Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 december 2018, 09:11   #121
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat heeft dat er mee te maken? Ik heb inderdaad al sterke staaltjes gezien van IS-adepten.
Ik zet dergelijke zaken af. Hoef ik niet te zien.
Dadeemelee is offline  
Oud 30 december 2018, 09:21   #122
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, ik heb met volwassen mensen samengewerkt die ooit kindsoldaat waren in Afrika.
De daden dat deze kindsoldaten hebben uitgevoerd moesten niet onderdoen voor die van de IS-kinderen.
Sommige van de mensen hebben zelfs hun eigen vader en/of broer gedood, geholpen bij de verkrachtingen van hun moeders en zusters.
Deze mensen leveren helemaal geen problemen of gevaar op voor onze maatschappij.
En hoewel dit perfecte gevechtsmachines zijn, zeer ervaren krijgers en jagers, was het bijna onmogelijk deze mensen kwaad te maken.
Zelfs toen een idioot dacht dat koffie over hun boterhammen gieten, een leuke grap was, deden deze mensen zelfs nog geen moeite om hun stem te verheffen.

En toch zijn net deze mensen er niet voor te vinden om IS-kinderen en hun ouders uit de kampen te halen en naar hier te brengen.

Er zijn namelijk enkele grote verschillen tussen de Afrikaanse kindsoldaten en de IS-kinderen.
De grootste verschillen zijn dat de Afrikaanse kindsoldaten gedwongen word te doden en verkrachten om te overleven.
Dat zij geen idiologie volgen en dat hun ouders geen volgelingen zijn van de krijgsheren die de kindsoldaten inzetten.
Dat de Afrikaanse kindsoldaten in de eigen kampen geen luxe kennen en zelf onderaan de sociale ladder van de groep staan.
Vaak moeten zij zorgen dat ze reeds hebben gegeten voor het voedsel in het kamp komt, of ze mogen onder elkaar gaan vechten voor de restjes. Doden, verkrachten, ontvoeren, zijn zaken dat ze enkel uitvoeren in opdracht van en omdat ze anders zelf verkracht en gedood worden.

De IS-kinderen staan binnen hun groep bovenaan de sociale ladder en leven binnen hun gemeenschap in luxe en weelde.
De IS-kinderen leren van hun ouders om te verkrachten en te doden, doen dit niet om te overleven, maar als spel.
De IS-kinderen roven, verkrachten en moorden vanuit de idiologie van hun ouders.
De IS-kinderen leren dat iedereen die deze idiologie niet strikt volgt, mag berooft, verkracht en gedood worden, want dat dit minderwaardige personen zijn.
Als je deze kinderen niet volledig onder de invloed van die idiologie weghaalt, niet elk contact met personen uit de IS-maatschappij verbreekt, zelfs dat met hun moeder, blijven deze kinderen tikkende tijdbommen.
Haal deze kinderen weg bij hun moeder en laat hun hier opgroeien en deze kinderen worden wraakzuchtige tijdbommen.

En dit zijn de woorden van ervaringsdeskundigen, Afrikaanse kindsoldaten.
Dit zijn dus niet mijn woorden, want ik heb geen ervaringen over het opgroeien in oorlogsgebieden en binnen een moordszuchtige gemeenschap.
Ik moet het dus stellen met de ervaringen van derde.
Luxe en weelde in IS-gebied?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online  
Oud 30 december 2018, 09:58   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Luxe en weelde in IS-gebied?
De IS-strijders, de IS-politie, de IS-moeders, de IS-gemeenschap leefde tijdens hun hoogdagen weldegelijk in luxe en weelde.
Zij hadden de beste woningen, de eerste keuze in voeding, beschikte over GSM's, PC's, TV's en alle andere luxe artiekelen die wij hier hebben.
Zij hadden slaven en slavinnen om het vuile werk te doen.
Je denkt toch niet dat de vrouw van een IS-strijder zelf haar was en plas deed, dat zij moest zoeken achter eten voor haar kinderen, of in de rij moest aanschuiven om brood te bekomen?
Je denkt toch niet dat de vrouw van een IS-strijder zelf de kakbroeken van haar kinderen uitwaste?
Je denkt toch niet dat er binnen het IS-gebied een te kort aan nutsvoorzieningen was?
Je denkt toch niet dat de vrouwelijke IS-aanhangers en hun kinderen last hadden van de terreur die hun mannelijke soortgenoten onder de plaatselijke bevolking zaaide?
Ze deden er zelf aan mee.
Jantje is offline  
Oud 30 december 2018, 11:34   #124
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zet dergelijke zaken af. Hoef ik niet te zien.
Maar dat is wel een cruciaal element in deze discussie. Je hoeft het niet te zien maar als je weet dat het bestaat, waarom er dan geen rekening mee houden?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 30 december 2018, 11:37   #125
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat filmpje op Twitter heb ik ook gezien, niet speciaal naar gezocht, kwam gewoon voorbij in m'n twitterfeed.
'n Kind dat 'n man onthoofd, walgelijk.

Toch krijg je nog reacties als; "Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren."
&
"De kinderen is een andere zaak"

Een "kind" dat ginds onthoofd, zal - eens in Blg. of Nl., want ook daar ijvert men voor terughalen - plots 'n voorbeeldig burger worden.

Uiteraard!
Idem hier. Ik ga daar niet naar op zoek maar deze keer heb ik eens doorgebeten toen het in mijn twitterfeed verscheen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 30 december 2018, 11:38   #126
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
U staat niet alleen met die mening.



Wie van hen hier die voor de terugkeer van die kinderen is durft eerlijk zeggen dat hij er geen probleem mee heeft dat 1 van die kinderen naast zijn kind op de schoolbank zit?
Dan gaan die van mij stante pede naar een andere school.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 30 december 2018, 11:59   #127
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dan gaan die van mij stante pede naar een andere school.
Ik veranderde de kinderen ook stante pede van school.

De vraag die daarbij rijst is: 'Bestaan die scholen nog wel, die het toch even anders zien qua binnenhalen van leerlingen en mochten die scholen bestaan dan denk ik dat die gelijk op aardig wat tegenstand zullen botsen, komende uit welke hoek dan ook?'

Een voorbeeld ...

Katholiek onderwijs geeft moslims volwaardige plek op school.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 december 2018 om 12:02.
Universalia is offline  
Oud 30 december 2018, 12:00   #128
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Wie van hen hier die voor de terugkeer van die kinderen is durft eerlijk zeggen dat hij er geen probleem mee heeft dat 1 van die kinderen naast zijn kind op de schoolbank zit?
Die gaan lekker hypocriet doen en liegen dat ze zwart zien dat dat voor hen geen enkel probleem zou zijn.
Hypochonder is offline  
Oud 30 december 2018, 12:09   #129
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De trut van Child Focus krijgt de wind van voren :

https://www.demorgen.be/binnenland/h...aakt-b90f1012/
Die ontmenselijking maakt haar opstandig.

De ontmenselijking is niet onze fout.
Ze gingen / gaan ginds als beesten te keer, zelfs jongere kinderen mochten / mogen daar doden.

Welnu, het maakt mij opstandig dat wij dit addergebroed (Uitspraak van de rode Ridder) terug naar hier moeten halen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:10   #130
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
't Is kiezen tussen onze kinderen en hun kinderen, zo eenvoudig is het. Child Focus is nog de enige organisatie waarvoor ik nog respect kan opbrengen, maar laat zo'n trut dat a.u.b. niet verbrodden.
Dat is jammer genoeg veel te laat.
En madame werkt dan ook nog eens met ons geld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:11   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zijn die kindereb dan vermist?
Mij lijkt het dat die organisatie haar boekje te buiten gaat.
Heel ver te buiten.
Hoog tijd dat we de subsidiekraan dicht draaien.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:11   #132
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze heeft alleen de kinderen willen terughalen, de ouders heeft de rechter erbij cadeau gedaan.

Wat niet wegneemt dat die scheldpartijen en bedreigingen er vér over zijn.
Het is er ver over dat het addergebroed terug naar hier gehaald dient te worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:13   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Het is eigenlijk eenvoudig. Die hypermigratie kan in geen geval eeuwig blijven duren. Dat is één zekerheid. Op 'n dag zullen ze niet anders kunnen dan daarmee stoppen.
Eigenlijk moest dat al lang gestopt zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:15   #134
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij is voorzitter van Child Focus. Bedoeling daarvan is om kinderen te beschermen. Persoonlijk vind ik ook dat die kinderen beschermd moeten worden.
De ouders mogen van mij liefst in hun favoriete IS omgeving blijven.
Zijn dat nog kinderen?
Ik heb anders beelden genoeg gezien.
Deze "Kinderen" hebben geen normbesef meer, en dat begint pop zeer jonge leeftijd.

Moeten we dat terug naar hier halen?
Ik dacht het niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:17   #135
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik spreek enkel over de kinderen. Die twee vrouwen mogen tot het einde der dagen in hun geliefde IS kamp verblijven.
Kinderen van vijf zes jaar hebben ginder gemoord, wat denk je nu zelf wat ze hier gaan doen? Nu misschien nog niet, maar op oudere leeftijd?

En ik dacht dat men de nationaliteit afnam van mensen die naar ginder gingen strijden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:18   #136
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb nog nooit naar zo’n film gekeken, maar ik weet dat ze bestaan.

En dat IS een gruwel is weet ik ook. Daarom ook dat ik die twee vrouwen die het heel goed wisten graag in dat Koerdisch kamp zie blijven.

De kinderen is een andere zaak.
Die kinderen hebben ook bloed geroken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:18   #137
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren.
Inderdaad, kan al twee jaar gemoord hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:20   #138
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou dat er over zijn? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn en haar eigen daden.
Het is niet meer dan rechtvaardig indien diegenen die verantwoordelijk zijn voor het terughalen van die IS-kinderen en hun Jihad-moeders het eerst zouden sneuvelen als er door de teruggehaalden een terreurdaad zou worden gepleegd. Die van Child Focus, de advocaat en de rechter die dit mogelijk maakten mogen het eerst worden getroffen, niet onschuldigen die er niet verantwoordelijk voor zijn.
Die er niet verantwoordelijk voor zijn, die ervoor gewaarschuwd hebben en die er letterlijk tegen waren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 12:21   #139
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb jij naar die onthoofdingen en andere gruweldaden gekeken?
Ik wel, moest bijna kotsen.
Maar dat filmke was waarschijnlijk maar om te lachen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 december 2018, 14:18   #140
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat oudste kind is zes. Velen lijken hier iedere zin voor realiteit te zijn verloren.
Ze zijn hier niet geboren en opgegroeid. Enfin, er zijn er hier wel degelijk 2 geboren, waarna de moeders hen meteen terug meenamen naar IS-gebied. Die vrouwen hebben dus vrijwillig gekozen voor IS nadat ze al uit die gruwel waren "ontsnapt".

Ik zou begot niet weten waarom de Belgische staat verantwoordelijk zou zijn voor die kinderen, gewoon omdat ze ergens uit de gleuf van die kutwijven zijn gegleden.

Waren ze hier opgegroeid, was het een andere zaak.

Kinderen van mensen die hier al vele jaren leven en die zelf nooit het land van hun ouders hebben gezien zouden hier ook nooit mogen uitgewezen worden.

Maar dit is hier niet het geval, dus: buiten houden, geen zaken mee!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be