Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2012, 08:07   #21
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De bank zegt consumeren naar de burger toe, de overheid zegt besparen naar de burger toe. Gevolg is dat de economie blijft hangen. Ze krimpt om dan een paar maanden later weer eens te groeien enz. Japan-scenario ?
Ik denk dat de overheid enkel zegt dat we moeten beknotten op onze vrije tijd, ze zeggen mi dus ook dat we meer moeten consumeren/produceren. Het 'besparen' heeft enkel te maken met de staatsschuld, hiervoor heeft men vooral export nodig waar de bevolking aan vrije tijd en welzijn moet inleveren. Het is nu redden wat er te redden valt, zo ook graaien wat er nog te graaien valt, ieder voor zich.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 08:16   #22
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Geld lenen (zelfs tegen hoge interest) aan failliete entiteiten.
Waarom laat men die failiete entiteiten niet gewoon failliet gaan? Ik neem aan dat er altijd wel ergens een opkoper zal zijn die nog winst ziet in de brokstukken, niet?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 09:03   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Waarom laat men die failiete entiteiten niet gewoon failliet gaan? Ik neem aan dat er altijd wel ergens een opkoper zal zijn die nog winst ziet in de brokstukken, niet?
Wat zijn de assets van een failliete staat die nog overblijven ? Wat gebouwen in een verpauperd milieu ?

Een staat is grotendeels een lege doos he. De enige asset die hij heeft, en die echt veel waard is, is macht over een grote groep mensen. Gaat de macht verkocht worden ? Gaat men de parlementaire macht verkopen ? Gaat men de wettelijke macht verkopen ? Dat zou wel nog eens een gunstig koopje kunnen zijn

Ik bied 10 000 Euro voor een rechtbank van eerste aanleg

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2012 om 09:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:59   #24
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Door het verschil tussen een uitgegeven lening en de rente die ze niet meer betalen voor jouw spaargeld dat daarvoor wordt aangewend.
Wel dat is dan ook hun eigenlijke taal en core bussines .

EN mochten ze daar nu tevreden mee zijn en wat minder boven hun stand leven dan zou het nog goed komen .

Ze waren namelijk verwent nietwaar . torenhoge winsten halen op de beurs , en aangezien dat meer opbracht weigerden ze leningen aan kleine bedrijfjes .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:03   #25
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat zijn de assets van een failliete staat die nog overblijven ? Wat gebouwen in een verpauperd milieu ? Een staat is grotendeels een lege doos he. De enige asset die hij heeft, en die echt veel waard is, is macht over een grote groep mensen. Gaat de macht verkocht worden ? Gaat men de parlementaire macht verkopen ? Gaat men de wettelijke macht verkopen ? Dat zou wel nog eens een gunstig koopje kunnen zijn Ik bied 10 000 Euro voor een rechtbank van eerste aanleg
Ik begrijp wat je wil zeggen, ik denk dat we het iets ruimer moeten zien. Als ik er eerst voor zorg dat een land in totale miserie beland, dan kan ik achteraf als redder van dat land komen helpen. Iedereen zal me dan graag zien komen en aanbidden als de grote redder van het land. Men weet echter niet dat ik het ook ben die de miserie heeft veroorzaakt en niemand heeft er een probleem mee dat ik veel rijker wordt, ik ben immers de redder in de ogen van die bevolking. Aangezien ik dan nog meer geld heb, kan ik ondertussen hetzelfde spel spelen met een ander land, op die manier kan ik alleenheerser worden van alle landen, niet? De lege gebouwen die er nog wel staan, is dan enkel handig meegenomen. Het is niet dat gebouwen instorten omdat er geen mensen meer in zitten, dat zou wat overdreven zijn, meen ik.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:08   #26
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wel dat is dan ook hun eigenlijke taal en core bussines. EN mochten ze daar nu tevreden mee zijn en wat minder boven hun stand leven dan zou het nog goed komen. Ze waren namelijk verwent nietwaar . torenhoge winsten halen op de beurs , en aangezien dat meer opbracht weigerden ze leningen aan kleine bedrijfjes.
Verwar je hier 'core bussines' niet met de ontstane zinsverbijstering? Nu, ik begrijp ook dat wanneer je het ene langer volhoudt als het andere, dat je op den duur het ene als 'normaal' en 'core bussines' gaat beschouwen, de gevolgen van deze verwarring zijn dan ook logisch te verklaren op basis van de ontstane zinsverbijstering zelf, niet?

Laatst gewijzigd door MIS : 6 april 2012 om 11:09.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:22   #27
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik denk dat de overheid enkel zegt dat we moeten beknotten op onze vrije tijd, ze zeggen mi dus ook dat we meer moeten consumeren/produceren. Het 'besparen' heeft enkel te maken met de staatsschuld, hiervoor heeft men vooral export nodig waar de bevolking aan vrije tijd en welzijn moet inleveren. Het is nu redden wat er te redden valt, zo ook graaien wat er nog te graaien valt, ieder voor zich.
Belg is wereldkampioen anti-depressiva slikken.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:39   #28
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Belg is wereldkampioen anti-depressiva slikken.
Aan creativiteit is er geen gebrek, de toepassing is een ander paar mouwen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be