Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2012, 22:48   #61
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, ik denk dat inderdaad. Een bear market zoals in 2008 zie ik niet terugkomen, misschien nog wel enkele correcties, maar op lange termijn geloof ik terug in een (gematigde) bull market voor stocks en de economie in het algemeen.
Hallo, ik kom u alweer ambeteren inzake deze post.
Heeft u het hier over een geloof in termen van religie of in termen van gegevens -> conclusies?
Ja, op lange termijn is er altijd een bull market voor stocks en economie in het algemeen.
Dat is niet moeilijk, want het gewicht van de stier wordt gemeten in euro's of dollars.
Kijk maar, een bull markt van zelfs een hele eeuw:

Helpt dit u te begrijpen dat uw zin eigenlijk totaal nikszeggend is?
Of dien ik dat nog wat nader uit te leggen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 23 februari 2012 om 22:49.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 00:31   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik zal u eens een revolver geven met slechts één lege kamer. Speel jij maar russische roulette: de kans dat je door uw kop schiet is 50%. Aja, offwel is er een kogel, ofwel niet
nono, het is 1 volle kamer op een 5 of 6 schots.

Nog steeds evenveel geld in te zetten?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 00:34   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat werd uitgelegd in voorgaande posts.

Ballonnetje 1:
De Europese Centrale Bank, het grootste fraude-instituut van de EU centrale planning, heeft in december 500 miljard nieuwe euro's uitgeleend aan 490 banken in 18 EU landen.

Ballonnetje 2:
In de daaropvolgende weken en maanden regent het plotseling geld in alle richtingen tussen het kransje overheden/banken en hun parasitaire achterban. En kunnen systeeminstituten, die eerder zelf in financieel nauwe schoentjes zaten, plots 120+ miljard euro gooien naar het Griekse Roverheidsbedrijf, 57% van de schulden ervan kwijtschelden, en volgens analysten op kortere termijn zelfs 75% van de schulden kwijtschelden.

Ballonnetje 3:
In de daaropvolgende weken en maanden sprinten de koersen in quasi alle papiermarkten vooruit, inclusief de spot prijzen van grondstoffen als edelmetalen. Waarom? Omdat een EU crisis weer werd uitgesteld (het woord 'opgelost' zou misplaatst geweest zijn), de perceptie heerst dat de Euro weer sterker 'lijkt', en de dollar formule-matig dus zwakker.

We hebben dus 3 ballonnetjes en we hoeven enkel de touwtjes samen te knopen om de keten van oorzaken en gevolgen te snappen.

Maar uitleg is in bepaalde gevallen nutteloos.
Omdat er twee soorten houdingen hiertegenover zijn.
- De eerste houding is deze van degene die bijleert en inzicht krijgt.
- De tweede houding is deze van degene die het weet, maar aan de zijde van het legaal-luie deel van de bevolking staat, en dus niet graag heeft dat mensen andere manieren (zoals zilver) gebruiken om de diefstal door hun luie zijde te ontlopen.

Niettegenstaande bovenstaande gegevens hier dus reeds eerder werden gezegd en samen'geknoopt', beweert u hier 'weet ik niet'.

Natuurlijk kunnen degenen met deze tweede houding dat niet gezegd krijgen, en dus zijn ze gedoemd om zich in discussies te gedragen als gaten in het niets die ook van niets weten.


Wat is er 'fragiel' aan de 'samenknoping' van de 'ballonnetjes' hierboven?
Wat klopt er niet?
Wat is in tegenspraak?
Wat zegt u hier eigenlijk met uw post?
U had net zogoed kunnen repliceren met:
'<argumentkuch>Het is allemaal niet waar! </argumentkuch>'
Dus had Griekenland om één of andere reden dat geld niet gehad...had iedereen zijn geld verloren?

Spreken we nu over voorkennis of niet?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 01:03   #64
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus had Griekenland om één of andere reden dat geld niet gehad...had iedereen zijn geld verloren?

Spreken we nu over voorkennis of niet?
Waarom quote u eigenlijk een post van mij, als u toch niet reageert op wat erin wordt gezegd?
Bladvulling?

Inzake wat er gebeurt als het Griekse Roverheidsbedrijf geen euro's had gekregen: het ging failliet zijn gegaan.
Bedrijven die andermans produkten kopen maar de facturen ervoor niet betalen zijn slechte bedrijven. Slechte bedrijven dienen te verdwijnen van de markt.
Dan stoppen ze met middelen te verbrassen, en komen die middelen vrij voor de andere bedrijven.
Hoger aanbod, dalende prijs. Meer kunnen kopen. Investeren. Kortom, het omgekeerde proces van wat de crisis bracht.

En... wat is hier de relevantie van het begrip "voorkennis"?
Geen?
Antwoord is dan "Niks" ?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 februari 2012 om 01:06.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 01:10   #65
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
nono, het is 1 volle kamer op een 5 of 6 schots.

Nog steeds evenveel geld in te zetten?
Men zegt dat 1 volle kamer voor doetjes is.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 10:14   #66
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Ik hou verkoopcijfers van hier en daar van zilver in de gaten.
Februari was een barslechte verkoopmaand (hetgeen goed nieuws is, mensen die stoppen met kopen als de prijs door papierspelers omhooggedreven werd, lesje geleerd)
Het was van 2008 geleden dat er nog een maand was die zo weinig zilver verkocht.
Goud idem.
Maar sinds 3 dagen kwam daar plots een sterke verandering in. Het is nu nog "maar" de slechtste maand sinds november 2011.
Ik vroeg me al enige tijd af wat dit verklaarde.
Gisteren dan plots die sterke prijstoename die leidde tot het doorbreken van de $35 grens die nu al sinds october standhield, niemand wilde er nog boven kopen.
En vanochtend ontdekte ik de vermoedelijke reden, de monetaire basis van de dollar vertoonde al een versnellende stijgende trend, maar totnogtoe was dat gewoon een eerdere langzaam dalende trend ongedaan maken.
Echter, ze schoot nu tot boven de QE1+QE2 grens van 2720, die bereikt werd in juni 2011 toen de laatste QE2 dollars op de balans kwamen. Ze is nu 2753 miljard dollar.
Dus blijkbaar zitten ze daar nu dollars bij te maken, niettegenstaande ik dat nergens las.
En blijkbaar wisten sommige Amerikanen dat al 3 dagen geleden want het zijn net de zilver (niet goud) verkoopcijfers van de US Mint die zo abrupt toenamen de laatste dagen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 12:14   #67
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik hou verkoopcijfers van hier en daar van zilver in de gaten.
Februari was een barslechte verkoopmaand (hetgeen goed nieuws is, mensen die stoppen met kopen als de prijs door papierspelers omhooggedreven werd, lesje geleerd)
Het was van 2008 geleden dat er nog een maand was die zo weinig zilver verkocht.
Goud idem.
Maar sinds 3 dagen kwam daar plots een sterke verandering in. Het is nu nog "maar" de slechtste maand sinds november 2011.
Ik vroeg me al enige tijd af wat dit verklaarde.
Gisteren dan plots die sterke prijstoename die leidde tot het doorbreken van de $35 grens die nu al sinds october standhield, niemand wilde er nog boven kopen.
En vanochtend ontdekte ik de vermoedelijke reden, de monetaire basis van de dollar vertoonde al een versnellende stijgende trend, maar totnogtoe was dat gewoon een eerdere langzaam dalende trend ongedaan maken.
Echter, ze schoot nu tot boven de QE1+QE2 grens van 2720, die bereikt werd in juni 2011 toen de laatste QE2 dollars op de balans kwamen. Ze is nu 2753 miljard dollar.
Dus blijkbaar zitten ze daar nu dollars bij te maken, niettegenstaande ik dat nergens las.
En blijkbaar wisten sommige Amerikanen dat al 3 dagen geleden want het zijn net de zilver (niet goud) verkoopcijfers van de US Mint die zo abrupt toenamen de laatste dagen.
Yesterday's Top Story: India predicted to import 5000 tonnes silver in 2012, price to exceed $60/oz

5000 ton, dat kan tellen.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 24 februari 2012 om 12:15.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 14:10   #68
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Weet u dat dit voorspellen is, niet de daad van kopen?
Weet u dat India eigen zilverproductie heeft, en China als belangrijkste zilver handelspartner heeft, en dat het zilver dus vandaar komt?
Weet u dat China sinds vorig jaar een eigen futures market heeft en dus een eigen prijsbepalingsmechanisme?

Indien u deze zaken weet, waar ziet u dan de link tussen dit verhaal en de spotprijs op de Comex grondstoffen futures markt in de VS?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 februari 2012 om 14:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 15:42   #69
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Weet u dat dit voorspellen is, niet de daad van kopen?
Weet u dat India eigen zilverproductie heeft, en China als belangrijkste zilver handelspartner heeft, en dat het zilver dus vandaar komt?
Weet u dat China sinds vorig jaar een eigen futures market heeft en dus een eigen prijsbepalingsmechanisme?

Indien u deze zaken weet, waar ziet u dan de link tussen dit verhaal en de spotprijs op de Comex grondstoffen futures markt in de VS?
Ik zeg niets, ik plaats gewoon een link.

En ja het is een voorspelling ( staat in de titel van het artikel )
En ja ik weet dat India een producent is ( staat ook in dat artikel )

Waar ik de link zie? HIER.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:00   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik zeg niets, ik plaats gewoon een link.

En ja het is een voorspelling ( staat in de titel van het artikel )
En ja ik weet dat India een producent is ( staat ook in dat artikel )

Waar ik de link zie? HIER.
Ik vroeg u dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Indien u deze zaken weet, waar ziet u dan de link tussen dit verhaal en de spotprijs op de Comex grondstoffen futures markt in de VS?
... en u geeft me een forumlink naar diezelfde post van me die u quote?
Ik vroeg u het onderlijnd vette.
Mijn post legde het verband tussen iets dat de VS centrale bank deed, en de spot prijs van zilver op de Newyorkse Comex beurs, en de verkoop van zilver door de US Mint (die de circulatiemunten en nog andere munten maakt zoals beleggingsmunten).
En u komt aandraven met India?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:12   #71
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En u komt aandraven met India?
Ik gaf een link, meer niet. En uw Crimex boeit mij niet.

Maar gezien jij toch een grote mond op hebt. Verklaar mij eens die 2 drops van zilver vorig jaar.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 20:10   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zakken is toch begonnen mijn gedacht.


Bijna alle mijnen staan in het rood.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 18:04   #73
SilverTV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 4
Standaard

Mochten er vragen zijn over BTW, het is een Europees ding en ik denk dat we er samen wel uitkomen. Mijn ervaring is dat de meesten het echter niet echt willen weten, maar voor wie onder het kleed wil kijken houd ik mij aanbevolen. Dit lijkt mij een open forum zonder regime van de industrie. Voor uw informatie, we verwachten binnenkort een uitspraak van de Nederlandse rechtbank die ook inzicht zal geven in de situatie in Belgie. Als gezegd, het is een Europees ding. Ik wilde deze groet even brengen en ben lid geworden, maar zal echt helaas niet actief kunnen deelnemen aan de discussies hier, ziet er goed uit. Niet dat het allemaal klopt, maar wel aan de sfeer. En als ik op de topic google kom ik altijd Belgen tegen, Gefeliciteerd. Een goed ding.
SilverTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 18:07   #74
SilverTV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 4
Standaard

als jullie als wederdienst iets in het Frans willen passeren? jaja, ik ben 'n Ollander : )
SilverTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 19:02   #75
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik gaf een link, meer niet. En uw Crimex boeit mij niet.
Wel, misschien is het dan een idee om mijn post niet te quoten, dan heb ik ook geen reden om te denken dat u een verband wil leggen. Maak gewoon een nieuwe post.
Mijn 'Crimex'?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Maar gezien jij toch een grote mond op hebt. Verklaar mij eens die 2 drops van zilver vorig jaar.
Ik deed de moeite om te snappen wat uw punt was. Wat is daar 'grote mond' aan?
Aangaande de 2 'drops' van zilver vorig jaar, ik heb in dit onderwerp eigenlijk al uitgelegd hoe die komen, kort gezegd door een prijs die door niks wordt verantwoord. Gewoon mensen die teveel betaalden voor zilver. Een prijs die door niks wordt gerechtvaardigd. Niet door de reele fysieke vraag en aanbod en niet door concurrentie (op monetair of industrieel vlak).

Die snelle en sterke prijsdalingen zijn eigenlijk geen fenomeen dat zilver-specifiek is, het manifesteert zich daar duidelijker omdat het een kleine markt is en enig kapitaal/geld volstaat om de prijs sterk te bewegen. Maar het fenomeen kan in elke futures markt voorkomen.

Het komt door de aard van de futures grondstoffenmarkten.
Het zijn high frequentie trading markten. Sommigen schatten dat 70-80% van de dagelijkse koop/verkoop opdrachten wordt gegeven door programma's (tradingbots).
Die kunnen zonder problemen te geven wel 70000 contracten verhandelen in 5 uur tijd.
Die 'drops' waarover u het heeft zijn het gevolg van het massaal verlaten van posities.
Dat gebeurt meestal wanneer de koopdruk niet meer voldoende is om nog genoeg bloed af te kunnen tappen uit de dagelijkse prijsfluctuaties.
Een soort van 'reset'.
Massale verkoop die paniek moet zaaien zodat nieuwelingen zelfs onder de momentele reele vraag / reeel aanbod prijs te verkopen.
Eenmaal er wordt geweigerd om aan een nog lagere prijs te verkopen, dan nemen de papierspelers (of programma's) zo snel mogelijk terug posities in.
De prijs stijgt tijdens dat terug inkopen evenredig met de mate van inkopen (aantal contracten neemt evenredig toe met de spot prijs).
En dan zitten de geprogrammeerde bots (of menselijke spelers) opnieuw te wachten op degenen die weer teveel gaan betalen. Afhankelijk van de bereidwilligheid van deze nieuwelingen om meer te betalen laten de bots de prijs meer of minder stijgen vooraleer te beginnen 'melken'.
Na enkele van deze cycle beginnen de nieuwelingen het door te krijgen dat ze teveel betalen en dat is waarom uw prijsdrops van vorig jaar steeds kleiner werden in amplitude.
Na een bepaald aantal maanden ervaring zitten de high frequency trading bots in plaats van het bloed uit één enkele $20 prijsbeweging te zuigen, 20 keer het bloed van kleintjes van $1 uit te zuigen, alleen is dat minder efficient en kost ook meer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 19:38   #76
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SilverTV Bekijk bericht
Mochten er vragen zijn over BTW, het is een Europees ding en ik denk dat we er samen wel uitkomen. Mijn ervaring is dat de meesten het echter niet echt willen weten, maar voor wie onder het kleed wil kijken houd ik mij aanbevolen. Dit lijkt mij een open forum zonder regime van de industrie. Voor uw informatie, we verwachten binnenkort een uitspraak van de Nederlandse rechtbank die ook inzicht zal geven in de situatie in Belgie. Als gezegd, het is een Europees ding. Ik wilde deze groet even brengen en ben lid geworden, maar zal echt helaas niet actief kunnen deelnemen aan de discussies hier, ziet er goed uit. Niet dat het allemaal klopt, maar wel aan de sfeer. En als ik op de topic google kom ik altijd Belgen tegen, Gefeliciteerd. Een goed ding.
Een 10tal maanden geleden vond ik een website met uw forum nick als naam. Daar stond veel over belastingen, ik heb bepaalde artikels meerdere malen gelezen en ik herinner me iets specifieks: dat de wetgeving zodanig is geschreven dat je er geen duidelijk antwoord in vindt, en als je je plichten niet kent dan ken je ook je rechten niet.
Ik heb ooit eens hier voor Belgie proberen uitpluizen of je belastingen moet betalen als je zilver direct ruilt met iets, dus zonder tussenstap euro, je hebt immers al belasting betaald op zilver en normaal worden dubbele belastingen vermeden. Echter, op de FOD financien site vond je alleen standaardvragen en nergens een mailadres. Voor meer technische vragen verwees de site naar 'uw lokaal belastingskantoor'. Die contacterende verwezen ze me naar de website van de Federale Overheidsdienst Financien.
Is dit verwonderlijk? Nee. Dat is hoe heel het rotte Roverheidsbedrijf werkt, zowel in de structuren als aan de top. Doorschuiven en afschuiven tot je merkt dat je in een cirkel bezig bent en geen stap verder bent geraakt in wat je wilde weten.
Misschien is het hun bedoeling dat je geld afdokt aan fiscale adviesbureaus. Nog zo een verdoken staats'werkgelegenheid'.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 07:24   #77
SilverTV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 4
Standaard

voor beleggingsgoud werkt het zo: 1) de verplichting bestaat de BTWvrijstelling toe te passen, dat betekent in zich zelf al dat er sprake is van Belastingplicht. 2) de verantwoordelijkheid voor een juiste toepassing ligt bij de afnemer, dat maakt de afnemer tot BTW belastingplichtige, uit verslagen van de Europese Raad blijkt die belastingplicht bij iedere aanschaf, hoe klein ook 3) er bestaat een grens tussen belangrijke handelingen en handelingen, die slaan slechts op een verlichting van administratieplicht ten tijde van de levering, niet anders 4) uit de administratie moet blijken welke stukken het betreft, BTWnummer van leverancier en afnemer, en het belangrijkste: dat de afnemer niet een juwelier is die via de achterdeur geleverd krijgt. Als dat niet blijkt uit de boekhouding kan bij controle achteraf BTW geheven worden na het verwerpen van de boekhouding tegen het standaard tarief. Dit is aangedragen bij de nederlandse rechter nadat gebleken is dat de Belastingsdienst overeenkomsten met handelaren hebben gesloten die deze werking uitschakelen, echter zonder vrijwaring voor de kleine belegger of kleine vluchteling die van niets weet. Indien de rechter wat voor ligt bevestigd zal dit ook de toepassingen met ander edelmetaal kleuren en bevestigen, en dat betekent waarschijnlijk dat betaald BTW op ander edelmetaal teruggevorderd kan worden.

stay tuned
SilverTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 07:35   #78
SilverTV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 februari 2012
Berichten: 4
Standaard

En omdat ik deels je mening deel, had de slotnoot niet gelezen, ik ben fiscaal jurist althans ik heb alle reden om mij zo te presenteren. Alleen gebruik ik mijn fiscale kennis standaard niet voor het geven van advies aan derden, maar voor het beschermen van mijn klanten. Mijn problemen met de 'bijzondere regeling voor beleggingsgoud' zijn louter dan ook een morele kwestie, zodat ook jij van het probleem hebt kunnen vernemen. Succes.
SilverTV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 09:43   #79
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Mijn stelling is dat wetteksten met opzet zo zijn opgesteld dat ze deurtjes open laten op een zodanig ingewikkelde wijze dat degene die uiteindelijk de verbruiksbelasting betaalt, de 'consument', er heel moeilijk weet van krijgt. Dat het woord "belastingstechnisch" bestaat is een fraaie illustratie hiervan.
Via deze deurtjes wordt dan 'onderhands' allerlei bedrijfs/sector/vrindjes- specifieke regelingen overeengekomen, die dan specifiek bevoordelen, op dus sluikse wijze.

Neem in bovenstaand kader nou Nederland. Margeregeling. Standpunt van particulier.
Deze margeregeling specifieert dat de BTW niet op de factuur mag worden vermeld, dat er in de plaats 'Dit is een verkoop onder de margeregeling' moet worden vermeld, en dat de BTW dus eigenlijk zit ingecalculeerd in de individuele verkoopprijzen van de producten.
Inzake zilver gaat het hierom:
Zilver met een aangeduide waarde (face value) uitgedrukt in een munteenheid die ergens ter wereld legaal betaalmiddel is, valt onder een zogenaamd 'verlaagd tarief voor kunstvoorwerpen'.
Voor 2011 was dat 9%, vanaf 2011 werd dat 12%.
Op ander zilver is de BTW de standaard 19%
En hier begint het dus belachelijk te worden. Dit is zo een poortje. Het lijkt me nochtans heel duidelijk dat circulatie- en beleggings zilver geen kunst is. Kunst zou een meerwaarde moeten hebben naast het materiaal waaruit het is gemaakt, en die is er niet. Zelfs verzamelwaarde wegens zeldzaamheid op zich verheft iets niet tot 'kunst'. Vooral bij beleggingszilver wordt het onnozele karakter duidelijk.
Raad nu eens wat gebeurt? Sommige producenten beginnen zilverbaren te maken en gieten of stempelen er een face value in een legaal betaalmiddel in. Een typisch voorbeeld zijn die Andorra... let nu goed op de terminologie die ze gebruiken... "muntbaren". Het lijkt me duidelijk dat een munt geen baar is en omgekeerd. Dit woord is dus een tegenstrijdigheid op zichzelf.
Die Andorra "muntbaren" worden sinds dit jaar zelfs al geproduceerd door het Belgische metaalafvalverwerkingsbedrijf Umicore, dus specifiek voor deze absurde Nederlandse situatie.
Het is nog absurder in een ander licht: overal ter wereld zijn munten doorgaans een stuk duurder dan baren. Deze BTW regeling draait dat dus in Nederland om.

Ook een algemene kritiek: BTW over het totaalbedrag, op een metaal dat wordt gekocht als geld, als belegging, dat zelfs alle eigenschappen van geld heeft, is belachelijk.
Je koopt een stuk metaal, je voegt er geen enkele meerwaarde aan toe. Je verkoopt het in een toestand net als het moment dat je het kocht, het lag daar al die tijd gewoon 'dood' in een kluis.
Moest je een munt 10 keer kopen en terugverkopen aan een Nederlandse dealer, je houdt na 1 cyclus 88% over. Na 2 cycli 77,44. En zo verder, tot je ergens 90% van je geld kwijt bent. De overheid heeft dan 90% van waar je voor hebt geproduceerd in haar bezit. Taks op geld. Moest de overheid hetzelfde doen met de euro, na enkele weken staan vrijwel alle euro's op de bankrekening van de Overheid. Zomaar. Door het ruilen van iets dat nooit wijzigde. Zo gek is het.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 11:55   #80
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SilverTV Bekijk bericht
En omdat ik deels je mening deel, had de slotnoot niet gelezen, ik ben fiscaal jurist althans ik heb alle reden om mij zo te presenteren. Alleen gebruik ik mijn fiscale kennis standaard niet voor het geven van advies aan derden, maar voor het beschermen van mijn klanten. Mijn problemen met de 'bijzondere regeling voor beleggingsgoud' zijn louter dan ook een morele kwestie, zodat ook jij van het probleem hebt kunnen vernemen. Succes.
Dat inzake niet aan derden (lees: niet betalers) is vanuit UW standpunt natuurlijk een logische redenering.
Uiteindelijk levert een fiscaal adviseur een prestatie die anderen als nuttig ervaren en daarvoor klant willen zijn.
Mijn kritiek gaat naar de eerdere node in de keten van oorzaak tot laatste gevolg.
De prestatie van een fiscaal adviesbureau heeft een marktwaarde dankzij het al dan niet opzettelijk openlaten van deurtjes in wetteksten.
Dat de prestatie van een fiscaal adviesbureau dus een niet direct afgedwongen plaats kon innemen op de markt, komt dus door de wanprestatie van een andere entiteit op de markt - de overheid.
Het verschil tussen een fiscaal adviseur en de overheid is dat deze laatste haar plaats op de markt direct afdwingt, terwijl de plaats van de fiscaal adviseur indirect, en vanuit zijn standpunt passief, afgedwongen werd.
Echter, gezien vanuit het globale perspectief van economie, maakt dit verschil niet uit.
U verricht eigenlijk een taak die vermeden had kunnen worden als iemand anders zijn taak wèl naar behoren had gedaan. Had de overheid de wetteksten eenduidig en niet tegenstrijdig gemaakt, dan viel voor de economie als geheel de kost van fiscaal advies weg, en konden de middelen die daarnaar gingen beter worden besteed.
De situatie valt te vergelijken met een metselaar die 1 op de 3 stenen laat vallen en breken, waardoor de bouwheer 33% meer stenen moet bestellen.
Waarbij de metselaar de overheid symboliseert, de bouwheer de economie, en degene die de 33% bijkomende stenen produceert de fiscale adviseur.
En dat is het punt van mijn kritiek.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be