Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2018, 21:17   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard zelfstandigen met stokoude computers

Gisteren bij de boekhouder langs geweest, en vandaag ben ik een half uurtje gaan biljarten. Beide eigenaars hebben een hoop personeel, en ondanks dat werken beiden met een van de eerste computers die ooit op de markt zijn verschenen (pre 2000).

Iets in deze aard



Bij de biljartclub (1000 vierkante meter) komt er zo wat elke 3 minuten 10 euro binnen. Allemaal handje contantje.

Zijn die stokoude computers geen medium om de witte kassa te omzeilen?

Ik ben een beetje jaloers op mensen die in staat zijn om veel zwart geld te verdienen. Ikzelf ben ook zelfstandige en vind het weinig zinvol om veel uren te kloppen, gewoon omdat ik dan massa's geld aan de belastingen moet afgeven
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2018, 21:51   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Gisteren bij de boekhouder langs geweest, en vandaag ben ik een half uurtje gaan biljarten. Beide eigenaars hebben een hoop personeel, en ondanks dat werken beiden met een van de eerste computers die ooit op de markt zijn verschenen (pre 2000).

Iets in deze aard



Bij de biljartclub (1000 vierkante meter) komt er zo wat elke 3 minuten 10 euro binnen. Allemaal handje contantje.

Zijn die stokoude computers geen medium om de witte kassa te omzeilen?

Ik ben een beetje jaloers op mensen die in staat zijn om veel zwart geld te verdienen. Ikzelf ben ook zelfstandige en vind het weinig zinvol om veel uren te kloppen, gewoon omdat ik dan massa's geld aan de belastingen moet afgeven
Geen idee, ik ben geen zelfstandige. Maar wees maar zeker dat je met je smartfeun en Windows pc voortdurend door big brother gemonitord wordt.

Onze Amerikanskis weten het ook: geen Huawei voor de CIA
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2018, 21:58   #3
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Iets in deze aard
Wat jij hier laat zien is het scherm waarmee je je bios instelt.
Dat ziet er vandaag nog steeds zo uit.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2018, 22:11   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat jij hier laat zien is het scherm waarmee je je bios instelt.
Dat ziet er vandaag nog steeds zo uit.
Dat is een spoiler, dat wordt streng bestraft
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 07:26   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

Een 80286 PC-ke aangedreven door MSDOS.3.3 en daarop een passend softwarepakket was/is een ultimatieve combinatie om ,niet afgeleid, gewoon uw werk te kunnen doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2018 om 07:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 07:41   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Boekhouders en biljartclubs zijn geen horecazaken (tenzij die biljartclub dit combineert) dus is er voor hen geen verplichting om een witte kassa te hebben.

En uw jaloezie doet me denken aan de jaloezie van netto ontvangers die zelf te dom, te lomp, te bang of te laf zijn om zelfstandig te worden of om een bedrijf op te zetten.

En als u als zelfstandige te veel belastingen betaalt dan ligt het volledig aan jezelf, zoek een nieuwe boekhouder en neem zelf de nodige maatregelen. Informeer uzelf en je geraakt er wel in plaats van jaloers te zijn op zelfstandigen waarvan u denkt dat ze veel zwart geld verdienen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 07:47   #7
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Gisterenvoormiddag winterbanden op mijn vrouw haar salariswagen laten leggen. Verplicht door de leasing. Of het staat toch zo in het contract. Voor de leasing is het 90 euro, te betalen door de leasing dus enkel een kribbel onder een bon. De bandencentrale houdt ook de zomerbanden bij voor de volgende wissel ergens in april.

Particulieren betalen 60 euro voor hun bandenwissel en die krijgen geen bon of factuur. Zij houden ook zelf hun banden thuis bij en brengen die mee. Wagen op de brug, banden wisselen en 60 euro contant aub. Ik heb daar 1,5 uur gezeten en ik heb 3 particulieren contant zien betalen. Elk uur deden ze in totaal 5 wagens, leasings en particulieren door elkaar. Reken maar uit hoeveel ze daar tijdens een wisselperiode in hun zakken steken. En hun PC's? Ik zag 1 oude grote bak en 2 nog oudere schermen staan. En het contant betaald geld door de particulieren verdween in een gewone versleten geldkassa die zelfs niets meer printte.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 08:03   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisterenvoormiddag winterbanden op mijn vrouw haar salariswagen laten leggen. Verplicht door de leasing. Of het staat toch zo in het contract. Voor de leasing is het 90 euro, te betalen door de leasing dus enkel een kribbel onder een bon. De bandencentrale houdt ook de zomerbanden bij voor de volgende wissel ergens in april.

Particulieren betalen 60 euro voor hun bandenwissel en die krijgen geen bon of factuur. Zij houden ook zelf hun banden thuis bij en brengen die mee. Wagen op de brug, banden wisselen en 60 euro contant aub. Ik heb daar 1,5 uur gezeten en ik heb 3 particulieren contant zien betalen. Elk uur deden ze in totaal 5 wagens, leasings en particulieren door elkaar. Reken maar uit hoeveel ze daar tijdens een wisselperiode in hun zakken steken. En hun PC's? Ik zag 1 oude grote bak en 2 nog oudere schermen staan. En het contant betaald geld door de particulieren verdween in een gewone versleten geldkassa die zelfs niets meer printte.
Wat wil je nu bewijzen?
Vorige week naar de kermis geweest.
Friet, frikandel en een kwak mayonaise juist 5 euro.
Geen kassa gezien.

Ben ik niet jaloers op hoor!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 14:20   #9
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Stel dat je destijds een softwarepakket hebt gekocht dat nog steeds voldoet, en die pc werkt nog voldoende, waarom niet?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 14:44   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Een mogelijk motief voor kritiek op oude computers is dat ze dan doorgaans ook oude software draaien, software die allerhande functies ontbeert die gerichte reklame maken en persoonlijke gegevens ontfutselen moeilijker maakt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 17:42   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Boekhouders en biljartclubs zijn geen horecazaken (tenzij die biljartclub dit combineert) dus is er voor hen geen verplichting om een witte kassa te hebben.

En uw jaloezie doet me denken aan de jaloezie van netto ontvangers die zelf te dom, te lomp, te bang of te laf zijn om zelfstandig te worden of om een bedrijf op te zetten.

En als u als zelfstandige te veel belastingen betaalt dan ligt het volledig aan jezelf, zoek een nieuwe boekhouder en neem zelf de nodige maatregelen. Informeer uzelf en je geraakt er wel in plaats van jaloers te zijn op zelfstandigen waarvan u denkt dat ze veel zwart geld verdienen.
Jaloezie.. Ik ben zelf van goede afkomst. En de maatregelen die je kan nemen omtrent belasting zijn zeer afhankelijk van je beroep.

Ondanks dat ik een deftig diploma heb blijven de inkomsten beperkt omdat ik niet in het zwart kan werken (gezondheidszorg). Maak ik veel uren, dan word ik gewoon kapotbelast. Beroepskosten inbrengen is beperkt. Met het huidige systeem is mijn bedoeling ook niet om op lange termijn meer dan 3 dagen per week in het wit te werken. Voor die andere 2 dagen moet ik op zoek gaan naar een ander type job dat me toestaat om de belastingsdiefstal te vermijden.

Prostituee zit er niet in. Handig ben ik ook niet. Misschien moet ik me verdiepen in de auto industrie en handelen met occasies
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 06:52   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Jaloezie.. Ik ben zelf van goede afkomst. En de maatregelen die je kan nemen omtrent belasting zijn zeer afhankelijk van je beroep.

Ondanks dat ik een deftig diploma heb blijven de inkomsten beperkt omdat ik niet in het zwart kan werken (gezondheidszorg). Maak ik veel uren, dan word ik gewoon kapotbelast. Beroepskosten inbrengen is beperkt. Met het huidige systeem is mijn bedoeling ook niet om op lange termijn meer dan 3 dagen per week in het wit te werken. Voor die andere 2 dagen moet ik op zoek gaan naar een ander type job dat me toestaat om de belastingsdiefstal te vermijden.

Prostituee zit er niet in. Handig ben ik ook niet. Misschien moet ik me verdiepen in de auto industrie en handelen met occasies
Ik ben onlangs in een café geweest.
De eigenares (80 jaar) heeft gene PC. Zij schrijft nog alles op.

ffffrrrraaaauuuuddddeeee
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 07:06   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben onlangs in een café geweest.
De eigenares (80 jaar) heeft gene PC. Zij schrijft nog alles op.

ffffrrrraaaauuuuddddeeee
op el Hierro?

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 november 2018 om 07:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 07:13   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Jaloezie.. Ik ben zelf van goede afkomst. En de maatregelen die je kan nemen omtrent belasting zijn zeer afhankelijk van je beroep.

Ondanks dat ik een deftig diploma heb blijven de inkomsten beperkt omdat ik niet in het zwart kan werken (gezondheidszorg). Maak ik veel uren, dan word ik gewoon kapotbelast. Beroepskosten inbrengen is beperkt. Met het huidige systeem is mijn bedoeling ook niet om op lange termijn meer dan 3 dagen per week in het wit te werken. Voor die andere 2 dagen moet ik op zoek gaan naar een ander type job dat me toestaat om de belastingsdiefstal te vermijden.

Prostituee zit er niet in. Handig ben ik ook niet. Misschien moet ik me verdiepen in de auto industrie en handelen met occasies
Misschien moet je gewoon eens wat verder denken dan zwartwerk, prostitutie en ander crimineel gedrag. Tip: hou het binnen de wettelijke normen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 07:14   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben onlangs in een café geweest.
De eigenares (80 jaar) heeft gene PC. Zij schrijft nog alles op.

ffffrrrraaaauuuuddddeeee
Boeltje binnenste buiten keren en alles openbaar verkopen want Eurosceptic kan niet frauderen dus mag er niemand frauderen of de indruk wekken dat ze frauderen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 26 november 2018 om 07:15.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be