Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2002, 14:20   #1
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Er zou mogen een verbod komen dat "bekende Vlamingen" zich niet op een kieslijst mogen plaatsen! Ze kennen niets van politiek en zich verkiesbaar stellen is een misbruik van de kiezer.

Voormalig zwemkampioen Frederik Deburghgraeve stapt uit de gemeenteraad van het West-Vlaamse Langemark-Poelkapelle. Nadat de stoel van Deburghgraeve vier keer op rij leeg was gebleven in de gemeenteraad, drong de oppositie al enige tijd aan op zijn vertrek.

Deburghgraeve: ,,Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn politiek mandaat niet langer te verenigen valt met mijn werk en mijn andere activiteiten.''

,,Immers, gemeentepolitiek behelst méér dan het bijwonen van de gemeenteraden. Er zijn ook al van andere bijeenkomsten en sociale verplichtingen. Ik heb het druk als handelsvertegenwoordiger.'' Hij verheelt niet dat politiek hem niet helemaal lag.

Eind maart stapte een andere sportman, Lorenzo Staelens, ook uit de gemeenteraad. Staelens was in Menen zelfs schepen voor de SP.A.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2002, 14:20   #2
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Er zou mogen een verbod komen dat "bekende Vlamingen" zich niet op een kieslijst mogen plaatsen! Ze kennen niets van politiek en zich verkiesbaar stellen is een misbruik van de kiezer.

Voormalig zwemkampioen Frederik Deburghgraeve stapt uit de gemeenteraad van het West-Vlaamse Langemark-Poelkapelle. Nadat de stoel van Deburghgraeve vier keer op rij leeg was gebleven in de gemeenteraad, drong de oppositie al enige tijd aan op zijn vertrek.

Deburghgraeve: ,,Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn politiek mandaat niet langer te verenigen valt met mijn werk en mijn andere activiteiten.''

,,Immers, gemeentepolitiek behelst méér dan het bijwonen van de gemeenteraden. Er zijn ook al van andere bijeenkomsten en sociale verplichtingen. Ik heb het druk als handelsvertegenwoordiger.'' Hij verheelt niet dat politiek hem niet helemaal lag.

Eind maart stapte een andere sportman, Lorenzo Staelens, ook uit de gemeenteraad. Staelens was in Menen zelfs schepen voor de SP.A.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 08:59   #3
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Er zou mogen een verbod komen dat "bekende Vlamingen" zich niet op een kieslijst mogen plaatsen! Ze kennen niets van politiek en zich verkiesbaar stellen is een misbruik van de kiezer.
Wat een standpunt is dat nu? Een verbod voor een bepaalde soort mensen om kandidaat te zijn voor een politiek mandaat? Wat is de volgende stap? Alleen maar mannen? Geen mindervaliden meer? Alleen universitairen?

Sommigen hebben blijkbaar een probleem met de fundamentele democratische rechten van iedereen. Als Willy Sommers premier wil worden, is dat zijn goed recht. Vind je Willy een oelewapper, dan is dat jouw goed recht. Stem er dan niet op. Maar hem verbieden kandidaat te zijn, is een regelrechte aanfluiting van de democratie.

Groeten,
Linus
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 08:59   #4
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Er zou mogen een verbod komen dat "bekende Vlamingen" zich niet op een kieslijst mogen plaatsen! Ze kennen niets van politiek en zich verkiesbaar stellen is een misbruik van de kiezer.
Wat een standpunt is dat nu? Een verbod voor een bepaalde soort mensen om kandidaat te zijn voor een politiek mandaat? Wat is de volgende stap? Alleen maar mannen? Geen mindervaliden meer? Alleen universitairen?

Sommigen hebben blijkbaar een probleem met de fundamentele democratische rechten van iedereen. Als Willy Sommers premier wil worden, is dat zijn goed recht. Vind je Willy een oelewapper, dan is dat jouw goed recht. Stem er dan niet op. Maar hem verbieden kandidaat te zijn, is een regelrechte aanfluiting van de democratie.

Groeten,
Linus
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 09:23   #5
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Men zou het kunnen anders stellen.

De Vlamingen zijn zo dwaas dat ze massaal stemmen op schone meisjes, paljassen die het goed kunnen zeggen, volksanimators, enz. dat ze moeten beschermd worden tegen zichzelf.

Een ambtnenaar moet een examen afleggen om in Staatsdienst te treden. Politici niet.

Een verbod op mensen die géén verstand van politiek is dan ook een bescherming van de democratie.

Een volk heeft maar de leiders die het zelf kiest.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 09:23   #6
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Men zou het kunnen anders stellen.

De Vlamingen zijn zo dwaas dat ze massaal stemmen op schone meisjes, paljassen die het goed kunnen zeggen, volksanimators, enz. dat ze moeten beschermd worden tegen zichzelf.

Een ambtnenaar moet een examen afleggen om in Staatsdienst te treden. Politici niet.

Een verbod op mensen die géén verstand van politiek is dan ook een bescherming van de democratie.

Een volk heeft maar de leiders die het zelf kiest.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 10:14   #7
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

"Een verbod op mensen die géén verstand van politiek is dan ook een bescherming van de democratie."

En wat is dan 'verstand hebben van politiek'? Weten hoe de boel werkt?
Moet je echt alles tot in de details kennen voor ge op ne lijst moogt staan.
En dat is dan wel democratie? Da's flauwe truut ja, iedereen mag op een lijst gaan staan en dat is maar goed ook. Ge kunt misschien beter de
kiezers wat opvoeden.

13
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2002, 10:14   #8
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

"Een verbod op mensen die géén verstand van politiek is dan ook een bescherming van de democratie."

En wat is dan 'verstand hebben van politiek'? Weten hoe de boel werkt?
Moet je echt alles tot in de details kennen voor ge op ne lijst moogt staan.
En dat is dan wel democratie? Da's flauwe truut ja, iedereen mag op een lijst gaan staan en dat is maar goed ook. Ge kunt misschien beter de
kiezers wat opvoeden.

13
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2002, 09:35   #9
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Misschien dan eens sprekende voorbeelden van mensen die nooit verkozen zouden mogen worden?

Dat zou helpen om toch maar een beetje onderscheid te maken tussen de mensen die absoluut niet gelijk zijn.

Met wie het een ramp zou zijn als zij een politiek beleid zouden moeten voeren.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2002, 09:35   #10
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Misschien dan eens sprekende voorbeelden van mensen die nooit verkozen zouden mogen worden?

Dat zou helpen om toch maar een beetje onderscheid te maken tussen de mensen die absoluut niet gelijk zijn.

Met wie het een ramp zou zijn als zij een politiek beleid zouden moeten voeren.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2002, 19:39   #11
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Er zijn genoeg voorbeelden van (ernstige) bekende Vlamingen die het later wél waarmaken in de politiek. Neem bijvoorbeeld Kathy Lindekens of Tuur Van Wallendael. Die mensen leveren puik werk in Antwerpen, wat anderen er ook van mogen zeggen. Natuurlijk gaat een miss of een sportman weinig of niks kunnen bijdragen tot het wezen van de politiek. Maar om nu te gaan stellen dat ze allemaal waardeloos zijn, vind ik wel een beetje bij z'n haar getrokken.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2002, 19:39   #12
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Er zijn genoeg voorbeelden van (ernstige) bekende Vlamingen die het later wél waarmaken in de politiek. Neem bijvoorbeeld Kathy Lindekens of Tuur Van Wallendael. Die mensen leveren puik werk in Antwerpen, wat anderen er ook van mogen zeggen. Natuurlijk gaat een miss of een sportman weinig of niks kunnen bijdragen tot het wezen van de politiek. Maar om nu te gaan stellen dat ze allemaal waardeloos zijn, vind ik wel een beetje bij z'n haar getrokken.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 17:02   #13
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Logisch dat er soms goeie zijn.

Van de ene is dat direkt te zien. Van de meeste niet.

Laat ze dan een IQ-test ondergaan.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 17:02   #14
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Logisch dat er soms goeie zijn.

Van de ene is dat direkt te zien. Van de meeste niet.

Laat ze dan een IQ-test ondergaan.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 20:17   #15
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

het is de kiezer die beslist of de kanidaat geschikt om verkozen te worden
niet zijn iq of bekendheidt.
en een verbod op bv is gewoon utopie
wie zal daar over beslissen of hij of zij een bv ???
het zou de democratie geen goed doen
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 20:17   #16
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

het is de kiezer die beslist of de kanidaat geschikt om verkozen te worden
niet zijn iq of bekendheidt.
en een verbod op bv is gewoon utopie
wie zal daar over beslissen of hij of zij een bv ???
het zou de democratie geen goed doen
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 23:28   #17
tomadde
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Locatie: Merendree
Berichten: 5
Standaard

waarom zouden bv's een verbod moeten hebben om in de politiek te gaan ? Het is nog steeds de kiezer die kiest hé ... als een massa mensen vind dat één of andere babe of voetballer politieke macht moet krijgen, so be it ... die vallen vroeg of laat toch door de mand ... bv's in de politiek zijn in mijn ogen een amusant, doch onschuldig gegeven ...
__________________
The virus of hate infects the ignorant mind
tomadde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2002, 23:28   #18
tomadde
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 mei 2002
Locatie: Merendree
Berichten: 5
Standaard

waarom zouden bv's een verbod moeten hebben om in de politiek te gaan ? Het is nog steeds de kiezer die kiest hé ... als een massa mensen vind dat één of andere babe of voetballer politieke macht moet krijgen, so be it ... die vallen vroeg of laat toch door de mand ... bv's in de politiek zijn in mijn ogen een amusant, doch onschuldig gegeven ...
__________________
The virus of hate infects the ignorant mind
tomadde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2002, 00:10   #19
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch zijn er een paar hiaten die op voorhand zouden moeten opgevuld worden. Geen probleem met BV's op verkiezingslijsten.
Natuurlijk zou het zeer ondemocratisch zijn om dat te verbieden! Maar eens verkozen hebben zij wel een verplichting tegenover hun kiezers.
Dan ga ik er bijvoorbeeld niet mee akkoord dat een voetballer zich op een verkiesbare plaats laat zetten om het daarna af te bollen naar Japan.
Of, zoals bvb. in mijn eigen gemeente, meer niet op de gemeenteraad te verschijnen, dan wel!
Wegens andere verplichtingen!!!
Dat kan dus niet, als zij zich verkiesbaar zetten, geen probleem, maar dan een beetje ernstig blijven a.u.b.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2002, 00:10   #20
Vi
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch zijn er een paar hiaten die op voorhand zouden moeten opgevuld worden. Geen probleem met BV's op verkiezingslijsten.
Natuurlijk zou het zeer ondemocratisch zijn om dat te verbieden! Maar eens verkozen hebben zij wel een verplichting tegenover hun kiezers.
Dan ga ik er bijvoorbeeld niet mee akkoord dat een voetballer zich op een verkiesbare plaats laat zetten om het daarna af te bollen naar Japan.
Of, zoals bvb. in mijn eigen gemeente, meer niet op de gemeenteraad te verschijnen, dan wel!
Wegens andere verplichtingen!!!
Dat kan dus niet, als zij zich verkiesbaar zetten, geen probleem, maar dan een beetje ernstig blijven a.u.b.
  Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be