Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen?
Voor. Het is een gewaagd voorstel, maar bij nader toezien is niets logischer. 5 15,15%
De bevolking moet hierover geraadpleegd worden in een referendum. 3 9,09%
Enkel mits cursussen over het correcte gebruik van de maskers, anders geeft het een vals gevoel van veiligheid. 2 6,06%
Voor maar het moeten minstens FFP2-maskers zijn. 3 9,09%
Tegen, dit is dictatoriaal en/of vergalt het levensplezier. 23 69,70%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2021, 09:07   #21
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De wereld is zot. De beste tijd van 1970 tot 2010 qua vrijheden.
Als overheden zich idioot gedragen en idiote maatregelen opleggen die de bevolking als idioten volgt.. welja.. dan heb je een zotte en idiote wereld. Verzet hiertegen door minder volgzame burgers wordt met traangas, waterkannonnen, matrakken en paarden in de kiem gesmoord.. groot applaus daarvoor bij de rest van de bevolking. En als er dan uiteindelijk nog eens ene opstaat en probeert om zich te verzetten, dan is dat een labiel figuur en moet die worden afgeknald.. alweer onder luid applaus van 't volk.

Zelf een groot idioot zijnde, vind ik 't allemaal prima.. maar stiekem hoop ik toch ooit in een beslissende raad te kunnen zetelen om mijn idiote zelf ten volle te kunnen benutten en brave burgers nog idiotere maatregelen op te leggen dan ze nu reeds ervaren.. goh man.. wat een droom van een leven zou ik dan hebben..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:10   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Burkas voor iedereen
sexy
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:15   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Mij valt ook op dat de reacties onder de video onder echte naam zijn en hem unilateraal bejubelen. Gemodereerde commentsectie, dus. Ook wat doublespeak over 'terug naar de vrijheid', alsof het de pre-2019-vrijheden zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 mei 2021 om 09:15.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:20   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U kan wel zo vrij blijven als een vogeltje in de lucht. Voorwaarde is dat u een voetbalsjaal omdoet en u voorziet van een toeter en wat Bengaals vuur. Alleen dan mag en kan u doen wat u maar wil.
Of een arafatsjaal omdoen en Hamas hamas alle joden aan het gas roepen. Dat werkt ook.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:27   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Prachtig voorstel..!
Helaas niet voldoende.
Minstens overal in 't openbaar zou dit moeten verplicht worden.
Van begin herfst tot een week na de laatste vorst.

Ik mag rekenen op jullie inzet om deze avond handjeklap te doen aan de voordeur..? Want zo een wijs voorstel dienen we correct te eren eh..
Verplichte winterslaap van eind augustus tot na de ijsheiligen. Wetenschappers moeten een manier vinden om dat te bewerkstelligen. Als ze er niet in slagen slaappillen uit te vinden die ons maanden in slaap houden dan moet een manier gevonden worden om het grootste deel van de bevolking in een kunstmatige coma te houden. Enkel de essentiële (staats)beroepen blijven werken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:53   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De wereld is zot. De beste tijd van 1970 tot 2010 qua vrijheden.
Inderdaad. Zegde ik vorig jaar al: ze zijn totaal zot geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:54   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Zelf een groot idioot zijnde, vind ik 't allemaal prima.. maar stiekem hoop ik toch ooit in een beslissende raad te kunnen zetelen om mijn idiote zelf ten volle te kunnen benutten en brave burgers nog idiotere maatregelen op te leggen dan ze nu reeds ervaren.. goh man.. wat een droom van een leven zou ik dan hebben..
Gij ook ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 10:27   #28
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenaardig dat nergens opgemerkt wordt dat die "expert" grof zitten liegen heeft in de Kamer en dat nog eens op TV herhaald (die "kapotte lymfeknopen") en daar voor de rest totaal geen gevolg op komt en die zeveraar maar mag blijven doordrammen.
Tja, als pastoor van de covid-kerk mag je dan ook méér, dan de gewone mens hé...
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:22   #29
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Als overheden zich idioot gedragen en idiote maatregelen opleggen die de bevolking als idioten volgt.. welja.. dan heb je een zotte en idiote wereld. Verzet hiertegen door minder volgzame burgers wordt met traangas, waterkannonnen, matrakken en paarden in de kiem gesmoord.. groot applaus daarvoor bij de rest van de bevolking. En als er dan uiteindelijk nog eens ene opstaat en probeert om zich te verzetten, dan is dat een labiel figuur en moet die worden afgeknald.. alweer onder luid applaus van 't volk.

Zelf een groot idioot zijnde, vind ik 't allemaal prima.. maar stiekem hoop ik toch ooit in een beslissende raad te kunnen zetelen om mijn idiote zelf ten volle te kunnen benutten en brave burgers nog idiotere maatregelen op te leggen dan ze nu reeds ervaren.. goh man.. wat een droom van een leven zou ik dan hebben..
If you can't beat them, join them.
Yep, waarom niet?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:24   #30
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Witte Kaproen is volgens mij onironisch voor.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:30   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Zegde ik vorig jaar al: ze zijn totaal zot geworden.
Zot zijn doet geen zeer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:37   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Zijn er niet minder gewoon zieken (verkoudheid/griep?) door de mondmasker'dracht?'

Ik schrijf dat al jaaaaaaaren was het niet op chats dan was het op sommige fora dat wij moeten doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar- en dag voorgedaan hebben: mondmasker dragen en gewoon een vriendelijke buiging maken naar andere mensen toe. (géén handjes meer geven)

En voor de keuze van welk mondmasker juist valt mij keuze ook op het FFP2-masker.

Als dat draagt ben je wel precies Donald Duck maar dat heeft er niets met te maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2021 om 11:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:41   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn er niet minder gewoon zieken (verkoudheid/griep?) door de mondmasker'dracht?'

Ik schrijf dat al jaaaaaaaren was het niet op chats dan was het op sommige fora dat wij moeten doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar- en dag voorgedaan hebben: mondmasker dragen en gewoon een vriendelijke buiging maken naar andere mensen toe. (géén handjes meer geven)
Neen dank u. Dan mag er ook niet meer gekust worden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 11:45   #34
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Voor. En ook vechtsporten, alcohol, dansen, duursporten, grootschalige evenementen, seks, extreme sporten, openbare toiletten, indoor sporten, in de zon of in de regen lopen en fastfood verbieden. De Thaïse begroeting door middel van de tegen elkaar gedrukte handen, en een wekelijks bezoek aan een dokter en een psycholoog verplichten. Het openbaar vervoer, de horeca, de cultuursector en de onderwijssector afschaffen. De overheid dient daarenboven de binnentemperatuur en luchtkwaliteit van de huizen door slimme regelaars te regelen. Het gebruik van voornaamwoorden verbieden.


Nou je het zegt, hij/zij, haar/zijn, hem/haar: behoorlijk discriminerend voor eunuchen, travestieten en andere wezens van halfslachtigen kunne, en "mijn" verwijst naar een verkeerd eigendom van de productiemiddelen. En onderscheid maken tussen "mijn" en "dijn" gooit roet in het eten bij de voornaamste overheidsfunctie.

Aangezien deze (aanwijzend vnw. moet kunnen) genderloze mondkapjes baardgroei kunnen verbergen, dragen ze bij tot de discriminatiebestrijding, dus vooruit met deze (sorry) geit!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 13:28   #35
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn er niet minder gewoon zieken (verkoudheid/griep?) door de mondmasker'dracht?'

Ik schrijf dat al jaaaaaaaren was het niet op chats dan was het op sommige fora dat wij moeten doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar- en dag voorgedaan hebben: mondmasker dragen en gewoon een vriendelijke buiging maken naar andere mensen toe. (géén handjes meer geven)

En voor de keuze van welk mondmasker juist valt mij keuze ook op het FFP2-masker.

Als dat draagt ben je wel precies Donald Duck maar dat heeft er niets met te maken.

soms denk ik dat het geen goed idee is om de doorsnee mens meer dan een absolute basis in wetenschappelijke kennis mee te geven. dat het beter is hen niets te vertellen over zaken die ze toch niet kunnen zien als bacteriën of virussen, laat staan over calorieën of volts of ampères.

het lijdt alleen maar tot domme ideeën.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 13:56   #36
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

soms denk ik dat het geen goed idee is om de doorsnee mens meer dan een absolute basis in wetenschappelijke kennis mee te geven. dat het beter is hen niets te vertellen over zaken die ze toch niet kunnen zien als bacteriën of virussen, laat staan over calorieën of volts of ampères.

het lijdt alleen maar tot domme ideeën.
daardoor zitten we in deze toestand, waar een deel van de bevolking de “experten” blind volgen en hun woorden als het nieuwe evangelie beschouwen. kritisch denken, daar moeten we op inzetten
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 14:04   #37
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn er niet minder gewoon zieken (verkoudheid/griep?) door de mondmasker'dracht?'

Ik schrijf dat al jaaaaaaaren was het niet op chats dan was het op sommige fora dat wij moeten doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar- en dag voorgedaan hebben: mondmasker dragen en gewoon een vriendelijke buiging maken naar andere mensen toe. (géén handjes meer geven)

En voor de keuze van welk mondmasker juist valt mij keuze ook op het FFP2-masker.

Als dat draagt ben je wel precies Donald Duck maar dat heeft er niets met te maken.
Jij bent duidelijk nog nooit in China geweest.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 14:12   #38
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben voorstander want dit is nutteloos.

Hoe meer nutteloze en storende dingen we in onze maatschappij kunnen doordrukken hoe beter. Mensen moet het leven zuur gemaakt worden, voor prutsen, met methoden die niet werken. Dat is goed staatswerk. Heil Van Damme. Heil de overheid. Heil ...
Hoezo je bent voorstander want dit is nutteloos?
Dan ben je toch tegenstander (om de mondvod altijd te moeten dragen), zeker?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 14:13   #39
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoezo je bent voorstander want dit is nutteloos?
Dan ben je toch tegenstander (om de mondvod altijd te moeten dragen), zeker?
het is niet aan mij om op het cynische karakter van patrickve's bijdrage te duiden
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 14:16   #40
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
het is niet aan mij om op het cynische karakter van patrickve's bijdrage te duiden
Oké, my bad..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be