Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2020, 10:27   #1781
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het hele hunter biden verhaal blijkt niet te pakken hé....

In 2016 was Clinton nu aan het crashen in de polls. We zien net het tegenovergestelde bij Biden, hij blijft sterk en loopt zelfs hier en daar uit. Ook de down ballot races die bij clinton een signaal waren dat ze eigenlijk niet zo goed bezig was, zijn bere-sterk bij Biden.

Ook heeft Biden in veel strijdstaten stelselmatig 50+ of meer, terwijl hillary niet boven de 44-45 uitkwam, met veel undecidedes die uiteindelijk voor Trump kozen.

This ain't 2016 blijkbaar...
Het is nog altijd niet zeker. Trump heeft zijn vast kiespubliek. Dat blijft hij houden en er gaat hen ook niks in de weg gelegd worden.

Het verschil met 2016 is dat er veel meer Democraten willen stemmen nu. Ik verwacht:
- dat Trump de ballots massaal gaat betwisten
- rellen nabij ‘democratische’ stemlokalen

En daarna een hoop geschillen bij het Hooggerechtshof.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201025_96828893

__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 oktober 2020 om 10:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 10:28   #1782
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

De tactiek van Trump is gekend, geen verontschuldigingen maar gewoon anderen rabiaat aanvallen, een klacht van 18 vrouwen voor ongepaste intimiteit ? organiseer een persconferentie met vrouwen die beweren door Clinton te zijn verkracht.

De helft van zijn eigen entourage zit ondertussen in de cel, maar Trump blijft doordrammen over de corrupte Familie Biden.

The Teflon Don(ald)

Laatst gewijzigd door edwinp : 27 oktober 2020 om 10:29.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 10:50   #1783
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is een verschil met uw levenshouding. Namelijk dat ik niet denk dat anderen niet in staat zouden zijn een verdeel en heers doel te zien achter de categorieën die op ons worden toegepast of die we op onszelf toepassen. Dat is toch niet hetzelfde als u simpelweg intellectueel superieur te achten aan zowat het hele forum. Een houding die u in zowat elk bericht etaleert.
Jouw beste post in tijden Bach!

Eerst, over mezelf. Jazeker, ik acht mezelf intellectueel superieur aan het merendeel van dit forum. Ge moogt dat arrogant vinden, ik stel dat gewoon vast. Ik vind, daar komt verantwoordelijkheid bij. Namelijk, inzichten die anderen ontgaan overdragen, door discussie, zeker in materie waar ik in thuis ben.

Ik doe daar moeite voor, maar ik kan het steeds vaker niet meer opbrengen, want het is vaak een dovemansgesprek; het lukt toch niet. Ik blijf evenwel zo'n naieve grondlaag hebben dat je door discussie elkaar kan verrijken in kennis. Daarom kom ik terug naar hier (soms na een lange pauze). Want, als niemand mensen uit hun echo-kamers trekt door aantoonbaar foute redenering bloot te leggen, dan worden die foute overtuigingen verder versterkt. Ik zie het als een fucking plicht daar tegenin te gaan. Ik dacht altijd dat wijzen op feiten zou volstaan zodat mensen de fouten in de redening ZELF zien. Naief, maar ik vermoed dat ik dat zal blijven doen...

En dan heb je mensen als jij, die claimen "daarboven" te staan. Die, in tegenstelling tot de heersende elite (en daar tel ik mezelf 100% bij) WEL het licht zien en het WEL goed voorhebben met de bevolking. Met zo'n startpunt in discussie is niets te beginnen. Feitelijkheden maken dan niet uit. Ik heb het geprobeerd hoor (bvb. Bellingcat factcheck), maar na een tijd, als de discussie steeds al dan niet subtiel verzandt in een "je bent verblind door de MSM" of iets dergelijks, dan houdt het op. Dan plaats ik enkel nog scherpe sarcastische opmerkingen.

Zeer concreet nu, mijn reactie "good lord" over uw interpretatie van PPP & GDP in vgl China vs. VS economie; kijk, ik had daar inhoudelijk op kunnen reageren, door uit te leggen wat er fout is aan uw redenering. In mijn hoofd had ik de structuur van mijn reactie al klaar. Weet, ge, om u oprecht iets bij te leren (echt waar!). Maar toen dacht ik, dit is Bach, ik weet hoe dit gaat aflopen. Het maakt niet uit wat ik inhoudelijk gezegd zou hebben, je zou het naast je neer gelegd hebben (...want ik ben de verpersoonlijking van de arrogantie elite).

Dus reageerde ik met een simpele "good lord". En die versterkt natuurlijk jouw perceptie van de arrogantie intellectuele superioriteit.

En hier staan we dan, verder gepolariseerd.

Wel kijk, ik heb een voorstel. Ik wil moeite doen, als jij ook moeite doet. Stop met uzelf boven intellectuele scutiny te plaatsen als was je als enige "verlicht" boven al de rest. Jij moet je opinies OOK blootstellen aan controle en niet zodra het een beetje heet wordt, weglopen met vage reacties van MSM, Grayzone blabla.

Als ge u daartoe engageert, dan zal ik u ernstig nemen. Tot dan blijft ge voor mij ne charlatan
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 10:53   #1784
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is nog altijd niet zeker. Trump heeft zijn vast kiespubliek. Dat blijft hij houden en er gaat hen ook niks in de weg gelegd worden.

Het verschil met 2016 is dat er veel meer Democraten willen stemmen nu. Ik verwacht:
- dat Trump de ballots massaal gaat betwisten
- rellen nabij ‘democratische’ stemlokalen

En daarna een hoop geschillen bij het Hooggerechtshof.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201025_96828893

Dat is het gedaan met de VS.

Indien men miljoenen ballots gaat wegsmijten (mail votes) en men via het hooggerechtshof Trump op zijn troon willen houden, ligt het land uiteen.

Well played Putin. EU uiteen, en dan VS uiteen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 11:03   #1785
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Jouw beste post in tijden Bach!

Eerst, over mezelf. Jazeker, ik acht mezelf intellectueel superieur aan het merendeel van dit forum. Ge moogt dat arrogant vinden, ik stel dat gewoon vast. Ik vind, daar komt verantwoordelijkheid bij. Namelijk, inzichten die anderen ontgaan overdragen, door discussie, zeker in materie waar ik in thuis ben.

Ik doe daar moeite voor, maar ik kan het steeds vaker niet meer opbrengen, want het is vaak een dovemansgesprek; het lukt toch niet. Ik blijf evenwel zo'n naieve grondlaag hebben dat je door discussie elkaar kan verrijken in kennis. Daarom kom ik terug naar hier (soms na een lange pauze). Want, als niemand mensen uit hun echo-kamers trekt door aantoonbaar foute redenering bloot te leggen, dan worden die foute overtuigingen verder versterkt. Ik zie het als een fucking plicht daar tegenin te gaan. Ik dacht altijd dat wijzen op feiten zou volstaan zodat mensen de fouten in de redening ZELF zien. Naief, maar ik vermoed dat ik dat zal blijven doen...

En dan heb je mensen als jij, die claimen "daarboven" te staan. Die, in tegenstelling tot de heersende elite (en daar tel ik mezelf 100% bij) WEL het licht zien en het WEL goed voorhebben met de bevolking. Met zo'n startpunt in discussie is niets te beginnen. Feitelijkheden maken dan niet uit. Ik heb het geprobeerd hoor (bvb. Bellingcat factcheck), maar na een tijd, als de discussie steeds al dan niet subtiel verzandt in een "je bent verblind door de MSM" of iets dergelijks, dan houdt het op. Dan plaats ik enkel nog scherpe sarcastische opmerkingen.

Zeer concreet nu, mijn reactie "good lord" over uw interpretatie van PPP & GDP in vgl China vs. VS economie; kijk, ik had daar inhoudelijk op kunnen reageren, door uit te leggen wat er fout is aan uw redenering. In mijn hoofd had ik de structuur van mijn reactie al klaar. Weet, ge, om u oprecht iets bij te leren (echt waar!). Maar toen dacht ik, dit is Bach, ik weet hoe dit gaat aflopen. Het maakt niet uit wat ik inhoudelijk gezegd zou hebben, je zou het naast je neer gelegd hebben (...want ik ben de verpersoonlijking van de arrogantie elite).

Dus reageerde ik met een simpele "good lord". En die versterkt natuurlijk jouw perceptie van de arrogantie intellectuele superioriteit.

En hier staan we dan, verder gepolariseerd.

Wel kijk, ik heb een voorstel. Ik wil moeite doen, als jij ook moeite doet. Stop met uzelf boven intellectuele scutiny te plaatsen als was je als enige "verlicht" boven al de rest. Jij moet je opinies OOK blootstellen aan controle en niet zodra het een beetje heet wordt, weglopen met vage reacties van MSM, Grayzone blabla.

Als ge u daartoe engageert, dan zal ik u ernstig nemen. Tot dan blijft ge voor mij ne charlatan
Het was niet 'mijn' redenering (en dat had duidelijk kunnen zijn door mijn woordgebruik) maar die van The Economist....

Voor iemand die zich intellectueel superieur acht slaat u trouwens verdomd dikwijls de bal mis. U gaat dikwijls uit van wat u verondersteld dat gezegd wordt omdat u denkt het reeds te weten. Dat maakt communicatie moeilijk. Dat doet u voor mij als een dwaas overkomen.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 oktober 2020 om 11:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 11:09   #1786
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het was niet 'mijn' redenering (en dat had duidelijk kunnen zijn door mijn woordgebruik) maar die van The Economist....

Voor iemand die zich intellectueel superieur acht slaat u trouwens verdomd dikwijls de bal mis. U gaat dikwijls uit van wat u verondersteld dat gezegd wordt omdat u denkt het reeds te weten. Dat maakt communicatie moeilijk. Dat doet u voor mij als een dwaas overkomen.
ok, no deal dan blijkbaar.

oh well...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 11:58   #1787
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Mooi beschreven. Wat de mensen belet politiek iets zinnigs te zeggen of te doen, is de artificiële links/rechts-tegenstelling, en Trump past daarin. Links en rechts zijn instrumenten in de handen van dezelfde machthebbers, en wie zich laat vangen, speelt het spelletje van dei machtigen mee.
Trump past niet daarin. Hij is een ongewenst koekoes kind die volgens notariële akte recht heeft op zijn erfenis.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 oktober 2020 om 11:59.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 16:05   #1788
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

"CAN I CHANGE MY VOTE" trending op Google na 't laatste debat.

https://www.hitc.com/en-gb/2020/10/2...vote-trending/

Misschien wilden ze wel allemaal (her)stemmen op ..."George...eh...George".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 16:25   #1789
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Volgens mij moet je toch bovengemiddeld intelligent zijn om dit te appreciëren, als je 't al begrijpt.

https://twitter.com/realPowerTie/sta...721902594?s=09
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 16:46   #1790
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

ja liever iemand die 'bewust' verkeerde info geeft dan onbewust,
god saves The teflon Don(ald) !
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 19:16   #1791
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.453
Standaard

een goeie https://www.youtube.com/watch?v=y5KN...ature=emb_logo
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 19:43   #1792
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
LOL. President George heeft wel gevoel voor humor.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 19:44   #1793
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
grappig jammer genoeg te weinig zulke filmpjes over the yellow man ...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:00   #1794
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"CAN I CHANGE MY VOTE" trending op Google na 't laatste debat.

https://www.hitc.com/en-gb/2020/10/2...vote-trending/

Misschien wilden ze wel allemaal (her)stemmen op ..."George...eh...George".
Fatsoen is er in het Trump kamp niet, typisch , blaken over 'fake news' en feitelijk zelf de grootste producent zijn

https://www.hln.be/video/leugen-trum...george~p176426

in 2016 werd er veel tegen Clinton gestemd en niet zozeer voor 'George' ik hoop nu hetzelfde andersom, megakwal

Laatst gewijzigd door edwinp : 27 oktober 2020 om 20:03.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:01   #1795
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
LOL. President George heeft wel gevoel voor humor.
fake news
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:02   #1796
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.453
Standaard

Eens kijken hoe ze dit gaan recht praten. https://thenationalpulse.com/exclusi...hief-and-sdny/
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:05   #1797
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Eens kijken hoe ze dit gaan recht praten. https://thenationalpulse.com/exclusi...hief-and-sdny/
leugens zijn geen punt in deze campagne... The Teflon Don(ald) zijn meesterschap is onbetwistbaar...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:58   #1798
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Obama unleashed. Hij heeft Trump afgeslacht.

God wat mis ik die man.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:59   #1799
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://twitter.com/atrupar/status/1321160793279352839
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 21:03   #1800
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Political Polls
@Politics_Polls
·
1h
NEW Minnesota Post Debate Poll:

Biden 53% (+14)
Trump 39%
.
#MNsen:
Smith (D-inc) 53% (+14)
Lewis (R) 39%
lel
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be