Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2023, 22:31   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Wilderiaanse Revolutie Dus wij verWILDERSen nu met 37 PVV zetels hahha

onderwerp
Wilderiaanse Revolutie Dus wij verWILDERSen nu met 37 PVV zetels hahha



analyse

1) ja de Wilderiaanse Revolutie van Geert Wilders is een heel mooie prestatie voor de Partij voor de Vrijheid (PVV) ok, petje af, al ben ik niet perse PRO PVV ideeen mbt anti oekraine en anti palestijnen, anti moslims, enz Teveel anti zijn kost teveel energie denk ik nu.


2) Harde feit is Nederland en Belgie zijn VOL=VOL dus grenzen dichttimmeren, liever nu hard zijn dan later doodbloeden als zeer gehate blank Arische rassen. Hele wereld haat de blanke Rassen nu ok, NO JOKE, de wereld is Anti white men denk ik, buiten Europa zijn alle raszuivere blanken toch weggezuiverd en verkleurd met grof geweld.

3) Raszuiverheid is iets bijzonders denk ik, ook in metafysische zin. Best complex thema ok.

4) HOe kan Nederland 88,1888 procent etnisch gezuiverd worden binnen 14,1888 jaar tijd, wel zonder grof geweld, pijnloos en zonder enig bloedvergieten??


================= video geert wilders over genderdysforie op scholen WOKE BLM Anti blanke he anti WLM pro omvolking............

Waldo Wieroe Phagalwa
eroSsondtpa88a6h0l8t0f66msj42tg4fc2aulfu31f8tuiiom 139clg12uZ · Gedeeld met Openbaar
ja Nederland had eerste grote seksuele Revolutie en nu een genderdysforie revolutie?? LHBTIQ Revolutie en uiteindelijk een Wilderiaanse Revolutie nu ..........
Dus wij verWILDERSen nu met 37 zetels



geert wilders video show

https://www.facebook.com/reel/193694067125172
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 24 november 2023 om 22:33. Reden: typfoutjes
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 15:45   #2
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Wat in Nederland gebeurd is gaat ook gebeuren in België.
Gewoon de uitslag van de verkiezingen in 2024 afwachten.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2023, 22:45   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Wat in Nederland gebeurd is gaat ook gebeuren in België.
Gewoon de uitslag van de verkiezingen in 2024 afwachten.
Afwachten. In België zijn het betere foefelaars...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 10:59   #4
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

HH hahah haha Het Hogere Doel heiligt de middelen hahha
PVV / Geert Wilders blok geef ik wel gelijk,
Stop import Mekkaanse baargeiten en besneden Arab Paarden.


========================= zelf vind ik het gewoon een geile Intellectuele uitdaging om Nederland dus binnen pakweg 14,1888 jaar tijd gewoon gezellig SurikoelieREIN te maken, maar wel met de Absolute Constraints: 1) 100 % Ahimsa, 2) absoluut GEEN dure gaskamers, of geheel vrijwillige vergassing waarbij de domme surikoelie aapjes zelf het benodigde CO1 gas betalen. 3) Behoorlijk liefdevol, omdat het natuurlijker is om wettelijk dus verplicht te stellen dat elke prehistorische zwarte Surikoeliekut elk jaar professioneel witgewassen moet worden met minstens 1 liter levende, warme, supersonisch ingespoten, raszuivere, Blank/ Arisch Nederlands spermatozoiden. Reken zelf uit hoeveel KUTkilometers liefdes genot dit is in haar eigen Rood verlichte prive peeshokje.


========================== hier lekker zitten katten op een rijke, hete surikoeliemeid

https://www.facebook.com/RositaDrigpall



Waldo Wieroe Phagalwa
Jammer dat jij niet wil reageren ok op mijn doc wfor1426, jullie als zwarten zijn toch heel discriminerend en bekrompen. Ik kan jou openbaar wel onder druk gaan zetten ok om toch te reageren, is mijn democratische grondrecht, ook al ben ik dus NIET Blank en NIET arisch. // Binnenkort moet ik dit organiseren gericht op alle openbare Indiase Sarnamies dan, hoofddoel is jullie harder aanpakken en verplichten of dwingen om samen te werken aan ons Toekomst Droomplan Switie Sranang. // Jij weet dat nu EXtreemrechts, WLM en White Power de macht gaan overnemen in Nederland dus de discriminatie en het KKK Racisme zal nu verharden, en daarom is volgens mij project EXpansie FB SS het allerbeste en natuurlijkste voor alle denominaties vd gekleurde immigranten. // Ik sta natuurlijk EXTREEM LAAG dus jij als hoger geplaatste Rosita Drigpal zal nooit je verlagen om te reageren op mijn verzoeken. Ja ok ik ben openlijk nu Untermensch^13 van Kleur en het is een zware karmische straf en vloek denk ik tot de DOOD. // Don't worry, WLM zal jullie wel leren binnenkort, lach mij niet te hard uit he.

Beantwoorden
44 min




https://www.facebook.com/RositaDrigpall
============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 23:12   #5
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

door de vergrijzing en het grote tekort aan vakbekwame arbeidskrachten heeft Nederland helaas ruim 500.000 werkende immigranten nodig komende 5 jaar om de economie te redden.

De inheemse blanke Nederlandse bevolking is niet meer in staat om het alleen te redden en hun economie te redden.


De PVV van Geert Wilders is dus niet deskundig en een one issue partij die de economie verder de afgrond zal intrappen met hun anti buitenlander Nazi Dogma.

Ik bekijk het heel anders nu en ik zal werken aan een dierlijke en natuurlijke oplossing.


========================
https://www.nu.nl/politiek/6295053/p...er-worden.html



PVV kan als anti-immigratiepartij volgens onderzoekers nog veel groter worden
Door Priscilla Slomp
21 dec 2023 om 14:25 Update: 2 uur geleden
1.1K reacties
De trouwe en nieuwe PVV-kiezers willen vooral minder immigratie en dat iedereen zich aanpast aan de Nederlandse cultuur. Ook wantrouwen ze de politiek. In potentie kan de partij nog veel groter worden, blijkt uit een eerste analyse van het Nationaal Kiezersonderzoek.
In het kort:

Mensen stemden op de PVV vanwege ontevredenheid over migratie en politiek.
Ook willen kiezers dat migranten zich aanpassen aan Nederland.
De PVV kan nog veel meer kiezers trekken.
Er is geen bewijs dat veel moslims op de PVV hebben gestemd.
Praktisch opgeleiden stemden relatief meer op de PVV.

Bijna een kwart van de mensen die op 22 november naar de stembus gingen, stemde op de PVV. De groep is op te delen in trouwe en nieuwe kiezers, maar zij verschillen niet veel van elkaar.

Ze geven over het algemeen dezelfde verklaringen voor hun stem. De PVV-standpunten over migratie en asiel worden het vaakst genoemd. "De PVV zorgt ervoor dat Nederland weer voor de Nederlanders wordt" en "de PVV durft de waarheid te benoemen" zijn antwoorden die de onderzoekers veel zien.

Ook ziet deze groep de PVV als een partij die voor verandering kan zorgen. De kiezers protesteren tegen het beleid van de afgelopen jaren.
Beeld uit video: Wilders juicht na eerste exitpoll met monsterzege voor PVV0:10
Wilders juicht na eerste exitpoll met monsterzege voor PVV
PVV kan nog veel meer kiezers trekken

Het onderzoek laat zien dat de PVV in potentie nog veel groter kan worden. Radicaal-rechtse partijen (in Europa) trekken vooral met hun strengere immigratiestandpunten veel kiezers, bleek al uit eerder onderzoek.

Potentiële kiezers willen minder immigratie, wantrouwen de politiek en willen dat migranten zich aanpassen aan de cultuur van het land. Dit laatste wordt ook wel culturele assimilatie genoemd. Dat staat haaks op de multiculturele samenleving.

Als je naar alle kiesgerechtigden in Nederland kijkt, dus ook naar de mensen die niet hebben gestemd, zie je de genoemde drie punten terug bij een derde. Slechts 40 procent van deze groep heeft op de PVV gestemd. De partij kan in potentie dus nog veel verder groeien.
Geen bewijs voor veel PVV-kiezers onder moslims

Wat weten we verder over de PVV-kiezers? Kort na de verkiezingen ontstond de indruk dat veel moslims op de partij zouden hebben gestemd. Politicologen kwamen begin deze maand al tot de conclusie dat dit niet klopt. Dit bevestigt het Nationaal Kiezersonderzoek nu ook.

120 mensen die zich als moslim identificeren hebben meegedaan aan het representatieve onderzoek. Slechts twee van hen hebben op de PVV gestemd. Het percentage PVV-kiezers onder mensen met een migratieachtergrond is ook laag. Kiesgerechtigden met bijvoorbeeld een Turkse of Marokkaanse achtergrond hebben bijna niet op de PVV gestemd.

Voor Nederlanders met bijvoorbeeld een Surinaamse of Indonesische achtergrond ligt dat anders. Onder deze groepen is het percentage PVV-stemmers vergelijkbaar met het landelijk gemiddelde.

Verder blijkt uit het onderzoek dat praktisch opgeleiden (tot en met mbo) relatief meer op de PVV hebben gestemd. Veel kiezers rekenen zich tot de arbeidersklasse. Dit hebben eerdere onderzoeken ook aangetoond.
PVV trekt ook strategische stemmen

De partij van Geert Wilders maakte in november een late eindspurt. Pas in het laatste weekend voor de verkiezingen bleek dat de PVV weleens als winnaar uit de bus kon komen. Naast de trouwe achterban stapten er zoals verwacht ook kiezers van FVD en JA21 over.

Verder blijkt uit het onderzoek dat mensen die in 2021 nog op BBB of 50PLUS hadden gestemd naar de PVV zijn overgestapt. Maar dat geldt ook voor een op de vijf die dit jaar op de VVD, SP of PvdD had gestemd. Bovendien heeft Wilders veel mensen naar de stembus gekregen die in 2021 waren thuisgebleven.

Onder de kiezers die op het laatste moment hebben aangehaakt, heeft ook een deel strategisch op de PVV gestemd. Ze wilden voorkomen dat de VVD de grootste zou worden, maar zagen het vooral niet zitten dat GL-PvdA - met lijsttrekker Frans Timmermans - zou winnen.
Het onderzoek:

Stichting Kiezersonderzoek Nederland onderzoekt sinds 1971 het stemgedrag rond Tweede Kamerverkiezingen.

Voor en na de verkiezingen wordt mensen gevraagd op wie ze stemmen en wat hun beweegredenen zijn. De respondenten krijgen een open vraag, zodat ze in hun eigen woorden antwoord kunnen geven.

De ondervraagden worden verzameld door datapanels I&O en LISS. Dat doen ze op basis van een representatieve steekproef van statistiekbureau CBS.
Eerder

Tweede Kamer was in jaren niet zo onervaren als nu
Tweede Kamer was in jaren niet zo onervaren als nu
Verkiezingsuitslag definitief: D66 grijpt net naast tiende zetel, PVV blijft op 37
Verkiezingsuitslag definitief: D66 grijpt net naast tiende zetel, PVV blijft op 37
Verkiezingsuitslag slecht voor klimaat? 'Ook Wilders moet akkoord naleven'
Verkiezingsuitslag slecht voor klimaat? 'Ook Wilders moet akkoord naleven'
NU+ |Overwinning PVV komt vooral door 'kapitale fout' van VVD
Geert Wilders

Beeld: ANP
1.1K reacties
Lees meer over:
PVV
Politiek
Tweede Kamerverkiezingen
NUjij: Uitgelichte reacties
Angela_7cc991b2
21 dec 2023 om 14:55
Hoewel ik mijzelf als redelijk links beschouw, heb ik zelf ook pvv gestemd door gebrek aan beter.Ik vind Wilders de beste keuze die we op dit moment hebben als leider.Yesilgöz vond ik te acterend/geforceerd overkomen, Groenlinks/pvda vond ik Timmermans wel heel graag 'willen', de sp voelde ik mij niet meer thuis en Omtzigt zijn besluitenloosheid werd ik een beetje moe van.Met nieuwe verkiezingen schieten de partijen zichzelf denk ik alleen maar mee in de voet, ik denk dat heel veel mensen die anders zouden hebben gestemd juist extra een protest stem op pvv zullen uitbrengen waardoor deze partij nog veel groter wordt.Ook vind ik het altijd een beetje raar dat partijen niet samen zouden kunnen werken.Wat mij betreft moeten ze juist samenwerken.Als ik tegen mijn baas zeg dat ik niet met verschillende personen wil of kan samenwerken en dit weiger, kan ik vertrekken en hoef ik niet meer terug te komen.
Respect: ???? 40
Reacties: ???? 6
Reageer
Robi_vb
Mechanisch ingenieur
21 dec 2023 om 14:54
Dat hele standpunt dat 'iedereen zich maar volledig aan onze cultuur moet conformeren' is een enorm dogma.In de eerste plaats omdat het in de weg staat van discussies over echte problemen in dit land. De vele crises van het moment die mensen dagelijks in hun portemonnee raken, worden niet opgelost door mensen van een andere cultuur niet langer toe te staan daar ook maar een klein deel van te blijven uitoefenen. Plus dat er helemaal geen heldere lijn te trekken is tussen 'Nederlandse' en 'vreemde' cultuur.Daarom ook de vraag aan mensen die dit vinden: hoe wordt jouw dagelijks leven nadelig beïnvloed door het toestaan dat een ander zijn leven op zijn eigen manier leidt? Helemaal niets toch?Laten we dus vooral ophouden met die zondebokpolitiek, iedereen in zijn waarde laten, iedereen zijn leven op zijn eigen manier laten inrichten en ons weer focussen op de echte problemen.
Respect: ???? 91
Reacties: ???? 12
Reageer
Bekijk alle reacties




https://www.nu.nl/politiek/6295053/p...er-worden.html
===========================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 16:47   #6
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

ok dus ruim 2,7 miljoen blanke Nederlanders stemden op Geert Wilders en PVV, en het is dus echt een hele arische revolutie nu in Nederland. Zielig en dramatische einde van de zieke Multikukeluku nu wachten tot de grote fascistische leger eenheden beginnen met deporaties van Untermenschen naar kampen he in heel Nederland, want dit willen deze neonazies van PVV in werkelijkheid denk ik.

nazificatie is keihard begonnen in heel Nederland,
maar ok VOL=VOL en Eigen volk Eerst, ik geef hen gelijk, omdat de moorddadige wetten van de Hollandse Dharti Maata keihard zijn, ongenadig en toch barmhartig.

zie onder Peter Breedveld jammert he zielig he hahha haha hij wordt nu ook flink bedreigd en gehaat.

Daarom is ons dierijke Project Expansie FB SS nu het allerbeste en de meest intelligente oplossing, met name mbt tot de Untermenschen van KLEUR, alle Afrikaanse en Indiase mensapen in Nederland en de afro en koelie mixen tot de zevende graad.


====================================
https://www.frontaalnaakt.nl/archive...e-broekje.html




Home » Archief » Zalig kerstfeest in je broekje


[25.12.2023]
Zalig kerstfeest in je broekje

Peter Breedveld

We kunnen allemaal twee dagen schijnheilig gaan doen met een kerstboodschap van vrede en saamhorigheid, maar de ongemakkelijke waarheid is dat een aanzienlijk deel van onze landgenoten de oorlog heeft verklaard aan de rest.

Er is met alle rechtse politieke partijen wel wat mis, maar bij een VVD’er ga ik er altijd nog vanuit dat die gelooft in zelfredzaamheid en kansen pakken. Daar zit een zeker humanisme in, een positieve houding ten aanzien van mensen. Mensen zien in Pieter Omtzigt iemand die naar rechtvaardigheid streeft, CDA’ers geloven in een fatsoenlijke omgang met elkaar.

Er gaat nogal wat mis bij de uitvoering. De samenleving is verhard onder de VVD en het CDA, er verdrinken duizenden vluchtelingen in de Middellandse Zee, een door Europa zorgvuldig georchestreerde Holocaust. Maar je kunt nog volhouden dat je het doet voor de samenleving, VVD of CDA stemmen, dat je echt gelooft dat Omtzigt het goed bedoelt, al is hij medeverantwoordelijk voor de Toeslagenaffaire en begon hij snel tijdens zijn verkiezingscampagne tegen immigranten te hitsen.
Onmenselijkheid

Wie PVV stemt, stemt tegen mensen, voor onmenselijkheid. PVV-stemmers hebben met tweeënhalf miljoen tegelijk hun dikke middelvinger opgestoken naar moslims, immigranten en naar ons allemaal. Filosoof Ad Verbrugge beweert in De Telegraaf nog steeds dat de PVV-stemmers uit protest voor Wilders hebben gekozen, vanwege de woningnood en zo, terwijl met die mythe de vloer aan is geveegd. PVV’ers stemden tegen migranten, vanuit een eigen-volk-eerst-gevoel. Onderzoek toont dat aan. Ik zeg het al vijftien jaar. Als een PVV’er zegt dat hij vluchtelingen in tienen wil hakken, wil hij vluchtelingen in tienen hakken, anders had hij wel gezegd dat hij meer sociale woningbouw wil.

Nu moeten wij, de niet-PVV-stemmers, van Verbrugge “de verantwoordelijkheid nemen om het gevoel van gemeenschap te herstellen”. Hij zegt het echt: “Probeer je in te leven in de ander, zonder direct te oordelen”, om daarna de hele domrechtse bingokaart af te vinken om te laten zien dat we er niet op moeten rekenen dat ook maar iemand van Domrechts zich inleeft in óns. Want wij willen alleen maar deugen voor de bühne en moeten zelf maar vluchtelingen in huis nemen en zo. De domme shit die @Annie45678 en @Henk011598 en al die anonieme kruisridders de hele dag op Twitter uitbraken, maar nu uit de mond van een belangrijke filosoof..
Hitsen tegen buitenlanders

Het godverdomde gore lef. Sinds de monsterzege van Wilders is de agressie op sociale media toegenomen met een factor 10 en het liep de spuigaten al uit. Zelf word ik nu constant bedreigd en doodgewenst, Mona Keijzer neemt al een voorschot op het afschaffen van de publieke omroep, want die is nog niet extreemrechts genoeg, Wierd Duk en Ines van Bokhoven willen niet meebetalen aan programma’s waardoor ze zich geschoffeerd voelen.

De PVV, waarover beweerd wordt dat die op het thema immigratie kneiterrechts is, maar sociaal-economisch links, stemt intussen tegen bevriezing van de energiebelasting op gas, tegen bevriezing van de huur en tegen extra geld voor jeugdbescherming. Je moet de samenleving ontevreden houden, anders kun je immigranten de schuld niet geven, immers.

Ik ben niet geïnteresseerd in vrede met dit tuig. Ik weet hoe je het gevoel van gemeenschap herstelt: met links sociaal beleid, niet door te hitsen tegen “buitenlanders”, niet door journalisten te bedreigen, niet met racisme.
PVV-fluisteraars

Steek de kerstboodschap maar in je reet, dit jaar. Wie stemt voor haat en misnoegen, heeft geen recht op begrip en inleving. Fuck Wilders, hij is een racistische fascist en verdient verachting, geen respect. Fuck zijn kiezers, alle 2,7 miljoen, met hun grote pleurisbekken. Leer eens hoe je “fascisme” spelt, en “racisme”. Fuck al die PVV-fluisteraars met hun gezalf. Ze hebben haat en racisme genormaliseerd, de weg naar fascisme geplaveid. Hitsen tegen immigranten, moslims en links, waar deze apen alles aan te danken hebben, echt alles, en dan m?*j verwijten te polariseren? Eet stront.

“Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Ik ben gekomen om tweedracht te brengen.” Dat lijkt me een mooi citaat om deze kerstboodschap mee af te sluiten. Gemeenschapsgevoel in je broekje.







Is het Vrije Woord u écht lief? Steun me dan met een financiële bijdrage. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke (maar echt) site van Nederland. Rekeningnummer NL24 ASNB 8832 6749 39 (N.P. Breedveld, ASBN Rijswijk), BIC ASNB NL21.

Peter Breedveld, 25.12.2023 @ 11:09

[Home]


1 Reactie

op 25 12 2023 at 11:21 schreef Peter:

Reageren? [email protected].








https://www.frontaalnaakt.nl/archive...e-broekje.html
=====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:04   #7
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

845 views

-----------------------------

ziehier he Geert Wilders is bezig zijn handen in onschuld te wassen om Minister PResident te worden hahah haha

Als 2,7 Miljoen Nederlanders op de PVV stemmen dan moet er echt nu serieus en professioneel gewerkt worden aan een etnische zuivering van Arisch Nederland, denk ik, en net 2 uur geleden had ik nog een heftig telefoontje hierover gekregen, waarin een adellijke blanke man mij discrimineerde en beledigde, bedreigde en mij sommeerde om op te rotten uit Nederland als lagere kaste, bruintje en bijstandstrekker, koelie aapje van kwatta. De KKK Apartheid is nu toegenomen in Nederland en er is niet veel hoop meer dus ok ik moet harder werken aan mijn massa Zelfdeportatie plan project FB SS, en ik geef de 2,7 miljoen Nederlanders ergens wel gelijk om hun extreemrechtse wil nu openbaar te laten executeren. VOL=VOL, en Nederland is maar een piepklein Turf POLDERTJE, nauwelijks te zien op de globe dus Grenzen nu POTdicht, en naturalisatie alleen bij 100 % Hard Porno en genetische assimilatie met een inheemse Blank Arische man of vrouw.


============================== zIehier ach staat voorlopig.
https://www.nu.nl/politiek/6297089/w...evorderen.html


Wilders trekt omstreden wetsvoorstellen voorlopig in om formatie te bevorderen
Door onze nieuwsredactie
08 jan 2024 om 11:22 Update: 42 minuten geleden
1K reacties
PVV-leider Geert Wilders trekt drie uiterst omstreden wetsvoorstellen van zijn partij voorlopig in, laat hij maandag aan de voorzitter van de Tweede Kamer weten. Zo wil hij een voor andere partijen belangrijke drempel wegnemen om met hem te formeren.

Het gaat om drie wetsvoorstellen die eerder al werden afgekeurd door de Raad van State, de belangrijkste adviseur van het kabinet voor wetsvoorstellen. Ook was er in de Tweede Kamer bij lange na geen steun voor de PVV-plannen. Zodoende gebeurde er feitelijk niets met de wetsvoorstellen.

Het gaat om de voorstellen voor zogenoemde administratieve detentie (gevangenhouding zonder tussenkomst van een rechter), het verbod op "bepaalde islamitische uitingen" en het plan om mensen met meerdere nationaliteiten hun kiesrecht te ontnemen.

Ook is daarbij het voorstel opgenomen om in de grondwet te regelen "dat personen met een meervoudige nationaliteit niet mogen worden benoemd in sommige functies", zoals bewindspersoon, commissaris van de Koning en burgemeester.
Wetsvoorstellen staan ook in PVV-verkiezingsprogramma

Sommige van deze wetsvoorstellen staan ook in het PVV-verkiezingsprogramma, zoals administratieve detentie, het verbod op "islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen" en een verbod op een dubbele nationaliteit.

Staatsrechtgeleerde Wim Voermans oordeelde onlangs dat deze punten in strijd zijn met meerdere artikelen uit de Grondwet. "We gaan uit van iemands onschuld tot het tegendeel is bewezen", schreef Voermans bijvoorbeeld over administratieve detentie. Volgens de Raad van State schiet het voorstel "door op een wijze die in een rechtsstaat niet acceptabel is".

In het oordeel van de Raad van State uit 2019 over het wetsvoorstel om "islamitische uitingen" te verbieden, schreven de kabinetsadviseurs dat het "een hele bevolkingsgroep op discriminatoire wijze de aanspraak op fundamentele vrijheidsrechten ontneemt". Daardoor worden "deze groepen als tweederangsburgers behandeld".
Formeren gaat dinsdag verder

Wilders heeft in de campagne en na de verkiezingen meerdere keren in de verkenningsfase laten weten dat deze initiatiefwetten voor hem niet belangrijk zijn. "Het terugdringen van immigratie en asiel heeft prioriteit boven alles", zei hij in een interview met NU.nl.

De zorgen over de rechtsstaat staan centraal in de fomatiegesprekken tussen de PVV, VVD, NSC en BBB. De vier partijen praten dinsdag verder over een eventuele kabinetsformatie. Er wordt gezocht naar wat informateur Ronald Plasterk een "gezamenlijke basislijn" noemt voor het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtsstaat.

Wilders heeft steeds gezegd dat hij ver wil gaan om de andere partijen tegemoet te komen. Het intrekken van deze omstreden wetsvoorstellen lijkt daar een voorbeeld van.

Zorgen om rechtsstaat met PVV aan 't roer: 'Wil de echte Wilders opstaan?'
Zie ook Zorgen om rechtsstaat met PVV aan 't roer: 'Wil de echte Wilders opstaan?'

Eerder

PVV, VVD, NSC en BBB formeren vanaf komende dinsdag verder
Wilders
NU+ |Zorgen om rechtsstaat met PVV aan 't roer: 'Wil de echte Wilders opstaan?'
Wilders

Beeld: Getty Images
1K reacties
Lees meer over:
VVD
PVV
Politiek
Discriminatie en racisme
BBB
NSC
Formatie 2023
NUjij: Uitgelichte reacties
I_Dekker_12
08 jan 2024 om 12:22
Aan een kant verstandig van de PVV, dan zijn ze serieus van plan regeringsverantwoordelijkheid te nemen. Aan de andere kant denk ik dat ze dan ook grondwetswijziging overwegen. Gelukkig kan dat niet van de ene op de andere dag. Daar gaat hopelijk veel tijd overheen en in de tussentijd gaan we nog hopelijk wel een keer stemmen. Als de meerderheid het dan wil, dan is dat dan maar zo.Hopelijk komt de VVD nu ook tot inkeer. Zij zijn degenen met regeringservaring. Als ze serieus de wensen van het volk en hun eigen kiezers respecteren, gaan ze op minst onderhandelen en als hier iets acceptabels uit komt gewoon mee regeren.
Respect: ???? 3
Reacties: ???? 0
Reageer
Jaap_Schiebaan
08 jan 2024 om 12:21
Tja. Het woordje 'voorlopig' wijst erop dat het op ieder door Wilders gewenste moment allemaal weer van de plank kan worden gehaald.Rechtstatelijkheid kan niet op ieder moment worden ingewisseld. Het is een basishouding!Natuurlijk mag je van mening zijn dat de Grondwet gewijzigd dient te worden.Uit respect voor de Grondwet bewandel je dan eerst het pad dat daarbij hoort. En pas als die Gronfwetswijziging is aangenomen en doorgevoerd kan je met wetsvoorstellen komen die uit die wijziging voortvloeien. Zo doe je dat in een democratie, waarin ieders rechten gewaarborgd zijn.Daarom is de tijdelijke move van Geert Wilders onvoldoende.
Respect: ???? 13
Reacties: ???? 1
Reageer
Bekijk alle reacties







https://www.nu.nl/politiek/6297089/w...evorderen.html
======================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be