Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2018, 21:15   #21
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Limburg is van harte welkom bij Liège.
Ze zijn nog maar twee generaties geleden gaan lopen uit het Bisdom Luik .

Die willen nooit meer terug ,wees maar gerust Henri
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:35   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik ken Limburg. Heb er ook vele jaren verbleven op camping.
Ze moeten niet beginnen met zeuren over de laatste stukjes groen kappen.
Die zijn trouwens al te veel gekapt. Niet om Limburg toegankelijk te maken voor het Europese hinterland maar wel om het nog vele groen (gelukkig!) te vervangen door paardenweiden met een knol er op om de heren bij zondag toe te laten een ritje te paard te maken.
Anderzijds is Limburg doorspekt met afgesloten zandputten met kwaliteitsvol zuiver water. En de omgeving wordt gebruikt om streekvreemde koeien te laten begrazen. En op deze ruime waters zie je in de verre verte soms een paar eendjes en af en toe een fuut.
Oh ja; ook nog juist die soort aalscholvers die in gans Europa worden bejaagd en afgeschoten wegens overtal. In België worden ze echter wel beschermd. Ze vreten massaal de vis op en de hengelaars worden beladen met alle zonden van de wereld als de moordenaars van die visjes.
Onderwijl vreten die groene jongens massaal graag vis die op het dek van een visboot langzaam gestikt is.
En verheugd dat die vissen dan zijn als ze kunnen uitroepen in de bek of maag van die aalscholvers : "Hoera; ik ben het eten voor de aalscholver; ik mag levend creveren in zijn maag."
Het is weeral de kleine man dus die de moordenaar is. Zijn sport brengt niet genoeg op voor de staatskas.
Jaren moesten wij hengelaars naar Nederland. Honderden kilometers rook in de lucht blazen. Dat noemen ze dus natuurbescherming?
Het afgesloten Veerse meer was een waar eldorado voor de sportvisserij.
Men kon er uitgezette uitgegroeide eetbare forellen vangen van ettelijke kilogrammen. Nu is dat meer er ook niet meer. Men heeft de verbinding met de zee hersteld en het is nu een brakwaterzone.
En in Limburg? Noppes! Weg blijven en wel wandelen en met de fiets koersen. Dat mag nog. Wat met de minder mobiele mens of gehandicapte?
Niks. Weg blijven! Naar Holland of buitenland dus. Limburg is voor de paarden; vreemde koeien en smerige vogels die zelfs Europa niet meer wenst in overtal.
Maar de minder mobiele mens die ook maar één leven heeft moet er weg.
Ook daar merk je op gebied van wanbeheer dat je in België bent.
Maar er mogen wel zeilclubs op die waters. Zelfs duikclubs.
Alles dus voor de happy-few. Watersky mag ook en racen met motorboten op de kanalen ook. Die mensen zijn wel mensen want die hebben geld.
Limburg? Voor mij hoeft het er niet meer te zijn. Ik heb er geen caravan meer. Het is er ondanks zijn bossen te zeer vermenselijkt en gekapitaliseerd.
Een paar? Het is te merken dat ge hier al lang niet meer geweest zijt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 22:20   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ze zijn nog maar twee generaties geleden gaan lopen uit het Bisdom Luik .

Die willen nooit meer terug ,wees maar gerust Henri
2 Generaties?
U zegt hier 30 ?* 40 jaar ?

Lijkt me een wat achterlijke stelling.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 00:01   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Als we ongebreideld blijven kweken en massa-immigratie toestaan, zal dat wel moeten. Al dat volk moet immers ergens wonen. We kunnen misschien beginnen met van de heide van Kalmthout bouwgrond te maken.
Misschien kunnen we in de plaats van uw onzin iets leren van de Nederlanders en hoe zij daar stedenbouw aanpakken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:45   #25
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een paar? Het is te merken dat ge hier al lang niet meer geweest zijt.

Alle jaren nog tweemaal een weekje in Opgrimbie om forel te vissen op een vijver. En inderdaad; daar heb je tussen Zutendaal en Opgrimbie ook een zandput waar je met een verrekijker; als je geluk hebt, ook een paar eenden kunt opsporen in de verte.
Voor de rest is de omgeving inderdaad een oase van rust alleen doorbroken door paardengehinnik in eigendom van sukkelaars die er volop in de bossen wonen. Oh ja, in Zutendaal liggen er ook twee. Afgesloten. De ene alleen toegankelijk voor zeilers en duikers. En de andere volledig ontoegankelijk.
Privaat eigendom en vroegere stortplaats.
Denk dus niet Joske dat anderen Limburg ook niet kennen.
Van al de zand- en keiputten langs de Maas; waar alleen koeien mogen komen; weet ik er vele. De omgeving van Maasmechelen, vooral de kanalen en waterwegen; kende ik vroeger als mijn broekzak
Nu allemaal ontoegankelijk behalve voor aboriginals die hier en daar een veldweggetje weten voor de boeren. De rest van weggetjes langs de Maas zijn afgesloten met ijzeren knikpaaltjes.
Dat noemen ze in Limburg de toeristische ontwikkeling.
Oh ja; de campings zijn toegankelijk; mits betaling natuurlijk.
En in de bossen kom je vooral buitenlanders tegen in slaapkleed die de slaap niet kunnen vatten wegens heimwee. En onder de kanaalbruggen wordt vooral handel gedreven in slaapmutsjes. Limburg niet kennen Joske?
Komaan he vent. Waarschijnlijk ken ik Limburg beter dan jij maar dan wel de andere zijde. Jij kent Limburg alleen als de zon schijnt.
Natuur? Prima! Maar in Limburg moeten ze nog ontdekken dat er in onze samenleving mensen zijn met een handicap. En daar schieten ze wel tekort.

Laatst gewijzigd door werkman : 2 mei 2018 om 20:54.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:18   #26
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Alle jaren nog tweemaal een weekje in Opgrimbie om forel te vissen op een vijver. En inderdaad; daar heb je tussen Zutendaal en Opgrimbie ook een zandput waar je met een verrekijker; als je geluk hebt, ook een paar eenden kunt opsporen in de verte.
Voor de rest is de omgeving inderdaad een oase van rust alleen doorbroken door paardengehinnik in eigendom van sukkelaars die er volop in de bossen wonen. Oh ja, in Zutendaal liggen er ook twee. Afgesloten. De ene alleen toegankelijk voor zeilers en duikers. En de andere volledig ontoegankelijk.
Privaat eigendom en vroegere stortplaats.
Denk dus niet Joske dat anderen Limburg ook niet kennen.
Van al de zand- en keiputten langs de Maas; waar alleen koeien mogen komen; weet ik er vele. De omgeving van Maasmechelen, vooral de kanalen en waterwegen; kende ik vroeger als mijn broekzak
Nu allemaal ontoegankelijk behalve voor aboriginals die hier en daar een veldweggetje weten voor de boeren. De rest van weggetjes langs de Maas zijn afgesloten met ijzeren knikpaaltjes.
Dat noemen ze in Limburg de toeristische ontwikkeling.
Oh ja; de campings zijn toegankelijk; mits betaling natuurlijk.
En in de bossen kom je vooral buitenlanders tegen in slaapkleed die de slaap niet kunnen vatten wegens heimwee. En onder de kanaalbruggen wordt vooral handel gedreven in slaapmutsjes. Limburg niet kennen Joske?
Komaan he vent. Waarschijnlijk ken ik Limburg beter dan jij maar dan wel de andere zijde. Jij kent Limburg alleen als de zon schijnt.
Natuur? Prima! Maar in Limburg moeten ze nog ontdekken dat er in onze samenleving mensen zijn met een handicap. En daar schieten ze wel tekort.

Dat van die lap er op geven zal niet veel in huis komen.
Even serieus reageren en proberen praten met een Limburger en hij is gaan wandelen met zijn hooooooond. Langs veldweggetjes en door bossen en af en toe komt men ook Maria tegen. Maar die krijgt daar wel een dak boven het hoofd. Als sommigen durven en kunnen maken ze er overal een tweede Bokrijk van. Alhoewel Bokrijk probeert een beeld te schetsen van hoe het vroeger was. Met heropgebouwde huizen uit Antwerpen.
Zo authentiek is Bokrijk dus ook weer niet. Maar een fietsterrorist is vlug tevreden. En nu ze een electrisch apparaatje op de fiets hebben zijn ze nog vlugger tevreden. Zoef! Tegen veertig en meer per uur langs de kanaalkanten!
Diversiteit vindt je in Limburg dus niet. Toerisme voor iedereen kennen ze nog niet. Dat moet nog uitgevonden worden door een Limburger met een hoog IQ.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2018 om 18:19.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:54   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Limburg is van harte welkom bij Liège.
Over mijn dood lijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 19:17   #28
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Natuurlijk zal men zeggen: hij is daar weer met zen Zwitserland!

Wel pas hier het Zwitsers politiek systeem toe, en de problemen, jaloezie, schelden discrimineren zijn van de baan.

Maak van de provincies >>> kantons en oeps iedereen baas in eigen streek!!!

Als men dan ook nog de bevolking met directe democratie referendum kiezen laat beslissen wat in hun eigen leefgebied gebeurd is er hier net zoals in Zwitserland eindelijk en echte democratie en géén particratie met machtswellustege partijen die de bevolking tegen elkaar opstoken met hun belangengroepen, vriendjes en omgekochten om zelf de al macht te bereiken.

Dan hoeven de anderen zich niet te moeien wat in en ander provincie of kanton gebeurd.

Einde met al dat ruzie maken dat er nu voor zorgt dat men in het sjoemel merk België, met koehandel maffia compromissen en doofpot commissies allerhande en opgedrongen solidariteiten >> zodat wij de hoogste belastingen betalen van de EU.

Met dank aan henke54, >>https://www.prodemos.nl/wp-content/u...d-2012-PDF.pdf

Er is géén land in Europa (zelfs niet in de wereld) dat zoveel vormen van directe democratie kent als Zwitserland. Het land is ook sterk gedecentraliseerd: de kantons hebben grote bevoegdheden……….
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 mei 2018 om 19:31.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 19:46   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Over mijn dood lijk.


Vindt men in Limburg soms levende lijken?
Dan denk ik dat ik er al gezien heb in de bossen bij nacht.
In slaapkleed nog wel.
De "walking dead-colonne" zit dus ergens in de Limburgse bossen.
Samen met de voetbranders misschien?

Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2018 om 19:49.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:44   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

werkman, omdat ge over mijne hometown bezig zijt, heb ik toch eens de moeite gedaan om ze te lezen.

Als ik uw ellenlange posts mag samenvatten:

Ge zijt lastig dat ge als gehandicapte niet overal kunt komen ? Bijvoorbeeld langs de maas ?

Ge zijt lastig dat ge in het nationaal park concurrentie hebt van lokaal wildleven bij uw visactiviteiten ?

Kortom, je hebt last van het feit dat men paarden en wilde koeien (galloways) gebruikt om de maasdijken te begrazen (waardoor er inderdaad poortjes gezet moeten worden) en het feit dat er wild op dezelfde vijver als jij zit te vissen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:20   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Natuurlijk zal men zeggen: hij is daar weer met zen Zwitserland!

Wel pas hier het Zwitsers politiek systeem toe, en de problemen, jaloezie, schelden discrimineren zijn van de baan.

Maak van de provincies >>> kantons en oeps iedereen baas in eigen streek!!!

Als men dan ook nog de bevolking met directe democratie referendum kiezen laat beslissen wat in hun eigen leefgebied gebeurd is er hier net zoals in Zwitserland eindelijk en echte democratie en géén particratie met machtswellustege partijen die de bevolking tegen elkaar opstoken met hun belangengroepen, vriendjes en omgekochten om zelf de al macht te bereiken.

Dan hoeven de anderen zich niet te moeien wat in en ander provincie of kanton gebeurd.

Einde met al dat ruzie maken dat er nu voor zorgt dat men in het sjoemel merk België, met koehandel maffia compromissen en doofpot commissies allerhande en opgedrongen solidariteiten >> zodat wij de hoogste belastingen betalen van de EU.

Met dank aan henke54, >>https://www.prodemos.nl/wp-content/u...d-2012-PDF.pdf

Er is géén land in Europa (zelfs niet in de wereld) dat zoveel vormen van directe democratie kent als Zwitserland. Het land is ook sterk gedecentraliseerd: de kantons hebben grote bevoegdheden……….
De Zwitserse kantons kan je onmogelijk vergelijken met de Belgische provincies. In Zwitserland vertrok men indertijd van de kantons: het werd dus een bottom-up staatsstructuur. In België juist het omgekeerde, want de provincies waren onderdelen van de unitaire staat België.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:28   #32
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
werkman, omdat ge over mijne hometown bezig zijt, heb ik toch eens de moeite gedaan om ze te lezen.

Als ik uw ellenlange posts mag samenvatten:

Ge zijt lastig dat ge als gehandicapte niet overal kunt komen ? Bijvoorbeeld langs de maas ?

Ge zijt lastig dat ge in het nationaal park concurrentie hebt van lokaal wildleven bij uw visactiviteiten ?

Kortom, je hebt last van het feit dat men paarden en wilde koeien (galloways) gebruikt om de maasdijken te begrazen (waardoor er inderdaad poortjes gezet moeten worden) en het feit dat er wild op dezelfde vijver als jij zit te vissen.

Nee vriend, ik ben lastig omdat ik als gehandicapte nergens mag komen.
En ik ben niet lastig op locaal wildleven dat ik zelfs ondermaats vindt
maar ik ben wel teleurgesteld dat men in België natuurleven beschermt dat
niet thuishoort op zoetwaterplassen. Wel in estuaria van de grote rivieren waar zout- en zoetwater wisselen met de getijden. En ook op zee voorkomen natuurlijk. En dan nog aalscholvers die overal in Europa worden afgeschoten omdat ze in overtal aanwezig zijn. Er zijn in Europa vijf soorten aalscholvers. Degenen die bescherming verdienen hebben wij hier niet; omdat ze mogelijk onderdrukt worden door de soort in overtal. En U gaat verder met mijn woorden te verdraaien.
Uw koeien grazen niet op de Maasdijken maar wel rondom die grint- en zandputten zodat de mens er niet kan komen. Zelfs niet op een klein voorbehouden plaatsje van de oevers.
En uw paarden grazen evenmin op de Maasdijken maar wel op weiden middenin de bossen waarvoor het bos heeft moeten plaatsruimen.
En eenden vangen geen vissen. Futen wel maar dat zijn de kleine exemplaren. Die aalscholvers vallen wel grote vissen aan en bijten er zelfs stukken vlees uit zodat dezen een gruwelijke langdurige dood kennen via schimmelinfecties. U moet dus dringend eens wat kennis opdoen over hetgeen er in de natuur gebeurt. En die narren in Brussel ook trouwens die hier de wetten maken.
En als ze willen behoren tot Europa dan moeten ze ook maar de Europese wetgeving ter zake aanvaarden.
En vriend; als je nog leest probeer dan te lezen wat ik schreef.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2018 om 21:53.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:54   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nee vriend, ik ben lastig omdat ik als gehandicapte nergens mag komen.
En ik ben niet lastig op locaal wildleven dat ik zelfs ondermaats vindt
maar ik ben wel teleurgesteld dat men in België natuurleven beschermt dat
niet thuishoort op zoetwaterplassen. Wel in estuaria van de grote rivieren waar zout- en zoetwater wisselen met de getijden. En ook op zee voorkomen natuurlijk. En dan nog aalscholvers die overal in Europa worden afgeschoten omdat ze in overtal aanwezig zijn. Er zijn in Europa vijf soorten aalscholvers. Degenen die bescherming verdienen hebben wij hier niet; omdat ze mogelijk onderdrukt worden door de soort in overtal. En U gaat verder met mijn woorden te verdraaien.
Uw koeien grazen niet op de Maasdijken maar wel rondom die grint- en zandputten zodat de mens er niet kan komen. Zelfs niet op een klein voorbehouden plaatsje van de oevers.
En uw paarden grazen evenmin op de Maasdijken maar wel op weiden middenin de bossen waarvoor het bos heeft moeten plaatsruimen.
En eenden vangen geen vissen. Futen wel maar dat zijn de kleine exemplaren. Die aalscholvers vallen wel grote vissen aan en bijten er zelfs stukken vlees uit zodat dezen een gruwelijke langdurige dood kennen via schimmelinfecties. U moet dus dringend eens wat kennis opdoen over hetgeen er in de natuur gebeurt. En die narren in Brussel ook trouwens die hier de wetten maken.
En als ze willen behoren tot Europa dan moeten ze ook maar de Europese wetgeving ter zake aanvaarden.
En vriend; als je nog leest probeer dan te lezen wat ik schreef.
Dat zou wat gemakkelijker gaan mocht je leestekens en alineas gebruiken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 22:01   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nee vriend, ik ben lastig omdat ik als gehandicapte nergens mag komen.
En ik ben niet lastig op locaal wildleven dat ik zelfs ondermaats vindt
maar ik ben wel teleurgesteld dat men in België natuurleven beschermt dat
niet thuishoort op zoetwaterplassen. Wel in estuaria van de grote rivieren waar zout- en zoetwater wisselen met de getijden. En ook op zee voorkomen natuurlijk. En dan nog aalscholvers die overal in Europa worden afgeschoten omdat ze in overtal aanwezig zijn. Er zijn in Europa vijf soorten aalscholvers. Degenen die bescherming verdienen hebben wij hier niet; omdat ze mogelijk onderdrukt worden door de soort in overtal. En U gaat verder met mijn woorden te verdraaien.
Uw koeien grazen niet op de Maasdijken maar wel rondom die grint- en zandputten zodat de mens er niet kan komen. Zelfs niet op een klein voorbehouden plaatsje van de oevers.
En uw paarden grazen evenmin op de Maasdijken maar wel op weiden middenin de bossen waarvoor het bos heeft moeten plaatsruimen.
En eenden vangen geen vissen. Futen wel maar dat zijn de kleine exemplaren. Die aalscholvers vallen wel grote vissen aan en bijten er zelfs stukken vlees uit zodat dezen een gruwelijke langdurige dood kennen via schimmelinfecties. U moet dus dringend eens wat kennis opdoen over hetgeen er in de natuur gebeurt. En die narren in Brussel ook trouwens die hier de wetten maken.
En als ze willen behoren tot Europa dan moeten ze ook maar de Europese wetgeving ter zake aanvaarden.
En vriend; als je nog leest probeer dan te lezen wat ik schreef.
Euh ik wil u toch wel even attent maken dat dit de orginele toestand was van de plek waar u over spreekt. De gehele mechelse heide en eisdens bos waren wat de naam impliceert: heide.

Waar schapen, paarden, en dergelijke op graasden. Het is pas later dat men daar in functie van de mijnen bos op heeft geplant. Of putten in heeft gegraven. De hele nest is dus kunstmatig.

Men is nu bezig terug stukken heide in ere te herstellen, en ook terug open plekken aan te leggen net voor grazers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 22:07   #35
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh ik wil u toch wel even attent maken dat dit de orginele toestand was van de plek waar u over spreekt. De gehele mechelse heide en eisdens bos waren wat de naam impliceert: heide.

Waar schapen, paarden, en dergelijke op graasden. Het is pas later dat men daar in functie van de mijnen bos op heeft geplant. Of putten in heeft gegraven. De hele nest is dus kunstmatig.

Men is nu bezig terug stukken heide in ere te herstellen, en ook terug open plekken aan te leggen net voor grazers.

Weet ik allemaal. Maar dan moet U het wel zeggen en mij niet woorden in de mond leggen die ik niet schreef.
En die bossen zijn inderdaad aangelegd voor de mijnen.
Als U voorstelt om ze te verwijderen om die reden dan moet je U maar wenden tot de Jan. Die weet het nog beter dan wij twee samen.
En wat dat graven van putten betreft; daar zijn sommige Limburgers rijk van geworden. Het is een gewilde materie geweest in den bouw. En nog.
Opgepast echter. Op de heide grazen geen paarden of koeien.
Schapen en geiten zijn geschikt en deden dat oorspronkelijk in vroeger tijden. Maar U mag het voor mijn part de evolutie een hele nest noemen.
Wat ik er ook over denk. Maar van heide kun je economisch weinig gebruiken nietwaar! Goed. Als je de natuur wil behouden in oorspronkelijke staat dan moet je ze proberen ook economisch in te schakelen zoals het hoort.
En niet beginnen brullen als er een paar bomen mijnhout gekapt worden en vervangen worden door streekgebonden beplanting. Wat de groene jongens graag doen. Brullen. Maar niet nadenken.
En ze kunnen beter op die aalscholvers jagen dan op mensen.
De eerste soort plundert en de tweede soort brengt geld in het laadje.
En over vroeger gesproken. Zag je vroeger één meeuw in het binnenland?
Ook een diersoort dat leeft in overtal en daarom de zee heeft geruild voor onze storten.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2018 om 22:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 04:40   #36
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Zwitserse kantons kan je onmogelijk vergelijken met de Belgische provincies. In Zwitserland vertrok men indertijd van de kantons: het werd dus een bottom-up staatsstructuur. In België juist het omgekeerde, want de provincies waren onderdelen van de unitaire staat België.
Oooooh ja er zal zeker veel verschil zijn tussen Zwitserland en het sjoemel merk België, vooral in degelijkheid en goed functioneren.

Zie de schuldenberg van het sjoemel merk België >>> en vergelijk de economie van Zwitserland dat bereikt word met miljoenen burgers minder dan hier. Met veel moeilijker geografisch gebied en zonder haven economie.

Het verschil is dat het belasting geld daar niet verdampt door politieke maffia met zwijgplicht en hun knokploegen, belangengroepen, vriendjes en omgekochte.

Hier doen de partijen, hun knokploegen, belangengroepen, vriendjes en omgekochte er alles aan om hun partij de macht te bezorgen ten koste van de burger, wat ons de hoogste belastingen kost van EU = de wereld bezorgd!

In verwijs met aantoonbaar bewijs en verwijzing naar hoe het beter kan. En zijn de provincies niet gelijk aan….. ewwel der zal dan aan gewerkt moeten worden!!!

In plaats van kritiek voeren en vooral niets doen. Wat ook gebeurd bij staken = niets doen……

Heb zo het gevoel dat de meerderheid hier geboren masochisten zijn….. en maar janken, klagen, schelden en uiteindelijk lijdzaam volgen, maar er wat aan doen……oeiiejoej
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 mei 2018 om 04:42.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 21:09   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Oooooh ja er zal zeker veel verschil zijn tussen Zwitserland en het sjoemel merk België, vooral in degelijkheid en goed functioneren.

Zie de schuldenberg van het sjoemel merk België >>> en vergelijk de economie van Zwitserland dat bereikt word met miljoenen burgers minder dan hier. Met veel moeilijker geografisch gebied en zonder haven economie.

Het verschil is dat het belasting geld daar niet verdampt door politieke maffia met zwijgplicht en hun knokploegen, belangengroepen, vriendjes en omgekochte.

Hier doen de partijen, hun knokploegen, belangengroepen, vriendjes en omgekochte er alles aan om hun partij de macht te bezorgen ten koste van de burger, wat ons de hoogste belastingen kost van EU = de wereld bezorgd!

In verwijs met aantoonbaar bewijs en verwijzing naar hoe het beter kan. En zijn de provincies niet gelijk aan….. ewwel der zal dan aan gewerkt moeten worden!!!

In plaats van kritiek voeren en vooral niets doen. Wat ook gebeurd bij staken = niets doen……

Heb zo het gevoel dat de meerderheid hier geboren masochisten zijn….. en maar janken, klagen, schelden en uiteindelijk lijdzaam volgen, maar er wat aan doen……oeiiejoej
Ik zie geen reden om geledingen van een unitaire staat tot federale entiteiten te maken. Het lijkt me veel beter om Vlaanderen en Wallonië verder met coherente bevoegdheden te bekleden en de federale staat tot een huls te herleiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 21:10   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie geen reden om geledingen van een unitaire staat tot federale entiteiten te maken. Het lijkt me veel beter om Vlaanderen en Wallonië verder met coherente bevoegdheden te bekleden en de federale staat tot een huls te herleiden.
Dat werkt niet.

Vandaag weer bewezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 21:15   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat werkt niet.

Vandaag weer bewezen.
Juist niet, want vandaag beschikken de regionale overheden niet over coherente bevoegdheidspakketten. Er zijn voor van alles en nog wat allerlei restbevoegdheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 21:17   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist niet, want vandaag beschikken de regionale overheden niet over coherente bevoegdheidspakketten. Er zijn voor van alles en nog wat allerlei restbevoegdheden.
Inderdaad, we kunnen die versnippering best omkeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be