Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2018, 20:57   #2581
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De onderneming ontvangt van de leverancier een factuur van € 120,-.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:-120
Cash:

Het juiste antwoord


Verkopen is facturen sturen, dat zagen we al. Dezelfde logica geldt voor de aankopen. Aankopen is facturen ontvangen. De winst daalt dus wanneer een leveranciersfactuur ontvangen wordt. De cash zal pas dalen als de factuur wordt betaald.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 20:58   #2582
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Winst of cash?
Vraag 4
De klant betaalt een factuur van € 250,- die hij vorige maand ontving.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:
Cash:+250

Het juiste antwoord


De winst verhoogde al toen de factuur verstuurd werd.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:00   #2583
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De vervaldag van een lening is aangebroken. Het bedrijf betaalt een totale som van € 1.500,-. De kapitaalsaflossing bedraagt € 1.100,-. De interestlast is gelijk aan € 400,-.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:-400
Cash:-1500

Het juiste antwoord


De kapitaalsaflossing van een lening doet je bankrekening dalen, maar het heeft geen impact op de winst. Dit verbaast je misschien. De redenering is de volgende: het terugbetalen van het geleende bedrag is in principe een nuloperatie. Je kreeg geld van de bank en je geeft dit terug. Omdat je dit geld hebt mogen gebruiken, betaal je echter een vergoeding: de interest. Deze wordt wel in de winstberekening opgenomen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:04   #2584
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het bedrijf doet een kapitaalsverhoging van € 100.000,-. Dit betekent dat de aandeelhouders vers geld aanbrengen.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:0
Cash:+100000

Het juiste antwoord


Het is niet omdat het bedrijf gulle aandeelhouders heeft, dat de activiteit gezond is. Een kapitaalsverhoging kan een belangrijke inkomstenstroom vormen. Het is echter geen winst.
Voor vele startende bedrijven is het kapitaal van de aandeelhouders essentieel om te overleven. Want zij hebben vaak enkele jaren nodig om een bloeiende zaak op te bouwen die voldoende cash opbrengt. De steun van de aandeelhouder is dan broodnodig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:06   #2585
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een winkelier koopt een computer van € 6.000 en betaalt de leverancier onmiddellijk.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:-2000
Cash:-6000

Het juiste antwoord


Bij contante betaling daalt de cash onmiddellijk. Dat spreekt voor zich. Maar waarom daalt de winst slechts met € 2.000?
Opnieuw is dit een gevolg van de definitie van winst:
Winst = Verkoop - Corresponderende kosten
Wanneer een winkelier een computer koopt, dan is het de bedoeling deze verschillende jaren te gebruiken. Dit soort uitgaven zijn investeringen, in grote bedrijven vaak ook capex genoemd.
Vaak gaan we ervan uit dat een computer 3 jaar gebruikt wordt. Voor het berekenen van de winst gaan we de computer dus over 3 jaar spreiden. Dit komt neer op een jaarlijks bedrag van € 2.000. Dit soort kosten noemen we afschrijvingen.
Afschrijvingstermijnen kunnen overigens verschillen van land tot land. Dit betekent dat bijvoorbeeld Amerikaanse winst anders wordt berekend dan Belgische winst.
Aan een financiële vergadertafel hoort u misschien wel het volgende: ‘Cash is reality. Profit is a matter of opinion.’
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:07   #2586
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.265
Standaard

4x lol

of 100 x lol

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2018 om 21:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:09   #2587
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een autohandelaar koopt 10 auto’s. Elke auto kost € 12.000. De leveranciersfactuur wordt betaald. Op het einde van het jaar blijkt dat slechts 8 auto’s verkocht zijn.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:-96000
Cash:-120000

Het juiste antwoord


Waarom de cash met € 120.000 daalt, hoeft geen uitleg. Opnieuw roept de winstberekening vraagtekens op. En ook nu is de uitleg dezelfde.
Winst = Verkoop - Corresponderende kosten
Goederen die niet verkocht zijn, mogen niet in de kosten worden opgenomen. In de winst nemen we enkel de kost van de verkochte goederen in rekening. In grote bedrijven spreekt men vaak van COGS (= Cost of Goods Sold) of COS (= Cost of Sales).
De niet verkochte goederen vinden we terug bij de voorraad op de balans van het bedrijf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:12   #2588
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Op 1 november wordt de brandverzekering (€ 1.200) betaald voor de volgende 12 maanden.
Wat betekent dit voor de winst en voor de cash?
Uw antwoord
Winst:-200
Cash:-1200

Het juiste antwoord


We vallen in herhaling:
Winst = Verkoop - Corresponderende kosten
In dit voorbeeld gaan we ervan uit dat de afsluiting van het jaar valt op 31 december. Op 1 november zijn we dus 2 maanden vóór de jaarafsluiting. Slechts 2 maanden van de factuur horen dus bij dit jaar. Vandaar dat de winst slechts met € 200 daalt (= 2/12 van € 1.200).
In de winstberekening van het volgende jaar zal je de kost van de andere 10 maanden (= € 1.000) terugvinden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:12   #2589
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hopende u een beetje inzicht gegeven te hebben?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:23   #2590
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zeg Mambo,

wat denk jij dat er binnenkomt bij Tesla ? Volgend kwartaal 60k Model 3's en 25k Model S en X ?

Ik heb zo de indruk dat men meent dat er geen geld bij Tesla binnenkomt. De kwartaalomzet gaat makkelijk naar 6 miljard. Een verdubbeling.

En dat met dezelfde fabriek en reeds betaalde lijnen en investeringen....

Q3 = profit
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 23:09   #2591
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeg Mambo,

wat denk jij dat er binnenkomt bij Tesla ? Volgend kwartaal 60k Model 3's en 25k Model S en X ?

Ik heb zo de indruk dat men meent dat er geen geld bij Tesla binnenkomt. De kwartaalomzet gaat makkelijk naar 6 miljard. Een verdubbeling.

En dat met dezelfde fabriek en reeds betaalde lijnen en investeringen....

Q3 = profit
Zeg tavek

Hoeveel houd hij over?

Zoals het er nu voorstaat is een dealer die slechts 1 auto per jaar met 1 dollar winst verkoopt meer winstgevender dan tesla met zijn duizenden verkopen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2018 om 23:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 14:32   #2592
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.265
Standaard

Tesla kan nu zijn **gebunkerde model 3 wagens uitleveren, de 200.000 mag nu overschreden worden. (de klanten wisten dat wel goed genoeg)

Citaat:
https://seekingalpha.com/article/418...very-threshold

Has Tesla Hit The 200K Vehicle Delivery Threshold?
Jul. 3, 2018

Summary

- On July 1, Tesla reported delivery numbers for Q2 2018. While deliveries came in below estimates, InsideEVs reports that Tesla may have delivered its 200,000th EV in June.

- If InsideEVs is correct, then the clock for the phase-out of the $7,500 consumer tax credit has started.

- It appeared as if Tesla would attempt to hold back its 200,000th US delivery by stocking up inventory and making deliveries to Canada or further afield.

- If Tesla crossed the delivery threshold in June, then it may have lost out on the equivalent of $366 million-worth of tax credits.

- With tax credits phasing out, consumer demand may soften; reservation holders waiting for the long-promised $35,000 Model 3 sedan may abandon hope.

In mid-June, we published a research note discussing, among other things, KeyBanc’s projection that Tesla (TSLA) would deliver 30,000 Model 3 sedans in Q2 2018, significantly higher than the market consensus. In the end, Tesla delivered 18,440 Model 3s, missing the consensus estimate badly, as Seeking Alpha’s Anton Wahlman discussed in a recent article.

As we stated in that previous research note, KeyBanc’s projection seemed to be ignoring not only Tesla’s inadequate production capacity, but also its evident desire to keep its total US deliveries number below 200,000 vehicles. That is because, once it hits that threshold, the clock starts on phasing out the $7,500 federal tax credit that incentivizes buyers to choose electric vehicles over conventional internal combustion engine cars. According to the IRS:

The qualified plug-in electric drive motor vehicle credit phases out for a manufacturer’s vehicles over the one-year period beginning with the second calendar quarter after the calendar quarter in which at least 200,000 qualifying vehicles manufactured by that manufacturer have been sold for use in the United States (determined on a cumulative basis for sales after December 31, 2009) (“phase-out period”).

Qualifying vehicles manufactured by that manufacturer are eligible for 50 percent of the credit if acquired in the first two quarters of the phase-out period and 25 percent of the credit if acquired in the third or fourth quarter of the phase-out period. Vehicles manufactured by that manufacturer are not eligible for a credit if acquired after the phase-out period.

In other words, when a carmaker hits 200,000 total EV sales in the US, the credit is gradually phased to nothing. For that reason, it seemed very likely that Tesla would do everything in its power to stay below that threshold during Q2 2018, in order to preserve the full tax credit in Q3 and Q4, with the credit falling by half in Q1 2019. Given Tesla’s anemic delivery figures in Q2 2018, it does seem at first glance like the company has tried to stay under the threshold.

Did Tesla Cross the Line?

Yet, according to a report from InsideEVs, Tesla may have failed crossed the threshold in June. Tesla had reportedly sold 194,021 EVs by the end of May. With the full-quarter numbers in, InsideEVs had this to say:

The only way Tesla could have delayed any further would be **by stocking vehicles for weeks. Would the company be willing to halt sales in order to extend the availability of the full tax credit? Perhaps. I have certainly been hoping they would do so.

If Tesla chose to re-schedule or delay most of the deliveries planned for the last week of June, it might have been possible to push back the 200,000th sale to July. Unless the buyer reports the change there is no way for us to know it has occurred. So our traditional estimate methods may not apply if Tesla has taken this action. But we do not have enough evidence to make us believe this occurred.

If accurate, then there is likely no way Tesla could have failed to crash through the 200,000 threshold in June, given the stated number of vehicles delivered in all of Q2 2018. Even shipping a large percentage out to Canada would likely be insufficient to avoid going over the limit.
Q3 zal een superkwartaal worden en bovendien zwarte cijfers. imho. Soit nog wachten tot begin oktober.

Q2 cijfers zullen er wat onder lijden, maar dat kan Musk niets schelen. Tijd genoeg, ttz toch tot oktober.

Over hoeveel wagens gaat het?
Tesla zou zelfs meer dan 11.000 model 3 in transit hebben, die gaan pas vanaf 1 juli geleverd worden **wegens 200k limiet federal credit. Dat is een productie van pakweg 3 weken.

Citaat:
Karl Brauer, executive publisher of Autotrader and Kelley Blue Book’s KBB.com, cautioned that there are more important numbers than production totals, especially the number of Model 3 cars that customers actually receive. Tesla said on Monday that at the end of the quarter, it had about 420,000 reservations for Model 3s, and that it has delivered 28,386 to date, with more than **11,000 in transit.

https://www.marketwatch.com/story/te...yet-2018-07-02

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2018 om 14:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 14:44   #2593
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeg tavek

Hoeveel houd hij over?

Zoals het er nu voorstaat is een dealer die slechts 1 auto per jaar met 1 dollar winst verkoopt meer winstgevender dan tesla met zijn duizenden verkopen.
Ben je wel zelfstandige ?

Een gemiddelde startup heeft ook een jaar of twee/drie nodig om winstgevend te worden.

Met Tesla niks anders. Zolang de investeerders dat OK vinden is dat geen probleem.

Dit is geen gazettenwinkel he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 14:45   #2594
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

11 000 Model 3's in transit die in Q3 op de boeken komen. Tel daarbij de hogere productieaantallen in Q3 tout court....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 14:56   #2595
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ben je wel zelfstandige ?

Een gemiddelde startup heeft ook een jaar of twee/drie nodig om winstgevend te worden.

Met Tesla niks anders. Zolang de investeerders dat OK vinden is dat geen probleem.

Dit is geen gazettenwinkel he.
Dat is een probleem die ik nooit gehad heb.
Ik was van de eerste dag winstgevend en zoveel jaar nog steeds.

Je leest misschien de verkeerde boekjes.

Tesla leeft van de gratie gulle gevers en dure leningen.
35000 voor een model 3 minus alle overhead kosten is netto misschien een paar duizend dollar resterend voor tesla zelf.
Dit versus wat? Een slordige 10 miljard leningen af te betalen?
Hoeveel moet hij verkopen om daar uit te geraken?
10 miljoen is nog steeds te weinig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 juli 2018 om 15:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 15:04   #2596
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
11 000 Model 3's in transit die in Q3 op de boeken komen. Tel daarbij de hogere productieaantallen in Q3 tout court....
Idd, wanneer men bedenkt dat die >11k allemaal voor de USA zijn, gaat dat snel gaan.

11.116/28.578 = 39 % van de model 3 in transit...

Uit de press release: lol
Citaat:
Q2 production totaled 53,339 vehicles, a 55% increase from Q1, making it the most productive quarter in Tesla history by far. For the first time, Model 3 production (28,578) exceeded combined Model S and X production (24,761), and we produced almost three times the amount of Model 3s than we did in Q1. Our Model 3 weekly production rate also more than doubled during the quarter, and we did so without compromising quality.
...
11,166 Model 3 vehicles and 3,892 Model S and X vehicles were in transit to customers at the end of Q2, and will be delivered in early Q3. The high number of customer vehicles in transit for Model 3 was primarily due to a significant increase in production towards the end of the quarter.
(bij Tesla S en X wereldwijd had men ook ca 4k in transit na een kwartaalrapport, maar daar ging het om hoodzakelijk overzeese leveringen die wekenlang op de boot zitten)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 15:07   #2597
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

De vraag is en blijft : blijft Tesla in het rood staan of gaan ze ooit winstgevend worden? Ik denk in het rood blijven tot de bel ontploft.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 15:09   #2598
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De vraag is en blijft : blijft Tesla in het rood staan of gaan ze ooit winstgevend worden? Ik denk in het rood blijven tot de bel ontploft.
Q3 wordt winstgevend.

Gelet op de prijsaanpassingen, de kostenreducties, de hogere productieaantallen, de focus op de modellen met veel marge....

Men zal er alles aan doen.

Wall street zal u anders proberen wijs te maken, maar ik geloof niet dat die mannen geen bijbedoelingen hebben. Die 40 miljoen aandelen in short moeten ergens zitten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 15:09   #2599
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is een probleem die ik nooit gehad heb.
Ik was van de eerste dag winstgevend en zoveel jaar nog steeds.
Jij bent verver en je kreeg jouw materiaalwagen en materiaal van Sinterklaas?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 15:11   #2600
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij bent verver en je kreeg jouw materiaalwagen en materiaal van Sinterklaas?
Ja, ik denk dat Mambo het niet helemaal door heeft.

Hopelijk heeft hij een goede boekhouder die hem regelmatig zegt: nu facturen uitschrijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be