Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2014, 16:43   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.
Natuurlijk is dat zo.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is nu online  
Oud 18 januari 2014, 16:47   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.
Welke dieren kapt zij dood?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is nu online  
Oud 18 januari 2014, 16:50   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Meer nog, het is de dwingende opdracht om winst te maken. De enige manier om de toekomst van het bedrijf, de werknemers en meer algemeen van het land veilig te stellen.

En nu we het toch over de CEO van een bedrijf van - ocharme - 100 werknemers hebben, ik las vanmorgen in de krant dat Het ACV niet minder dan 3.800 werknemers heeft....dat is pas een uit de kluiten gewassen onderneming.......en die zenden ook hun 'zonen' en 'dochters' uit naar de kieslijst.
En die moeten er ook 200 raskideren.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is nu online  
Oud 18 januari 2014, 17:00   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.
Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 18 januari 2014, 17:19   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo.
iets totaal anders dus dan "jobs creëren".
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 18 januari 2014, 17:23   #26
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
iets totaal anders dus dan "jobs creëren".
Dus ze stellen niemand tewerk?
Gwyndion is offline  
Oud 18 januari 2014, 17:26   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen
Lijkt of N-VA Damhert heeft moeten overtuigen.
Waarom niet: CEO Damhert kiest voor N-VA. Klinkt wat anders.
DewareJakob is offline  
Oud 18 januari 2014, 17:44   #28
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm
Zolang ze die suikervrije troep niet uitdeelt op de partijraad, is het voor mij geen probleem.
giserke is offline  
Oud 18 januari 2014, 17:58   #29
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm
Veel moet die niet doen he, zelfs haar website eens aanpassen naar 2014 is er al te veel aan.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline  
Oud 18 januari 2014, 18:20   #30
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.910
Standaard

[quote=De schoofzak;6978206]Een raspaard.
Snel, in al zijn betekenissen.

De nieuwe definitie van een wit konijn.

titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140118_00935192[/QUOTE

Schone zet van de N-VA tegen Ingrid Lieten.
Witte Kaproen is offline  
Oud 18 januari 2014, 18:52   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.
He? Doen ze de wormpjes in de suikervrije appelcake daar echt dood?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 18 januari 2014, 18:52   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dus ze stellen niemand tewerk?
Dat moet waarschijnlijk zo zijn hé.

Dus, ze werven iemand aan, en toch is dat "niemand te werk stellen" ...
Hoe meer ze aanwerven, hoe minder ze er te werk stellen ...

De sossenlogica is niet zo moeilijk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2014, 18:53   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Lijkt of N-VA Damhert heeft moeten overtuigen.
Waarom niet: CEO Damhert kiest voor N-VA. Klinkt wat anders.
Bart de Wever is een groot kenner van dieetproducten. Een grote opsteker voor Damhert dat ze de toekomstige minister van economie mogen leveren
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 18 januari 2014, 18:57   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dus ze stellen niemand tewerk?
jawel, maar het is zeker niet hun hoofdbekommernis (zoals ze allemaal willen laten uitschijnen)
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 18 januari 2014, 19:23   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Meer nog, het is de dwingende opdracht om winst te maken. De enige manier om de toekomst van het bedrijf, de werknemers en meer algemeen van het land veilig te stellen.

En nu we het toch over de CEO van een bedrijf van - ocharme - 100 werknemers hebben, ik las vanmorgen in de krant dat Het ACV niet minder dan 3.800 werknemers heeft....dat is pas een uit de kluiten gewassen onderneming.......en die zenden ook hun 'zonen' en 'dochters' uit naar de kieslijst.
Ja, maar die vuile kapitalisten van het ACV gaan natuurlijk wel 200 arme arbeiders ontslaan om hun efficiëntie te verhogen. Blijkbaar verkoopt hun product niet meer zo goed.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 18 januari 2014, 19:46   #36
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jawel, maar het is zeker niet hun hoofdbekommernis (zoals ze allemaal willen laten uitschijnen)
De hoofdbekommernis van een organisatie zou in de eerste plaats de continuiteit van de organisatie moeten zijn, moeilijk om winst of tewerkstelling te scheppen indien de continuiteit niet gegarandeerd is. Het is mogelijk niet hun hoofdactiviteit maar het is wel een gevolg aan hun activiteit dus zodra ze werknemers hebben scheppen ze werkgelegenheid.
Gwyndion is offline  
Oud 18 januari 2014, 19:56   #37
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.
Robinus V is offline  
Oud 18 januari 2014, 20:40   #38
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.
Zeer geachte heer Robinus,

Ikzelf zou wel een bedrijf willen met goedkopere arbeiders, minder belastingen en minder wettelijke beperkingen op het ontslag van werknemers aan wie ik daarna geen uitkering meer moet betalen. Ik ben zelfs tegen uitkeringen.

Toch zou het kunnen dat het gelijkheidsideaal mij even na, of zelfs nog nader aan het hart ligt dan u. Ik ben een liberaal en heb helemaal geen sympathie voor "liberale" partijen die vooral de belangen van de rijken verdedigen.

Nu heb ik zo goed als niets te zeggen over de houding van de N-VA ter zake, maar alleen uit uw citaat zou ik nog niet te veel conclusies trekken.
Zondag is offline  
Oud 18 januari 2014, 21:21   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.
Als er werk is voor iedereen zijn uitkeringen ook niet meer nodig.
Maar ja, als je wil dat iedereen werk heeft zal je de arbeid goedkoper moeten maken. In de eerste plaats door het overheidsapparaat efficiënter te laten werken, zodat er minder belastingen nodig zijn. En in de tweede plaats door het vet van het profitariaat en subsidiaraat weg te snijden. Er blijft veel te veel van ons belastingsgeld plakken bij vakbonden en ziekenkassen die er hele immobiliënimperia mee opgebouwd hebben.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 18 januari 2014, 22:46   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.
En jij wilt het omgekeerde, zoals ik hierna tussen haakjes in het rood zet:

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders (jij wilt dure arbeiders, liefst met laag netto loon maar met veel belasingen er boven op), minder belastingen voor haar bedrijf (jij wilt bedrijven kapot belasten) en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen (en jij wilt dat werkgevers iedereen die één dag gewerkt heeft, vervolgens levenslang een werkloosheidsvergoeding garanderen).

Wel vriendschap, we verschillen van gedacht.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be