Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2020, 09:00   #81
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Vlaanderen is goed genoeg onafhankelijk zonder een bus vol Hollanders. We hebben Franstaligen noch kaaskoppen nodig om ons te dicteren. Der zitten er hier trouwens al genoeg.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 10:56   #82
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vlaanderen is goed genoeg onafhankelijk zonder een bus vol Hollanders. We hebben Franstaligen noch kaaskoppen nodig om ons te dicteren. Der zitten er hier trouwens al genoeg.
De meeste Nederlanders hier zijn afgehaakt en zien geen toekomst meer voor Vlaanderen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 11:00   #83
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk dat Nederlanders zich beslist niet superieur voelen ten opzichte van de Belgen. Verder stel ik goede samenwerking zeer op prijs met onze zuiderburen.
Samenwerken is altijd goed.
Nederland doet dat met de meeste landen.
Dit gaat niet beteken dat Nederland en Vlaanderen een staat worden.
Als Vlaanderen een onafhankelijke staat wordt, dan is dat al een hele stap voorwaarts , avanti.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 20:32   #84
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Samenwerken is altijd goed.
Nederland doet dat met de meeste landen.
Dit gaat niet beteken dat Nederland en Vlaanderen een staat worden.
Als Vlaanderen een onafhankelijke staat wordt, dan is dat al een hele stap voorwaarts , avanti.
Denk dat onafhankelijkheid leuk is, voorlopig zal nog heel lang een Vlaamse minderheid samen met een Waalse meerderheid in België regeren en bepalen wat de Vlamingen moeten "doteren" aan Waalse hobby's.

Partijen als de NVA als VB zijn pure folklore in mijn ogen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 oktober 2020 om 20:37.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 20:34   #85
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De meeste Nederlanders hier zijn afgehaakt en zien geen toekomst meer voor Vlaanderen.
Klopt, er zijn er niet zo veel meer. In het begin wel toen ik hier net begon, alweer negen jaar geleden.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 oktober 2020 om 20:35.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 20:41   #86
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vlaanderen is goed genoeg onafhankelijk zonder een bus vol Hollanders. We hebben Franstaligen noch kaaskoppen nodig om ons te dicteren. Der zitten er hier trouwens al genoeg.
Kaaskoppen zullen de Vlamingen heus niet uitnodigen, op dit forum zijn de meeste van uw kaaskoppen ook weggepest. Met Franstaligen wonen de Vlamingen samen nu, en dat blijft voorlopig ook zo, zelfs wanneer het VB als de NVA samen de meerderheid behalen.

België bepaald wat Vlaanderen moet doneren aan de Walen. Dat was zo en dat blijft zo, tenzij er een opstand komt. Een Vlaamse minderheid regeert nu met een Waalse meerderheid, is heel democratisch dus. De winnaars in Vlaanderen zijn buiten spel gezet, net als in 1830 de Orangisten buiten spel zijn gezet. Best grappig zo.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 oktober 2020 om 20:58.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 20:52   #87
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Ik merk dat Vlamingen meer en meer openheid jegens Nederland tonen. Dat is een erg stille evolutie die ik gewaarword. Of dat genoeg is, of die evolutie zich verder zal zetten. Wie weet. De geschiedenis zal dat bepalen. Wat ik geleerd heb is positief tegen het leven aan te kijken, wat er ook gebeurt. Met oeverloos zeuren bereik je niks. Hoogstens dat mensen je negeren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 oktober 2020 om 20:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 21:03   #88
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik merk dat Vlamingen meer en meer openheid jegens Nederland tonen. Dat is een erg stille evolutie die ik gewaarword. Of dat genoeg is, of die evolutie zich verder zal zetten. Wie weet. De geschiedenis zal dat bepalen. Wat ik geleerd heb is positief tegen het leven aan te kijken, wat er ook gebeurt. Met oeverloos zeuren bereik je niks. Hoogstens mensen die je negeren.
Ik zou openheid willen vertalen met afkeer van het noorden. Nederland is altijd al voorzichtig geweest naar de zuiderburen toe. Het is bekend dat Koning Leopold II actief bezig was om het noorden aan te vallen. Zelfs in WW 1 bleven wij stil.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 oktober 2020 om 21:06.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 21:13   #89
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Oranjes zijn populair, vooral door Willem van Oranje en de opstand tegen Spanje ,de VOC en de Gouden eeuw.
Niet door Koning Willem I en de armoedige 19e eeuw na/door Napoleon.
Die begon na de Val van Antwerpen.
Als de Nederlanders toen wat meer haar op hun tanden hadden gehad en de Spanjaarden hier hadden buitengekegeld, dan zou dit vandaag het welvarendste gebied ter wereld geweest zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:05   #90
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die begon na de Val van Antwerpen.
Als de Nederlanders toen wat meer haar op hun tanden hadden gehad en de Spanjaarden hier hadden buitengekegeld, dan zou dit vandaag het welvarendste gebied ter wereld geweest zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Unie_van_Atrecht

Waarom hebben de Vlamingen zelf de Spanjaarden niet buitengekegeld?
Waarom hebben de Vlamingen in 1830 de Fransen niet buitengekegeld?
Waarom hebben de Vlamingen in 2020 de Franstaligen niet buitengekegeld?

Laatst gewijzigd door cato : 6 oktober 2020 om 23:06.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:20   #91
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Unie_van_Atrecht

Waarom hebben de Vlamingen zelf de Spanjaarden niet buitengekegeld?
Waarom hebben de Vlamingen in 1830 de Fransen niet buitengekegeld?
In een notedop; Wellicht door het feit dat de katholieke krachten in Vlaanderen de voorkeur gaven aan de katholieke Spanjaarden en deze steunden en daardoor de positie van de protestanten en Calvinisten verzwakten ?
Citaat:
Waarom hebben de Vlamingen in 2020 de Franstaligen niet buitengekegeld?
Iets met een cordon en opportunistische belgo-Vlaamse partijleiders ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:28   #92
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die begon na de Val van Antwerpen.
Als de Nederlanders toen wat meer haar op hun tanden hadden gehad en de Spanjaarden hier hadden buitengekegeld, dan zou dit vandaag het welvarendste gebied ter wereld geweest zijn.
Wel, de Nederlanders hebben geprobeerd alsook de Vlamingen. De Spanjaarden waren gewoon erg effectief. De verdediging van Antwerpen werd zelfs bijgestaan door een vloot uit Zeeland en uit Holland, helaas zonder succes.

Maar indien de Zuidelijke Nederlanden Staats bleven dan had de Republiek geen bufferzone gehad met Frankrijk. Het is koffiedik kijken hoe de geschiedenis dan was verlopen.

De Republiek had een vloot om U tegen te zeggen, maar op het land zou de Republiek het zwaar te verduren gehad hebben mochten ze later in conflict geraken tegen Louis Quatorze.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 oktober 2020 om 23:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:34   #93
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In een notedop; Wellicht door het feit dat de katholieke krachten in Vlaanderen de voorkeur gaven aan de katholieke Spanjaarden en deze steunden en daardoor de positie van de protestanten en Calvinisten verzwakten ?
Mij dunkt dat dat pas in de 17de eeuw zo verliep, toename aan loyaliteit aan de Habsburgers bij de Zuidelijke Nederlanders. Zelfs toen echter was die verre van een totale loyaliteit. Het bleven buitenlanders die onze voorouders politiek onderdrukten en onze cultuur marginaliseerden wegens het stigma van calvinisme aan onze taal. Onze taal was een sterk vehikel in de verspreiding ervan.

Zelfs in de late 17de eeuw bestonden Groot-Nederlanders die onderdrukking om religie minder erg vonden dan onderdrukking om nationaliteit. Michiel de Swaen was zo iemand, ook al was hij katholiek. Hij bezocht nl. de Republiek en ervoer het als veel vrijer dan het door Frankrijk bezette Duinkerke waar hij vandaan kwam (toen als werd de elite onder hevige verfransingsdruk onderworpen en hij mocht daar enkel lijdzaam op toezien). En leven als een katholiek in de Republiek was geen pretje, maar blijkbaar was leven als Nederlander onder Frans bewind nog erger en hij vermeldde ook de Spanjaard als een onderdrukker.

Bij de Slag om Bergen op Zoom liepen Vlamingen en Brabanders in het Spaanse leger massaal over naar de Staatse zijde, trouwens.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 oktober 2020 om 23:42.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:41   #94
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wel, de Nederlanders hebben geprobeerd alsook de Vlamingen. De Spanjaarden waren gewoon erg effectief. De verdediging van Antwerpen werd zelfs bijgestaan door een vloot uit Zeeland en uit Holland, helaas zonder succes.

Maar indien de Zuidelijke Nederlanden Staats bleven dan had de Republiek geen bufferzone gehad met Frankrijk. Het is koffiedik kijken hoe de geschiedenis dan was verlopen.

De Republiek had een vloot om U tegen te zeggen, maar op het land zou de Republiek het zwaar te verduren gehad hebben mochten ze later in conflict geraken tegen Louis Quatorze.
't Ja, het is wat het is nu, de klok kan helaas niet meer teruggedraaid worden.
Met die eeuwenlange geschiedenis in het achterhoofd kunnen we alleen maar hopen, dat de politieke toekomst minder nadelig zal zijn voor Vlaanderen, al zal dit wellicht afhangen van de evolutie binnen de NVA.

Gezien De Wever liever collaboreert met de Belgiscisten en zolang die binnen z'n eigen partij niet op een zijspoor gezet wordt, zal Vlaanderen het belgo-gelag blijven betalen en zal elke serieuze toenadering tot Nederland op Wetstraatse wijze gefnuikt worden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:43   #95
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
't Ja, het is wat het is nu, de klok kan helaas niet meer teruggedraaid worden.
Met die eeuwenlange geschiedenis in het achterhoofd kunnen we alleen maar hopen, dat de politieke toekomst minder nadelig zal zijn voor Vlaanderen, al zal dit wellicht afhangen van de evolutie binnen de NVA.

Gezien De Wever liever collaboreert met de Belgiscisten en zolang die binnen z'n eigen partij niet op een zijspoor gezet wordt, zal Vlaanderen het belgo-gelag blijven betalen en zal elke serieuze toenadering tot Nederland op Wetstraatse wijze gefnuikt worden.
De geschiedenis kan veel kanten opgaan. Zelfs vandaag de dag zou Nederland een veel beter land zijn voor Vlamingen dan het hedendaagse België. Dat is wat ik geloof, althans. Het is historisch perfect mogelijk om op tien jaar tijd te gaan van bijna geen discussie over de hereniging naar een realiteit ervan terwijl niemand het heeft kunnen voorspellen. Dat wil echter niet zeggen dat dat zo zou lopen. Koffiedik kijken dit.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 oktober 2020 om 23:45.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:48   #96
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De geschiedenis kan veel kanten opgaan. Zelfs vandaag de dag zou Nederland een veel beter land zijn voor Vlamingen dan het hedendaagse België. Dat is wat ik geloof, althans.
Idem hier en met een bevolking van 25 miljoen Nederlandssprekenden zal de Nederlandse stem ook zwaarder doorwegen in Europa.
Citaat:
Het is historisch perfect mogelijk om op tien jaar tijd te gaan van bijna geen discussie over de hereniging naar een realiteit ervan terwijl niemand het heeft kunnen voorspellen. Dat wil echter niet zeggen dat dat zo zou lopen. Koffiedik kijken dit.
Laten we hopen op een vruchtbare toekomst.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 oktober 2020 om 23:59.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:55   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Dit opiniestuk van De Tijd was enkele jaren geleden onmogelijk in België. Enkel extreem-rechtse ultranationalisten zouden hier voorstander van zijn, althans zo werd het meestal afgeschilderd.

Een ander artikel van de volkskrant dat helaas achter een betalingsmuur staat komt van een Vlaamse vrouw die in Nederland woont en het er duidelijk naar haar zin heeft en beschrijft een combinatie van de Nederlandse en Vlaamse cultuur als de 'perfecte cultuur' voor haar. Het artikel eindigde in een 'en neen, dit is geen pleidooi voor een Groot-Nederlandse staat waarvoor extreem-rechtsen pleiten'. Wie het artikel leest echter, weet dat ze daar eerder niet voor durfde pleiten wegens hersenspoeling. Ze wou niet voor gek verklaard worden dat te opperen dus durfde het ook niet. Het ontging haar blijkbaar dat je gelijk welke sociaal-economische ideologie kan aanhangen en dat de menselijke geest vrij kan denken als men enkel durft.

Dat is precies waarom snelle politieke veranderingen kunnen plaatsvinden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2020 om 00:01.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 00:11   #98
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Ik heb vrienden die Groot-Nederlander zijn en dat vroeger niet waren. Dat zegt voor mij genoeg over de potentiële mogelijkheid ervan.

Het beste wat een Groot-Nederlander kan doen is Nederland vaker bezoeken of vice versa. Ken het land, leer de mensen kennen, wees eerlijk over de cultuurverschillen. Dat is wat ik doe. Ik heb Hollanders die niks van Belgen moeten hebben positiever over ons zien denken nadat ze mij leerden kennen en ik ben verre van de meest charismatische persoon.
En ik heb gebotst met gesloten calvinistische Nederlanders en heb hun mentaliteit veracht op het punt dat Het Oosten zelfs zou ja-knikken. Mijn conclusie verschilt enkel van de zijne na die negatieve ervaring. Eén van mijn beste vrienden is bovendien ook een calvinist, dat kan dus ook. Let wel, die persoon waarmee ik botste was mijn collega waarmee ik erg nauw moest samenwerken in een stressig bedrijf en er was gewoon veel onbegrip. Er is geen wrok en de nuchterheid primeert bij beide partijen. Er zijn trouwens ook Belgische calvinisten en het is een pluriforme religie met veel stromingen en individuen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2020 om 00:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 00:22   #99
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dit opiniestuk van De Tijd was enkele jaren geleden onmogelijk in België. Enkel extreem-rechtse ultranationalisten zouden hier voorstander van zijn, althans zo werd het meestal afgeschilderd.
Bedankt voor dit goede artikel. Heb het bewaard bij m’n favorieten en zal het te pas en te onpas gebruiken in de daarvoor bestemde draden.
Ik kies in elk geval voor Nederlands-Vlaanderen 1.0, al zullen er ook in deze situatie enkele vooroordelen langs beide kanten dienen opgeruimd te worden.
Citaat:
Een ander artikel van de volkskrant dat helaas achter een betalingsmuur staat komt van een Vlaamse vrouw die in Nederland woont en het er duidelijk naar haar zin heeft en beschrijft een combinatie van de Nederlandse en Vlaamse cultuur als de 'perfecte cultuur' voor haar. Het artikel eindigde in een 'en neen, dit is geen pleidooi voor een Groot-Nederlandse staat waarvoor extreem-rechtsen pleiten'. Wie het artikel leest echter, weet dat ze daar eerder niet voor durfde pleiten wegens hersenspoeling. Ze wou niet voor gek verklaard worden dat te opperen dus durfde het ook niet. Het ontging haar blijkbaar dat je gelijk welke sociaal-economische ideologie kan aanhangen en dat de menselijke geest vrij kan denken als men enkel durft.

Dat is precies waarom snelle politieke veranderingen kunnen plaatsvinden.
Helaas zit dit artikel achter een betaalmuur, maar je uitleg vat het voldoende samen.
Het is idd zo dat hele generaties Vlamingen een schuldgevoel is aangepraat, wegens het collaboratieverleden in WOII, waardoor ‘extreem-rechts’ als stopwoord gebruikt wordt om elke kritiek op het falend Belgisch bestuur in de kiem te smoren.

Er wordt echter nogal eens vergeten dat de grondoorzaak hiervan, de achterstelling van Vlaanderen was sinds de oprichting van België in 1830 en waar de discriminatie van Vlamingen de regel was in de Belgische politiek.
De Vlamingen die collaboreerden hoopten hiermee een autonomie te bereiken, die hen door de Duitsers na de oorlog zou verleend worden.
De geschiedenis heeft anders geoordeeld.

Hoe dan ook, ik kom zelf regelmatig in Nederland en ervaar daar onder de bevolking een vrijere en grootmoedige mentaliteit, alsook optimistischer, dan degene die in België/Vlaanderen gangbaar is.
Op dus naar een Nederlands-Vlaamse Unie en liever gisteren dan morgen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 00:24   #100
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoe dan ook, ik kom zelf regelmatig in Nederland en ervaar daar onder de bevolking een vrijere en grootmoedige mentaliteit, alsook optimistischer, dan degene die in België/Vlaanderen gangbaar is.
Op dus naar een Nederlands-Vlaamse Unie en liever gisteren dan morgen.
Dat is een sterk punt dat je hier aankaart. Waarvoor een Vlaming voor extreem-rechts wordt versleten, is iets wat de modale Nederlander gewoon uitdraagt. Nederland is echter verre van een extreem-rechts land, integendeel. Nederlanders zijn echter apetrots op hun land en zeer patriotisch.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2020 om 00:25.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be