Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i

 
 
Discussietools
Oud 31 maart 2004, 17:08   #21
Omega
Burger
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Gbergen
Berichten: 149
Standaard

Tja, dat onderscheid lukt wel.
Maareh...dat belastingen betalen stemrecht geeft, is dan ook wel zever in pakskes, zoveel is al duidelijk geworden.

Ik ga dus door de firma géén belastingen meer betalen, want beslissingrecht heb ik er toch niet mee...
Omega is offline  
Oud 1 april 2004, 04:08   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! (Animo!)
Voor de verkiezingen van vorig jaar hebben wij als SP.a duidelijk gemaakt dat mét ons het vreemdelingenstemrecht er zou komen. Onze ongelofelijke winst doet ons vermoeden dat onze kiezers het hiermee eens waren.
1. ik geef u gelijk dat mbt het migrantenstemrecht de sp-a zijn kiezers NIET heeft bedrogen, ze hadden maar beter moeten weten
2. alle onderzoeken wijzen er wel op dat ook binnen de sp-a kiezers er slechts een (vrij kleine) minderheid voorstander van was. M.i. is het compleet fout daar dus de stemmenwinst te gaan zoeken, het zal eerder iets zijn van dat veel mensen genoeg andere zaken i/h sp-a programma meenden te zien die het migrantenstemrecht compenseerden. (Of nog veel waarschijnlijker omdat destijds SS nog razend populair was...)
Rr00ttt is offline  
Oud 1 april 2004, 07:17   #23
whoisy
Gouverneur
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Üngal
Berichten: 1.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! (Animo!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omega

Tekeningetje nodig eigenlijk. Je geliefde voorzitter komt zélf verkondigen dat wie belastingen betaalt, mag meebeslissen.

Want als ik jouw redenering doortrek, mag mijnen auto gaan stemmen...
Neen, want een auto is een object. Een mens is een mens. De discussie gaat over het feit dat jij van mening bent dat uw bedijf stemrecht heeft omdat je belastingen betaal. Ik zeg: een onderneming is een fictief rechtspersoon, een auto een object.


Een mens is eveneens een object, samengesteld uit verschillende classes. Dmv eigenschappen en methodes komen we tot dezelfde abstracte samenstelling.
Het enige waarover je kan discuteren is de functie (lees: nut) van het ene dan wel het andere object...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! (Animo!)
Democratie:

DEMOS: VOLK
CRATOS: De Wil van

Democratie= de wil van het volk.

Als jij geen onderscheid kan maken tussen objecten, fictieve rechtspersonen én de bevolking van ons land, dan zegt dat meer over u hoor.
Soit, het is fijn te weten dat zelfs jij niet achter het standpunt van Stevaert staat ivm het migrantenstemrecht!!!
whoisy is offline  
Oud 1 april 2004, 09:07   #24
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

En ook op deze vragen weigert Robeir populair blijkbaar te antwoorden....
De Knut is offline  
Oud 1 april 2004, 09:59   #25
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Het belastingargument gaat als volgt: hij of zij die belastingen betaalt moet het recht hebben te beslissen waar deze voor aangewend worden. En dat vind ik een perfect logische redering.
Citaat:
2. alle onderzoeken wijzen er wel op dat ook binnen de sp-a kiezers er slechts een (vrij kleine) minderheid voorstander van was.
Bij mijn weten bestaan daar geen studies over. Enkel een totaal onbetrouwbare opiniepeiling (te klein aantal cases).

Groet,

Tool
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be