Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2015, 11:21   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard 502 bad gateway

Is het forum naar een nieuw linksysteem aan het switchen ofzo? Ik kan bijna geen topics meer bekijken, ondanks dat anderen er nog in posten.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:37   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

ik heb geen probleem.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:38   #3
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Hier idem dito.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:37   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.100
Standaard

De werking van dit forum is al langer abominabel. Elke tweede post eindigt in een time out.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 13:19   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Ook hier af en toe die geitenweide of zo'n dingen. Gewoon browser heropstarten helpt meestal....Maar als je zjust aan 't scribleren was tegen honderd per uur....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 13:27   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.348
Standaard

Daartegenover staat dan weer dat de geiten je scriblatuur soms 2 of 3 keer op het forum droppen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 15:07   #7
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

In een andere browser werkt ie nog wel.

Maar dan moet ik natuurlijk niet mijn wachtwoord vijf keer verkeerd gokken...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 15:51   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Is het forum naar een nieuw linksysteem aan het switchen ofzo? Ik kan bijna geen topics meer bekijken, ondanks dat anderen er nog in posten.
Je browser afsluiten, even met crapcleaner ( = CCleaner van de firma piriform, gratis te downloaden) het geheugen opkuisen en je kunt weer probleemloos verder. Waarschijnlijk zit je met honderden megabyte aan tijdelijke bestanden op je PC. De software van dit forum is daar gevoelig voor, zo blijkt.
Je kunt dat ook manueel, maar dat is omstandiger en minder grondig.

edit : let bij het installeren erop dat je enkel dit programma erbij zet en niet de andere gratis rommel erbij
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 februari 2015 om 15:52.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:43   #9
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je browser afsluiten, even met crapcleaner ( = CCleaner van de firma piriform, gratis te downloaden) het geheugen opkuisen en je kunt weer probleemloos verder. Waarschijnlijk zit je met honderden megabyte aan tijdelijke bestanden op je PC. De software van dit forum is daar gevoelig voor, zo blijkt.
Je kunt dat ook manueel, maar dat is omstandiger en minder grondig.

edit : let bij het installeren erop dat je enkel dit programma erbij zet en niet de andere gratis rommel erbij
Heeft niks met dat alles te maken. De zaak valt aan serverkant gewoon periodisch stil voor 1..2 minuten. Een gateway error krijg je niet door cookie- of browsercache problemen. Het foutbericht wordt ook niet gegenereerd door je browser, die laatste toont gewoon wat de server opstuurt, het probleem ligt daar, niet bij ons allemaal.

Laatst gewijzigd door Wapper : 11 februari 2015 om 16:43.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:48   #10
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ook hier af en toe die geitenweide of zo'n dingen. Gewoon browser heropstarten helpt meestal....Maar als je zjust aan 't scribleren was tegen honderd per uur....
Gewoon geduld hebben en even koffie halen, dan op je browser de back-knop gebruiken, dan zie je terug de invoerpagina. Als je de fout krijgt bij drukken van "verzenden" , is het bericht in 9/10 gevallen toch al aangekomen op de server, maar die toont het (nog) niet.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 20:20   #11
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Heeft niks met dat alles te maken. De zaak valt aan serverkant gewoon periodisch stil voor 1..2 minuten. Een gateway error krijg je niet door cookie- of browsercache problemen. Het foutbericht wordt ook niet gegenereerd door je browser, die laatste toont gewoon wat de server opstuurt, het probleem ligt daar, niet bij ons allemaal.
Er zijn twee problemen. De time-outs die af en toe plaatsvinden (waar jij naar verwijst) en zoals door anderen wordt ervaren, problemen om bepaalde topics te openen. De session-cookies deleten helpt voor het laatste, maar dan ben je ook de tracking van de gelezen posts kwijt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:16   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er zijn twee problemen. De time-outs die af en toe plaatsvinden (waar jij naar verwijst) en zoals door anderen wordt ervaren, problemen om bepaalde topics te openen. De session-cookies deleten helpt voor het laatste, maar dan ben je ook de tracking van de gelezen posts kwijt.
Ja en nee.Wanneer vertoont het probleem zich?
Bij mij is dat steevast en zonder enige uitzondering als je ergens op klikt. (volgende/vorige pagina, andere draad, bericht versturen,enz..)

Bij problemen verschijnt dan in de statusbar van Firefox steeds: connecting to politics.be...wachten...waiting for politics.be...wachten. In de overgrote meerderheid v.d. gevallen lost zich dat vanzelf op na 30"..2 minuten.
De 402 nginx gateway error/timeout treedt procentueel veel minder frekwent op dan de occasionele vertraging, en dat kan inderdaad een apart 2e probleem zijn. (de frontend die zijn connectie met de backend database verliest, weet ik veel)

Ik heb ook al met de cookies aan het knoeien geweest. Het probleem daarmee is dat dat toch minstens 1 minuut duurt: cookies filteren, wissen, terug inloggen,enz.. en tegen dan heeft het probleem zichzelf opgelost.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:40   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.507
Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=207428

Gisteren , ik was iets aan't zoeken , klik een link naar een forum ,
en BINGO , ook aldaar gateway 502 !!!!
Zie bijlage:
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:48   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Gewoon geduld hebben en even koffie halen, dan op je browser de back-knop gebruiken, dan zie je terug de invoerpagina. Als je de fout krijgt bij drukken van "verzenden" , is het bericht in 9/10 gevallen toch al aangekomen op de server, maar die toont het (nog) niet.
Of check ook:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=207428

Gisteren , ik was iets aan't zoeken ,
klik een link naar een forum , en BINGO ,
ook aldaar 502 Bad Gateway !!!! Zie bijlage:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Bad Gateway 502 - www.fiqil.com urinal urinal-game.jpg‎
Bekeken: 63
Grootte:  147,5 KB
ID: 97178  

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 februari 2015 om 21:48.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 08:17   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.943
Standaard

502 bad gateway ...

Detail tekst:

Citaat:
De 502 fout is een HTTP status code die aangeeft dat een server een ongeldige reactie krijgt van een andere server op het moment dat de browser de webpagina probeert te laden. Een dergelijke code kan dus bijvoorbeeld verschijnen op gecompliceerde websites of applicaties op internet waar verschillende servers aan te pas komen.
Is het een bad gateway of is het dat een site lang blijft hangen nadat je iets aan het posten geweest bent op het Politics forum want dat heb ik ook al wel eens voor. Eigenaardig genoeg meestal op K&K ... Onderliggende controle op wat u schrijft?

Ik ben enorm fan van E. Snowden
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 08:33   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tobbackpot Bekijk bericht
Vraag het aan uw psychiater.
Heb ik die?

Waar heeft die zich verscholen in mijn woning!!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 08:54   #17
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ja en nee.Wanneer vertoont het probleem zich?
Ik sluit noch mijn browser/tabbladen af en laat mijn laptop hoogstens in slaapstand vallen.
De sessie met politics.be blijft dan soms enige dagen open.
Dan kan het voorvallen dat je bepaalde topics niet kan openen (onmiddellijk gateway-error), terwijl je andere topics op hetzelfde moment wél kan openen.
Als je elke dag je pc/laptop reboot en/of de browser sluit, dan zal de kans wellicht minder zijn.
Als je het topic dan opent door in FF te klikken in het context-menu op "openen in nieuw privé-venster", dan gaat het wel. Net omdat er dan geen gebruik gemaakt wordt van de session-cookie die opgeslagen ligt in de browser.

Citaat:
Bij mij is dat steevast en zonder enige uitzondering als je ergens op klikt. (volgende/vorige pagina, andere draad, bericht versturen,enz..)
Dat is het andere probleem.

Citaat:
Bij problemen verschijnt dan in de statusbar van Firefox steeds: connecting to politics.be...wachten...waiting for politics.be...wachten. In de overgrote meerderheid v.d. gevallen lost zich dat vanzelf op na 30"..2 minuten.
De 402 nginx gateway error/timeout treedt procentueel veel minder frekwent op dan de occasionele vertraging, en dat kan inderdaad een apart 2e probleem zijn. (de frontend die zijn connectie met de backend database verliest, weet ik veel)
Elke gebruiker ervaart dat probleem op hetzelfde moment.
Het probleem van de gateway-error is random en in functie hoelang je ingelogd bent onder dezelfde sessie.

Citaat:
Ik heb ook al met de cookies aan het knoeien geweest. Het probleem daarmee is dat dat toch minstens 1 minuut duurt: cookies filteren, wissen, terug inloggen,enz.. en tegen dan heeft het probleem zichzelf opgelost.
In de developer-tools van FF en Chrome kan je snel bepaalde cookies deleten.
Een andere optie is FF killen en de herstelfunctie zijn werk laten doen. Maar ook dan ben je de tracking van de gelezen posts kwijt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:23   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik sluit noch mijn browser/tabbladen af en laat mijn laptop hoogstens in slaapstand vallen.
De sessie met politics.be blijft dan soms enige dagen open.
Dan kan het voorvallen dat je bepaalde topics niet kan openen (onmiddellijk gateway-error), terwijl je andere topics op hetzelfde moment wél kan openen.
Als je elke dag je pc/laptop reboot en/of de browser sluit, dan zal de kans wellicht minder zijn.
Als je het topic dan opent door in FF te klikken in het context-menu op "openen in nieuw privé-venster", dan gaat het wel. Net omdat er dan geen gebruik gemaakt wordt van de session-cookie die opgeslagen ligt in de browser.



Dat is het andere probleem.



Elke gebruiker ervaart dat probleem op hetzelfde moment.
Het probleem van de gateway-error is random en in functie hoelang je ingelogd bent onder dezelfde sessie.



In de developer-tools van FF en Chrome kan je snel bepaalde cookies deleten.
Een andere optie is FF killen en de herstelfunctie zijn werk laten doen. Maar ook dan ben je de tracking van de gelezen posts kwijt.

Zo ervaar ik het probleem ook, en net als jij leg ik mijn pc zelden af. Een keer per week is een maximum. Als ik dan 'plots' bepaalde draadjes niet meer kan openen en steeds een 502 krijg maar wel de andere draadjes dan weet ik dat het tijd is om even de browser en alle openstaande programma's te sluiten, CCleaner zijn kuiswerk te laten doen en een minuutje later werkt alles terug prima.
Bij mij is het in Firefox, met Chrome werk ik niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:28   #19
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Elke gebruiker ervaart dat probleem op hetzelfde moment.
Het probleem van de gateway-error is random en in functie hoelang je ingelogd bent onder dezelfde sessie.
Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe een gebruiker een gateway error kan veroorzaken, en hoe dat probleem specifiek voor elke gebruiker kan zijn?

De gateway error is toch duidelijk een timeout-event? Indien de gebruiker binnen de x minuten bediend wordt, dan moet ie alleen wachten, en het komt in orde. (de frontend houdt de boot af). Duurt het langer dan x minuten, dan krijg je de 502/504/timeout error.

Bij lang openstaande sessies kan het wel zijn dat een bepaalde draad die nog in de browsercache zit plots niet meer geldig is, omdat hij gewist werd door de moderatie. Maar daar krijg je netjes een melding van.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:31   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tobbackpot Bekijk bericht
Ik ga waarschijnlijk kortelings dit forum overnemen. Het eerste wat ik dan ga doen is de server en pontifex buiten smijten.
Ik weet evenwel nog niet in welke volgorde.
begin dan maar met pontifex en die server, dan gebeurt er toch alvast iets, jij dit forum overnemen gaat er wsl toch nooit van komen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be