Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 30 april 2004, 12:18   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

In de krant HLN van 8 september 2002 (ik hou interessante artikels bij, je kunt nooit weten waar het goed voor is hé?), stond een intervieuw met Prof. Vermeulen, islamoloog aan de Gentse en Leuvense Universiteiten. Hij heeft uitspraken gedaan waar men hem toen voor racist heeft uitgemaakt (Kamerlid Ferdy Willems, toen Spirit, nu Groen!), en kreeg zelfs een blaam van de Leuvense rector. Later werd hij in ere hersteld door de democratische raad van KUL-hoogleraren.
Het is heel intrigerend om sommige van zijn uitspraken in dat intervieuw van bijna twee jaar geleden even op te rakelen.

"Zelfs als moslims ergens als minderheid leefden, hebben ze hun wil en wet uiteindelijk opgelegd aan de lokale bevolking. Altijd en overal. Dat blijkt uit de geschiedenis".

"De tekenen van de islam worden meer en meer opgericht".

"Natuurlijk zullen er zijn die vinden dat ik de islam hier verkeerd voorstel. Dat ze het dan bewijzen. Dat kunnen ze niet en daarom zullen ze proberen mensen DIE DE WAARHEID SPREKEN HET ZWIJGEN OP TE LEGGEN. Ik voorzie dat het binnen tien jaar verboden is op radio en televisie te zeggen dat moslimvrouwen niet de volle rechten van de mens zijn toegekend. Terwijl het waar is hé. En wie zegt dat de koran niet zegt dat een man zijn vrouw mag slaan, liegt. Het staat er in. En dat een vrouw zomaar kan verstoten worden, zelfs zonder dat ze het weet, is ook in overeenstemming met de praktijk in de islam.
MAAR ZE ZULLEN ZEGGEN DAT ZULKE UITSPRAKEN VAN ONVERDRAAGZAAMHEID GETUIGEN. ZE ZULLEN VERHINDEREN DAT EEN WETENSCHAPPELIJK EN KRITISCHE VISIE OP DE ISLAM NOG MAG . Terwijl we die visie toch al 200 jaar toepassen op het christendom en het jodendom. WE ZULLEN _ ONTERECHT_OP EEN LIJN WORDEN GEZET MET NEGATIONISTEN EN REVISIONISTEN. (Hoofdletters van mij)

Hij heeft een vooruitziende blik gehad, maar het heeft geen tien jaar geduurd, maar amper twee !!!

Nog eentje: "Er mogen nu wel problemen zijn met de tweede en derde generatie, de echte zullen pas komen met de zesde en zevende".
jan hyoens is offline  
Oud 30 april 2004, 12:24   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Wat ne racist. Sleep hem voor de rechter. Liefst in Gent.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 30 april 2004, 13:58   #3
basil
Provinciaal Statenlid
 
basil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
Standaard

Radbraken!
Vierendelen!
Villen!
Ophangen!
Geen genade met racisten die de vrije meningsuiting misbruiken!
8)
__________________


Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 30 april 2004, 14:46   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik moet toegeven dat ik verschillende artikelen van prof Vermeulen gelezen heb en ook van Koenraed Elst en das toch wel 't een en "t ander wat die vertellen.
Scary movie is der niks tegen...


Ach zo dadelijk zal er wel iemand komen vertellen dat die twee namen in feite Vlaams Blokkers zijn zeker...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be