Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2007, 15:36   #41
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het is natuurlijk niet allemaal koek en ei. Ze gaan daar mijns inziens idd te hard om met criminelen, maar dat zegt niet tot weinig over de rest van de samenleving en overheid.
Haha.Ge hebt dat rapport blijkbaar zeer selectief gelezen."niet allemaal koek en ei' is niet bepaald wat in dat rapport staat.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:40   #42
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Nogthans weegt een waalse stem zwaarder door dan een vlaamse, terwijl Brandaan zegt dat in iran elke stem dezelfde weegfactor heeft.
Flauwe redenering die voorbijgaat aan de essentie.Alles lezen kan soms geen kwaad.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:43   #43
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Dat middel mag ZELFS ik gebruiken als iemand beweert dat iran democratischer is dan belgië en in het algemeen een zeer rooskleurig beeld ophangt van iran.MIJN afkeer van iran heeft niets te maken met mensenrechten maar wel met mijn uitgesproken afkeer van godsdienst.Tegen iranvereerders heb ik geen schroom om zelfs het HRW in de strijd te werpen onder het motto"het doel heiligt de middelen".Het ware natuurlijk beter geweest dat gij het rapport van HRW in het gezicht van brandaan geworpen had dan had ik mij niet tot dergelijke daad moeten verlagen. Gelieve daar in het vervolg aan te denken.Het is al ver gekomen dat ik hier met het HRW voor de dag moet komen maar eigenlijk is het ook leuk.
Oh, maar ik heb het al meerdere keren gehad over de schendingen van de mensenrechten en het gebrek aan democratie in Iran.

Op 28 jan, in de draad "Iran ontkent bouw kerncentrifuges", schreef ik:
"Iran is geen democratie. Het houden van verkiezingen is onvoldoende om een democratie te zijn.
De kandidaten die opkomen moeten voldoen aan de standaarden opgelegd door de niet-verkozen ayatollahs in de Raad der Hoeders. Deze raad heeft ook nog veel andere ondemocratische bevoegdheden. De velayat e faqim (Ayatollah Khamenei) werd niet verkozen, maar heeft volgens de grondwet meer macht dan de verkozen president.
Parlementsleden van de hervormers worden geïntimideerd, op grond van valse voorwendsels geweerd van lijsten, en soms zelfs vervolgd en veroordeeld.
Journalisten worden eveneens geïntimideerd en opgesloten,gemarteld en soms zelfs doodgeslagen, zoals enige tijd terug gebeurde met Zahra Kazemi.
http://www.rcinet.ca/rci/en/chroniques/14720.shtml

Studenten die betogen worden aangevallen en gemolesteerd door knokploegen die door de staat gesteund worden. Homo's worden gestenigd, jonge meisjes worden opgehangen. In verhouding met het aantal inwoners staat Iran op de tweede lijst van het aantal executies, na China en voor de VS.
De religieuze politie terrorisseert jonge koppeltjes die hand in hand willen lopen."

Op 9 nov 2006, in het forum binnenland, in een draad over Iraanse asielzoekers schreef ik (in een reactie op Tashunka):
"Ik weet niet hoe jij de Conventie van Genève (over asielrecht, niet die over oorlogsrecht) interpreteert. Maar ik zie het als volgt: iedereen die vlucht uit een land dat wordt beheersd door een theocratie, gesteund door knokploegen die studentenbetogingen uiteenslaan, waar massaal mensen worden geëxecuteerd, gemarteld en geen recht hebben op een eerlijk proces, iedereen die uit een dergelijk land wegvlucht, loopt, als hij of zij wordt teruggestuurd, het risico op vervolging of erger. Dus kan je het niet maken om mensen naar Iran terug te sturen."
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 6 april 2007 om 15:44.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:44   #44
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Haha.Ge hebt dat rapport blijkbaar zeer selectief gelezen."niet allemaal koek en ei' is niet bepaald wat in dat rapport staat.
De HRW zijn altijd ongenuanceerd negatief, of het nu over de VS, Iran of welk ander land dan ook gaat. Op zich logisch, maar men moet daar altijd wel doorheen kunnen lezen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de behandeling van gevangen daar regelmatig schandalig is.

U was trouwens toch een voorstander van het martelen van gevangen?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:45   #45
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Oh, maar ik heb het al meerdere keren gehad over de schendingen van de mensenrechten en het gebrek aan democratie in Iran.

Op 28 jan, in de draad "Iran ontkent bouw kerncentrifuges", schreef ik:
"Iran is geen democratie. Het houden van verkiezingen is onvoldoende om een democratie te zijn.
De kandidaten die opkomen moeten voldoen aan de standaarden opgelegd door de niet-verkozen ayatollahs in de Raad der Hoeders. Deze raad heeft ook nog veel andere ondemocratische bevoegdheden. De velayat e faqim (Ayatollah Khamenei) werd niet verkozen, maar heeft volgens de grondwet meer macht dan de verkozen president.
Parlementsleden van de hervormers worden geïntimideerd, op grond van valse voorwendsels geweerd van lijsten, en soms zelfs vervolgd en veroordeeld.
Journalisten worden eveneens geïntimideerd en opgesloten,gemarteld en soms zelfs doodgeslagen, zoals enige tijd terug gebeurde met Zahra Kazemi.
http://www.rcinet.ca/rci/en/chroniques/14720.shtml

Studenten die betogen worden aangevallen en gemolesteerd door knokploegen die door de staat gesteund worden. Homo's worden gestenigd, jonge meisjes worden opgehangen. In verhouding met het aantal inwoners staat Iran op de tweede lijst van het aantal executies, na China en voor de VS.
De religieuze politie terrorisseert jonge koppeltjes die hand in hand willen lopen."

Op 9 nov 2006, in het forum binnenland, in een draad over Iraanse asielzoekers schreef ik (in een reactie op Tashunka):
"Ik weet niet hoe jij de Conventie van Genève (over asielrecht, niet die over oorlogsrecht) interpreteert. Maar ik zie het als volgt: iedereen die vlucht uit een land dat wordt beheersd door een theocratie, gesteund door knokploegen die studentenbetogingen uiteenslaan, waar massaal mensen worden geëxecuteerd, gemarteld en geen recht hebben op een eerlijk proces, iedereen die uit een dergelijk land wegvlucht, loopt, als hij of zij wordt teruggestuurd, het risico op vervolging of erger. Dus kan je het niet maken om mensen naar Iran terug te sturen."
Had dat dan hier ook gedaan;had ik mijn handen niet moeten vuil maken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:46   #46
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
De HRW zijn altijd ongenuanceerd negatief, of het nu over de VS, Iran of welk ander land dan ook gaat. Op zich logisch, maar men moet daar altijd wel doorheen kunnen lezen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de behandeling van gevangen daar regelmatig schandalig is.

U was trouwens toch een voorstander van het martelen van gevangen?
Flauw,heel flauw.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:48   #47
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Flauw,heel flauw.

Is dat een ja of een nee? Of bent u alleen voorstander van martelen als het in uw straatje past?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:55   #48
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Flauwe redenering die voorbijgaat aan de essentie.Alles lezen kan soms geen kwaad.
De essentie? Brandaan hangt een meer genuanceerd beeld op, voorbij het zwart-wit beeld van stereotype denkers zoals gij.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:57   #49
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat doen we hiermee? Moeten wij niet dringend stoppen met het diaboliseren van die geraffineerde Iraniërs?
Met moet die schurkenstaat gewoon binnenvallen en die geschifte neonazi omleggen, dat moet men doen voor die gek atoombommen begint te gooien....

Laatst gewijzigd door Sinistra : 6 april 2007 om 15:58.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:58   #50
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Had dat dan hier ook gedaan;had ik mijn handen niet moeten vuil maken.
Bij deze, uit het rapport van amnesty international over de doodstraf:

"4. Death sentences and executions
During 2005, at least 2,148 people were executed in 22 countries and at least 5.186 people were sentenced to death in 53 countries. These were only minimum figures; the true figures were certainly higher.

In 2005, 94 per cent of all known executions took place in China, Iran, Saudi Arabia and the USA.

Based on public reports available, Amnesty International estimated that at least 1,770 people were executed in China during the year, although the true figures were believed to be much higher. A Chinese legal expert was recently quoted as stating the figure for executions is approximately 8,000 based on information from local officials and judges, but official national statistics on the application of the death penalty remained classified as a state secret.

Iran executed at least 94 people, and Saudi Arabia at least 86. There were 60 executions in the USA.

The total figure for those currently condemned to death and awaiting execution is difficult to access, although human rights researcher Mark Warren has estimated the number at between 19,474 and 24,546. These figures are based on information from human rights groups, media reports and the limited official figures available. Again, the true total is probably higher.
5. Methods of execution
Executions have been carried out by the following methods since 2000:

- Beheading (in Saudi Arabia, Iraq)
- Electrocution (in USA)
- Hanging (in Egypt, Iran, Japan, Jordan, Pakistan, Singapore and other countries)
- Lethal injection (in China, Guatemala, Philippines, Thailand, USA)
- Shooting (in Belarus, China, Somalia, Taiwan, Uzbekistan, Viet Nam and other countries)
- Stoning (in Afghanistan, Iran)
- Stabbing (in Somalia)

6. Use of the death penalty against child offenders

International human rights treaties prohibit anyone under 18 years old at the time of the crime being sentenced to death or executed. The International Covenant on Civil and Political Rights, the Convention on the Rights of the Child, the African Charter on the Rights and Welfare of the Child and the American Convention on Human Rights all have provisions to this effect. More than 100 countries whose laws still provide for the death penalty for at least some offences have laws specifically excluding the execution of child offenders or may be presumed to exclude such executions by being parties to one or another of the above treaties. A small number of countries, however, continue to execute child offenders.

Nine
countries since 1990 are known to have executed 53 prisoners who were under 18 years old at the time of the crime – China, Congo (Democratic Republic), Iran, Nigeria, Pakistan, Saudi Arabia, Sudan, USA and Yemen. China, Pakistan, USA and Yemen have now raised the minimum age to 18 in law, The USA and Iran have each executed more child offenders than the other seven countries combined and Iran has now exceeded the USA's total since 1990 of 19 child executions.

Four child offenders were executed in Iran and one in Pakistan in 2006. "

http://web.amnesty.org/pages/deathpenalty-facts-eng

De VS staat daar heel mooi, zo tussen Iran, China en Saudi-Arabië.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:03   #51
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als men het huidige Iran als een normaal land beschouwt, dan is men wel heel erg breeddenkend....

Zelfs kamerbreeddenkend...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:06   #52
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Met moet die schurkenstaat gewoon binnenvallen en die geschifte neonazi omleggen, dat moet men doen voor die gek atoombommen begint te gooien....
zegt de pipo met en *Israel*-vlag...
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:08   #53
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als men het huidige Iran als een normaal land beschouwt, dan is men wel heel erg breeddenkend....

Zelfs kamerbreeddenkend...
Wat is normaal? Of laat ik het zo vragen: Wat is voor u het normaalste land?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:23   #54
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Wat is normaal? Of laat ik het zo vragen: Wat is voor u het normaalste land?
België (meer bepald Vlaanderen ), Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland...


Vraag het anders eens aan één van de vele Iraniërs, die in het Westen verlbijven...

Ik heb er drie gekend...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 april 2007 om 16:24.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:24   #55
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
De essentie? Brandaan hangt een meer genuanceerd beeld op, voorbij het zwart-wit beeld van stereotype denkers zoals gij.
Nee,zelfs na het lezen van het HRW rapport blijft hij een overdreven rooskleurig beeld ophangen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:30   #56
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
België (meer bepald Vlaanderen ), Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland...


Vraag het anders eens aan één van de vele Iraniërs, die in het Westen verlbijven...

Ik heb er drie gekend...
Dus de Europese natiestaat is voor u de norm. Is dit een universele norm of heeft u deze visie enkel gekregen omdat u in zo'n land bent geboren en getogen?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:31   #57
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Nee,zelfs na het lezen van het HRW rapport blijft hij een overdreven rooskleurig beeld ophangen.
U wilt de nuances niet lezen? Hoe voelt het nu om kleurenblind te zijn? Ik heb me altijd al afgevraagd hoe het zou zijn om alles zwart-wit te zien.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:47   #58
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Ik geloof eerder die marinier die er geweest is als hij zegt dat we een totaal vekeerd beeld hebben van Iran ... lijkt me logisch.

Aleja, Bush noemt Iran als een land van de "Axis of evil", dat zwart-wit denken leidt tot niets.

Zou je eerder Bush z'n beeld van Iran geloven dan een Britse marinier zonder geheime agenda?

Trouwens ... al die propaganda over Iran dat nucleaire wapens heeft is zo opgeblazen ... de VS wil dat de wereld dat denkt zodat ze een reden hebben om ginder het land binnen te vallen.

De CIA beweerd zelf dat Iran nog 10 jaar geen nucleaire wapens zal hebben:
http://www.news24.com/News24/World/N...032597,00.html

Iran heeft net zoveel nucleaire wapens als dat Iraq "weapons of mass destruction" had ... geen dus

Iran vormt totaal geen bedreiging voor de VS ... maarja de VS zal wel weer een reden vinden om ginder binnen te vallen ... zogezegde nucleaire wapens.

Ze zullen wel moeten Iran binnenvallen als ze het volledige PNAC plan willen uitvoeren ... en nog voor de verkiezingen in 2008 ... dus ik denk dat ze nu hard bezig zijn met een false flag terror-act op te zetten zodat ze een reden hebben om ginder binnen te vallen ... zoiets als "de golf van Tonkin" of "9/11" ... eerste de domme Westerling die niet ens Iran op een kaart kan aanduiden goed bang maken om vervolgend het land plat te leggen en de shit over te nemen .
Dat hebben ze trouwens al eens gedaan , remember the Shah ...
http://www.alternet.org/story/33586

Achja, het zal nog wel even duren ... kijk ondertussen dit cool filmje eens:
http://www.youtube.com/watch?v=_Q9nR...%5Fmonth%2Ehtm
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:53   #59
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als men het huidige Iran als een normaal land beschouwt, dan is men wel heel erg breeddenkend....

Zelfs kamerbreeddenkend...
En de foto's bewijzen wat voor hel Iran wel is

http://www.flickr.com/photos/farhang/page4/

Hoog tijd dat het verlichte Westen daar eens de boel komt platbombarderen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 17:05   #60
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En de foto's bewijzen wat voor hel Iran wel is

http://www.flickr.com/photos/farhang/page4/

Hoog tijd dat het verlichte Westen daar eens de boel komt platbombarderen.
How man, leuke foto's, jammer dat het zo geïsoleerd wordt, 't zou anders wel veel toeristen aantrekken emt zo'n geschiedenis en zo'n natuur ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be