Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2018, 18:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard MIVB ontslaat voorzitter partij Islam

MIVB ontslaat voorzitter partij Islam

Citaat:
De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB heeft Redouane Ahrouch ontslagen, de voorzitter van de partij Islam. Dat meldt de RTBF en is bevestigd aan onze redactie.
Lijkt mij het beste wat ze hebben kunnen doen om het 'probleem' een beetje in te dijken in de zin van dat het zich zeker niet zou kunnen gaan 'vermenigvuldigen'.


Citaat:
De meerderheidspartijen N-VA en Open VLD opperden zelfs een grondwetswijziging die het mogelijk moet maken extremistische partijen te verbieden.
Maar dat soort van grondwetswijzigingen veegt men vrij snel onder de tafel me dunkt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 mei 2018 om 18:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 18:57   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Lijkt mij het beste wat ze hebben kunnen doen om het 'probleem' een beetje in te dijken in de zin van dat het zich zeker niet zou kunnen gaan 'vermenigvuldigen'.
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 18:58   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Maar dat soort van grondwetswijzigingen veegt men vrij snel onder de tafel me dunkt?
De kans is heel groot dat dergelijke voorstellen de toetsing voor de rechtbank niet doorstaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:15   #4
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?
Ja hoor, vooral als de politieke visie maar een verpakking is voor een eng-maatschappelijke visie. U weet toch dat de man voorstander was van aparte zitplaatsen voor mannen en vrouwen op de bus?
Als medewerker van De Lijn dan nog, hoe dom kan je zijn...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:15   #5
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
MIVB ontslaat voorzitter partij Islam

Lijkt mij het beste wat ze hebben kunnen doen om het 'probleem' een beetje in te dijken in de zin van dat het zich zeker niet zou kunnen gaan 'vermenigvuldigen'.
Probleem indijken?

Misschien was men er beter mee in discussie gegaan. Misschien had hij dan na verloop van tijd zijn standpunten iets meer gematigd.

Nu zet men een mens op straat, mét het risico dat hij door die heisa geen job meer vindt en als reactie daarop misschien juist nog radicaler wordt.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:16   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?
Ik moet potverdekke Jan gelijk geven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:18   #7
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?
Men zegt zelf dat hij zijn job goed deed, dus daar vallen inderdaad vragen bij te stellen.

Er wordt ook nergens geschreven dat hij zijn job zou misbruiken om zijn ideeëngoed te verspreiden, wat nog een argument kunnen zijn.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:27   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Men zegt zelf dat hij zijn job goed deed, dus daar vallen inderdaad vragen bij te stellen.

Er wordt ook nergens geschreven dat hij zijn job zou misbruiken om zijn ideeëngoed te verspreiden, wat nog een argument kunnen zijn.
uit DS vandaag:
"De MIVB wil verder alleen nog kwijt dat ze Ahrouch een ontslagvergoeding heeft aangeboden, en dat hij die heeft geaccepteerd."

Einde verhaal.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:30   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ja hoor, vooral als de politieke visie maar een verpakking is voor een eng-maatschappelijke visie. U weet toch dat de man voorstander was van aparte zitplaatsen voor mannen en vrouwen op de bus?
Als medewerker van De Lijn dan nog, hoe dom kan je zijn...
Dit is een aanslag op de vrijheid van de mensen. Wat iemand denkt en hoe hij zich politiek organiseert, staat los van het beroep dat hij uitoefent.

Als de man een buschauffeur is en zijn werk goed uitvoert, moet hij daarop beoordeeld worden. Niet op zijn politieke opvattingen.

U laat duidelijk de meest ondemocratische reflex van jaren zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:32   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Men zegt zelf dat hij zijn job goed deed, dus daar vallen inderdaad vragen bij te stellen.

Er wordt ook nergens geschreven dat hij zijn job zou misbruiken om zijn ideeëngoed te verspreiden, wat nog een argument kunnen zijn.
Het ziet er dus naar uit de busmaatschappij de man weg wou. Blijkbaar hebben ze hem het ontslag voorgesteld, wat dan ook de ontslagvergoeding verklaart.

Bij die werkwijze stel ik mij ernstige vragen. Als we al mensen weg duwen omwille van hun politieke opvattingen, zijn we sterk aan het afdwalen naar een intolerante samenleving die niet langer kan omgaan met verschillende politieke visies.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:39   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Probleem indijken?

Misschien was men er beter mee in discussie gegaan. Misschien had hij dan na verloop van tijd zijn standpunten iets meer gematigd.

Nu zet men een mens op straat, mét het risico dat hij door die heisa geen job meer vindt en als reactie daarop misschien juist nog radicaler wordt.
Het is trouwens fundamenteel aan onze democratische rechtstaat dat je ideeën met ideeën bestrijdt. Niet met het zwaard van het gerecht. Niet met de knots van het ontslag.

Nu kan de heer in kwestie terecht zeggen: "Zie je wel dat het Westen het allemaal niet meent. Democratie, vrije meningsuiting, vrijheid... het zijn allemaal holle woorden."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:41   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ja hoor, vooral als de politieke visie maar een verpakking is voor een eng-maatschappelijke visie. U weet toch dat de man voorstander was van aparte zitplaatsen voor mannen en vrouwen op de bus?
Als medewerker van De Lijn dan nog, hoe dom kan je zijn...
Ik ken onderwijzers die voor apart onderwijs voor jongens en meisjes zijn. En die worden niet ontslagen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:53   #13
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ken onderwijzers die voor apart onderwijs voor jongens en meisjes zijn. En die worden niet ontslagen.
En hebben die ook allemaal een politieke partij opgericht die daarvoor ageert?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:55   #14
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is een aanslag op de vrijheid van de mensen. Wat iemand denkt en hoe hij zich politiek organiseert, staat los van het beroep dat hij uitoefent.

Als de man een buschauffeur is en zijn werk goed uitvoert, moet hij daarop beoordeeld worden. Niet op zijn politieke opvattingen.

U laat duidelijk de meest ondemocratische reflex van jaren zien.
Vrijheid, blijheid, en Allah is groot.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:57   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Vrijheid, blijheid, en Allah is groot.
Ik ben een groot voorstander van vrijheid. Alleen stel ik mij ernstig vragen als mensen al gaat ontslaan omwille van hun politieke denkbeelden, vooral als dan nog eens blijkt dat ze hun werk naar behoren verrichten.

Mocht die man foldertjes van zijn partij uitdelen op de bus, mensen lastig vallen met politieke praat, en meer van dat... wel, dan vind ik het normaal dat hij ontslagen wordt.

Nu heb ik daar zo mijn vragen bij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 19:57   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
En hebben die ook allemaal een politieke partij opgericht die daarvoor ageert?
Is die man een slechte buschauffeur geworden doordat hij voorzitter is geworden van die partij?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:06   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Ik vind het ook problematisch. Op het randje of er over?

Er is al eens iemand ontslaan aan de universiteit, omdat ze vernielingen had aangebracht aan goederen van een experiment van een andere universiteit (genetisch gemodificeerde patatten ... herinner je het?)
Reden was zo ongeveer: het vrije wetenschappelijk onderzoek mag enkel op democratische wijze beperkt worden.

Stel je voor dat iemand in de Lildl werkt, maar politiek opkomt voor de kleinhandel.

Want wat heeft onze knuppel van de Mivb verkeerd gezegd? Op bussen (oa van de mivb) zouden m en v gescheiden moeten zitten. Dat is geen geruststellende gedachte, dat die chauffeur op een onverlaten moment wel eens een initiatief zou kunnen nemen ..., het is alleszins geen publiciteit.

Ik denk dat het genoeg geweest zou zijn om betrokkene een aangetekende brief te sturen en hem daarin te herinneren aan de normen van het bedrijf. Bij overtreding dan: ontslag.

Beter nog ware dat er geen snelbelgwet zou geweest zijn.
Dank u oude machtspartijen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:12   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het genoeg geweest zou zijn om betrokkene een aangetekende brief te sturen en hem daarin te herinneren aan de normen van het bedrijf. Bij overtreding dan: ontslag.
U maakt me nu wel heel nieuwsgierig. U hebt schijnbaar weet van de inhoud van een brief aan die man gericht, waarin dan nog eens gesproken werd over "de normen van het bedrijf".

Wat zijn dan wel die "normen"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:14   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Stel je voor dat iemand in de Lildl werkt, maar politiek opkomt voor de kleinhandel.

Want wat heeft onze knuppel van de Mivb verkeerd gezegd? Op bussen (oa van de mivb) zouden m en v gescheiden moeten zitten. Dat is geen geruststellende gedachte, dat die chauffeur op een onverlaten moment wel eens een initiatief zou kunnen nemen ..., het is alleszins geen publiciteit.
Waar haalt u het vandaan dat die men "op een onverlaten (?) moment wel eens een initiatief zou kunnen nemen"?

Dat lijkt me weer eens het zoveelste intentieproces. Onversneden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:23   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ziet er dus naar uit de busmaatschappij de man weg wou. Blijkbaar hebben ze hem het ontslag voorgesteld, wat dan ook de ontslagvergoeding verklaart.

Bij die werkwijze stel ik mij ernstige vragen. Als we al mensen weg duwen omwille van hun politieke opvattingen, zijn we sterk aan het afdwalen naar een intolerante samenleving die niet langer kan omgaan met verschillende politieke visies.
Hoor hoor. De traditionele verdediger van het katholiek onderwijs. Nog niet eens zo lang geleden (tot op het einde der jaren 50) ontsloeg men een leraar of lerares in dat onderwijs omdat die uit het echt ging scheiden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2018 om 20:24.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be