Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2006, 23:30   #1581
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Hoe komen andere "marktleiders" dan aan hun personeel?

't Is een prutser, eentje van het soort waarop je als werknemer toch geen toekomst kan opbouwen en je beter geen tijd en energie instopt.
[SIZE=1]( voorzover dit vertelserke van Chipie met de waarheid strookt natuurlijk)[/SIZE]
Ik denk dat die laaggeschoolden te veel naar het gelul van de VWS-ers luisteren en op hun onvoorwaardelijk basisinkomen zitten te wachten...

Binnenkort stelt die marktleider wss in één van de EU-lidstaten mensen tewerk... en steekt die minstens 250.000 € in zijn 'zak' zonder daarvoor iets te moeten doen... De schurftige schurk...

En hier blijft men maar lullen... De (s)nullen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 februari 2006 om 23:31.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 00:20   #1582
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Binnenkort stelt die marktleider wss in één van de EU-lidstaten mensen tewerk... en steekt die minstens 250.000 € in zijn 'zak' zonder daarvoor iets te moeten doen... De schurftige schurk...
Tja als de Polen niet naar hier willen komen om bij hem te werken zal de "marktleider" [SIZE=1](of is het marktlijder [/SIZE]) zelf zijn biezen moeten pakken zeker
Jammer voor hem want dan was zijn winst nog groter.
Helaas handelen laaggeschoolden ook volgens de wetten van de vrije markt

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 februari 2006 om 00:21.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 00:28   #1583
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Tja als de Polen niet naar hier willen komen om bij hem te werken zal de "marktleider" [SIZE=1](of is het marktlijder [/SIZE]) zelf zijn biezen moeten pakken zeker
Jammer voor hem want dan was zijn winst nog groter.
Helaas handelen laaggeschoolden ook volgens de wetten van de vrije markt
Leeflonen noemt ge vrije markt?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 00:35   #1584
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Tja als de Polen niet naar hier willen komen om bij hem te werken zal de "marktleider" [SIZE=1](of is het marktlijder [/SIZE]) zelf zijn biezen moeten pakken zeker
Jammer voor hem want dan was zijn winst nog groter.
Helaas handelen laaggeschoolden ook volgens de wetten van de vrije markt
U snapt het echt niet, hé?
Uw laaggeschoolden zitten nu met uitgestrekte pollekes aan de dop...

En hoe kan zijn winst hier nog groter zijn als de loonkosten ginder 1/7 van hier zijn? Het is onbegrijpelijk dat die mensen hier nog blijven...

Als ik van U was, zou ik maar dringend starten met land te meten, zodat U kunt beginnen met het onvoorwaardelijk basisinkomten uit te keren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 01:27   #1585
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ligt ge er wakker van wie uw ziekteverlof betaald ?
Nee, ik lig er niet van wakker maar het verschil is wel dat men, op het moment dat men op ziekenkas staat, men maar 60 % van zijn wedde heeft (weliswaar niet onmiddellijk vermits het slechts in rekening wordt gebracht na de belastingaangifte).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 08:16   #1586
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U snapt het echt niet, hé?
Uw laaggeschoolden zitten nu met uitgestrekte pollekes aan de dop...

En hoe kan zijn winst hier nog groter zijn als de loonkosten ginder 1/7 van hier zijn? Het is onbegrijpelijk dat die mensen hier nog blijven...

Als ik van U was, zou ik maar dringend starten met land te meten, zodat U kunt beginnen met het onvoorwaardelijk basisinkomten uit te keren...

Oh, ik snap het perfect hoor.
Laaggeschoolden bedanken er feestelijk voor om zich door de "marktleider" te laten uitzuigen.

Ik ken talloze bedrijven waar ook laaggeschoolden tewerk zijn gesteld.
Nochtans kennen zij geen problemen en beschikken zelfs over een wervingsreserve gezien laaggeschoolden regelmatig spontaan hun diensten komen aanbieden.
Zou het kunnen dat de arbeidsvoorwaarden bij die bedrijven beter zijn???

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 februari 2006 om 08:17.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:01   #1587
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Oh, ik snap het perfect hoor.
Laaggeschoolden bedanken er feestelijk voor om zich door de "marktleider" te laten uitzuigen.

Ik ken talloze bedrijven waar ook laaggeschoolden tewerk zijn gesteld.
Nochtans kennen zij geen problemen en beschikken zelfs over een wervingsreserve gezien laaggeschoolden regelmatig spontaan hun diensten komen aanbieden.
Zou het kunnen dat de arbeidsvoorwaarden bij die bedrijven beter zijn???
Neen, U snapt er de nougaballen van...

Wat de arbeidsvoorwaarden betreft... die zullen voor laaaggeschoolden gegarandeerd nergens beter zijn...

Mss kunt U laten weten waar die wervingsreserves te vinden zijn (niet afkomen met de VDAB, hé)...

Dat uw kijk op arbeids- en leefomstandigheden realistisch is, dat hebt U bij manier van spreken hier al dagdagelijks bewezen...

En waar U tewerkgesteld bent, dat kan ik ook al raden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:19   #1588
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Oh, ik snap het perfect hoor.
Laaggeschoolden bedanken er feestelijk voor om zich door de "marktleider" te laten uitzuigen.

Ik ken talloze bedrijven waar ook laaggeschoolden tewerk zijn gesteld.
Nochtans kennen zij geen problemen en beschikken zelfs over een wervingsreserve gezien laaggeschoolden regelmatig spontaan hun diensten komen aanbieden.
Zou het kunnen dat de arbeidsvoorwaarden bij die bedrijven beter zijn???
Nu bestaan er inderdaad bedrijven die tot inkeer gekomen zijn en meer afgaan op de kwaliteiten van hun (toekomstig) personeel dan op het verwezenlijkt diploma. Temeer daar gebleken is dat een diploma geen garantie vormt voor goed leiderschap en vakbekwaamheid. Helaas geldt in de meeste bedrijven nog steeds de idiote regel dat alleen goed leiderschap mogelijk is door een vodje papier (al dan niet op eerlijke wijze bekomen). De term laaggeschoolden staat meestal tegenover dat deze mensen door hun werkervaring hoogopgeleiden zijn......
__________________

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 5 februari 2006 om 10:20.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:34   #1589
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Neen, U snapt er de nougaballen van...

Wat de arbeidsvoorwaarden betreft... die zullen voor laaaggeschoolden gegarandeerd nergens beter zijn...
Nee dat snap ik niet nee.
De "marktleider" biedt de beste voorwaarden en vind geen personeel??
Maak dat de spitsmuizen wijs

Citaat:
Mss kunt U laten weten waar die wervingsreserves te vinden zijn (niet afkomen met de VDAB, hé)...
Elk goed in de markt liggend bedrijf beschikt over wervingsreserves, of wist U dat niet?

Citaat:
Dat uw kijk op arbeids- en leefomstandigheden realistisch is, dat hebt U bij manier van spreken hier al dagdagelijks bewezen...
Die zijn héél realistisch, vandaar dat ik ze ook wil verbeteren

Citaat:
En waar U tewerkgesteld bent, dat kan ik ook al raden...
Allez, raad eens
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 12:49   #1590
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Nee dat snap ik niet nee.
De "marktleider" biedt de beste voorwaarden en vind geen personeel??
Maak dat de spitsmuizen wijs

Elk goed in de markt liggend bedrijf beschikt over wervingsreserves, of wist U dat niet?

Die zijn héél realistisch, vandaar dat ik ze ook wil verbeteren

Allez, raad eens
@lphaatje, de za(a)kvoerdertje van dat bedrijfje heeft ongeveer een uur geleden uw postings terzake gelezen...

Deze ligt nog steeds plat op zijn rug van het lachen... en dit zo erg dat ik vrees dat ik met hem naar de spoedafdeling van een ziekenhuis moet rijden...

Een wervingsreserve voor knelpuntberoepen.... En dat voor bedrijfjes waar 20 �* 25 werknemers zeer veel is... Ga nu weeral niet beweren dat met een 25 personeelsleden geen marktleider in een bepaalde branche kan zijn... En U denkt dat marktleiders niet gebonden zijn aan beheersing van kosten? En als men die gezochte laaggeschoolden meer moet gaan betalen dan een bv hooggeschoolde, moet hij dan de andere laaggeschoolden evenveel gaan betalen? In welke wereld leeft U?

En zeg eens waar U werkt, dan zal ik U zeggen of ik al dan niet juist zat...


[SIZE=4]Elk goed in de markt liggend bedrijf beschikt voor de knelpuntberoepen over wervingsreserves... [/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 12:58   #1591
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
@lphaatje, de za(a)kvoerdertje van dat bedrijfje heeft ongeveer een uur geleden uw postings terzake gelezen...

Deze ligt nog steeds plat op zijn rug van het lachen... en dit zo erg dat ik vrees dat ik met hem naar de spoedafdeling van een ziekenhuis moet rijden...

Een wervingsreserve voor knelpuntberoepen.... En dat voor bedrijfjes waar 20 �* 25 werknemers zeer veel is... Ga nu weeral niet beweren dat met een 25 personeelsleden geen marktleider in een bepaalde branche kan zijn... En U denkt dat marktleiders niet gebonden zijn aan beheersing van kosten? En als men die gezochte laaggeschoolden meer moet gaan betalen dan een bv hooggeschoolde, moet hij dan de andere laaggeschoolden evenveel gaan betalen? In welke wereld leeft U?

En zeg eens waar U werkt, dan zal ik U zeggen of ik al dan niet juist zat...


[SIZE=4]Elk goed in de markt liggend bedrijf beschikt voor de knelpuntberoepen over wervingsreserves... [/SIZE]
mmmm....... ik werk alvast bij een Belgische marktleider met zeventien man personeel....
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:14   #1592
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

[SIZE=4]Elk goed in de markt liggend bedrijf beschikt voor de [SIZE="6"]knelpuntberoepen[/SIZE] over wervingsreserves... [/SIZE]


Maar Chipie toch ...
Nu wringt U zich wel in rare bochten he, want ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Een kennis van mij is nu reeds meer dan 3 maand op zoek naar [SIZE=4]ongeschoolden...[/SIZE]

[SIZE=4]Laaggeschoold[/SIZE]... Voornaamste vereiste: willen werken...
Moeilijk te vinden, naar het schijnt...


Pas maar op dat je niet verstrikt raakt in Uw staartje want dan moet ik nog met spoed met jou naar het ziekenhuis rijden

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 februari 2006 om 14:15.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:50   #1593
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht


Maar Chipie toch ...
Nu wringt U zich wel in rare bochten he, want ....


Pas maar op dat je niet verstrikt raakt in Uw staartje want dan moet ik nog met spoed met jou naar het ziekenhuis rijden


of inde muizentaal piep-aaaaa piep-aaaaa piep-aaaaaa
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 20:56   #1594
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini Bekijk bericht
Al eventjes van deze zijde bekeken cinicus?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3329
Ik heb dat bericht waarnaar u linkt met volle aandacht gelezen. Daarin wordt onder meer gepleit voor de invoering van een basisinkomen. Daarvan ben ik echter geen voorstander. De invoering van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij het gezonde principe "arbeid bevrijdt u uit de armoede" hoog in het vaandel gedragen wordt, is een veel beter alternatief. In een dergelijk systeem zou iedere werkbekwame die uit de boot valt, geen recht hebben op een verwerpelijke passieve uitkering, doch het recht krijgen zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als hij of zij wil of kan tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur verrichte gemeenschapsdienst. Op die manier zou alle onvrijwillige armoede kunnen worden opgelost en zou tegelijkertijd de brave belastingbetaler tenminste waar krijgen voor zijn geld. In een dergelijk systeem zouden werkbekwame sociaal zwakkeren zich nuttig kunnen maken voor de maatschappij, zouden ze zich niet langer uitgesloten voelen, en zouden ze opnieuw zin krijgen om een gewone baan te gaan zoeken met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro per uur.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 7 februari 2006 om 21:05.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 22:03   #1595
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
"arbeid bevrijdt u uit de armoede"

__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:35   #1596
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Een van de voornaamste oorzaken van verzuring in de maatschappij (op zich al een verzuurd woordje vind ik, vol met zure regen en industrialistisch arbeidsethos) zijn mensen zoals gij, Cynicus !!!

Trouwens, nu ze de PWA-cheques vervangen door dienstencheques zijn er al mensen die tweemaal zoveel moeten werken om aan hetzelfde inkomen te geraken. Is dat niet voldoende voor U ?

Ge zijt echt wel een toonbeeld van verzuring, van rechts angelsaksisch blank gespuis dat denkt dat de wereld van hen is.

Denk je echt dat mensen verslaafd zijn aan het trekken van een leefloon ? Het is overduidelijk dat je niet eens weet waarover je praat, anders zou het zo'n kemels niet vertellen, Cynicus.

Luister liever eens naar anderen, die spreken uit ervaring, zoals Duncan, die hier zijn verhaal regelmatig doet en uitlegt waarom hij niet goed aan de bak komt. Dat komt door bekrompen figuren van jouw soort, die hem niet accepteren zoals hij is.

Kapitalisten zijn geen sociaal, maar ASOCIAAL PROFITARIAAT.
Wat is er nu toch zo asociaal aan mijn voorstel om het huidige systeem van passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij werkbekwamen zonder werk, het recht zouden krijgen om zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen (of kunnen) tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst, zodat ze zichzelf via die gemeenschapsdiensten (of vervangingsarbeid) kunnen bevrijden uit de armoede ????????????????? Wie dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren, zou dan een inkomen kunnen vergaren van 1.000 euro per maand. Een koppel waarvan elk van de partners dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren, zou dan een gezinsinkomen kunnen vergaren van 2.000 euro per maand. Dat is toch bijlange niet slecht ???????? Uiteraard zouden ze met eenzelfde aantal werkuren veel meer kunnen verdienen in de horeca, de schoonmaak, de bouw, enz. Mijn voorstel inzake de invoering van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem geeft juist blijk van een uitgesproken sociale ingesteldheid en van een oprechte bekommernis om een dam op te werpen tegen de sociale uitsluiting.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 9 februari 2006 om 21:37.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:55   #1597
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Wat is er nu toch zo asociaal aan mijn voorstel om het huidige systeem van passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij werkbekwamen zonder werk, het recht zouden krijgen om zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen (of kunnen) tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst, zodat ze zichzelf via die gemeenschapsdiensten (of vervangingsarbeid) kunnen bevrijden uit de armoede ????????????????? [SIZE=4]Wie dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren[/SIZE], zou dan een inkomen kunnen vergaren van 1.000 euro per maand. Een koppel waarvan elk van de partners dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren, zou dan een gezinsinkomen kunnen vergaren van 2.000 euro per maand. Dat is toch bijlange niet slecht ???????? Uiteraard zouden ze met eenzelfde aantal werkuren veel meer kunnen verdienen in de horeca, de schoonmaak, de bouw, enz. Mijn voorstel inzake de invoering van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem geeft juist blijk van een uitgesproken sociale ingesteldheid en van een oprechte bekommernis om een dam op te werpen tegen de sociale uitsluiting.
is dan meteen de invoering van de vijftigurenweek. Goe zot gij, toch niet voor 1000 euro per maand zeker. En de dop valt dan weg zeker.

In de Congo namen ze een negerke omdat ze daar geen geld moesten aan uitgeven maar volgens uw systeem zijn ze vandaag de dag beter af met een "gemeenschapsdienstenchequesvanvijfeuroperuureneen vijftigurenweekopdekooptoedusgedaanmetdeweekendthu isblijven"

Laatst gewijzigd door Karma : 9 februari 2006 om 21:59.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:42   #1598
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
is dan meteen de invoering van de vijftigurenweek. Goe zot gij, toch niet voor 1000 euro per maand zeker. En de dop valt dan weg zeker.

In de Congo namen ze een negerke omdat ze daar geen geld moesten aan uitgeven maar volgens uw systeem zijn ze vandaag de dag beter af met een "gemeenschapsdienstenchequesvanvijfeuroperuureneen vijftigurenweekopdekooptoedusgedaanmetdeweekendthu isblijven"
DDoe geen moeite meer.....is dweilen met de kraan open, als gemeenschapsdienst wel te verstaan
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 07:11   #1599
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Wat is er nu toch zo asociaal aan mijn voorstel om het huidige systeem van passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij werkbekwamen zonder werk, het recht zouden krijgen om zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen (of kunnen) tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst, zodat ze zichzelf via die gemeenschapsdiensten (of vervangingsarbeid) kunnen bevrijden uit de armoede ????????????????? Wie dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren, zou dan een inkomen kunnen vergaren van 1.000 euro per maand. Een koppel waarvan elk van de partners dan per maand 200 uren gemeenschapsdienten zou presteren, zou dan een gezinsinkomen kunnen vergaren van 2.000 euro per maand. Dat is toch bijlange niet slecht ???????? Uiteraard zouden ze met eenzelfde aantal werkuren veel meer kunnen verdienen in de horeca, de schoonmaak, de bouw, enz. Mijn voorstel inzake de invoering van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem geeft juist blijk van een uitgesproken sociale ingesteldheid en van een oprechte bekommernis om een dam op te werpen tegen de sociale uitsluiting.
Stel nu dat zo'n systeem ingevoerd werd. Hoe zit dat binnen zo'n systeem dan met vakantieregeling, ziekte, arbeidsongevallen, pensioen, zwangerschapsverlof en vervoerskosten?
Al eens bij stil gestaan dat een alleenstaande ouder met meerdere kinderen dan nog steeds elke cent in twee moet bijten om rond te komen, terwijl die dan wel 50 uur per week werkt!!!
Wie betaalt dan trouwens de kinderopvang? Als je dat van die 1000 euro ook nog eens betalen schiet er niet veel meer over, al helemaal als het om 6 dagen per week gaat om aan die 50 werkuren te komen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 08:46   #1600
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Stel nu dat zo'n systeem ingevoerd werd. Hoe zit dat binnen zo'n systeem dan met vakantieregeling, ziekte, arbeidsongevallen, pensioen, zwangerschapsverlof en vervoerskosten?
Al eens bij stil gestaan dat een alleenstaande ouder met meerdere kinderen dan nog steeds elke cent in twee moet bijten om rond te komen, terwijl die dan wel 50 uur per week werkt!!!
Wie betaalt dan trouwens de kinderopvang? Als je dat van die 1000 euro ook nog eens betalen schiet er niet veel meer over, al helemaal als het om 6 dagen per week gaat om aan die 50 werkuren te komen.
"ge moet maar gaan werken".

helaas vliegen de jobs niet rond je oren, en tijd om te solliciteren heb je ook niet met 50 urenweken.

Je blijft dus arm, je raakt niet meer aan werk eens je in dit systeem zit, en je kunt zelfs je kinderen niet meer opvoeden want die zie je niet eens meer.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be