Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2013, 14:45   #1
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard Dewinter opent jacht op Abou Jahjah



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction

Citaat:
"In de praktijk maakt hij deel uit van de Libanese fundamentalistische en antisemitische terreurbeweging Hezbollah. In plaats van Abou Jahjah met open armen te ontvangen, moeten de Belgische autoriteiten er alles aan doen om Abou Jahjah de Belgische nationaliteit die hij als asielbedrieger en na een schijnhuwelijk heeft verkregen af te nemen. Abou Jahjah moet als een ongewenste en gevaarlijke vreemdeling behandeld worden en zo snel mogelijk opnieuw ons land worden uitgezet", besluit Dewinter.
En alweer heeft Dewinter overschot van gelijk, en toch gaan de traditio's doen alsof het dondert in Keulen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 14:51   #2
NognenNVAer
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 231
Standaard

Gelijk of niet. Zo'n poster gebruiken is gewoon problemen vragen. Het staat er misschien niet op, maar iedereen ziet in zijn hoofd de "dead or alive" er toch opstaan?

Laatst gewijzigd door NognenNVAer : 20 september 2013 om 14:51.
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 14:53   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Het staat er misschien niet op, maar iedereen ziet in zijn hoofd de "dead or alive" er toch opstaan?
Nee, ik niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:07   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction



En alweer heeft Dewinter overschot van gelijk, en toch gaan de traditio's doen alsof het dondert in Keulen.
Jahajah is een loser, zoveel is zeker. Maar met zo'n campagne lijkt Dewinter een even grote loser als Jahjah.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 20 september 2013 om 15:07.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:22   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jahajah is een loser, zoveel is zeker. Maar met zo'n campagne lijkt Dewinter een even grote loser als Jahjah.
Lijkt? Neen, "is"...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:33   #6
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht


En alweer heeft Dewinter overschot van gelijk, en toch gaan de traditio's doen alsof het dondert in Keulen.
Ik denk dat dit een godsgeschenk is voor Dewinter.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:39   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Gelijk of niet. Zo'n poster gebruiken is gewoon problemen vragen. Het staat er misschien niet op, maar iedereen ziet in zijn hoofd de "dead or alive" er toch opstaan?
- lol -

Ze smijten weer wat binnen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:42   #8
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jahajah is een loser, zoveel is zeker. Maar met zo'n campagne lijkt Dewinter een even grote loser als Jahjah.
Jij gaat nog een echte traditio worden.
Je hebt ambitie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 15:52   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Jij gaat nog een echte traditio worden.
Je hebt ambitie.
Je moet het gevoel van onmacht en frustratie eens proberen in te schatten bij mensen die zulke commentaren plaatsen.

Ik denk niet dat het een mooi zicht is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 16:19   #10
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Mij lijkt het toch ook dat de terugkeer van Abou Jahjah zo kort voor de verkiezingen in de eerste plaats een enorme meevaller is voor Vlaams Belang. Als die mannen een beetje geluk hebben werkt den Dyab zich nog voor mei 2014 enkele keren in de krantenkoppen met knetterende provocaties. Zoiets zou de kentering van de neergang van het VB kunnen betekenen.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 16:19   #11
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik denk dat dit een godsgeschenk is voor Dewinter.
Omdat het hem wat extra stemmen zal opleveren ? Dat is zo, daar twijfel ik geen moment aan. Al zal hij er dan weer andere verliezen aan n-va omdat nu toch wel de laatste twijfel moet wegvallen dat Philip totaal geflipt is. We moeten geen karikatuur van hem meer maken, hij doet het zelf.
En daarmee geeft hijzelf eigenlijk een godsgeschenk aan het bestuur van die partij die hij anders probeert te overtuigen dat het blok een normale partij is.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 16:30   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Omdat het hem wat extra stemmen zal opleveren ? Dat is zo, daar twijfel ik geen moment aan. Al zal hij er dan weer andere verliezen aan n-va omdat nu toch wel de laatste twijfel moet wegvallen dat Philip totaal geflipt is. We moeten geen karikatuur van hem meer maken, hij doet het zelf.
En daarmee geeft hijzelf eigenlijk een godsgeschenk aan het bestuur van die partij die hij anders probeert te overtuigen dat het blok een normale partij is.
Filip is totaal geflipt zeg je.
Hij maakt van zichzelf een karikatuur.
Beargumenteer dat nu eens.

Of sta je weer op je achterste poten omdat het van Dewinter komt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 16:31   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik denk dat dit een godsgeschenk is voor Dewinter.
Ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken.
Dewinter en het VB in het algemeen zal altijd een radicale achterban hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 16:42   #14
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Ze smijten weer wat binnen...
Nen echten Rambo, hé! Wat haar op de borst, verbeten gezicht.....

Weer een ontwerpje voor T-shirts. Ché is achterhaald vind ik.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:12   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction



En alweer heeft Dewinter overschot van gelijk, en toch gaan de traditio's doen alsof het dondert in Keulen.
Hmmm... zou een ambtenaar met dit op zijn of haar T shirt op evenveel bijval mogen rekenen dat dit toch " je goed recht is" dan de dames met hoofddoek?
Of mag dit dan weer niet....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:16   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Boeboetje heeft al een mooi briefke geschreven naar zijn vriendje bij De Morgen.
Nu mag Yveske vast - tot nader order - blijven van boeboetje.

Citaat:
Geachte heer Desmet,

Beste Yves,

Toen ik de titel zag van je column waarin je mij welkom heet in België, vroeg ik me eerst af of dat cynisch bedoeld was of niet. De redenen van die tijdelijke verwarring zijn bekend en ik zal ze hier niet herhalen. Toch was ik al bij al blij met je stuk en beschouwde ik het als een gebaar van openheid en dialoog. Veel van mijn vrienden en medestanders denken hier anders over. Sommigen zijn nog boos over "toen" en dat recht hebben ze. Vanuit ons perspectief was wat we hebben meegemaakt regelrechte repressie. De grootste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij beleidsmakers van toen, maar 'de media', waaronder De Morgen, hebben er ook een rol in gespeeld.

Ondertussen zijn we tien jaar verder en allemaal wat grijzer en wijzer. Ik blijf niet in het verleden hangen, ik heb de voorbije zeven jaar in het Midden-Oosten genoeg gezien en meegemaakt om een en ander te kunnen relativeren.

We hebben allemaal fouten gemaakt en waarschijnlijk vindt ieder van ons dat zijn fouten minder erg waren dan die van de ander. Maar een blame game is een spel dat ik niet wil spelen - het werkt contraproductief. Laat ons liever vooruitkijken. Wat kunnen we voor elkaar betekenen als burgers van hetzelfde land? Hoe laten we een diverse maar (langs alle kanten) versnipperde en verzuurde maatschappij evolueren tot een harmonieuze gemeenschap van burgers?

Extremisten op de loer
Ik heb niet alle antwoorden en jij ook niet, maar we mogen ervan uitgaan dat het beter is om samen te zoeken. We vertrekken vanuit een gemeenschappelijke basis: democratie en mensenrechten, gelijkheid en vrijheid van meningsuiting. Dat is al veel. Democratie heet een vanzelfsprekendheid, maar we weten wel beter. In een maatschappij waar extremisten aan alle uiteinden op de loer liggen om de democratie te verkrachten en anderen uit te sluiten, kunnen democraten het zich niet permitteren om vijandelijk tegen elkaar te doen omwille van nuanceverschillen.

Opiniemakers en politici hebben hierin een cruciale rol te spelen. Politiek is vandaag te sterk doordrongen van marketing. Men zoekt niet meer naar oplossingen maar naar waarmee je scoort bij de kiezer. Dat heet populisme en het lost de zaken niet op. Zo blijven de problemen zich opstapelen en verergeren. Dat dreigt de hele maatschappij te ontwrichten.

We hebben nood aan nieuw leadership, niet alleen in de politiek maar ook in de media, in de academische milieus en zelfs in de sport en kunst. Met leadership bedoel ik onder andere de moed hebben om zaken in vraag te stellen die je achterban of publiek voor vanzelfsprekend houdt. Leadership is niet de massa naar de mond praten en onderbuikgevoelens bespelen; leadership is taboes doorprikken en durven subjectief steun te verliezen om de zaken objectief te doen evolueren.

Hier zijn we tien jaar geleden tekortgeschoten en ik vind dat men nog steeds tekortschiet wat dat betreft.

Ik kom terug naar België om meerdere redenen. Een aantal zijn persoonlijk, een aantal politiek - ingegeven door mijn engagement en een gevoel van 'een onvoltooide job'. Ja, ik wil het beste voor etnische minderheden maar ik zie het niet (meer) als een identitaire of culturele plicht. Ik bekijk die zaken nu vanuit een mensenrechtenperspectief met het oog op het collectief belang. Doel is een gezonde maatschappij voor iedereen.

Zal dat gemakkelijk lukken? Alleen al de reacties op je column, Yves, tonen hoe moeilijk het wordt. Ook de reacties die Bert Anciaux kreeg voor een gelijkaardig stuk zijn triest. Maar het loutere feit dat jullie durven tegen de stroom in te gaan geeft me hoop.

Op de barricaden
Ook in moslimkringen zijn er stemmen die weigeren te praten en blijven hangen in conflictdenken. En dan heb ik het niet eens over de gestoorde Takfiri Salafi's. Maar de omvang van het racisme aan de andere kant is van een nog grotere schaal en vormt een groter gevaar. In tegenstelling tot een minderheid, beschikt de meerderheid over de machtsmiddelen om te kunnen discrimineren. De minderheid kan alleen wat ambetant doen, om het simplistisch te stellen.

We zullen nog ruzie maken, het oneens zijn en misschien boos worden. Ik zal niemand naar de mond praten, allochtoon noch autochtoon, en mijn visie blijft er een van een emancipatorische strijd, een strijd die wij als etnisch-culturele minderheden moeten voeren in alliantie met autochtone medeburgers om gelijkwaardig burgerschap te bereiken. Ik besef maar al te goed wat onze verantwoordelijkheden zijn: de wettelijke kaders respecteren en binnen de perken van de grondwet en de universele verklaring van de mensenrechten handelen.

We zullen ook op de barricaden gaan staan als het nodig is, want gelijkheid en rechten krijg je van niemand en zeker niet door in een slachtofferrol te kruipen. Je rechten neem je in volle bewustzijn, met standvastigheid en positief engagement en betrokkenheid.

Wat mij betreft, ik zal altijd openstaan voor dialoog, los van ideologische beschouwingen of affiniteiten. De enige voorwaarde die ik daarvoor stel is de bereidheid van de ander om een respectvolle gesprekspartner te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Dyab Abou Jahjah
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...derzijds.dhtml

oops... nu staat dat nog online...

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/...59804539_n.jpg

Discusting, stupid, narrowminded country, I am glad I am out of that shit-hole now.
Solidarity with Nordin Taouil


Nordin Taouil? Die superextremistische imam ? nou nou nou toch.

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:25   #17
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Jaja, hij komt terug...
Doe uw circelzaag alvast binnen voor een groot onderhoud!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:30   #18
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Boeboetje heeft al een mooi briefke geschreven naar zijn vriendje bij De Morgen.
Nu mag Yveske vast - tot nader order - blijven van boeboetje.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...derzijds.dhtml

oops... nu staat dat nog online...

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/...59804539_n.jpg

Discusting, stupid, narrowminded country, I am glad I am out of that shit-hole now.
Solidarity with Nordin Taouil


Nordin Taouil? Die superextremistische imam ? nou nou nou toch.

Als je die brief leest van hem.... sorry maar hier moet ik letterlijk van kotsen. Wat een arrogantie van die blaas. Ongezien. Dat zit 7 jaar in Libanon en nu komt hij terug met de air van "we gaan hier alles eens veranderen". Wat een gigantisch, ziekelijk ego heeft dat varken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:31   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als je die brief leest van hem.... sorry maar hier moet ik letterlijk van kotsen. Wat een arrogantie van die blaas. Ongezien. Dat zit 7 jaar in Libanon en nu komt hij terug met de air van "we gaan hier alles eens veranderen". Wat een gigantisch, ziekelijk ego heeft dat varken.
Wil je een krabbertje?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 17:33   #20
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wil je een krabbertje?
Krab eens op mijne rug.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be