Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2023, 11:56   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard Ondertussen in Tennessee (of een andere MAGA staat).

Ik ga geen apart draadje maken voor elke MAGA-staat dus…

Terzake: Tennessee House heeft een wet gestemd waarbij een ambtenaar mag beslissen een huwelijk te weigeren indien deze ingaat tegen zijn person’s conscience or religious beliefs.

https://newrepublic.com/feeds/168326/ticker

Volledig ongrondwettelijk uiteraard, maar dit is uiteraard bedoeld om Obergfell vs. Hoges te vernietigen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 12:33   #2
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ga geen apart draadje maken voor elke MAGA-staat dus…

Terzake: Tennessee House heeft een wet gestemd waarbij een ambtenaar mag beslissen een huwelijk te weigeren indien deze ingaat tegen zijn person’s conscience or religious beliefs.

https://newrepublic.com/feeds/168326/ticker

Volledig ongrondwettelijk uiteraard, maar dit is uiteraard bedoeld om Obergfell vs. Hoges te vernietigen.
Ik vertrouw websites die geen commentaren van het plebs toestaan niet.

Dat gezegd zijnde, ik heb geen staats-ambtenaar nodig om te weten of ik gehuwd ben of niet. En ook geen priester.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2023 om 12:34.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 12:54   #3
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik vertrouw websites die geen commentaren van het plebs toestaan niet.

Dat gezegd zijnde, ik heb geen staats-ambtenaar nodig om te weten of ik gehuwd ben of niet. En ook geen priester.
dat mag wel zijn, maar de Staat hanteert wel bepaalde voor- en nadelen aan het feit of ge nu getrouwd zijt of niet
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 13:13   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Ik ga geen apart draadje maken maar ik maak weer een apart draadje ...


'could' ... 'would' ... dan doet toch gewoon een andere ambtenaar of een andere religieuze instelling het huwelijk ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 14:12   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ga geen apart draadje maken maar ik maak weer een apart draadje ...


'could' ... 'would' ... dan doet toch gewoon een andere ambtenaar of een andere religieuze instelling het huwelijk ...
Wat suggereer je, dat ik het in Binnenland zet of dat ik het in de Florida draad zet terwijl het niet over Florida gaat?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 14:17   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dat mag wel zijn, maar de Staat hanteert wel bepaalde voor- en nadelen aan het feit of ge nu getrouwd zijt of niet
Ja en het is weer zo’n krankzinnige wet. De ambtenaar kan voor om het even welke reden een huwelijk weigeren. Ze gaan ervan uit dat de ‘ambtenaar in kwestie’ een Maga-religioot is uiteraard. Maar die wet kan evengoed gebruikt worden om heterohuwelijken tegen te houden als de ambtenaar het tegen zijn persoonlijke geweten vindt. Of om Republikeinse mannen te verbieden om te trouwen omdat hij tegen Republikeinen is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 22:43   #7
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dat mag wel zijn, maar de Staat hanteert wel bepaalde voor- en nadelen aan het feit of ge nu getrouwd zijt of niet
En dan? Nogmaals, mijn vrouw en ik hebben voor mekaar gekozen. En een boek of een kruisje veranderen daar niets aan.

De staat of de kerk heeft zich niet te moeien met een op vrije basis tot stand gekomen levensverbintenis.

Dien boek, of dat kruisje, is omwille van de controle. Wat zou een voor- of een nadeel in de marge daar nu aan veranderen.

Dus als 2 homo’s op mekaars rug willen kruipen, of 2 potten den helen dag met ne vis-bek willen rondlopen? Als dat vrijwillig is, ze doen maar.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 08:07   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja en het is weer zo’n krankzinnige wet. De ambtenaar kan voor om het even welke reden een huwelijk weigeren. Ze gaan ervan uit dat de ‘ambtenaar in kwestie’ een Maga-religioot is uiteraard. Maar die wet kan evengoed gebruikt worden om heterohuwelijken tegen te houden als de ambtenaar het tegen zijn persoonlijke geweten vindt. Of om Republikeinse mannen te verbieden om te trouwen omdat hij tegen Republikeinen is.
Straks gaat er nog een woke ambtenaar een huwelijk tussen een kieken en een hond goedkeuren
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 08:08   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De staat of de kerk heeft zich niet te moeien met een op vrije basis tot stand gekomen levensverbintenis.
Maar daar moeit de staat zich ook niet mee. Het is als ge ERKENNING door die staat wilt dat die er zich mee moeit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 10:43   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Nu ook in Tennessee (gelijkaardige wetsontwerpen zitten in de pipeline in andere MAGA) staten:

https://www.demorgen.be/nieuws/conse...uwen~b70af54e/

Citaat:
In het kielzog van zulke protesten hebben Republikeinse volksvertegenwoordigers in vijftien staten wetten opgesteld die dragshows aan banden moeten leggen. Tennessee was vorige week de eerste staat waar zo’n wet ook echt werd aangenomen. Het is er nu verboden voor ‘mannelijke of vrouwelijke imitatoren’ om ‘vermaak dat aan wellustigheid appelleert’ op te voeren op een plek waar kinderen dat zouden kunnen zien.
Dat is natuurlijk ook weer flagrant tegen de constitutie want discriminerend. Het is verboden voor imitatoren, maar niet voor niet imitatoren?

Straks maken de MAGA republikeinen nog wetten die enkel voor Democraten geldig zijn en niet voor henzelf.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 12:36   #11
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu ook in Tennessee (gelijkaardige wetsontwerpen zitten in de pipeline in andere MAGA) staten:

https://www.demorgen.be/nieuws/conse...uwen~b70af54e/



Dat is natuurlijk ook weer flagrant tegen de constitutie want discriminerend. Het is verboden voor imitatoren, maar niet voor niet imitatoren?

Straks maken de MAGA republikeinen nog wetten die enkel voor Democraten geldig zijn en niet voor henzelf.
De democraten zijn met dat laatste al goed bezig ja.

https://pjmedia.com/news-and-politic...-left-n1676936
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 12:37   #12
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar daar moeit de staat zich ook niet mee. Het is als ge ERKENNING door die staat wilt dat die er zich mee moeit.
Uiteraard moeit de staat zich.

https://forum.politics.be/showpost.p...72&postcount=3
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 12:40   #13
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Straks gaat er nog een woke ambtenaar een huwelijk tussen een kieken en een hond goedkeuren
In Nederland bestaat er Partij voor de Dieren, die aan de discriminatie van de dieren een einde wil stellen. Ten einde zo snel mogelijk een grotere diversiteit te bekomen wordt aangeraden de verschillende diersoorten met elkaar te kruisen. De resultaten zijn hoopgevend.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 12:42   #14
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In Nederland bestaat er Partij voor de Dieren, die aan de discriminatie van de dieren een einde wil stellen. Ten einde zo snel mogelijk een grotere diversiteit te bekomen wordt aangeraden de verschillende diersoorten met elkaar te kruisen. De resultaten zijn hoopgevend.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 12:54   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Eh, nee, je wil privileges van de staat en die geeft dat aan de copains he

Men doet hier of het hebben van een relatie door de staat gekeurd wordt. Nee, het bekomen van een administratief statuut word door de staat gekeurd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 16:02   #16
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, nee, je wil privileges van de staat en die geeft dat aan de copains he

Men doet hier of het hebben van een relatie door de staat gekeurd wordt. Nee, het bekomen van een administratief statuut word door de staat gekeurd.
Ik wil geen privileges van de staat. De staat pikt mijn geld in hé, niet andersom. Ik ben hier de slaaf hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 17:48   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik wil geen privileges van de staat. De staat pikt mijn geld in hé, niet andersom. Ik ben hier de slaaf hé.
Alles is relatief, da's waar. Maar "huwelijk" is gewoon een administratieve toestand om voordelen (of laat ons zeggen, minder nadelen) van de staat te hebben, dat heeft helemaal niks te zien met de relatie tussen wezens, het is iets administratiefs. Dat administratievelingen zich dus moeien met iets administratiefs is niet zo uitzonderlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 17:55   #18
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles is relatief, da's waar. Maar "huwelijk" is gewoon een administratieve toestand om voordelen (of laat ons zeggen, minder nadelen) van de staat te hebben, dat heeft helemaal niks te zien met de relatie tussen wezens, het is iets administratiefs. Dat administratievelingen zich dus moeien met iets administratiefs is niet zo uitzonderlijk.
Maar natuurlijk mon ami. Maar voor de overgrote meerderheid van de wereld, die zijn pas "getrouwd" als er een boek naast ligt of er een kruisje op hun hoofd werd gegeven hé.
En dan verandert het gegeven hé.

"gij moogt trouwen, en gij moogt dat niet."

En als ge dan waarde aan dat instituut geeft, dan is dat een probleem dat ge niet "moogt" trouwen hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 11:08   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

En het gaat maar door.
Arkansas schaft Wet tegen Kinderarbeid af.

https://www.theguardian.com/us-news/...or-protections

Citaat:
The governor of Arkansas, Sarah Huckabee Sanders, on Tuesday signed a bill that significantly rolls back protections against child labor, eliminating state requirements to verify that children are at least 16 before they receive a job.
Citaat:
The bill’s sponsor, Rebecca Burkes, told KNWA the previous regulation was “one small burden on businesses, and also steps in front of parents’ decision-making process about whether their child under 16 years of age can get a job”.

Passage of the Youth Hiring Act of 2023 represents the latest attempt in mostly Republican-led states to loosen child labor laws, despite federal officials seeking to crack down on offenses.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 23:26   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Ondertussen in Texas: wetsvoorstel om de tien geboden in koeien van letters in alle leslokalen te hangen. Tot zover scheiding van kerk en staat en vrijheid van godsdienst.

https://www.rawstory.com/texas-to-ta...om-2659735238/

Citaat:
The Texas state Senate Education Committee this week will take up a bill requiring the Ten Commandments to be installed in every public school classroom, and another that would allow schools to hire pastors or chaplains instead of counselors.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be