Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2010, 16:43   #981
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
zo, zijn er nu al meer details onthuld in de media opdat onze guido 007 een mening kon vormen?
Ik moet dit gelukkig niet van de media hebben.
Ik ken toevallig of niet, mensen die bij de beslissing aanwezig waren.
Dat is zo het voordeel als je vanaf de eerste dag bij de partij bent en je je ook vanaf dag 1 geangageerd hebt en geholpen hebt om de partij op poten te zetten.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 21:24   #982
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik kan me vergissen maar die minimumleeftijd is er ooit geweest. Alleszins in de praktijk. Men moest boven een bepaalde leeftijd zijn om tot senator te worden gekozen.
Toch wel. Vroeger moest je min 40 jaar zijn om te mogen zeten als senator.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 21:52   #983
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pas verkozen, nog zo jong en ontslag nemen.

Op het nieuws van vtm zei men iets van drugs kopen in Thailand op verlof, in paniek raken enz.

De nva neemt in ieder geval een duidelijke lijn. Zo'n dinges geven aanleiding tot ontslag.


Gelukkig komen er (oei, als 't maar waar is) geen verkiezingen aan in 't kort.
De kiezer zal het zich niet meer herinneren.

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...senator-2.aspx

titel: Kim Geybels neemt ontslag als N-VA-senator
Ga dus nooits, never, jamais naar Thailand op vacantie.
En de kritiek van Bracke op haar kleding is dikke zever. Waar moeit die zich mee? Dat em naar zijn eigen vrouw kijkt.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 21:54   #984
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Hoe zou het zijn met het seksleven van S.B. ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 22:42   #985
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Niet om met u te lachen ofzo, maar waaraan zie jij dat dan ?
5 pinten drinken en een kater hebben zijn OOK drugs! Toch staan onze politiekers overal lustig pinten te drinken (enfin, op Vandenbroucke en Demotte na)-> maar ja, dat is een Vlaamse drug, dus aanvaard!? Dat zal een zeer leuk Vlaanderen worden als er al geen jointje meer mag gerookt worden....
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 00:22   #986
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
5 pinten drinken en een kater hebben zijn OOK drugs! Toch staan onze politiekers overal lustig pinten te drinken (enfin, op Vandenbroucke en Demotte na)-> maar ja, dat is een Vlaamse drug, dus aanvaard!? Dat zal een zeer leuk Vlaanderen worden als er al geen jointje meer mag gerookt worden....
Als de Vlaams-nationalisten aan de macht komen, zal dat niet het enige zijn dat we zullen vervloeken. En als Vlaenderen onafhankelijk wordt, kan je als progressieve maar best je spullen pakken. Ik verhuis dan in ieder geval naar de andere kant van de taalgrens. In een Bayern aan de Noordzee heb ik geen enkele zin.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 00:59   #987
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als de Vlaams-nationalisten aan de macht komen, zal dat niet het enige zijn dat we zullen vervloeken. En als Vlaenderen onafhankelijk wordt, kan je als progressieve maar best je spullen pakken. Ik verhuis dan in ieder geval naar de andere kant van de taalgrens. In een Bayern aan de Noordzee heb ik geen enkele zin.
Ik ook niet.

Maar ik ben Vlaams-nationalist omdat iemand een hoofd moeten bieden aan het superioriteitsgevoelens van de franstalige brusselaars en de franstalige elite in Vlaanderen en Wallonië. En een pak Vlamingen volgen mij daarin door de nv-a te stemmen.
De NVA is de lepel suiker voor de franstaligen om nog in belgië verder te leven met de Vlamingen.
Het is dit of de fles azijn van de revolutionaire Vlaams-nationalisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 september 2010 om 01:00.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 03:00   #988
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als de Vlaams-nationalisten aan de macht komen, zal dat niet het enige zijn dat we zullen vervloeken. En als Vlaenderen onafhankelijk wordt, kan je als progressieve maar best je spullen pakken. Ik verhuis dan in ieder geval naar de andere kant van de taalgrens. In een Bayern aan de Noordzee heb ik geen enkele zin.
Gaat het werkelijk zou dramatisch zijn?

Als ik het zo hoor dan gaan die paar honderd linksen/progressieven die Vlaanderen rijk is moeten vrezen voor hun leven.

Misschien moeten we ze anders een soort van reservaat/vrijstad geven, zoiets als Bokrijk/SovietVlaanderen, waar ze zich volledig beschermd kunnen ontplooien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 september 2010 om 03:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 06:33   #989
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als de Vlaams-nationalisten aan de macht komen, zal dat niet het enige zijn dat we zullen vervloeken. En als Vlaenderen onafhankelijk wordt, kan je als progressieve maar best je spullen pakken. Ik verhuis dan in ieder geval naar de andere kant van de taalgrens. In een Bayern aan de Noordzee heb ik geen enkele zin.
Ik denk niet dat er rekening gehouden zal worden waar jij zin in hebt.
Dus verhuizen zal de enige optie zijn voor u.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 06:36   #990
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik ook niet.

Maar ik ben Vlaams-nationalist omdat iemand een hoofd moeten bieden aan het superioriteitsgevoelens van de franstalige brusselaars en de franstalige elite in Vlaanderen en Wallonië. En een pak Vlamingen volgen mij daarin door de nv-a te stemmen.
De NVA is de lepel suiker voor de franstaligen om nog in belgië verder te leven met de Vlamingen.
Het is dit of de fles azijn van de revolutionaire Vlaams-nationalisten.
BDw zegt zelf: Voka is mijn baas.
Veel VL zullen onaangenaam ontwaken wanneer n-va de baas is.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 06:49   #991
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
BDw zegt zelf: Voka is mijn baas.
Veel VL zullen onaangenaam ontwaken wanneer n-va de baas is.
en de walen zullen voor een keer niet in hun nest kunnen blijven liggen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 08:17   #992
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en de walen zullen voor een keer niet in hun nest kunnen blijven liggen
Hoeveel Walen ken jij zo?

Of ben ik weer indiscreet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 09:20   #993
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik ook niet.

Maar ik ben Vlaams-nationalist omdat iemand een hoofd moeten bieden aan het superioriteitsgevoelens van de franstalige brusselaars en de franstalige elite in Vlaanderen en Wallonië.
Bon, ik krijg even erg het schijt van het superioriteitsgevoel van de Nederlandstaligen en van de Nederlandstalige elite in Vlaanderen en Brussel.
Ik begrijp niet waar dat Vlaams-nationalistische minderwaardigheidsgevoel vandaan komt: we vormen de meerderheid in dit land, waar vroeger �*lles Franstalig was (het bestuur, het onderwijs, de pers, de cultuur,...) is nu alles Nederlandstalig. Waar steden als Gent en Antwerpen vroeger in hoofdzaak Franstalig waren (zoals je hier aan oude straatnaamborden nog kan zien), is nu alles volledig Nederlandstalig.
Er is dus geen sprake van een Franstalig offensief of imperialisme, dat is onzin: we hebben de laatste honderd jaar de omgekeerde beweging gezien (en dat is een goede zaak).

Er is een probleem met de bourgeoisie die uit Brussel wegvlucht naar de rand, maar of die bourgeoisie nu Franstalig is of Nederlandstalig, maakt geen reet uit.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 september 2010 om 09:22.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 09:50   #994
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ga dus nooits, never, jamais naar Thailand op vacantie.
Als ge niet zonder drugs in je broek- of rugzak kunt, ga dan alleen op verlof naar Nederland. Of blijf thuis.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En de kritiek van Bracke op haar kleding is dikke zever. Waar moeit die zich mee? Dat em naar zijn eigen vrouw kijkt.
Ik ga het nog eens moeten vertellen.

Dat was geen 'kritiek' van den Brack.

Dokter Kim was ergens op uitstap op een zonnige dag kort na de 13° juni, in een vrijetijdskledij die paste bij de warme dag en die nog steeds past bij haar lichaam. Heerlijk.

Zij wordt gebeld door een journalist in de zin van "wij hebben geen fatsoenlijke foto's van jou, dus kunnen we je niet in beeld brengen, waar kunnen we afspreken, kan dat niet in je toekomstige werkplek namelijk de Senaat, dat is toch bijna "op weg naar huis voor jou, van waar je nu bent".

Zo gezegd, zo gedaan.
Ietsepietske erover natuurlijk.

De pers ruikt sensatie.

Den Bracke die foto's getoond en om reactie gevraagd. Die zei zo iets van (ik kan niet letterlijk citeren):
"ja, dat is toch wel kort; zo zal ze toch beter niet komen opdagen op de eedaflegging of op gewone zittingen"

(hij had natuurlijk moeten zeggen: dokter Kim weet wel welke kledij ze hoort te dragen bij welke gelegenheden).

Dat is toch allemaal wel anders dan "Bracke berispte dokter Kim ..."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 september 2010 om 09:51.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 09:53   #995
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe zou het zijn met het seksleven van S.B. ?
Hou jij je maar bezig met het seksleven van de nobele edelen van de bande de Laeken, en tel maar hun bastaards die ze weigeren te erkennen of er hun verantwoordelijkheid voor op te nemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 09:54   #996
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge niet zonder drugs in je broek- of rugzak kunt, ga dan alleen op verlof naar Nederland. Of blijf thuis.




Ik ga het nog eens moeten vertellen.

Dat was geen 'kritiek' van den Brack.

Dokter Kim was ergens op uitstap op een zonnige dag kort na de 13° juni, in een vrijetijdskledij die paste bij de warme dag en die nog steeds past bij haar lichaam. Heerlijk.

Zij wordt gebeld door een journalist in de zin van "wij hebben geen fatsoenlijke foto's van jou, dus kunnen we je niet in beeld brengen, waar kunnen we afspreken, kan dat niet in je toekomstige werkplek namelijk de Senaat, dat is toch bijna "op weg naar huis voor jou, van waar je nu bent".

Zo gezegd, zo gedaan.
Ietsepietske erover natuurlijk.

De pers ruikt sensatie.

Den Bracke die foto's getoond en om reactie gevraagd. Die zei zo iets van (ik kan niet letterlijk citeren):
"ja, dat is toch wel kort; zo zal ze toch beter niet komen opdagen op de eedaflegging of op gewone zittingen"

(hij had natuurlijk moeten zeggen: dokter Kim weet wel welke kledij ze hoort te dragen bij welke gelegenheden).

Dat is toch allemaal wel anders dan "Bracke berispte dokter Kim ..."
ah ja, en Bracke kon niet weten wat met zijn verklaring ging gebeuren, hij is immers nieuw en kent de media niet goed

Stierenkak !

macho Bracke is toen al begonnen met een voruwelijke concurente uit te schakelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 09:55   #997
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoeveel Walen ken jij zo?

Of ben ik weer indiscreet?
Hoeveel generatie-werklozen ken jij,
of is dat ook indiscreet ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 10:04   #998
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
BDw zegt zelf: Voka is mijn baas.
Veel VL zullen onaangenaam ontwaken wanneer n-va de baas is.
Waar zegt Bart dit?
Bron!!!!
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 10:05   #999
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Bon, ik krijg even erg het schijt van het superioriteitsgevoel van de Nederlandstaligen en van de Nederlandstalige elite in Vlaanderen en Brussel.
Ik begrijp niet waar dat Vlaams-nationalistische minderwaardigheidsgevoel vandaan komt: we vormen de meerderheid in dit land, waar vroeger �*lles Franstalig was (het bestuur, het onderwijs, de pers, de cultuur,...) is nu alles Nederlandstalig. Waar steden als Gent en Antwerpen vroeger in hoofdzaak Franstalig waren (zoals je hier aan oude straatnaamborden nog kan zien), is nu alles volledig Nederlandstalig.
Er is dus geen sprake van een Franstalig offensief of imperialisme, dat is onzin: we hebben de laatste honderd jaar de omgekeerde beweging gezien (en dat is een goede zaak).

Er is een probleem met de bourgeoisie die uit Brussel wegvlucht naar de rand, maar of die bourgeoisie nu Franstalig is of Nederlandstalig, maakt geen reet uit.


Wordt wakker beste man, hoog tijd.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 10:07   #1000
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als de Vlaams-nationalisten aan de macht komen, zal dat niet het enige zijn dat we zullen vervloeken. En als Vlaenderen onafhankelijk wordt, kan je als progressieve maar best je spullen pakken. Ik verhuis dan in ieder geval naar de andere kant van de taalgrens. In een Bayern aan de Noordzee heb ik geen enkele zin.
Als de Vlaamsgezinden aan de macht komen, dan moet het zijn dat ze een democratische meerderheid hebben.

Het is fijn te weten dat je je neerlegt bij de wil van de kiezer, en desnoods bereid bent om te verhuizen als je vermoedt dat je politieke oppositie daartegen weinig aarde aan de dijk zal brengen.

Voel je evenwel niet gedwongen.
Probeer het eerst gerust een paar jaartjes uit. Je zal zien dat het nog goed zal meevallen. En anders verhuis je dan toch maar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be