Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2008, 10:28   #2381
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Het studeren, mijn beste, zit niet in iedereen zijn DNA, he. Wees dankbaar dat dit bij u wel het geval is. Wees modernatuur daar maar dankbaar voor.
Helaas zit werken ook niet in iedereen zijn DNA. Maar ja, ik zal maar dankbaar weze, omdat dit bij mij wel het geval is. En als blijk van mijn dankbaarheid stort ik (en mijn werkgever) dan elke maand 2/3 van mijn loonkosten aan de gemeenschap.
Hopelijk glijden we niet af naar een gemeenschap waar werken niemand meer in zijne DNA zit. Zal wel leuk worden dan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:32   #2382
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Als ze mijn uitkering inkrimpen of afpakken, dan kom ik het bij jou wel thuis halen. zo simpel is dat
Leuk geprobeerd, maar veel indruk maak je daar niet mee.
Zoek me maar en probeer het maar; ook daar zal je de gevolgen dan wel van dragen. Ik heb immers, net zoals de rest van de maatschappij, welgeteld 0,0 verantwoordelijkheid om in jouw onderhoud te voorzien.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:34   #2383
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar hebt u een heftruck certificaat ? Aangezien u toch dopt zou ik die toch maar gaan halen bij de VDAB. En misschien kijken of ze u niet helpen om een "groot" rijbewijs te halen.

Want als u solliciteert met die extras, bent u opeens veel aantrekkelijker voor een werkgever, omdat hij u dan ook eens kan inzette om met de heftruck te rijden of met de camion een lading ergens te gaan brengen. Flexibilteit he....
Ik heb al een opleiding gevolgd, maar voor die job staan al duizenden werkloze op de wachtlijst.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:38   #2384
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Ik heb al een opleiding gevolgd, maar voor die job staan al duizenden werkloze op de wachtlijst.
Soliciteert u zelf nog actief?

Want jobs komen niet zelf naar u toe, of u moet inderdaad een bepaald profiel hebben wat erg gewild is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:44   #2385
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Ja ja. Maar alleen naar jobs die ik graag doe en waarvoor ik een opleiding heb genoten.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:45   #2386
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Ja ja. Maar alleen naar jobs die ik graag doe en waarvoor ik een opleiding heb genoten.
Okay. Ik wens u nog veel geluk dan met het zoeken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:12   #2387
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Leuk geprobeerd, maar veel indruk maak je daar niet mee.
Zoek me maar en probeer het maar; ook daar zal je de gevolgen dan wel van dragen. Ik heb immers, net zoals de rest van de maatschappij, welgeteld 0,0 verantwoordelijkheid om in jouw onderhoud te voorzien.
Welke gevolgen zijn er verbonden aan het inbreken van een woning? Geen! Als gij mij doodschiet in jou woning, ga je voor vele jaren den bak in met alle financiele en materiële gevolgen van dien. En dan moet je al je rijkdom achterlaten. Vreselijk, he?


En wanneer ik jou in je eigen huis een pak rammeling geef en met je geld ervan door ga en hiervoor word opgepakt (en die kans is meestal zeer klein), krijg ik hooguit een paar maanden gevangenis.

Vergeet niet dat ik niks heb te verliezen. ik heb geen eigendom of wat dan ook. Ik heb geen kloten.

Laatst gewijzigd door Plantival : 25 juli 2008 om 11:17.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:19   #2388
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mocht ik bedrijfsleider zijn pak ik geen mensen aan die 12 jaar hebben thuisgezeten omdat "de dop meer oplevert".

Dan pak ik veel liever de jongere aan, want die ervaring van u is ook al lang passe en niks meer waard.

Snapt ge waar uw mentaliteit u toe brengt ?

Mja...langs de andere kant zijn ze ook veel duurder dan een langdurige werkloze hé.
Mesje snijdt weeral langs twee kanten hier.
Voor veel jobs moet je eerst een tijd werkloos zijn omdat ze dan kunnen genieten van de vrijstellingen (wat zeker niet te verwaarlozen is)
En tegelijk vragen ze gemotiveerde mensen die niet of nauwelijks werkloos zijn want dat zijn dan de profiteurs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:25   #2389
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Welke gevolgen zijn er verbonden aan het inbreken van een woning? Geen! Als gij mij doodschiet in jou woning, ga je voor vele jaren den bak in met alle financiele en materiële gevolgen van dien. En dan moet je al je rijkdom achterlaten. Vreselijk, he?


En wanneer ik jou in je eigen huis een pak rammeling geef en met je geld ervan door ga en hiervoor word opgepakt (en die kans is meestal zeer klein), krijg ik hooguit een paar maanden gevangenis.

Vergeet niet dat ik niks heb te verliezen. ik heb geen eigendom of wat dan ook. Ik heb geen kloten.
Mja zieke redenering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:44   #2390
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mja...langs de andere kant zijn ze ook veel duurder dan een langdurige werkloze hé.
Mesje snijdt weeral langs twee kanten hier.
Voor veel jobs moet je eerst een tijd werkloos zijn omdat ze dan kunnen genieten van de vrijstellingen (wat zeker niet te verwaarlozen is)
En tegelijk vragen ze gemotiveerde mensen die niet of nauwelijks werkloos zijn want dat zijn dan de profiteurs.
Bedrijven zien veel liever jongeren komen. Die kan men nog vormen en opleiden. Die zijn niet ziek om de haverklap.

En langdurig werklozen hebben ook de "te laat en niet aan afspraken kunnen houden" ziekte. Erg irritant.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:46   #2391
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Welke gevolgen zijn er verbonden aan het inbreken van een woning? Geen!
Als je dat denkt, moet je dat vooral doen

Citaat:
Als gij mij doodschiet in jou woning, ga je voor vele jaren den bak in met alle financiele en materiële gevolgen van dien. En dan moet je al je rijkdom achterlaten. Vreselijk, he?


En wanneer ik jou in je eigen huis een pak rammeling geef en met je geld ervan door ga en hiervoor word opgepakt (en die kans is meestal zeer klein), krijg ik hooguit een paar maanden gevangenis.

Vergeet niet dat ik niks heb te verliezen. ik heb geen eigendom of wat dan ook. Ik heb geen kloten.
Je hebt een leven en je vrijheid te verliezen; genoeg voor jou?

Laatst gewijzigd door Sfax : 25 juli 2008 om 11:46.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:49   #2392
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je hebt een leven en je vrijheid te verliezen; genoeg voor jou?
Wanneer je geen woning ed. hebt, noem ik dat ook niet echt vrijheid of een leven.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:51   #2393
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wanneer je geen woning ed. hebt, noem ik dat ook niet echt vrijheid of een leven.
Als ge niet de moeite neemt om voedsel in uw mond te stoppen en te kauwen gaat ge ook dood.

Snapt ge wat ik wil zeggen ? Als ge dingen wilt hebben, moet ge daar moeite voor doen.

Er is niks unfairs aan dit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:52   #2394
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wanneer je geen woning ed. hebt, noem ik dat ook niet echt vrijheid of een leven.
Dan moet ie dat vooral te grabbel gooien als ie daarvan overtuigd is; zal mij een zorg wezen. Met denkbeelden �* la "de maatschappij moet mij onderhouden, en anders ga ik wel pikken", moet je niet echt op begrip of medeleven rekenen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:55   #2395
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je dat denkt, moet je dat vooral doen



Je hebt een leven en je vrijheid te verliezen; genoeg voor jou?
Nog zo’n naïeveling. Om je vrijheid te verliezen, moet je al heel wat criminele feiten gepleegd hebben, zene. En de buit die je intussen hebt verworven, is dan al de moeite waard. Misdaad loont, zene. Vooraleer je voor het eerst tegen de lamp loopt, heb je al honderden woninginbraken kunnen plegen. En wanneer ze je nog maar een keer hebben gepakt voor zulke feiten, laten ze je meteen terug vrij en je kan opnieuw honderden woninginbraken plegen vooraleer ze je weer betrappen.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:57   #2396
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Nog zo’n naïeveling. Om je vrijheid te verliezen, moet je al heel wat criminele feiten gepleegd hebben, zene. En de buit die je intussen hebt verworven, is dan al de moeite waard. Misdaad loont, zene. Vooraleer je voor het eerst tegen de lamp loopt, heb je al honderden woninginbraken kunnen plegen. En wanneer ze je nog maar een keer hebben gepakt voor zulke feiten, laten ze je meteen terug vrij en je kan opnieuw honderden woninginbraken plegen vooraleer ze je weer betrappen.
Wat een naieveling. Leert gij alles uit cafepraat ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:59   #2397
Plantival
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat een naieveling. Leert gij alles uit cafepraat ?
Als je in brussel woont en met een bepaalde groep optrekt, wordt je daar expert in

Laatst gewijzigd door Plantival : 25 juli 2008 om 12:01.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 12:02   #2398
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Nog zo’n naïeveling. Om je vrijheid te verliezen, moet je al heel wat criminele feiten gepleegd hebben, zene. En de buit die je intussen hebt verworven, is dan al de moeite waard. Misdaad loont, zene. Vooraleer je voor het eerst tegen de lamp loopt, heb je al honderden woninginbraken kunnen plegen. En wanneer ze je nog maar een keer hebben gepakt voor zulke feiten, laten ze je meteen terug vrij en je kan opnieuw honderden woninginbraken plegen vooraleer ze je weer betrappen.
Zoals ik al zei, als je daar dan toch van overtuigd bent, moet je dat vooral doen; see me care. Je zal wel merken wat er dan gebeurt
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 12:04   #2399
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Als je in brussel woont en met een bepaalde groep optrekt, wordt je daar expert in
Dus u stelt hier gewoon maar dat wij u uw uitkering niet mogen afpakken want als we dat doen komt u bij ons binnen om onze eigendommen te pikken en erger om ons aan te vallen ?

"Neh, ik werk toch lekker niet, en als ge mij straft daarvoor, pak ik u terug"

Kind.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 12:05   #2400
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge niet de moeite neemt om voedsel in uw mond te stoppen en te kauwen gaat ge ook dood.

Snapt ge wat ik wil zeggen ? Als ge dingen wilt hebben, moet ge daar moeite voor doen.

Er is niks unfairs aan dit.
Ik heb geen idee wat de achterliggende discussie was. Ik reageerde louter op de ene post van Sfax. Wat mij nog altijd een logisch argument leek, nee?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be