Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2021, 11:42   #81
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ze gaan nu de PS wat achternahollen. Arme O-VLD en CD&V. Arme Alexander Stalker.
Ze zouden beter Ecolo achterna hollen en de moslim kaart trekken. Daar vallen nog wat zieltje te rapen denk ik. Maar hun ecologische geloofwaardigheid is ver zoek. Ik vraag me af of Anuna nog wel op groen gaat stemmen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 11:53   #82
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ze zouden beter Ecolo achterna hollen en de moslim kaart trekken. Daar vallen nog wat zieltje te rapen denk ik. Maar hun ecologische geloofwaardigheid is ver zoek. Ik vraag me af of Anuna nog wel op groen gaat stemmen.
Dat doen ze al jaren. Zonder Ecolo zijn ze nobody. Ze zijn een typisch voorbeeld van een Belgisch-nationalistische traditionele partij. Ook hun score in Vlaanderen ligt op dat niveau.
Allee, ze lagen op dat niveau tot de bocht van Almaci.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 15:52   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ze gaan nu de PS wat achternahollen. Arme O-VLD en CD&V. Arme Alexander Stalker.
Eigen schuld, dikke bult.
Alexander de stekkertrekker wist van te voren welk lot hem te wachten stond in een zeven-partijen-regering van loosers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 15:53   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
De kak wordt ingetrokken. Het groene fundamentalisme komt zichzelf tegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 16:38   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Eigen schuld, dikke bult.
Alexander de stekkertrekker wist van te voren welk lot hem te wachten stond in een zeven-partijen-regering van loosers.
Voor die loosers geldt "Eendracht maakt macht" .

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 12:24   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als er maar één kerncentrale hier knalt, dan gaat het licht ook uit voor heel wat mensen.

Eos.:

“Risicoberekeningen, allemaal goed en wel, maar wat zijn de gevolgen van een ernstig incident in Doel of Tihange? Die gevolgen kunnen groot zijn. Volgens het vakblad Nature is de kerncentrale van Doel zelfs de Europese koploper op het vlak van het grootste aantal omwonenden – negen miljoen in een straal van 75 kilometer. Tihange staat in diezelfde ranglijst op de vijfde plaats. Bovendien behoren Doel 1 en 2 en Tihange 1 tot de oudste (commerciële) kernreactors ter wereld.
Tijd om ze te vernieuwen dan hé.

Als mijn auto versleten is, vervang ik die door een nieuwere, modernere, ecologischere versie.

Niet door paard- en kar.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 september 2021 om 12:25.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 13:34   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tijd om ze te vernieuwen dan hé.

Als mijn auto versleten is, vervang ik die door een nieuwere, modernere, ecologischere versie.

Niet door paard- en kar.
Dat is dan weer een andere discussie. Het financiele saldo bij het langer openhouden van D4/T3 zal ongetwijfeld in het voordeel van de kerncentrales zijn (evenals het milieuvoordeel trouwens). Bij nieuwe, modernere, ecologische en wat weet ik nog allemaal, zal het wel iets ingewikkelder zijn. Nieuwe voorschriften en bijkomende eisen kunnen het geheel zo duur maken, dat het niet meer rendabel is. Vraag mij trouwens af of men nog privéinvesteerders hiervoor gaat vinden, rekening houdend met de melkkoe die de overheid de laatste decennia van de kerncentrales heeft gemaakt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 13:39   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan weer een andere discussie. Het financiele saldo bij het langer openhouden van D4/T3 zal ongetwijfeld in het voordeel van de kerncentrales zijn (evenals het milieuvoordeel trouwens).
Daar kan men zelfs aan twijfelen. Stel dat men alle onderhoud en dergelijke heeft weggelaten, en gepland heeft om "tot op de draad versleten" te eindigen in 2025. Als men nu gigantisch veel onderhoudswerk en dergelijke moet doen om terug "op norm" te zijn voor 2 jaartjes, is het niet gezegd dat dat netto winstgevend is.

Stel dat uw banden versleten zijn, ge een nieuwe uitlaat moet hebben, uw remschijven moeten vervangen worden, en dergelijke meer na 2025. Ge kunt het tot dan trekken door alles nog net door de vorige keuring te krijgen, en dan op sleet verder te gaan. Maar als gij nu tot 2027 moet doorgaan, gaat ge een waslijst aan reparaties krijgen. Gaan die 2 jaar nog rendabel zijn ? Mocht men zeggen, nog 10 jaar erbij, ja, dan wel. Maar voor 2 jaar ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 13:44   #89
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

D2/T3 gaan nog makkelijk een generatie mee. Alleen is het zo dat de Vivaldi-club de beheerder van de kerncentrales weinig stimulans heeft gegeven om het onderhoud op punt te blijven houden. Maar dat komt dan voor rekening van het Vivaldi-clubje.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 14:34   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar kan men zelfs aan twijfelen. Stel dat men alle onderhoud en dergelijke heeft weggelaten, en gepland heeft om "tot op de draad versleten" te eindigen in 2025. Als men nu gigantisch veel onderhoudswerk en dergelijke moet doen om terug "op norm" te zijn voor 2 jaartjes, is het niet gezegd dat dat netto winstgevend is.

Stel dat uw banden versleten zijn, ge een nieuwe uitlaat moet hebben, uw remschijven moeten vervangen worden, en dergelijke meer na 2025. Ge kunt het tot dan trekken door alles nog net door de vorige keuring te krijgen, en dan op sleet verder te gaan. Maar als gij nu tot 2027 moet doorgaan, gaat ge een waslijst aan reparaties krijgen. Gaan die 2 jaar nog rendabel zijn ? Mocht men zeggen, nog 10 jaar erbij, ja, dan wel. Maar voor 2 jaar ?
Het is wel 10 jaar waarover een eventuele verlenging zou (moeten) gaan. Denk ook niet dat twee jaar de moeite zal zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 15:43   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is wel 10 jaar waarover een eventuele verlenging zou (moeten) gaan. Denk ook niet dat twee jaar de moeite zal zijn.
Ah, sorry, ik dacht dat het 2 jaar was. Misbegrepen. Ja, 10 jaar dat is inderdaad de moeite.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 23:28   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar kan men zelfs aan twijfelen. Stel dat men alle onderhoud en dergelijke heeft weggelaten, en gepland heeft om "tot op de draad versleten" te eindigen in 2025. Als men nu gigantisch veel onderhoudswerk en dergelijke moet doen om terug "op norm" te zijn voor 2 jaartjes, is het niet gezegd dat dat netto winstgevend is.

Stel dat uw banden versleten zijn, ge een nieuwe uitlaat moet hebben, uw remschijven moeten vervangen worden, en dergelijke meer na 2025. Ge kunt het tot dan trekken door alles nog net door de vorige keuring te krijgen, en dan op sleet verder te gaan. Maar als gij nu tot 2027 moet doorgaan, gaat ge een waslijst aan reparaties krijgen. Gaan die 2 jaar nog rendabel zijn ? Mocht men zeggen, nog 10 jaar erbij, ja, dan wel. Maar voor 2 jaar ?
Zoals ik in andere draden ook al geschreven had. Dat is wat de uitbaters aan't doen zijn. Als oompje (r)overheid nu gaat zeiken dat ze langer moeten open blijven, dan gaat oompje (r)overheid die nieuwe uitlaat, remschijven en alle andere schade door achterstallig onderhoud mogen ophoesten. Is het nu voor 2 maand of 10 jaar, daar ligt de Franse overheid niet wakker van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2021 om 23:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 23:38   #93
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik in andere draden ook al geschreven had. Dat is wat de uitbaters aan't doen zijn. Als oompje (r)overheid nu gaat zeiken dat ze langer moeten open blijven, dan gaat oompje (r)overheid die nieuwe uitlaat, remschijven en alle andere schade door achterstallig onderhoud mogen ophoesten. Is het nu voor 2 maand of 10 jaar, daar ligt de Franse overheid niet wakker van.
Slecht onderhoud van Vivaldi dus.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 09:47   #94
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan weer een andere discussie. Het financiele saldo bij het langer openhouden van D4/T3 zal ongetwijfeld in het voordeel van de kerncentrales zijn (evenals het milieuvoordeel trouwens). Bij nieuwe, modernere, ecologische en wat weet ik nog allemaal, zal het wel iets ingewikkelder zijn. Nieuwe voorschriften en bijkomende eisen kunnen het geheel zo duur maken, dat het niet meer rendabel is. Vraag mij trouwens af of men nog privéinvesteerders hiervoor gaat vinden, rekening houdend met de melkkoe die de overheid de laatste decennia van de kerncentrales heeft gemaakt.
Tja, men verkondigt al jaren dat de schade van de klimaatopwarming veel groter zal zijn dan de kost om de klimaatopwarming tegen te gaan.

Dan mag het wat kosten hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:13   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Slecht onderhoud van Vivaldi dus.
Eerder stommiteiten van Verafstoot en DiSupo.
Dat de regeringen daarna gewoon verder deden met de financiële lijken in kasten en schuiven te steken met de filosofie "na ons de zondvloed", is gewoon "business as usual".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 september 2021 om 10:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be