Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2005, 15:44   #221
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Dankzij die afstompende doorgedreven automatisering met gepaarde bandarbeid, soms door achterlijken en kinderen kunnen wij betaalbaar voedsel, kledij ,wagens en computers kopen.

Leve de moderne wereld.

Ik heb het goed omdat iemand anders het slecht heeft.
noorderlingen houden jammer genoeg niet zo van afstompende kut-arbeid.
dat is genetisch zo.
daarom staken ze hier veel meer dan in china of in india of in guatemala.

en telkens wij het hier een beetje beter gewoon zijn, zullen we staken bij de minste stap terug (vb langer werken, etc).

there is no way back.


en zonder arbeiders kunnen de aandeelhouders zélf aan den band gaan staan natuurlijk. 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 16:47   #222
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en zonder arbeiders kunnen de aandeelhouders zélf aan den band gaan staan natuurlijk. 8)
Ik vind dat arbeiders eigendomsrechten zouden moeten kunnen opbouwen in het bedrijf dat ze zelf helpen groot maken.
Aandeelhouders investeren hun kapitaal, arbeiders hun leven in het bedrijf.
Beiden hebben dus, integenstelling tot nu, gelijkwaardige rechten.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:04   #223
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

We gaan de armen van geest onder de knoet houden.
Zo simpel is het.

Een gedeelte onnozelaarrs die bijtijds scheel zien van de honger, bijtijds moeten kruipen voor het ocmw/rva...

Een ander gedeelte die aan de band moeten staan.

Wat sport en debiele programma's op tv, zodat ze kalm blijven.


Zooo simpel is het.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:10   #224
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
We gaan de armen van geest onder de knoet houden.
Zo simpel is het.

Een gedeelte onnozelaarrs die bijtijds scheel zien van de honger, bijtijds moeten kruipen voor het ocmw/rva...

Een ander gedeelte die aan de band moeten staan.

Wat sport en debiele programma's op tv, zodat ze kalm blijven.


Zooo simpel is het.
de armen van geest zijn degenen zoals gij, die denken dat ze 'iemand zijn' omdat ze een jobke of een bedrijfke of een bmw hebben.
zulke materiële dingen dienen doorgaans om hun indhoudelijke dorheid te compenseren.

wat nieuwe modellen van gsm's en dure auto's op de markt brengen af en toe, zodat ze zich weer eens belangrijk kunnen voelen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:20   #225
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ondertussen heb ik een positie verworven , zodat ik op een heel subtiele manier kan debieltjes tergen.
Niemand merkt het, vermits ik de regeltjes van de wet/openbare diensten geslepen toepas.

Wordt er goed voor betaald ook.
Verdien ongeveer 125 Euro , netto.
BMW is kwalitatief beter dan Saab.

Wie is er zielig?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:24   #226
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Ondertussen heb ik een positie verworven , zodat ik op een heel subtiele manier kan debieltjes tergen.
Niemand merkt het, vermits ik de regeltjes van de wet/openbare diensten geslepen toepas.

Wordt er goed voor betaald ook.
Verdien ongeveer 125 Euro , netto.
BMW is kwalitatief beter dan Saab.

Wie is er zielig?
en dan?
voor mensen van 30 milj. per jaar zijt gij een loser.
die lachen met prutsers gelijk gij.

en gij trekt u dat aan, moest ge het weten.
zeker van.

omdat ge uzelf heel wat vindt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:32   #227
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Natuurlijk vind ik me heel wat.

De macht over marginalen bezorgt me orgasmes.

Degenen die niets anders kunnen dan janken en totaal afhankelijk zijn van anderen bezorgen me een kick.

De grootste voldoening heb ik met het aanschouwen van de onmacht van die minderwaardigen.
Van dop en ocmw levenden, die zonder het zelf te beseffen de maatschappij een dienst bewijzen.

Op een onaangename wijze weliswaar, maar dat is mijn probleem niet.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 18 april 2005 om 17:36.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:39   #228
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Natuurlijk vind ik me heel wat.

De macht over marginalen bezorgt me orgasmes.

Degenen die niets anders kunnen dan janken en totaal afhankelijk zijn van anderen bezorgen me een kick.

De grootste voldoening heb ik met het aanschouwen van de onmacht van die minderwaardigen.
Van dop en ocmw levenden, die zonder het zelf te beseffen de maatschappij een dienst bewijzen.

Op een onaangename wijze, weliswaar maar dat is mijn probleem niet.
gij hebt just macht over wanneer er aan uw pietje getrokken wordt door uzelf, en verder niks.
ik geloof best dat ge het gevoel nodig hebt dat ge macht hebt.
maar dat hebt ge dus niet.

uw personeel legt uw bedrijfke plat wanneer ze willen.

ge zijt zo kwetsbaar als een schelploze mossel.

in deze grote boze wereld.

de dappere don quichote

zie maar dat er geen marginaal onder uw bed zit vanavond.
of een groepje maroefen u geen pijn doet.

of hebt ge daar ook macht over?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 20:59   #229
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
in de situatie die u schetst zou alles relaxt zijn. Ten eerste zouden de anderen mitgard een dagje luieren niet direct gaan kwalijk nemen. Door dat de gevolgen ervan quasi direct merkbaar zijn kan het ook nagenoeg niet fout gaan. In het slechtste geval delen jij en Bece na een paar dagen jullie voedsel niet meer met Mitgard. Mitgard kan dan nog altijd zelf voedsel gaan halen - zoeken voordat ie verhongerd is. Wanneer iemand van alle uitkering en sociale bijstand wordt geschorst in onze hedendaagse maatschappij dan is er in veel gevallen niet die mogelijkheid om de doodeenvoudige reden dat er te weinig jobs zijn voor te veel werklozen. En de cijfers bewijzen dat. Mitgard heeft in die situatie bovendien ook geen enkele reden om te gaan luieren uit protest bvb. Stel dat jij en Bece Mitgard gaan trachten dwingen tot productief zijn - dan mijn beste - dan loopt het fout ! Dat zal dan ook de ondergang worden van het kapitalisme - zoals het trouwens elk totalitair systeem is vergaan dat eerder in onze geschiedenis de plak zwaaide.
Om to the point te blijven: sinds wanneer heb je een reden nodig om lui te zijn?
Ik wou een punt duidelijk maken he, maar ik vond het leuker met een illustratie. Zoek dan ook niet verder dan dat.

Met alle respect, maar voor iedereen die gelooft dat "lui zijn" pas een negatieve bijklank gekregen heeft ten tijde van het kapitalisme, dan ben je geestelijk beperkt, om het met de woorden van Bece te zeggen. Of te lui om uw geest te gebruiken.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 21:12   #230
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
onnozele kwiet.
lees eens wat over de leefgewoonten van uw voorouders.

als er ene teveel begon te zeiken over 'werken' had die waarschijnlijk wat kletsen gekregen.

en liever dan zich krom te werken op de onvruchtbare grond, gingen ze wat plunderen en roven.

en de germanen hielden wel degelijk van lekker uitslapen:

"On waking from sleep, which they generally prolong for a late hour of the day, they take a bath, most often of warm water, which suits a country where winter is the longest of the seasons."

-Tacitus, Germania.

onzen volksaard, zeg maar.
Onnozele kwiet, daarmee moet ge uw bericht afsluiten. Wie verwijst nu naar zichzelf in de opening van zijn betoog.

Dat jij het punt niet begrepen hebt, verbaast me niks. Soms durf ik ook wel verloren moeite doen.
Maar goed, volgens jou had "lui zijn" dus pakweg 10.000 jaar geleden geen negatieve bijklank. Ja, want toen gingen de zaken anders en bijgevolg was het onmogelijk men een luiaard vervelend vond, i.e. negatief. Mooi, mooi.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 21:16   #231
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Vroeger ging dat zo niet.
Op een morgen werd de mitgard wakker, keek eens rond en zag dat het tijd was voor een pergola.
Hij kwam naar de strozak waar de anderen lagen en schopte er eens tegen en zei; "gij, ja gij en gij bouw daar eens meteen een pergola" zei hij!
Toen lag daar één in zijn bed die zei "weet gij wel hoe vroeg het nog is?"
Mitgard als onbetwiste leider van die roedel zette zijn borstspieren extra uit en brulde "weg o gij langharig werkschuw tuig, van mijne hof" en terwijl die ééne gebogen wegkroop prevelde mitgard de wijze woorden tegen de rest van de groep "niet werken is geen eten, capishe?"
Sja, zo kunnen we nog een tijdje doorgaan natuurlijk. Vanaf nu geen verhaaltjes meer.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 21:26   #232
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
Onnozele kwiet, daarmee moet ge uw bericht afsluiten. Wie verwijst nu naar zichzelf in de opening van zijn betoog.

Dat jij het punt niet begrepen hebt, verbaast me niks. Soms durf ik ook wel verloren moeite doen.
Maar goed, volgens jou had "lui zijn" dus pakweg 10.000 jaar geleden geen negatieve bijklank. Ja, want toen gingen de zaken anders en bijgevolg was het onmogelijk men een luiaard vervelend vond, i.e. negatief. Mooi, mooi.
"Whenever they are not fighting, they pass much of their time in the chase, and still more in idleness, giving themselves up to sleep and to feasting, the bravest and the most warlike doing nothing, and surrendering the management of the household, of the home, and of the land, to the women, the old men, and all the weakest members of the family. They themselves lie buried in sloth, a strange combination in their nature that the same men should be so fond of idleness, so averse to peace."

-Tacitus.

idleness : ledigheid, nietsnutterij.



maarja, gij hebt misschien veel bastaardbloed ofzo.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 april 2005 om 21:27.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 21:29   #233
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Wat is K-Pax?
Je moet ook overleven en dus doen ze het inderdaad voor het geld. Tenminste toch diegenen die op volvo hun ziel moeten afdraaien. Hun bazen doen het trouwens ook voor het geld en spenderen meer tijd en energie om hun bazen er van te overtuigen dat ze waardevol zijn dan aan hun eigenlijke werk dat meestal op een uurtje is afgerond. Let op ik ben een van hen geweest, zij het niet op volvo.
Dat klopt ook. Waarom denk je dat er zoveel controle langs de band word uitgevoerd? Dat zijn mensen die eigenlijk maar licht werk moeten doen ( eigenlijk niet werken maar laten werken), daarvoor ook nog beter betaald worden en er voor zorgen dat het eindresultaat behoorlijk is.
K-pax is een planeet (volgens Spacey). Maar je doet maar alsof.

Wie zijn werk niet goed doet, ligt buiten. Je kan ook argumenteren dat een ingenieur zijn werk niet goed doet, want die wordt maar al te vaak gecontroleerd door andere ingenieurs (die waarschijnlijk niet werken maar laten werken).
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 21:40   #234
Flat V
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
"Whenever they are not fighting, they pass much of their time in the chase, and still more in idleness, giving themselves up to sleep and to feasting, the bravest and the most warlike doing nothing, and surrendering the management of the household, of the home, and of the land, to the women, the old men, and all the weakest members of the family. They themselves lie buried in sloth, a strange combination in their nature that the same men should be so fond of idleness, so averse to peace."

-Tacitus.

idleness : ledigheid, nietsnutterij.



maarja, gij hebt misschien veel bastaardbloed ofzo.
Dat is een leuk excerpt van Tacitus, maar ik zie nergens waarom luiheid geen negatieve bijklank zou kunnen hebben, maar slechts vanaf het barre kapitalisme.
Ik zal het zelf verklappen: de verschrikkelijke Mitgard stelde zich recht en schreeuwde bedreigend tegen de rustende, nietsnuttende mensen op de grond: LUIERIKKEN!! Sta op en schiet in actie! Ik heb honger! Nietsnutten!
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 22:29   #235
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
Dat is een leuk excerpt van Tacitus, maar ik zie nergens waarom luiheid geen negatieve bijklank zou kunnen hebben, maar slechts vanaf het barre kapitalisme.
Ik zal het zelf verklappen: de verschrikkelijke Mitgard stelde zich recht en schreeuwde bedreigend tegen de rustende, nietsnuttende mensen op de grond: LUIERIKKEN!! Sta op en schiet in actie! Ik heb honger! Nietsnutten!



Er bestaat zoiets als 'bordelen' om iets te doen aan je tekort aan seks.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 23:01   #236
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Natuurlijk vind ik me heel wat.

De macht over marginalen bezorgt me orgasmes.

Degenen die niets anders kunnen dan janken en totaal afhankelijk zijn van anderen bezorgen me een kick.

De grootste voldoening heb ik met het aanschouwen van de onmacht van die minderwaardigen.
Van dop en ocmw levenden, die zonder het zelf te beseffen de maatschappij een dienst bewijzen.

Op een onaangename wijze weliswaar, maar dat is mijn probleem niet.
u bent niet een beetje arrogant heb ik de indruk.
Door mensen zoals u ontstaan oorlogen en genocides.
Ik kan u het beste vergelijken met die geschifte persoon van een dikke 60 jaar terug.hij vond zich zelf ook meer dan anderen.

Bij economisch verval zijn het eerst altijd de laaggeschoolde die het moeilijk krijgen doordat de productie word verscheept naar goedkope arbeiderslanden en zo meer.
Eens het merendeel van de arbeid uit een land is gezogen volgt er een nieuwe fase en komen de eerste niet belangrijke bediendes aan de beurt want in het land waar de productie is kan men deze mensen nu ook vinden.
En als laatste zullen er enkel nog hoofdzetels hier blijven in het beste geval en zal het gehele bedrijf elders volledig werken met eigen laag en hooggeschoolde of denkt u dat deze landen achterlijk blijven?

Op termijn zullen ook hoog geschoolde zoals u hun inkomen kunnen gaan zoeken in de dop of op het ocmw en eerlijk gezegd hoop ik dat dit in uw geval zal gebeuren.

diegene die denken dat europa eeuwig welvarend blijft kan het nog zeer zuur opbreken en misschien sneller dan dat ze denken.
Het is duidelijk dat de economische macht verschuift naar china en indië en andere.
Amerika en europa zullen moeten leren leven met een economisch verval.
En alsof dit nog niet erg genoeg is zullen er door overbevolking nog tal van andere milieu problemen de kop op steken en grondstof en energie tekorten.
Daarbij komt nog eens dat de vele multi culturele samenlevingen in het westen een tijdbom zijn.hoe meer economische achteruit gang hoe meer spanningen tussen de verschillende volkeren.en WO2 heeft duidelijk aangetoond waar spanningen tussen volkeren kunnen leiden?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 06:29   #237
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
K-pax is een planeet (volgens Spacey). Maar je doet maar alsof.

Wie zijn werk niet goed doet, ligt buiten. Je kan ook argumenteren dat een ingenieur zijn werk niet goed doet, want die wordt maar al te vaak gecontroleerd door andere ingenieurs (die waarschijnlijk niet werken maar laten werken).
De truk is om te laten geloven dat je je werk wel goed doet. Uw bazen zijn veel te druk bezig met dezelfde truk toe te passen waardoor ze natuurlijk geen tijd hebben om uw truk te doorgronden.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 09:09   #238
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
Dat is een leuk excerpt van Tacitus, maar ik zie nergens waarom luiheid geen negatieve bijklank zou kunnen hebben, maar slechts vanaf het barre kapitalisme.
Ik zal het zelf verklappen: de verschrikkelijke Mitgard stelde zich recht en schreeuwde bedreigend tegen de rustende, nietsnuttende mensen op de grond: LUIERIKKEN!! Sta op en schiet in actie! Ik heb honger! Nietsnutten!
ziet ons burgerseutje zich eens boos maken zeg.
het heilige Werken wordt aangevallen, heel zijn ethiekje op losse schroeven.
ik zal maar stoppen voor 'm gaat janken.
of woest wordt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 13:56   #239
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

met 'luiheid' werd in de tijd van onze germaanse voorouders voornamelijk lafheid bedoeld: het in uw broek doen om te vechten, en dan u maar krom moeten werken om in uw behoeften te voorzien.

strijdethiek werd veel meer gewaardeerd dan arbeidsethiek.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:12   #240
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

juist !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be