Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 20 april 2006, 12:07   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 12:18   #42
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?
Draai het eens om he Bhairav
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun,dat zou pas een truttensamenleving zijn.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 20 april 2006 om 12:18.
BitterSweet is offline  
Oud 20 april 2006, 12:18   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?
Je zit er weeral naast, Bhairhav.

Zelfs een wolfsjong dat kon overleven zonder zijn natuurlijke moeder zal moeten vechten wil het in andermans roedel worden aanvaard. Zonder roedel die hem opneemt zal het wolfsjong maar een kort en onaagenaam leven te beurt vallen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 12:19.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 12:34   #44
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Die wolfsjong kent ook ni anders.
Wij worden door de overheden op de juiste manier bepampert (de ganse bevolking) zodat we ze nodig hebben. Machtshebbers creëren behoeftes en problemen zodat we ze nodig hebben en gij zijt een goed voorbeeld van een type die daar in trapt en zelfs er voor vecht om zo dom te kunnen zijn. En dan maar vitten op een klein percentage (de meeste mensen zijn nog schapen die niet voorzichzelf kunnen denken) die "bepampert" zou zijn. Ocharmekes toch.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 12:36   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Draai het eens om he Bhairav
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun,dat zou pas een truttensamenleving zijn.
Omdat wij er achter gevraagd hebben met onze welvaart. Het capitalisme verovert de ganse wereld en dan cynisch zeggen tegen de armen dat ze maar moeten werken. Klinkt volwassen en realistisch, maar creëert vijanden (niet alleen moslims) die op een dag ons wel zullen verslaan op een of andere manier.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 12:45   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Met andere woorden: Jij wil geen doordeweekse werkseut worden maar wel alles hebben waar het overgrote deel van de mensheid nooit anders dan hard heeft moeten voor werken.

Gelukkig heb je één troost: geld (alleen) maakt niet gelukkig...
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 12:46   #47
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja dat wil ik. Wiens fout is dat? Die van mijzelf of de samenleving die mij grootgebracht heeft?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 12:58   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja dat wil ik. Wiens fout is dat? Die van mijzelf of de samenleving die mij grootgebracht heeft?
Het zijn je ouders die al een fout maakten door jou op de wereld te zetten. Niettemin ben jij zelf de grootse schuldige daar jij, welbewust, kiest om te zijn en te blijven wie je wil zijn. Je hebt een eigen, vrije wil meegekregen die je in staat stelt om het ook anders te willen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 13:36   #49
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.
Campagnes helpen niet alleen zelden en bereiken vaak het omgekeerde van wat ze beogen, hun echte doel is ook anders dan wat ze voorwenden. Het is de elite die ons via de staat probeert "op te voeden" en te controleren. De overheid moet haar burgers ernstig nemen en hun bevelen uitvoeren, niet ze - godbetert - opvoeden.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 13:40   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?

Stel er onmiddelijke deportatie tegenover en ze zullen al anders piepen,
Herr Flick is offline  
Oud 20 april 2006, 13:41   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.
Ach Knuppel, de botsing met de realiteit komt. Uitgesteld door de welvaarts- en hangmatmaatschappij, maar komen doet ze. Het ontwaken voor heel wat (tegen dan oude) jongeren zal hard zijn. Je kan alleen zorgen dat je eigen kinderen gewapend zijn tegen de schok die komen gaat, en je om de onvoorbereiden niet langer bekommeren.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 13:55   #52
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

MAW; jullie houden niet van de jeugd.
Die botsing met de realiteit doet trouwens mensen nog méér afgesloten leven van de burgertrutterij. Maar ik vraag mij af of jullie dat ooit gaan inzien.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 13:58   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
MAW; jullie houden niet van de jeugd.
Hoe kom je daarbij???

Natuurlijk hou ik van de jeugd.

Citaat:
Die botsing met de realiteit doet trouwens mensen nog méér afgesloten leven van de burgertrutterij. Maar ik vraag mij af of jullie dat ooit gaan inzien.
Kijk 'es, hoe graag je het ook anders zou willen, de realiteit is de realiteit. daar kan geen liegende welvaartsstaat tegenop. Het enige wat je als ouder kan doen is je kinderen leren voorbereid zijn op die realiteit: opvoeding dus, en zo zijn we weer bij Knuppels uitgangspunt.

Laatst gewijzigd door baarle : 20 april 2006 om 13:58.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 14:15   #54
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja uiteraard. Maar dan zijde verplicht ze een jeugd te geven die belange niet zo plezant is als ze eigenlijk zou kunnen zijn. Ge zou die kinderen in de plaats moeten opvoeden voor een samenleving die 1 grote ontsnapping is van de realiteit waardoor ze zich nooit volledig kunnen ontplooien, want ze moeten zich aan regeltjes houden die uiteindelijk ook maar bedoelt zijn om ze in het gareel te houden, in naam van een capitalistisch bedroven systeem dan nog wel... Veel plezier ermee.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 14:18   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja uiteraard. Maar dan zijde verplicht ze een jeugd te geven die belange niet zo plezant is als ze eigenlijk zou kunnen zijn. Ge zou die kinderen in de plaats moeten opvoeden voor een samenleving die 1 grote ontsnapping is van de realiteit waardoor ze zich nooit volledig kunnen ontplooien, want ze moeten zich aan regeltjes houden die uiteindelijk ook maar bedoelt zijn om ze in het gareel te houden, in naam van een capitalistisch bedroven systeem dan nog wel... Veel plezier ermee.
Nee hoor. Jij ziet opvoeding als een voorbereiding op omgaan met de maatschappij. Ik zie het als een voorbereiding op omgaan met de realiteit. Dat is het omgekeerde van ontsnappen.

Dat jij het verschil niet ziet, versterkt de indruk dat jij er op dit moment in slaagt te ontsnappen aan die realiteit. Dank zij de maatschappij die je daarvoor de middelen geeft.

Het probleem is dat dat laatste niet zo zal blijven, en dan wordt de botsing met de realiteit onvermijdelijk.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 14:23   #56
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik zie dat verschil wel. Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 14:25   #57
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nee hoor. Jij ziet opvoeding als een voorbereiding op omgaan met de maatschappij. Ik zie het als een voorbereiding op omgaan met de realiteit. Dat is het omgekeerde van ontsnappen.

Dat jij het verschil niet ziet, versterkt de indruk dat jij er op dit moment in slaagt te ontsnappen aan die realiteit. Dank zij de maatschappij die je daarvoor de middelen geeft.

Het probleem is dat dat laatste niet zo zal blijven, en dan wordt de botsing met de realiteit onvermijdelijk.
MAW sterven is de realiteit? Dus het leven is een illusie?
Wat is die zogezegde realiteit? Da ik moe werken? In mijn geval allicht niet, door omstandigheden die ik u lekker ni ga zeggen. Begin ni te zeiken dat ik lieg, want dan had ik wel iets kunnen vezinnen...
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 14:49   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik zie dat verschil wel. Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...
Kijk Bhairav, op school worden de leraars aan handen en voeten gebonden door de politiek. Je ouders zijn dat ook voor eens stuk, maar een stuk minder.
Feit is dat iedereen fouten maakt. Mijn ouders maakten die ook tegenover mij, wees maar gerust. En op mijn beurt zal ikzelf fouten gemaakt hebben tegenover mijn kinderen.
Niettemin kan ik bewijzen dat ik uit een hele grote familie kom die wel de burgertrutjes heeft voortgebracht waar jij zo op neerkijkt maar ze heeft tenminste geen enkele misdadiger of niksnut afgeleverd.
Ik heb dus om mijn beurt weer drie identieke burgertrutjes op de wereld gezet en opgevoed.
Allemaal werken ze.
Niemand is drugsverslaafd.
Iedereen is min of meer tevreden met zijn burgertrutjesbestaan.

Kort geleden kwam mijn kleinkind op bezoek...met een zelf bijeengespaarde MP3...

Geloof het of niet, maar om dat kind volwassen te zien worden wil ik desnoods mijn kapotte rug nog verder kapot werken opdat niksnutten van jouw soort niets tekort komen ook al weigeren ze er zelf voor te werken of te sparen.

Jammer genoeg weet ik dat ik mijn kleinkind daardoor niet kan garanderen dat hij niet de volgende zal zijn die een mes in zijn lijf krijgt als hij zich zijn speelgoed niet laat afpakken.
Dat kan alleen op de dag dat alle niksnutten besef krijgen van hun eigen verantwoordelijkheid, en niet langer weigeren om ze ook zelf op te nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 14:51   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik zie dat verschil wel.
Goed zo.

Citaat:
Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...
Dat lijkt me een probleem te gaan opleveren. Als de maatschappelijke ontsnappingsroute beperkt wordt of wegvalt.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 14:52   #60
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Die dag komt er ni. Ik zou maar niet op die profetieën vertrouwen...
Bhairav is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be