Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2015, 11:34   #161
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan me inbeelden dat er in een werkomgeving velen zijn die een hakenkruis zouden dragen, en thuis bepaalde opvattingen hebben, maar waarmee op de werkplek geen probleem mee is.

Een hoofddoek is geen religieus symbool; het is een politiek symbool. (recent gelezen in de gazet; vergeten te noteren van wie dit citaat is).

.
Wat dit symbool betekent, kan mij niet schelen. Ik zal niet stoppen met Moslims te spreken en ik heb nog steeds dezelfde goeie contacten met hen als vroeger.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:34   #162
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een halal beenhouwer...
Is dat zo speciaal?
Mag ik u eens vragen: een wonde verzorgen doe je dat met gewijd water of met een ontsmetting ?

En als je het antwoord geformuleerd hebt voor de wondverzorging, dan stel ik u de vraag:
Een schaap slachten door een Moslim, smaakt dat anders dan een schaap geslacht door een authentieke Limburger ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:36   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zouden er problemen daarmee moeten zijn?
Dat antwoord gaf Mourreau zeer vaak, als het over "zijn" wijken ging.
Moet je nu eens aan de Parijzenaars vragen wat ze daar van denken. (en ook van hun veeel meer en veel grotere wijken in en rond Parijs, Lyon, Bordeaux, Lille-Roubaix, Perpignan en vele vele andere steden).

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:37   #164
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel stopt misschien voor u tot Molenbeek.
Brussel stopt voor mij nergens; Bruxelles is voor mij een verloren stad want het heeft zijn Vlaamse inborst vertrappelt en uitgeroeid... wat Everytime hier probeert te verkopen als verdraagzaamheid...
Voor mij is dat gewoon kulturele genocide en alles behalve een teken van verdraagzaamheid en nog minder van grootheid
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:39   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
doet me een beetje denken aan die Nederlandse oorlogsfotograaf die uit Molenbeek wegtrok wegens onleefbaar door de dwingende en agressieve islamisering en radicalisering daar.

ik vraag me af wat jij stoer van achter je pc over zijn mentaliteit denkt !
hij is stoer omdat hij in een islam-vrije, dure Brusselse gemeente (waarschijnlijk het residentiële Ukkel, Audergem of Watermaal-Bosvoorde) vanwaar het plezierig is om het gepeupel uit te lachen dat opgeschept zit met islamitische criminele bendes. Zelf zou hij nooit in Molenbeek of Anderlecht gaan wonen, want dan schijt hij in zijn broek van de schrik.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:39   #166
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan me inbeelden dat er in een werkomgeving velen zijn die een hakenkruis zouden dragen, en thuis bepaalde opvattingen hebben, maar waarmee op de werkplek geen probleem mee is.

Een hoofddoek is geen religieus symbool; het is een politiek symbool. (recent gelezen in de gazet; vergeten te noteren van wie dit citaat is).

.
En dat is dus een grote denkfout. Er is in de islam geen onderscheid tussen 'religieus' en 'politiek' zoals wij dit kennen.

'Religieus is 'politiek' én 'politiek' is 'relgieus' in de islam. Immers sharia en wet vallen samen. Meer nog, wet zonder sharia is ondenkbaar in een islamstaat. De wetgeving is gesteund op de sharia.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2015 om 11:51.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:39   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat dit symbool betekent, kan mij niet schelen. Ik zal niet stoppen met Moslims te spreken en ik heb nog steeds dezelfde goeie contacten met hen als vroeger.
Dat heeft er niets mee te maken. Dat is zo'n algemene opmerking die even zeverachtig is, als mocht ik nu antwoorden:
- dat ze dames met hoofddoek jou maar een hand mogen geven 's ochtends, vanwege hun extremistische venten
- dat je toch maar uitkijkt als er onder hun kledij zich iets aftekent dat een gordel zou kunnen zijn, met wat attributen aan bevestigd ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:41   #168
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waar ik werk, zijn er velen die de hoofddoek dragen. Geen enkel probleem.
wacht nog enkele jaren, en je vrouw zal die niet mogen dragen, maar moeten dragen
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:41   #169
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad dat is wat ik al altijd beweerd heb; de Islam is enkel een francofonie in het tienvoud... en nu heult de francofonie nog met hen mee, want ze herkennen zichzelf in de 'ik breid mijn kultuur, mijn godsdienst met mijzelf mee uit, overal waar ik ga' en dat is mijn intrinsiek recht (anders gezegd veroveringsrecht) van de francofonie, de Islam, maar de Islam geeft geen cent om de francofonie en zal op haar beurt de francofonie verzwelgen...

En jou grote mond over de franstalige die in Vlaanderen komen wonen en eerst en vooral franstaligen blijven en zich weigeren aan te passen, maar zogezegd de verdraagzamen zijn, die zullen blijven... die grote mond kan je alleen maar opzetten omdat la Belgique dat evangelie, als grondwet, al jarenlang verkondigt en promoot en oplegt en aldus intrinsiek een totaal anti-Vlaams en regelrecht racistisch en onverdraagzaam discour voert...

Maar ik, als franstalig lid van de grote francofonie, ik ben beter dan de anderen... Dat is nu eens een discour dat elke franstalige graag en totaal verdwaasd, dom en verblind aanvaard...

Wie is nu zo wijs om niet vol overtuiging te geloven en na te lopen dat hijzelf beter is dan de rest????

Inderdaad kleuterklas literatuur als geen ander...
Waar spreek ik daarover? De meesten passen zich aan en u weet het zeer goed.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:42   #170
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wacht nog enkele jaren, en je vrouw zal die niet mogen dragen, maar moeten dragen
nee nee, je overdrijft. ze kan ook gewoon zorgen dat ze altijd een zakdoekje bij heeft om haar gezicht af te kuisen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:44   #171
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
over Vlaams-Nationalisten, nuance.
Oh, dat is een zoethoudertje voor de francofonie om niet te moeten erkennen dat ze simpelweg totaal racistisch zijn... Zo van het gaat niet over alle Vlamingen, het gaat enkel over de Vlaams-Nationalisten en natuurlijk elke Vlaming die durft nee te zeggen op hun franstalige eisen of die hun franstalige verzuchtingen ook maar een strohalmbreedte in de weg durft te leggen wordt automatisch in die categorie ondergebracht...

Maar zijzelf zijn breeddrenkend, alleen wat zij mogen geldt niet voor de anderen, daar zorgen ze wel voor.... en wat zij willen, daar draait dan wel iedereen voor op om dat te moeten bewerkstelligen...

Zolang het hun wil is noemen ze het democratie; wanneer het de wil is van de Vlamingen spreken ze van dictatuur... Oei, excuseer, ik had Vlaams-Nationalisten moeten zeggen, de breeddenkende en verdraagzame franstaligen zouden zich anders wil eens gekwest kunnen voelen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 november 2015 om 11:45.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:44   #172
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zouden er problemen daarmee moeten zijn?
omdat dat een politiek symbool is, en politiek wordt niet bedreven op de werkvloer.
Zal het aanvaard worden als ik morgen een zwart hemd draag met een swastika-insigne rond mijn arm? Nee, en terecht. Daarom mogen ook geen hoofddoeken als symbool van de islam, een politieke veroveringsideologie worden gedragen. Dat is zo klaar als kraantjeswater.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:45   #173
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Brussel stopt voor mij nergens; Bruxelles is voor mij een verloren stad want het heeft zijn Vlaamse inborst vertrappelt en uitgeroeid... wat Everytime hier probeert te verkopen als verdraagzaamheid...
Voor mij is dat gewoon kulturele genocide en alles behalve een teken van verdraagzaamheid en nog minder van grootheid
Niets verbiedt Vlamingen naar Brussel te komen wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:45   #174
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Politiek symbool als verzet tegen de secularising van Turkije onder Ataturk.

Link
En voor de Moslims die nu in Europa wonen kan je die lijn gewoon doortrekken. Symbool van verzet tegen de seculiere maatschappij waar ze in leven (en van welke ze vele vruchten plukken).
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:45   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat antwoord gaf Mourreau zeer vaak, als het over "zijn" wijken ging.
Moet je nu eens aan de Parijzenaars vragen wat ze daar van denken. (en ook van hun veeel meer en veel grotere wijken in en rond Parijs, Lyon, Bordeaux, Lille-Roubaix, Perpignan en vele vele andere steden).

.
Mourreaux was er ene die in die moslimbuurten zei : "Tu me fous la paix, et moi je t'emmerde pas".

Ja, Mourreaux heeft zijn sporen alleszins wel achter gelaten in Molenbeek.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:47   #176
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zouden er problemen daarmee moeten zijn?
Kijk eens wat verder in de wereld dan je bekrompen Bruxelles...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:48   #177
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij is stoer omdat hij in een islam-vrije, dure Brusselse gemeente (waarschijnlijk het residentiële Ukkel, Audergem of Watermaal-Bosvoorde) vanwaar het plezierig is om het gepeupel uit te lachen dat opgeschept zit met islamitische criminele bendes. Zelf zou hij nooit in Molenbeek of Anderlecht gaan wonen, want dan schijt hij in zijn broek van de schrik.
Spreek niet over wat u niet weet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:48   #178
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een hoofddoek is geen religieus symbool; het is een politiek symbool.
jaja. mijn 90jr oud mémétje die nog iedere dag met hoofddoek buiten komt draagt duidelijk dat sjaaltje om het politieke symbool.

/sarcasm off
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:48   #179
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niets verbiedt Vlamingen naar Brussel te komen wonen.
binnenkort wil niemand nog naar Brussel komen. Uw franstalige "copains" hebben er een mooi potje van gemaakt.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 11:49   #180
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wacht nog enkele jaren, en je vrouw zal die niet mogen dragen, maar moeten dragen
De grap van de dag?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be