Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2011, 17:54   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk nu niet dat gemiddelde Nederlander (Hollander) blij is met het feit dat een paria als Geert Wilders de stekker van de regering in handen heeft.
Maar die "paria" (volgens jou althans) heeft wel een flink pak stemmen. In Nederland is de parlementaire democratie evenwel van een ander gehalte dan in dit koekoeksland van ons. Daar vinden ze dat de strijd tussen partijen in het parlement moet uitgevochten worden. Daar is er geen politiek-correcte oen die begint te mekkeren dat er een "cordon sanitaire" moet ingesteld worden. Bij ons wil links ze toch zo graag voor "democratisch" doorgaan, maar in feite zijn ze het allesbehalve.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2011, 18:52   #62
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad. Een saaie bedoening. Maar wat wilt ge. Ze hebben daar woningnood. Let wel: als sinds 1946...
Ik vroeg me al af wanneer jij op zou duiken. Dit topic kun je niet ongestraft voorbij laten gaan.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2011, 19:14   #63
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik vroeg me al af wanneer jij op zou duiken. Dit topic kun je niet ongestraft voorbij laten gaan.
Zeker niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2011, 21:39   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zou niet in Nederland willen wonen. Kleine rijhuizen van een paar meter breed, appartementsblokken waar je haast op elkaar leeft, veel meer aanwezigheid van drugs in het openbaar, dat enerverende accent, de prijsverschillen met België (vooral in de horeca), veel meer buitenlanders dan hier in België, ...
Als je met dergelijke vooroordelen leeft, wordt het inderdaad vrij moeilijk. Ik van mijn kant zou zeker naar Nederland verhuizen, mocht ik daartoe de mogelijkheid hebben. Alleen al in Zeeuws-Vlaanderen staan er mooie, grote huizen te koop. Dat 'accent'...? Heerlijk, dat Zeeuws-Vlaams, vrij dicht bij West-Vlaams in het westen en aansluitend bij het Maldegems in het oosten. Buitenlanders? In Zeeuws-Vlaanderen moet je ze echt wel met een vergrootglas zoeken, tenzij je de Duitsers bedoelt die in de zomermaanden in grote aantallen naar de streek afzakken.

En drugs? Jammer genoeg is die ook bij ons meer dan voorradig...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2011, 21:42   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kerel, loop eens rond in een willekeurig Nederlands dorp en daarna in een willekeurig Vlaams/Waals dorp. Als er iets is dat meteen opvalt in Nederland zijn het wel de identieke rijwoningen op een paar meter breedte. Om nog maar te zwijgen van de grote appartementsblokken waar ze dan met honderden in wonen.
Als u dat denkt, wordt het toch tijd dat u eens afzakt naar het Nederlands platteland. Naar dus die dorpen waarover u het hebt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2011, 22:12   #66
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zou niet in Nederland willen wonen. Kleine rijhuizen van een paar meter breed, appartementsblokken waar je haast op elkaar leeft, veel meer aanwezigheid van drugs in het openbaar, dat enerverende accent, de prijsverschillen met België (vooral in de horeca), veel meer buitenlanders dan hier in België, ...
mooi wonen in Luik


mooi bourgondisch wonen in Antwerpen


riant zuiders wonen in Brussel


romantisch wonen in Charleroi




Een gemiddeld huis in Nederland

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 05:45   #67
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik denk dat in Nederland de wil van de meerderheid van de bevolking nog wel gerespecteerd wordt. In die zin is het zeker een beter land dan België.
In België ook hoor: vier miljoen eendrachtige Francofonen en één miljoen en één Vlaamse slippendragers zijn een meerderheid.
Soit , als we uitgaan van een bevolking van tien miljoen , maar u begrijpt het plaatje wel.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 08:37   #68
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je met dergelijke vooroordelen leeft, wordt het inderdaad vrij moeilijk. Ik van mijn kant zou zeker naar Nederland verhuizen, mocht ik daartoe de mogelijkheid hebben. Alleen al in Zeeuws-Vlaanderen staan er mooie, grote huizen te koop. Dat 'accent'...? Heerlijk, dat Zeeuws-Vlaams, vrij dicht bij West-Vlaams in het westen en aansluitend bij het Maldegems in het oosten. Buitenlanders? In Zeeuws-Vlaanderen moet je ze echt wel met een vergrootglas zoeken, tenzij je de Duitsers bedoelt die in de zomermaanden in grote aantallen naar de streek afzakken.

En drugs? Jammer genoeg is die ook bij ons meer dan voorradig...
In Vlissingen zijn ze nochtans niet de spreken over de kutmarokkaantjes die daar wonen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 08:41   #69
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
In Vlissingen zijn ze nochtans niet de spreken over de kutmarokkaantjes die daar wonen.
Vlissingen ligt op Walcheren, niet in Zeeuws-Vlaanderen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 08:46   #70
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Hij of zij die regelmatig de grens oversteekt, wordt telkens weer geconfronteerd met de saaie en troosteloze Nederlandse woningbouw.


















Of om het met een boutade te zeggen: 'de Nederlandse woningen maar zijn even smaakvol als het Nederlandse bier'.

Laatst gewijzigd door system : 4 april 2011 om 08:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 08:58   #71
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Of om het met een boutade te zeggen: 'de Nederlandse woningen maar zijn even smaakvol als het Nederlandse bier'.
Als dat het meest troosteloze is wat je kon vinden is het nog niet zo slecht. Duizend keer liever daar wonen dan dood gevonden worden in een van die flats van mijn eerder bericht.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:02   #72
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste medeforummers?

Wat denken jullie? Is Nederland niet beter dan Belgie

Nederland is echt een goei land van het integratiebeleid tot andere dinges

Kijk naar de wegen bijvoorbeeld, de wegen zijn ordelijk en mooi

Kijk naar de manier van werken, ze zijn zeer doortastend, ze zijn vrolijk, omdat een volk dat er in geslaagd is het beste van zichzelf te halen het verdient om zo uitbundig en supersociaal te zijn tijdens vakanties omdat zij gerust trots mogen zijn over hunzelf

Wanneer een Franstlaige in Nederland gaat wonen zoals Chadli en anderen dan gaan zij automatisch Nederlands spreken


Nederlandsers zijn echte mannen. Nederlanders zijn sociaal, ze zijn grappig, vrolijk, en ze bereiken veel in hun leven,


Let op ik zeg niet dat alle Belgen slecht zijn: je hebt zeer goeie Belgen die de naam Belgie wat opkrikken: maar in Nederland heb je geen geklungel zoals in Belgie zoals met die Roemeense meisjes, de asielproblematiek, alles met de natte vinger, de rondbuikige Fernand Koekelberg, de rondbuikige Laurent, dit zijn allemaal Belgische toestanden,


De vele schandalen die zich opstapelen week per week, ministers die zelfs hun eigen volkslied niet kennen, zelsf politiekers die hun eigen wetten overtreden zoals de ministers van Linkebeek enzo


Wordt het geen tijd om een grote schoonmaakoperatie te doen, gewoon koppen rollen, iemand die geassocieerd wordt met corruptie gewoon ontslagen, zoals Donfut die al in opspraak is gekomen voor allerlei schandalen en nu weer terugkomt


Nederland is het enige land dat geen tot bijna geen kerncentrales heeft, Nederland is het enigste land dat de zee heeft overwonnen,


Nederlanders zijn warm, en sociaal en gezellig
Ik houd je alvast niet tegen om ...
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:03   #73
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste medeforummers?

Wat denken jullie? Is Nederland niet beter dan Belgie

Nederland is echt een goei land van het integratiebeleid tot andere dinges

Kijk naar de wegen bijvoorbeeld, de wegen zijn ordelijk en mooi

Kijk naar de manier van werken, ze zijn zeer doortastend, ze zijn vrolijk, omdat een volk dat er in geslaagd is het beste van zichzelf te halen het verdient om zo uitbundig en supersociaal te zijn tijdens vakanties omdat zij gerust trots mogen zijn over hunzelf

Wanneer een Franstlaige in Nederland gaat wonen zoals Chadli en anderen dan gaan zij automatisch Nederlands spreken


Nederlandsers zijn echte mannen. Nederlanders zijn sociaal, ze zijn grappig, vrolijk, en ze bereiken veel in hun leven,


Let op ik zeg niet dat alle Belgen slecht zijn: je hebt zeer goeie Belgen die de naam Belgie wat opkrikken: maar in Nederland heb je geen geklungel zoals in Belgie zoals met die Roemeense meisjes, de asielproblematiek, alles met de natte vinger, de rondbuikige Fernand Koekelberg, de rondbuikige Laurent, dit zijn allemaal Belgische toestanden,


De vele schandalen die zich opstapelen week per week, ministers die zelfs hun eigen volkslied niet kennen, zelsf politiekers die hun eigen wetten overtreden zoals de ministers van Linkebeek enzo


Wordt het geen tijd om een grote schoonmaakoperatie te doen, gewoon koppen rollen, iemand die geassocieerd wordt met corruptie gewoon ontslagen, zoals Donfut die al in opspraak is gekomen voor allerlei schandalen en nu weer terugkomt


Nederland is het enige land dat geen tot bijna geen kerncentrales heeft, Nederland is het enigste land dat de zee heeft overwonnen,


Nederlanders zijn warm, en sociaal en gezellig
Informeer je iets beter vooraleer je dit forum bezoedelt met je nonsens
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:04   #74
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Hot- en deeplinken stellen wij niet op prijs
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:05   #75
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Informeer je iets beter vooraleer je dit forum bezoedelt met je nonsens
Leve België, he Guido?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:05   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik bedoel in Belgie heb je van die rare situaties zoals Semira Adamu die gestikt werd door een klein kussen in Nederland heb je geen asielproblematiek,


Belgie is een lambyrinth van papieren, wegskes, een betonnen land waar zelfs op overstromingsgebied wordt gebouwd hahahah hoe zot kunde gij zijn? Only in Belgium

Wie bouwt er nu in overstromingsgebied hahahahahahaha
Wij houden je alvast niet tegen om .....
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:06   #77
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
owned 2k
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:06   #78
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ook: het geen me opvalt bij Nederlanders: ze zijn altijd vrolijk, altij een glimlach op hun gezicht

Maar sommige Vlamingen: zo'n zuur gezicht gaat daar eens mee werken 8 uurkes lang amai amai
Veralgemenen .... bah.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:07   #79
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Nederland is beter op gebied van infrastructuur en Vlaanderen op gebied van bourgondisch zijn. Beide combineren zou schitterend zijn.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 09:07   #80
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk Hollanders zijn professioneleren, zij zijn ook zuinig en zijn ook minder vatbaar voor corruptie, daardoor sparen zij zeer veel geld op,


Terwijl hier in Belgie had je de wafelijzerpolitiek, geld wordt verkeerd besteed, overal bodemloze putten,


indien Belgie derbovenoop wilt komen: dan zullen wij zwaar moeten afzien!!! en zullen we zwaar moeten sparen, want heb je de BELGISCHE STAATSSCHULD GEZIEN??????
Moet je daarvoor roepen?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be