Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2012, 12:00   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik hou verkoopcijfers van hier en daar van zilver in de gaten.
Februari was een barslechte verkoopmaand (hetgeen goed nieuws is, mensen die stoppen met kopen als de prijs door papierspelers omhooggedreven werd, lesje geleerd)
Citaat:
Het was van 2008 geleden dat er nog een maand was die zo weinig zilver verkocht.
Goud idem.
Maar sinds 3 dagen kwam daar plots een sterke verandering in. Het is nu nog "maar" de slechtste maand sinds november 2011.
Ik vroeg me al enige tijd af wat dit verklaarde.
Gisteren dan plots die sterke prijstoename die leidde tot het doorbreken van de $35 grens die nu al sinds october standhield, niemand wilde er nog boven kopen.
En vanochtend ontdekte ik de vermoedelijke reden, de monetaire basis van de dollar vertoonde al een versnellende stijgende trend, maar totnogtoe was dat gewoon een eerdere langzaam dalende trend ongedaan maken.
Echter, ze schoot nu tot boven de QE1+QE2 grens van 2720, die bereikt werd in juni 2011 toen de laatste QE2 dollars op de balans kwamen. Ze is nu 2753 miljard dollar.
Dus blijkbaar zitten ze daar nu dollars bij te maken, niettegenstaande ik dat nergens las.
En blijkbaar wisten sommige Amerikanen dat al 3 dagen geleden want het zijn net de zilver (niet goud) verkoopcijfers van de US Mint die zo abrupt toenamen de laatste dagen.
Zilver is het afgelopen jaar dan ook 2x zwaar onderuit gegaan, met heel scherpe dalingen op enkele dagen tijd (ik dacht zelfs -17% op 1 dag tijd). Dat deden de beursindices gelukkig niet na.

Hetzelfde met goud trouwens, zij het in mindere mate. Toen de euro vorige jaar zwakker stond tegenover de dollar was er een verkoopsrush in goud, omdat dollars meer waard waren. Dit toont toch ook aan dat die mensen gewoon speculeerden op de waarde van de goudprijs, en niet fundamenteel goud aankochten voor de long term als hedge.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:03   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die snelle en sterke prijsdalingen zijn eigenlijk geen fenomeen dat zilver-specifiek is, het manifesteert zich daar duidelijker omdat het een kleine markt is en enig kapitaal/geld volstaat om de prijs sterk te bewegen. Maar het fenomeen kan in elke futures markt voorkomen.
Die eerste drop in zilver was nochtans ongezien in de futuresmarkten bij mijn weten, toch zeker de omvang ervan op die paar dagen tijd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:39   #83
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zakken is toch begonnen mijn gedacht.


Bijna alle mijnen staan in het rood.
Even een vraag als leek dan.

Als de aandelen zakken kunnen de mijnbedrijven dan niet minder geld ophalen via de beurs?
Als de mijnbedrijven dan minder geld ophalen van de beurs moet de prijs van de grondstoffen die ze delven dan niet omhoog?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:13   #84
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zilver is het afgelopen jaar dan ook 2x zwaar onderuit gegaan, met heel scherpe dalingen op enkele dagen tijd (ik dacht zelfs -17% op 1 dag tijd). Dat deden de beursindices gelukkig niet na.

Hetzelfde met goud trouwens, zij het in mindere mate. Toen de euro vorige jaar zwakker stond tegenover de dollar was er een verkoopsrush in goud, omdat dollars meer waard waren. Dit toont toch ook aan dat die mensen gewoon speculeerden op de waarde van de goudprijs, en niet fundamenteel goud aankochten voor de long term als hedge.
Dat is wat ik in dit onderwerp al verscheidene malen omschreef.
De spot prijs op een futures markt van een duurzaam product (zoals zilver) reflecteert ook verwachtingen van de vraag in de toekomst.
Hoe duurzamer het product, hoe verder vooruit in de tijd dat kan zijn. Er zijn veel producten die moeten koel gehouden worden om ze te bewaren, geconditioneerde bewaarruimtes. Dat heeft een kost die hoe langer hoe meer doorweegt in de prijs van het product. Goud en zilver hebben dat niet.
Het probleem met de futures markten voor goud en zilver is nu dat om deze reden een groot deel van de prijs totaal niet de hedendaagse vraag en aanbod situatie hoeft te reflecteren.
En dus evenzeer 'ernaast' kunnen zitten. En dat zijn die grote correcties.
En als je door hebt wie er eigenlijk actief is op deze markten, namelijk mensen die gemakkelijke korte termijn winst zoeken, dan is het niet eens de bedoeling om de volgens de reele situatie van aanbod en vraag 'juiste' prijs te pogen vinden. Op een futures markt impliceert een winst een verlies, het is gewoon een verschuiving, en degenen die het geleverde metaal kochten op een moment dat er veel zulke winstzoekers zitten, hebben eigenlijk hun geld weggegeven.
Want wat is de strategie van een gemakkelijke winstzoeker: ze kopen een futures contract, eigenlijk zelfs ongeacht de prijs.
Want voor een futures markt speler is het het prijsverschil dat telt, niet de absolute prijs zoals voor iemand die het met het motief koopt van, om uw woorden te gebruiken, 'long term als hedge', bvb een lading munten of baren.
Met die winst kopen de futures markt spelers dan, als ze de winst in het geleverde metaal willen steken, zelf het zilver op de juiste absolute prijs of lager.
En zo zie je: dezelfde persoon die bvb een prijs van $40 vastlegde voor zijn futures contract, koopt later het geleverde zilver aan $30.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:24   #85
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die eerste drop in zilver was nochtans ongezien in de futuresmarkten bij mijn weten, toch zeker de omvang ervan op die paar dagen tijd.
Toch niet, eind april 2011 was een ommekeer van een langdurig dalende dollar.
http://finviz.com/futures_charts.ashx?p=w1
Kijk maar. Zelfs het zogenaamde stabiele goud tuimelde $100 lager.
Inzake 'omvang': hou in gedachten dat sinds 2008 zilver nog steeds de sterkste prijsstijging van ALLES laat opmeten. Goud is pas vorig jaar beginnen inlopen, en staat nu op de 1 jaar termijn als beste. Maar op de termijn tot 2008 is zilver nog altijd vooroplopend.
En dat is net de reden om NIET zilver te kopen aan een hogere prijs.
Voor goud is dat wel nog verantwoord.
En dit is vaak de zware fout die sommigen maken.
Sommigen kijken enkel naar bvb de laatste 200 dagen. Het laatste jaar. Maar dat is enkel voor papierspelers die met prijsverschillen en subtrends werken in functie van de winst op die termijn. Maar iemand die fysiek zilver of goud koopt als bescherming tegen inflatie, dient de lange termijn te bekijken. De termijn sinds sterke wijzigingen in de monetaire basis. Want de dollar en de euro zijn gewoon monetaire concurrenten van goud en zilver. Ik koop zilver als bescherming tegen ontwaarding van de euro. Dat is de link, en dat moet een 'stacker' in de gaten houden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:16   #86
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Even een vraag als leek dan.

Als de aandelen zakken kunnen de mijnbedrijven dan niet minder geld ophalen via de beurs?
Als de mijnbedrijven dan minder geld ophalen van de beurs moet de prijs van de grondstoffen die ze delven dan niet omhoog?
Degenen die dergelijke relatie-leggende vragen stellen zijn geen leken want zoiets getuigt van inzicht.
Er komt echter nog meer bij kijken dan dat, mijnbedrijven 'hedgen' zichzelf op de futures markten. Ze dekken daarmee zichzelf in tegen dalende prijzen. Binnen de mate van het mogelijke natuurlijk.

Wat Mambo doet is onzinnig. Hij/zij legt een verband tussen de zilverprijs en de koersen van mijnaandelen. Mijnen produceren meer metalen dan zilver. Mijnen investeren in exploratie. Mijnen doen proefboringen. Rendement treedt pas jaren later op. De koers van een mijnaandeel wordt bepaald door al deze factoren. De huidige zilverprijs of trend is één van die vele factoren en vaak zelfs nog de minste. Er zijn mijnaandelen die -50% daalden terwijl de zilverprijs met 10% steeg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zakken is toch begonnen mijn gedacht.


Bijna alle mijnen staan in het rood.
Alsof eerst de mijnaandelen in het rood moeten gaan om zilver in het rood te doen gaan.
Of omgekeerd, alsof eerst mijnaandelen in het groen moeten gaan vooraleer de prijs van zilver kan stijgen.
Om de absurditeit daarvan even te onderstrepen: stel dat alle mijnen vandaag failliet gaan. Hun aandelen naar penny status. Wat betekent dat voor de zilverprijs? Of omgekeerd. Stel dat alle mijnen plots zilver bovengronds vinden in 100% ertsen. 10 ton grond = 10 ton zilver. Ineens wordt zilver spotgoedkoop ontgonnen. Alle mijnaandelenkoersen schieten naar het plafond (allez, tijdelijk, want er zijn correctiemechanismen op een markt, haha).
Het lijkt me zo dat Mambo 'tegen zilver' is om andere redenen.
Overheden/banken hebben liever dat mensen hun euro's bij hen laten, liefst nog in de meest risicovolle representaties want dan kunnen ze zeggen eigen schuld dikke bult. Goud of zilver of eender wat anders dat fungeert als waarde opslag, is een ambetante concurrent.
Politici delen doorgaans hetzelfde standpunt als banken.
Om gewoon effe door de mogelijke motieven te dribbelen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 19:51   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Degenen die dergelijke relatie-leggende vragen stellen zijn geen leken want zoiets getuigt van inzicht.
Er komt echter nog meer bij kijken dan dat, mijnbedrijven 'hedgen' zichzelf op de futures markten. Ze dekken daarmee zichzelf in tegen dalende prijzen. Binnen de mate van het mogelijke natuurlijk.

Wat Mambo doet is onzinnig. Hij/zij legt een verband tussen de zilverprijs en de koersen van mijnaandelen. Mijnen produceren meer metalen dan zilver. Mijnen investeren in exploratie. Mijnen doen proefboringen. Rendement treedt pas jaren later op. De koers van een mijnaandeel wordt bepaald door al deze factoren. De huidige zilverprijs of trend is één van die vele factoren en vaak zelfs nog de minste. Er zijn mijnaandelen die -50% daalden terwijl de zilverprijs met 10% steeg.

Alsof eerst de mijnaandelen in het rood moeten gaan om zilver in het rood te doen gaan.
Of omgekeerd, alsof eerst mijnaandelen in het groen moeten gaan vooraleer de prijs van zilver kan stijgen.
Om de absurditeit daarvan even te onderstrepen: stel dat alle mijnen vandaag failliet gaan. Hun aandelen naar penny status. Wat betekent dat voor de zilverprijs? Of omgekeerd. Stel dat alle mijnen plots zilver bovengronds vinden in 100% ertsen. 10 ton grond = 10 ton zilver. Ineens wordt zilver spotgoedkoop ontgonnen. Alle mijnaandelenkoersen schieten naar het plafond (allez, tijdelijk, want er zijn correctiemechanismen op een markt, haha).
Het lijkt me zo dat Mambo 'tegen zilver' is om andere redenen.
Overheden/banken hebben liever dat mensen hun euro's bij hen laten, liefst nog in de meest risicovolle representaties want dan kunnen ze zeggen eigen schuld dikke bult. Goud of zilver of eender wat anders dat fungeert als waarde opslag, is een ambetante concurrent.
Politici delen doorgaans hetzelfde standpunt als banken.
Om gewoon effe door de mogelijke motieven te dribbelen.
Ik heb het niet op zilver, ik had het over goud.
Ik heb gekeken op de koers en die was flink aan het zakken.
Ik keek bij de mijnen en op 2 �* 3 uitzonderingen was die allemaal negatief ook op de beurs.
Nu idd mijnen hebben soms andere kosten en zo, maar de meesten die al op de beurs zitten hebben opbrengst. Bij stijgende prijzen zou hun waarde ook moeten stijgen.

In elk geval ze gingen tegelijk naar beneden, de koers van goud en de koers van de mijnen.
Heb ik het mis ...mogelijks.
Voorlopig klopte het.

Ben zelf benieuwd naar de komende dagen hoe dat zal blijken?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 februari 2012 om 19:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:02   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Even een vraag als leek dan.

Als de aandelen zakken kunnen de mijnbedrijven dan niet minder geld ophalen via de beurs?
Als de mijnbedrijven dan minder geld ophalen van de beurs moet de prijs van de grondstoffen die ze delven dan niet omhoog?
Mijnbedrijven kunnen maar ophalen wat de koers van de dag is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:40   #89
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb het niet op zilver, ik had het over goud.
Ik heb gekeken op de koers en die was flink aan het zakken.
Ik keek bij de mijnen en op 2 �* 3 uitzonderingen was die allemaal negatief ook op de beurs.
Nu idd mijnen hebben soms andere kosten en zo, maar de meesten die al op de beurs zitten hebben opbrengst. Bij stijgende prijzen zou hun waarde ook moeten stijgen.

In elk geval ze gingen tegelijk naar beneden, de koers van goud en de koers van de mijnen.
Heb ik het mis ...mogelijks.
Voorlopig klopte het.

Ben zelf benieuwd naar de komende dagen hoe dat zal blijken?
Ziet iemand hier naast het papegaaien een argument?
Iets in de zin van 'Ik stel <stelling> op basis van <uitleg hier>'?
Ik niet.
Geeuw?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:45   #90
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijnbedrijven kunnen maar ophalen wat de koers van de dag is.
Weet u wanneer een mijnbedrijf geld ophaalt van de beurs?
Als het aandelen uitgeeft. Zoals bij de beursintroductie.
De dagelijkse handel op de beurs betreft gewoon aandelen die van eigenaar wisselen, afhankelijk van vraag en aanbod aan een hogere of lagere koers.
Het mijnbedrijf haalt uit de dagelijkse handel compleet niks nop geld mee op.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:56   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Weet u wanneer een mijnbedrijf geld ophaalt van de beurs?
Als het aandelen uitgeeft. Zoals bij de beursintroductie.
De dagelijkse handel op de beurs betreft gewoon aandelen die van eigenaar wisselen, afhankelijk van vraag en aanbod aan een hogere of lagere koers.
Het mijnbedrijf haalt uit de dagelijkse handel compleet niks nop geld mee op.
In dat geval zal het rap amen en uit zijn.
Niemand koopt aandelen van niks en noppes companys.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 18:58   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ziet iemand hier naast het papegaaien een argument?
Iets in de zin van 'Ik stel <stelling> op basis van <uitleg hier>'?
Ik niet.
Geeuw?
Ik zal eens gaan kijken zie....doe tussendoor verder een dutje.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 19:09   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

't is overwegend rood allemaal.
Nu eens de slotkoers afwachten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 01:11   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Slotkoers afgewacht en ja hoor....'t is rood
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 15:34   #95
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't is overwegend rood allemaal.
Nu eens de slotkoers afwachten.
Overwegend rood? Ik zie nochtans overwegend groen, tenminste de laatste 10 jaar!




Laatst gewijzigd door Silverfields : 28 februari 2012 om 15:36.
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 15:41   #96
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Overwegend rood? Ik zie nochtans overwegend groen, tenminste de laatste 10 jaar!



ok, deze dan....

Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:36   #97
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Om het nog eens in het vet te onderstrepen:

Dit is NIET het moment om fysiek zilver te kopen.

De prijsstijging sinds start 2011 is bijna geheel door futures contractparen (long/short).
Hun aantal ging van 14000 naar 40000.
De aankoop van fysiek daarentegen stuikte in elkaar vanaf de eerste week van januari 2012.
De US Mint sinds 2008 nog nooit zo weinig gouden munten verkocht als deze maand februari.
En haar zilver munten (American Silver Eagle) verkocht even slecht als november 2011, en dat was ook de slechtste verkoopmaand sinds 2008.

Eigenlijk moest je enkele maanden terug zilver hebben gekocht.
Nu is eigenlijk te laat, en het zal terug geduld hebben zijn, tot er een groot marktwijde gebeurtenis plaatsvind, zoals de eurotrend die afbreekt en terug daalt.
De zilverprijs deed al maal 3 sinds 2008, net als de dollar monetaire basis. Die groeit weer wat, maar bijlange niet zo als toen, een luttele +1% in plaats van de +200% tussen 2008 en 2011
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:40   #98
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Slotkoers afgewacht en ja hoor....'t is rood
Kijkt u naar de goud of zilverprijs vanuit het standpunt van een eendagsvlieg soms?
Wel, gelukkige begrafenis morgen...

Bent u soms een futures markt speler met als doel winst zonder te moeten werken ervoor?
Die kijken inderdaad zo naar korte termijnen.
Sommigen automatiseren hun koop/verkoopopdrachten zelfs. Soms zelfs meerdere keren per uur.
Soms zelfs 70000 contracten in 5 uur tijd.
Die halen winst uit elke prijsbeweging. Maakt niet uit $30 naar $35 of $300 naar $350. Het is de relatieve prijs die telt, niet de absolute prijs die een fysieke koper hanteert.
Weet u dat niet Mambo? Die futures marktspelers kopen hun fysiek goud of zilver niet gelijktijdig met hun futures contract hoor. Die wachten eerst totdat ze winst kunnen pakken, en wachten dan tot de bodemprijs om met die winst hun gratis X ounces te kopen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 februari 2012 om 17:47.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:46   #99
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Weet u wanneer een mijnbedrijf geld ophaalt van de beurs?
Als het aandelen uitgeeft. Zoals bij de beursintroductie.
De dagelijkse handel op de beurs betreft gewoon aandelen die van eigenaar wisselen, afhankelijk van vraag en aanbod aan een hogere of lagere koers.
Het mijnbedrijf haalt uit de dagelijkse handel compleet niks nop geld mee op.
Even uit interesse : staat die prijs van het aandeel niet in de boeken als eigen kapitaal en kunnen bedrijven waarbij de prijs van de aandelen zwaar zakt daardoor niet in serieuze problemen geraken ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:51   #100
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Even uit interesse : staat die prijs van het aandeel niet in de boeken als eigen kapitaal en kunnen bedrijven waarbij de prijs van de aandelen zwaar zakt daardoor niet in serieuze problemen geraken ?
Natuurlijk, maar geld haal je enkel op, of verlies je enkel, op het moment van kopen of verkopen. Niet eerder.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be