Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2014, 00:36   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

In het onderwijs staan is echt het laatste dat ik zou willen doen, ik haat kinderen en ik haat(te) school dus nee, ik zou mij daar echt ongemakkelijk bij voelen, en dan die bel iedere dag Ringggggggggg! Ik heb er nog steeds nachtmerries van .. nee, geef mij maar het bedrijfsleven, of zelfs een jobke als poetsvrouw LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 00:39   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Onderwijzen, is dat een beetje zever verkopen? Ik zou mezelf dat nog zien doen, ja. Moet relax zijn als vrouw met veel vakantie in de juiste periodes erbovenop. Alleen is het nogal moeilijk om gezag af te dwingen als jonge, vrouwelijke leerkracht. Ik zie de jongens al zo dollen met me, behalve in ASO misschien. Hoewel er was in mijn klas vroeger ook zo ene die piste in het emmertje waarmee de mevrouw economie haar bord afveegde.
Nee, ik zou pas leerkracht overwegen als ik wat ouder ben.

En nog iets: dit zijn heel rare berichten in 't nieuws. Ik hoor nl. dat veel leerkrachten ermee stoppen omdat ze geen uitzicht hebben op een vaste baan, veel uren, enz. Hoe rijm je dat met een tekort?
Gadver! !
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 08:26   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

FF serieus

Ik was hier gisteren over aan het praten . Met mijn generatie, die daarvoor, en die daarvoor nog.
Mijn generatie leerde de beginsels van het alfabet al in de 3e kleuterklas, en ik zat dat voor de hele klas te zingen in na de eerste maand van het eerste leerjaar. Als ik de leerstof van mijn oudste vergelijk met de leerstof van mij in het 1e leerjaar, zie ik een aanzienlijk groot verschil. Lijkt me niet dat zij in maart al boekjes "giraf, okapi, ..." zullen vasthebben. Verandering in onderwijs? Waar gemeld?
Tegen deze tijd zat ik al het alfabet te zingen, zij niet.
Mijn vriendin zegt dat er een groot verschil is in scholen uit de grootstad en scholen van het platte land. Nou moe? Hou ik ze speciaal uit de grootsteden weg. Maar als ze na een maand tijd al een jaar voor op de klas staat,, moet ik misschien mijn keuze herdenken? Die kent het alfabet, oe, ij, ei, ie, aa, oo, ...
Daarna komt er een generatie voor ons doodleuk vermelden dat zij al Frans in het 1e leerjaar leerde, en dat de generatie daarvoor dat allemaal meekreeg van thuis.

Als het onderwijs achteruit gaat, met welke reden?
Mogen onze kinderen geen vragen stellen of correcte obervaties plegen?
Zoals wij vragen stellen over Dutroux, Congo, Delphine, ...
Maar dat mag niet he... sshhtt... here's your reason!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:29   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb geen onderwijs meer nodig.
Ik ga toch geen kinderen maken.
Demper. Kortom, je hebt geen kinderen, en je vindt kinderen niet belangrijk. Waarom bemoei je je dan met een onderwerp dat over onderwijs handelt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:38   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
FF serieus

Ik was hier gisteren over aan het praten . Met mijn generatie, die daarvoor, en die daarvoor nog.
Mijn generatie leerde de beginsels van het alfabet al in de 3e kleuterklas, en ik zat dat voor de hele klas te zingen in na de eerste maand van het eerste leerjaar. Als ik de leerstof van mijn oudste vergelijk met de leerstof van mij in het 1e leerjaar, zie ik een aanzienlijk groot verschil. Lijkt me niet dat zij in maart al boekjes "giraf, okapi, ..." zullen vasthebben. Verandering in onderwijs? Waar gemeld?
Tegen deze tijd zat ik al het alfabet te zingen, zij niet.
Mijn vriendin zegt dat er een groot verschil is in scholen uit de grootstad en scholen van het platte land. Nou moe? Hou ik ze speciaal uit de grootsteden weg. Maar als ze na een maand tijd al een jaar voor op de klas staat,, moet ik misschien mijn keuze herdenken? Die kent het alfabet, oe, ij, ei, ie, aa, oo, ...
Daarna komt er een generatie voor ons doodleuk vermelden dat zij al Frans in het 1e leerjaar leerde, en dat de generatie daarvoor dat allemaal meekreeg van thuis.

Als het onderwijs achteruit gaat, met welke reden?
Mogen onze kinderen geen vragen stellen of correcte obervaties plegen?
Zoals wij vragen stellen over Dutroux, Congo, Delphine, ...
Maar dat mag niet he... sshhtt... here's your reason!
Peche. Wat destijds, toen je nog kind was, belangrijk werd geacht, voor jou, wordt momenteel minder geapprecieerd. Het Nederlands alfabet wordt niet meer ingelepeld alsof Nederlands de enige taal op de wereld is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:41   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In het onderwijs staan is echt het laatste dat ik zou willen doen, ik haat kinderen en ik haat(te) school dus nee, ik zou mij daar echt ongemakkelijk bij voelen, en dan die bel iedere dag Ringggggggggg! Ik heb er nog steeds nachtmerries van .. nee, geef mij maar het bedrijfsleven, of zelfs een jobke als poetsvrouw LOL
Mevrouw Bembem, in uw geval is dit wel de beste oplossing voor de gemeenschap: gewoon wat poetsen, en vooral geen verantwoordelijkheid opnemen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:52   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat met de nieuwe studenten?
Of dacht je dat ze ginder de oorlog gingen observeren?
En hier is een schoolplicht tot je 18 jaar.
Er komen hier kinderen toe tussen 0 en 18 jaar, niet per tientallen, maar per honderdtallen en weldra zijn de opvangcentra te klein.
En is het onvermijdelijk dat Europa permanente plaatsen vrijgeeft aan deze vluchtelingen.
Hoe gaan scholen deze opvangen tijdens hun schoolplicht?
Fantastisch he, oorlog.
Hier is geen schoolplicht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:55   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier is geen schoolplicht.
juist ja, slimmerik. Er is leerplicht.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:57   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In het onderwijs staan is echt het laatste dat ik zou willen doen, ik haat kinderen en ik haat(te) school dus nee, ik zou mij daar echt ongemakkelijk bij voelen, en dan die bel iedere dag Ringggggggggg! Ik heb er nog steeds nachtmerries van .. nee, geef mij maar het bedrijfsleven, of zelfs een jobke als poetsvrouw LOL
En heb je al een jobke op het oog?
of ben jij ook een LLDM persoon?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:59   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
juist ja, slimmerik. Er is leerplicht.
Just is Just hé
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:16   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Just is Just hé
stop eens met de multinick-clown uit te hangen
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:24   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als het onderwijs achteruit gaat, met welke reden?
Mogen onze kinderen geen vragen stellen of correcte obervaties plegen?
Zoals wij vragen stellen over Dutroux, Congo, Delphine, ...
Maar dat mag niet he... sshhtt... here's your reason!
Peche. Het onderwijs hoeft niet achteruit te gaan. Onderwijs is een departement waar je uiteindelijk voor betaalt, en waarvan je resultaten verwacht. De klanten (ouders en leerlingen) worden veeleisender. En daar is een logica aan te knopen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:32   #33
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Peche. Het onderwijs hoeft niet achteruit te gaan. Onderwijs is een departement waar je uiteindelijk voor betaalt, en waarvan je resultaten verwacht. De klanten (ouders en leerlingen) worden veeleisender. En daar is een logica aan te knopen.
Inderdaad. De ouders worden veeleisender tav anderen, maar hun eigen inbreng in de opvoeding van hun kind wordt daarentegen beperkter.
En als het dan uiteindelijk mis gaat met hun kind kunnen ze zeggen: "Het is de schuld van het modern onderwijs en de onthaalmoeder, wij moeten immers gaan werken!"
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:39   #34
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is typisch voor mensen die falen in de privé.

Ze komen studenten koeioneren en macht op hen uitoefenen omdat ze daar geil van worden.

Die hebben nergens iets te zeggen, maar op school kunnen ze toch respect en aanzien afdwingen omdat ze een buisvak geven.
Helemaal mis. Het is gewoon gemakkelijker.

Waarom zou ik mijn 'succesvolle' job in de privé verlaten om voor een bende snotneuzen te gaan paraderen die zich toch geen sikkepit interesseren in hetgeen je zegt of doet en erbovenop slecht betaald te zijn?

Allez how!
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:43   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Inderdaad. De ouders worden veeleisender tav anderen, maar hun eigen inbreng in de opvoeding van hun kind wordt daarentegen beperkter.
De opvoeding wordt bepaald door de ouders.
Het onderwijs heeft niets meer te maken met opvoeding.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:45   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De opvoeding wordt bepaald door de ouders.
Het onderwijs heeft niets meer te maken met opvoeding.
Vele ouders vinden nochtans dat opvoeden vooral moet gebeuren door scholen, en zeker niet door hunzelf.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 14:49   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vele ouders vinden nochtans dat opvoeden vooral moet gebeuren door scholen, en zeker niet door hunzelf.
Zou best kunnen. Het is niet zo.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 15:00   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Titel: ‘Tegen 2022 maar liefst 60.000 nieuwe leerkrachten nodig’

De vraag stellen, is ze beantwoorden.

Zou jij, na enkele jaren als privé-werknemer of zelfs als ambtenaar, een loopbaanwending overwegen, richting onderwijs ?

http://www.gva.be/cnt/dmf20141005_01...BT=15160725877
turnleraar (en daar is raar genoeg ook nog een tekort van) zou ik nog overwegen, al de rest lijkt mij teveel werk.

turnleraar, en in combinatie een te dure reisclub voor jongeren opstarten, ouders betalen graag teveel, zeker als ze de indruk krijgen dat er een leraar vd school wel een oogje in t zeil houdt over hun kroost op verlof.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 15:36   #39
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vele ouders vinden nochtans dat opvoeden vooral moet gebeuren door scholen, en zeker niet door hunzelf.
Hm ja, er zijn toch ook ouders die de school eens gaan vertellen hoe hun kind opgevoed moet worden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 15:42   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hm ja, er zijn toch ook ouders die de school eens gaan vertellen hoe hun kind opgevoed moet worden.
Er wordt van de school niet verwacht dat ze kinderen opvoedt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be