Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 maart 2016, 02:11   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat doet ze helemaal niet omdat ze de westerse terreur volledig weglaat.
Alleen de manier waarop is anders, het resultaat is precies hetzelfde.

Denk aan de drone campagne , dat is regelrechte terreur. Iemand die er van word verdacht om op een dag een aanslag te gaan plegen word samen met de toevallige omstanders weggeblazen.
Of de Palestijnen , die regelmatig door Christenen van de aardbodem worden geveegd. In een paar weken tijd al veel meer doden dan alle aanslagen in Europa van de afgelopen 20 jaar bij elkaar opgeteld!

En dan spreek ik nog niet eens over Irak en Afghanistan .

Dat is zo,maar gek genoeg zeg je niets over de manier waarop in Irak de sjiieten en soennieten elkaar al jarenlang met gerichte bomaanslagen bestoken...

En die zijn niet gericht tegen één vooraf bepaald doelwit,maar wel om zoveel mogelijk toevallige omstanders om het leven te helpen...

De islam en de onderlinge confrontatie,hoevéél doden zou dat al te samen hebben opgeleverd de laatste 10 jaar ....
Svennies is offline  
Oud 18 maart 2016, 02:13   #42
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Denk je nu echt dat je ons om het even wat kunt wijsmaken als je het maar genoeg herhaald?
Nee, ik weet zeker dat niet elke moslim zal kiezen voor het extremisme als het er op aan komt, dus steeds als dat idee weer opduikt word , reageer ik daar op.

het hele idee dat straks als de dag daar is, zelfs de meest brave moslims hier zich massaal achter de extremistische interpretatie van islam zullen scharen, of zich zelfs ontpoppen tot levensgevaarlijke jihadisten, die ons dwingen te islamiseren, is niet realistisch .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 18 maart 2016, 02:28   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee, ik weet zeker dat niet elke moslim zal kiezen voor het extremisme als het er op aan komt, dus steeds als dat idee weer opduikt word , reageer ik daar op.

het hele idee dat straks als de dag daar is, zelfs de meest brave moslims hier zich massaal achter de extremistische interpretatie van islam zullen scharen, of zich zelfs ontpoppen tot levensgevaarlijke jihadisten, die ons dwingen te islamiseren, is niet realistisch .

Ik zou maar niet al te zeker zijn als ik u was....

De sociale controle is daar sowieso al sterker dan in onze cultuur....

Die zogenaamde brave moslim zal uiteindelijk géén andere keuze hebben...

Kijk maar naar Indonesië,daar is de verschuiving al bezig,langzaam maar zeker...
Svennies is offline  
Oud 18 maart 2016, 07:39   #44
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee, ik weet zeker dat niet elke moslim zal kiezen voor het extremisme als het er op aan komt, dus steeds als dat idee weer opduikt word , reageer ik daar op.

het hele idee dat straks als de dag daar is, zelfs de meest brave moslims hier zich massaal achter de extremistische interpretatie van islam zullen scharen, of zich zelfs ontpoppen tot levensgevaarlijke jihadisten, die ons dwingen te islamiseren, is niet realistisch .
Ben je zo enggeestig dat je bij extremisme aan geweld denkt.

Waar we schrik voor moeten hebben is datver meer komt van wat er al is.

Censuur, sharia zones, adhaan, gescheiden fitnees, vraag om gescheiden zwembaden,
halal vlees op school en voor vluchtelingen, de tirannie van "ik voel mij beledigd", het vermoorden van kunstenaars, ....

Kijk is rond hoe de islam steeds meer invloed heeft en krijgt, dit terwijl we in een sameleving leefden vrij van het godsdienst juk.
Odol is offline  
Oud 18 maart 2016, 16:25   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor moslim extremisten en islamofoben inderdaad. de islamofoben denken dat omdat ze uitgaan van de ideeën die extremisten hebben.
Oude en beschimmelde geschriften zijn bij uitstek op vele manieren te interpreteren. Ook bij de bijbel zien we dat, het lijkt of sommige aanhangers ideeën hebben die er strijdig mee zijn. Het aantal interpretaties is haast oneindig groot.

Waarom zou dat bij de koran anders zijn ?
Met die vergelijking heb je gelijk maar...dat is NU voor ons van geen belang meer! De fratsen van "onze godsdienst" raken ons niet meer, interesseren ons niet meer, zijn goed voor het museum, dus...
Wanneer gaan we hetzelfde kunnen zeggen ivm de islam?
Wij hebben geen kledijvoorschriften die verband houden met de godsdienst, we eten en drinken wat we willen en wanneer we willen, van kerst- en paasfeest houden we enkel het feest over, zonder dat we ons verplicht voelen om een lam of zo te gaan slachten! Wie nog naar de kerk wil die kan dat doen, de meesten doen dat gewoon niet meer, er zijn enkel nog wat "achterhoedegevechten" over bvb abortus, maar iedereen die dat wil kan dat krijgen enz enz enz
We plegen geen moorden, aanslagen. We tiranniseren onze bevolking niet met een "gedachtenpolitie" of zo...
Wat een wereld van verschil met de islamwereld, ook al zijn er hier en daar verschillen! En vooral, het evolueert eerder slechter dan beter!

Laatst gewijzigd door andev : 18 maart 2016 om 16:35.
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be