Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Komt AIDS voort uit sex met apen ?
Ja. 3 20,00%
Ja. Maar het is niet de schuld van homo's. 2 13,33%
Ja. Maar dat mag niet gezegd worden. 3 20,00%
Misschien. 3 20,00%
Neen. 6 40,00%
Neen. Dat mag ook niet wetenschappelijk onderzocht worden. 2 13,33%
Het komt voor van interactie met apen zonder sex. 2 13,33%
Iemand die dergelijke vraag stelt is homofoob of homo-basher. 2 13,33%
Prins Laurent for President. 8 53,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2013, 13:12   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard Mens neukt aap en bezorgt menselijkheid AIDS.

Google maar eens naar "AIDS sex apen".

__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 13:25   #2
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 13:26   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.
en dat virus zou er niet komen, mocht er geen middel tegen Aids gevonden worden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 13:49   #4
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Man maakt van apenieren polio vaccins in congo.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 15:50   #5
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Google maar eens naar "AIDS sex apen".

Ik blijf behoorlijk sceptisch. Ook na het lezen van de relatie aids met apen.
(Wikipedia e.a.)
Het is een mooie hypothese dat temidden de koloniale infrastructuren en eerste vaccinaties het virus toegang zou hebben gevonden tot... en zich aangepast heeft tot..., en dan via Haïti in een keer in eerste instantie homoseksuelen heeft besmet.

Het is te mooi om waar te zijn. En het is begonnen met bushmeat, niet gesteriliseerde injectienaalden? Inentingen? En één persoon zou doorslaggevend geweest zijn?

Dat kan dus allemaal, maar er klopt iets niet. In feite klopt er van alles niet als ik andere zaken meereken.

Dat virus zou in eerste instantie zich onmiddellijk gemanifesteerd hebben in Afrika zelf. Daar zijn voldoende mensen aanwezig met een verzwakte gezondheid.
En de reden die wordt opgegeven ivm verspreiding: dat grote bouwwerken in Afrika (zoals het aanleggen van treinrails, enz) resulteerden in promiscui gedrag van de arbeiders die ver van vrouw en huis waren (mijnen in Zuid-Afrika is een goed voorbeeld), kan geen echte reden zijn want voor, tijdens en na de kolonisatie was en is er veelwijverij. En veel meer promiscui gedrag.
De hele zaak had dan moeten losbarsten in Afrika en niet in westerse landen.

Men staart zich hier blind op de frequentie van geslachtelijk contact.

Bushmeat voor en tijdens het kolonialisme en misschien nog steeds wordt in het bos zelf 'gebrand'. En gezien de millenia oude traditie zie ik niet in waarom die ene aap levend in een intact gebied ineens wel een virus gaat doorgeven. Daar klopt het zeker niet!

Ik ga voor de hypothese dat deze virus verspreid werd door menselijke hand met het mysterieus, ongekend en ruimtelijk Africa als cover-up.
Zelfs een eenvoudige scenario schrijver zou zo'n script kunnen bedenken.

En hetzelfde geldt voor die vogelgriep waardoor we onze kippenrennen met netten dienden te overspannen vanwege de poep van wilde overvliegende vogels. In terugblik heb ik nog nooit iets belachelijkers op dat vlak meegemaakt.

De vogelvirus is niet in de natuur uitgebroken maar uitsluitend in gesloten pluimveebedrijven. Inspelen op marktaandelen en de markt 'aanpassen' op korte termijn, noem ik dat.
Idem voor de gekke koeienziekte. En nu is er weer iets met geiten. De hele catalogus wordt afgegaan, lijkt het. Nu nog een hondenziekte en een kattenziekte, want economisch staat daar wel iets voor.

Er wordt m.i. druk geëxperimenteerd na de spionage van de koude oorlog, het verbod op chemische wapens (dat oogt zo mooi op de CV van een natie) en andere politiek interessante ondertekeningen ter oppoetsbeurt van politieke macht.

Dit is een stuk ernstiger.

De experimenten zijn geheim maar niet meer beperkt tot het labo. En als je goed de historie van volkeren in je laat dringen, lag het voor de hand dat het labo een zeer beperkt oefenterrein is. En dat sommige instanties er zouden uitbreken. Een eigenheid van het menselijk brein is om grenzen te overschrijden. Geloof je nu zelf dat de mens braaf alles binnen de muren van een labo doet?

Ebola heeft het niet gehaald. Dat experiment is gezakt. Het gaat hier niet alleen om het testen van de spreiding, maar misschien wel eerder een toetsing aan de respons die er op gegeven wordt.

Alle aspecten worden nagekeken en er wordt tijd voor uitgetrokken, alsof het project politiek wordt doorgegeven van generatie op generatie. Oh ja er steekt iets politieks achter.

Het meest efficiënte oorlogswapen is toch chaos? En niets reflecteert chaos beter dan mensen die bloeden uit al hun openingen. De infrastructuur blijft intact.

En aids was eerder een wapen op lange termijn. Maar dat weten ze nu en toen niet.

En wie weet gebeurt er ook iets met lucht. Want oostenwind verschilt dag en nacht van westenwind. Oostenwind is zeer, hoe moet ik het zeggen, contraproductief. Let er maar eens op, en bekijk hoe het staat met je energie bij oostenwind en bij westenwind.

Maar ws ben ik paranoïde.

Nog een argument dat niet klopt is dat we als mens niet erg lang geleden in die natuur en van die natuur leefden. De mens vervulde er een functie van roofdier (het jagen op wild en vis) en verspreider van zaden (voedselverzamelaar en teler). Nu nog hier en daar.
Het kan dus niet zijn dat de natuur plotsklaps een virus via een aap prijs geeft. Ook niet aan mannen die in zeer vuile omstandigheden en zonder vrouwen een spoorweg aanleggen in de jungle en bushmeat aten

Aids komt uit een labo. Daar gok ik op.. .

Laatst gewijzigd door parsprototem : 29 januari 2013 om 16:07.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 15:59   #6
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

pff, als een aidspatient iemand bijt, dan houden ze maanden hun hart vast om te zien of het slachtoffer niet besmet is geweest.

Maar als we een bron zoeken, dan is het uiteraard "sex met apen", dat gebeurt natuurlijk veel vaker dan iemand die door een aap gebeten wordt. Logisch toch.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 17:11   #7
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vador Bekijk bericht
moet dat niet zijn "uit" apen nieren?
Man maakt, deels op basis van apenieren, polio vaccins in Congo.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 18:41   #8
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vador Bekijk bericht
moet dat niet zijn "uit" apen nieren?
Moet dat niet "apenieren" zijn ?
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 20:18   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.
Geneeskunde wordt inderdaad zwaar overschat. We hadden het beter op de builenpest gehouden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 20:29   #10
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

K&k
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 20:30   #11
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Google maar eens naar "AIDS sex apen".
Welke normale gezonde mens met voldoende verstand gaat nu naar zoiets googlen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 21:46   #12
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik blijf behoorlijk sceptisch. Ook na het lezen van de relatie aids met apen.
(Wikipedia e.a.)
Het is een mooie hypothese dat temidden de koloniale infrastructuren en eerste vaccinaties het virus toegang zou hebben gevonden tot... en zich aangepast heeft tot..., en dan via Haïti in een keer in eerste instantie homoseksuelen heeft besmet.

Het is te mooi om waar te zijn. En het is begonnen met bushmeat, niet gesteriliseerde injectienaalden? Inentingen? En één persoon zou doorslaggevend geweest zijn?

Dat kan dus allemaal, maar er klopt iets niet. In feite klopt er van alles niet als ik andere zaken meereken.

Dat virus zou in eerste instantie zich onmiddellijk gemanifesteerd hebben in Afrika zelf. Daar zijn voldoende mensen aanwezig met een verzwakte gezondheid.
En de reden die wordt opgegeven ivm verspreiding: dat grote bouwwerken in Afrika (zoals het aanleggen van treinrails, enz) resulteerden in promiscui gedrag van de arbeiders die ver van vrouw en huis waren (mijnen in Zuid-Afrika is een goed voorbeeld), kan geen echte reden zijn want voor, tijdens en na de kolonisatie was en is er veelwijverij. En veel meer promiscui gedrag.
De hele zaak had dan moeten losbarsten in Afrika en niet in westerse landen.

Men staart zich hier blind op de frequentie van geslachtelijk contact.

Bushmeat voor en tijdens het kolonialisme en misschien nog steeds wordt in het bos zelf 'gebrand'. En gezien de millenia oude traditie zie ik niet in waarom die ene aap levend in een intact gebied ineens wel een virus gaat doorgeven. Daar klopt het zeker niet!

Ik ga voor de hypothese dat deze virus verspreid werd door menselijke hand met het mysterieus, ongekend en ruimtelijk Africa als cover-up.
Zelfs een eenvoudige scenario schrijver zou zo'n script kunnen bedenken.

En hetzelfde geldt voor die vogelgriep waardoor we onze kippenrennen met netten dienden te overspannen vanwege de poep van wilde overvliegende vogels. In terugblik heb ik nog nooit iets belachelijkers op dat vlak meegemaakt.

De vogelvirus is niet in de natuur uitgebroken maar uitsluitend in gesloten pluimveebedrijven. Inspelen op marktaandelen en de markt 'aanpassen' op korte termijn, noem ik dat.
Idem voor de gekke koeienziekte. En nu is er weer iets met geiten. De hele catalogus wordt afgegaan, lijkt het. Nu nog een hondenziekte en een kattenziekte, want economisch staat daar wel iets voor.

Er wordt m.i. druk geëxperimenteerd na de spionage van de koude oorlog, het verbod op chemische wapens (dat oogt zo mooi op de CV van een natie) en andere politiek interessante ondertekeningen ter oppoetsbeurt van politieke macht.

Dit is een stuk ernstiger.

De experimenten zijn geheim maar niet meer beperkt tot het labo. En als je goed de historie van volkeren in je laat dringen, lag het voor de hand dat het labo een zeer beperkt oefenterrein is. En dat sommige instanties er zouden uitbreken. Een eigenheid van het menselijk brein is om grenzen te overschrijden. Geloof je nu zelf dat de mens braaf alles binnen de muren van een labo doet?

Ebola heeft het niet gehaald. Dat experiment is gezakt. Het gaat hier niet alleen om het testen van de spreiding, maar misschien wel eerder een toetsing aan de respons die er op gegeven wordt.

Alle aspecten worden nagekeken en er wordt tijd voor uitgetrokken, alsof het project politiek wordt doorgegeven van generatie op generatie. Oh ja er steekt iets politieks achter.

Het meest efficiënte oorlogswapen is toch chaos? En niets reflecteert chaos beter dan mensen die bloeden uit al hun openingen. De infrastructuur blijft intact.

En aids was eerder een wapen op lange termijn. Maar dat weten ze nu en toen niet.

En wie weet gebeurt er ook iets met lucht. Want oostenwind verschilt dag en nacht van westenwind. Oostenwind is zeer, hoe moet ik het zeggen, contraproductief. Let er maar eens op, en bekijk hoe het staat met je energie bij oostenwind en bij westenwind.

Maar ws ben ik paranoïde.

Nog een argument dat niet klopt is dat we als mens niet erg lang geleden in die natuur en van die natuur leefden. De mens vervulde er een functie van roofdier (het jagen op wild en vis) en verspreider van zaden (voedselverzamelaar en teler). Nu nog hier en daar.
Het kan dus niet zijn dat de natuur plotsklaps een virus via een aap prijs geeft. Ook niet aan mannen die in zeer vuile omstandigheden en zonder vrouwen een spoorweg aanleggen in de jungle en bushmeat aten

Aids komt uit een labo. Daar gok ik op.. .
Poe's law?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 22:09   #13
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

HIV-overdracht op mensen is gekomen (en komt bovendien nog steeds) doordat negers in Afrika die beesten opvreten, en ze lusten ze ook wel eens bleu of licht saignant gebakken. Ze blijken echter te achterlijk om te beseffen dat dergelijke cuisine enkel opgaat voor rundsvlees.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 29 januari 2013 om 22:11.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 22:20   #14
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.
Wanneer een vaccin tegen een virus gevonden wordt, slaat de natuur altijd terug met een nog sterker virus...?

Hm, niet de meest waterdichte redenering ooit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 22:24   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Ik vermoed dat onder de 'bushmeat' theorie veel wetenschapper sex tussen mens en aap bedoelen. Ze gebruiken er dit codewoord voor omdat de wetenschappers hun conservatieve sponsors niet wil choqueren.

Het HIV virus is een virus. Geen bacterie of parasiet.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 22:46   #16
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Aids is het product van een poging tot het maken van een virus, geschikt voor biologische oorlogsvoering. Zeg dat ik het gezegd heb.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 00:06   #17
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.
Lachen met het ongeluk van anderen? Fraai is dat!
Trouwens wat u zegt kan evengoed op gaan voor alle virale infecties. Gaat u naar de dokter als u ziek bent? Kosten op het sterfhuis volgens jouw redenering, want er komt toch wel een erger virus langs...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 08:59   #18
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Aids is het product van een poging tot het maken van een virus, geschikt voor biologische oorlogsvoering. Zeg dat ik het gezegd heb.
poging grandioos mislukt dan, want niet airborn
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 20:47   #19
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Welke normale gezonde mens met voldoende verstand gaat nu naar zoiets googlen?
Idd. Manta.

Echter,er is nog meer van dat,hoor.
Aap,geit,schaap,hond,varken rund.....je houd het niet voor mogelijk.
Man of vrouw,zonder onderscheid.
Die rede,is dat geen fabeltje? Dierlijke creaturen,mensen genoemd.....
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:19   #20
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Zo maar tussendoor een grapje. Een cultuur/taal misverstand.

An arab at airport:
- Name? - Abdul Al Razhib.
- Sex? - Three to five times a week.
- No, no, I mean: male or female? - Yes... male, female, sometimes camel.
- Holly cow! - Yes... cow, dog, even sheep.
- But isn't that hostile? - Horse style, doggy style, any style!
- Oh, dear! - No, no... deer run to fast!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be