstrijders die qassams af omdat ze masochist zijn?

Citaat:
En kom nu niet af dat Iron Dome er was eind jaren '80 .
En hoe succesvol waren de vrijheidsstrijders toen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 06:32   #1325
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
U moet u niet meer wanen dan andere gebruikers.
Prik een gat in mij, en ik bloed rood. Ik doe mijn broek been per been aan, en ben naakt geboren. Net zoals u.

Citaat:
Voor de blokkade en iron dome, hoeveel slachtoffers maakten de brolraketjes sinds de oprichting van Hamas eind jaren '80?
Is dat omdat de Gazoense vrijheidsstrijders geen Israëli slachtoffers wilden maken, of omdat die vrijheidsstrijders gewoon incompetent waren?

Citaat:
Spreek eens verstaanbaar Nederlands. 'Gazoenen' ????.
Het lijkt erop dat u het toch begrijpt, dat "niet Nederlands".

Maar om u terug in de verwarring te brengen. (wat blijkbaar gemakkelijk is)
Een Gazoen is een bewoner van Gaza , maar een bewoner van Gaza hoeft geen Gazoen te zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2018 om 06:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 06:41   #1326
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
U moet u niet meer wanen dan andere gebruikers.

Voor de blokkade en iron dome, hoeveel slachtoffers maakten de brolraketjes sinds de oprichting van Hamas eind jaren '80?

Spreek eens verstaanbaar Nederlands. 'Gazoenen' ????.
Jij probeert dezelfde truuk toe te passen waar atmosphere ook zo handig mee omgaat. Namelijk de afweging maken rond efficiëntie, en daar dan een moreel oordeel aan koppelen. Drogredenering van hier tot in tokyo uiteraard...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 08:47   #1327
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij probeert dezelfde truuk toe te passen waar atmosphere ook zo handig mee omgaat. Namelijk de afweging maken rond efficiëntie, en daar dan een moreel oordeel aan koppelen. Drogredenering van hier tot in tokyo uiteraard...
Inderdaad. Louter naar de cijfers kijken is pure onzin.

Of probeert men hier echt Israël te verwijten dat ze, in tegenstelling tot Hamas, haar burgers tracht te beschermen?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2018 om 08:47.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 09:24   #1328
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. Louter naar de cijfers kijken is pure onzin.

Of probeert men hier echt Israël te verwijten dat ze, in tegenstelling tot Hamas, haar burgers tracht te beschermen?
En geen enkele van de protagonisten geeft ook maar één keer antwoord op de vraag waarom Hamas niet stopt met die raketaanvallen die als enig resultaat hebben dat Israël de vijs telkenmale nog wat harder aandraait...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 09:40   #1329
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En geen enkele van de protagonisten geeft ook maar één keer antwoord op de vraag waarom Hamas niet stopt met die raketaanvallen die als enig resultaat hebben dat Israël de vijs telkenmale nog wat harder aandraait...
Het is inderdaad onbegrijpelijk. Ik krijg de indruk dat de enige bedoeling van het afvuren van die voetzoekers moet gezocht worden in het masochistisch verlangen naar "gestraft worden". Als ik mij niet vergis behoort een groot percentage van de Hamas haatbaarden tot de sjiitische tak van de islam. De traditie van zelfpijniging zit er bij hen stevig ingebakken. Zie maar de jaarlijkse processies ter herdenking van de sjiïtische "martelaren" waarin de deelnemers hun bovenlijf geselen tot bloedens toe.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:14   #1330
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is inderdaad onbegrijpelijk. Ik krijg de indruk dat de enige bedoeling van het afvuren van die voetzoekers moet gezocht worden in het masochistisch verlangen naar "gestraft worden". Als ik mij niet vergis behoort een groot percentage van de Hamas haatbaarden tot de sjiitische tak van de islam. De traditie van zelfpijniging zit er bij hen stevig ingebakken. Zie maar de jaarlijkse processies ter herdenking van de sjiïtische "martelaren" waarin de deelnemers hun bovenlijf geselen tot bloedens toe.
Hamas is soennisme hoor.

Misschien verwar je je met Hezbollah? Die zijn wel sjiitisch.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:34   #1331
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Prik een gat in mij, en ik bloed rood. Ik doe mijn broek been per been aan, en ben naakt geboren. Net zoals u.


Is dat omdat de Gazoense vrijheidsstrijders geen Israëli slachtoffers wilden maken, of omdat die vrijheidsstrijders gewoon incompetent waren?


Het lijkt erop dat u het toch begrijpt, dat "niet Nederlands".

Maar om u terug in de verwarring te brengen. (wat blijkbaar gemakkelijk is)
Een Gazoen is een bewoner van Gaza , maar een bewoner van Gaza hoeft geen Gazoen te zijn.
Neen, in tegenstelling, uw plaatje staat op repeat. Ik weet wel wat u bedoelt met "Gazoen". Waar heb je dat woord gevonden? Is geen correct Nederlands naar mijn weten, maar prove me wrong.

Hamas zijn Soennieten, en neen, ik verdedig hen niet. Ik plaats wel dingen in het perspectief van wie het meest slachtoffers maakt. En ja, moralen kan je daaraan koppelen. Hamas werd kunstmatig opgericht toen Israël Gaza en de West Bank bezette. Meer precies toen het IDF over een auto waar 4 burgers in zaten, in het Jabalia vluchtelingenkamp.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:37   #1332
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hamas is soennisme hoor.

Misschien verwar je je met Hezbollah? Die zijn wel sjiitisch.
U hebt gelijk. Ik heb het opgezocht, ze zijn Soenni. Ze worden wel door het sjiitische Iran gesteund. Hezbollah is sjiitisch, net zoals een gedeelte van de Libanese bevolking waaruit ze hoofdzakelijk rekruteren. Dat hoeven we zelfs niet op te zoeken want hun leider Nasrallah is helemaal op zijn sjiitisch uitgedost
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:29   #1333
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U hebt gelijk. Ik heb het opgezocht, ze zijn Soenni. Ze worden wel door het sjiitische Iran gesteund. Hezbollah is sjiitisch, net zoals een gedeelte van de Libanese bevolking waaruit ze hoofdzakelijk rekruteren. Dat hoeven we zelfs niet op te zoeken want hun leider Nasrallah is helemaal op zijn sjiitisch uitgedost
Toch mooi hoe de haat voor de grote vijand Israël de religieuze verschillen overstijgt .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:42   #1334
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is inderdaad onbegrijpelijk. Ik krijg de indruk dat de enige bedoeling van het afvuren van die voetzoekers moet gezocht worden in het masochistisch verlangen naar "gestraft worden". Als ik mij niet vergis behoort een groot percentage van de Hamas haatbaarden tot de sjiitische tak van de islam. De traditie van zelfpijniging zit er bij hen stevig ingebakken. Zie maar de jaarlijkse processies ter herdenking van de sjiïtische "martelaren" waarin de deelnemers hun bovenlijf geselen tot bloedens toe.
Ik zie dat ge aan je prostaat zit te denken... Arme Kjoe!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:51   #1335
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik zie dat ge aan je prostaat zit te denken... Arme Kjoe!
Uw gevoel voor empathie is lovenswaardig, best Jay-P. Maar, in mijn geval is dat tot op heden misplaatst. Vrij en vrank uitgedrukt: ik pis nog steeds met een mooie rechte straal en zonder "horten of stoten". Ik hoop dat dit zo blijft.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:58   #1336
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw gevoel voor empathie is lovenswaardig, best Jay-P. Maar, in mijn geval is dat tot op heden misplaatst. Vrij en vrank uitgedrukt: ik pis nog steeds met een mooie rechte straal en zonder "horten of stoten". Ik hoop dat dit zo blijft.
Anders kan je het morse alfabet instuderen, he.
(BTW: good for you, beste wensen in 2018 en houden 'hoog die vaan" !)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:40   #1337
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Neen, in tegenstelling, uw plaatje staat op repeat. Ik weet wel wat u bedoelt met "Gazoen". Waar heb je dat woord gevonden? Is geen correct Nederlands naar mijn weten, maar prove me wrong.

Hamas zijn Soennieten, en neen, ik verdedig hen niet. Ik plaats wel dingen in het perspectief van wie het meest slachtoffers maakt. En ja, moralen kan je daaraan koppelen. Hamas werd kunstmatig opgericht toen Israël Gaza en de West Bank bezette. Meer precies toen het IDF over een auto waar 4 burgers in zaten, in het Jabalia vluchtelingenkamp.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 15:31   #1338
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik weet wel wat u bedoelt met "Gazoen". Waar heb je dat woord gevonden? Is geen correct Nederlands naar mijn weten, maar prove me wrong.
Ik heb het woord hier op't forum gevonden. En ik vond het passende. Misschien staat het nog niet in de Dikke Van Dale. Maar wat niet is, kan nog komen.
Mare, vertel het eens, wat betekend het volgens u?
Citaat:
Hamas zijn Soennieten, en neen, ik verdedig hen niet.
Maar als je op Israël kan zeiken sta je van voor.
Citaat:
Ik plaats wel dingen in het perspectief van wie het meest slachtoffers maakt.
Onkunde is dus een groot goed voor u?
Citaat:
En ja, moralen kan je daaraan koppelen.
Moralen. Tof en aardig, maar dat helpt niet echt om een strijd te winnen.
Citaat:
Hamas werd kunstmatig opgericht toen Israël Gaza en de West Bank bezette.
Als U dan toch zo begaan bent met het goed gebruik van het Nederlands. Welke toegevoegde waarde heeft het woord "kunstmatig" in deze zin?
Citaat:
Meer precies toen het IDF over een auto waar 4 burgers in zaten, in het Jabalia vluchtelingenkamp.
Awel, ik denk dat bitter weinig mensen deze zin volledig begrijpen. Ik extrapoleer eruit dat het IDF iets heeft gedaan met een wagen met 4 mensen erin, in het gebied dat omschreven wordt.
Maar ik vind via Google niks relevants.
Wel dat Hamas is opgericht met het oogpunt Israël te laten verdwijnen, maar dat alle mensen van Christelijke, Joodse en nog wat religies in dat stukje Islamitisch gebied onder de vleugels van de Islam mogen gedijen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2018 om 15:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:01   #1339
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Prik een gat in mij, en ik bloed rood. Ik doe mijn broek been per been aan, en ben naakt geboren. Net zoals u.


Is dat omdat de Gazoense vrijheidsstrijders geen Israëli slachtoffers wilden maken, of omdat die vrijheidsstrijders gewoon incompetent waren?


Het lijkt erop dat u het toch begrijpt, dat "niet Nederlands".

Maar om u terug in de verwarring te brengen. (wat blijkbaar gemakkelijk is)
Een Gazoen is een bewoner van Gaza , maar een bewoner van Gaza hoeft geen Gazoen te zijn.
Iemand in verwarring brengen is het gemakkelijkste wat er is. Wartaal schrijven is veel gemakkelijker dan eenvoudig en begrijpbaar uw gedachten neer te pennen.
Doe misschien eens een poging.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:26   #1340
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Iemand in verwarring brengen is het gemakkelijkste wat er is. Wartaal schrijven is veel gemakkelijker dan eenvoudig en begrijpbaar uw gedachten neer te pennen.
Doe misschien eens een poging.
Nee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be